Japońskie silniki w ukl. V, a ekologia.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez voytecku » 7 maja 2008, 22:40

Puhcio napisał(a):Benzyna z turbo to jest przyszłość.
T5 – 330 Nm 2500 – 5100 rpm oczko
A to tylko dlatego, że to wysilony silnik i mocno dmucha.

Zwykłe 2.5T ma 193 KM.
270 Nm 1800 – 5100 rpm. To jest elastyczność ...

Musimy w koncu skonfrontowac volviaka i millera :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez marek » 8 maja 2008, 10:12

Puhcio napisał(a):No i co z tego jak ten moment zaraz się kończy ? :D

Benzyna z turbo to jest przyszłość.
T5 – 330 Nm 2500 – 5100 rpm ;)
A to tylko dlatego, że to wysilony silnik i mocno dmucha.

Zwykłe 2.5T ma 193 KM.
270 Nm 1800 – 5100 rpm. To jest elastyczność ...


A ile pali ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 10:15

marek napisał(a):A ile pali ??

hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lukano » 8 maja 2008, 11:06

marek napisał(a):A ile pali pytajnik

volvo 6-8 litrów :D
rekord na trasie 1480 km na jednym zbiorniku.
Zapomina się o czymś takim jak tankowanie. Jeszcze tylko automacik by się przydał.
Szkoda, że mazda dopiero od 6 ma dobre i mocne diesle bo powoli i ja zastanawiam się nad dieslem ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 11:10

Lukano napisał(a):volvo 6-8 litrów


Puhcio napisał(a):Benzyna z turbo

??
Chyba siakiś babol :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sokool » 8 maja 2008, 11:30

Lukano napisał(a):volvo 6-8 litrów

Chyba jak żagle doczepisz i z wiatrem jedziesz <lol> ;)

Puhcio napisał(a):Benzyna z turbo to jest przyszłość.

Być może jest w tym trochę racji, ale nie w "obecnym wydaniu".
W zeszłe wakacje czytałem że bodajże BMW skonstruowało silnik benzynowy który przy małym obciążeniu działa jak diesel – samoczynny zapłon. W wyniku tego miał mieć niezłą moc i niskie spalanie. Nie wiem co dalej z tym projektem – czy coś się dzieje, czy stanęło w miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez jacobs » 8 maja 2008, 11:38

Sokool napisał(a):W zeszłe wakacje czytałem że bodajże BMW skonstruowało silnik benzynowy który przy małym obciążeniu działa jak diesel – samoczynny zapłon.

Mercedes chyba :P DiesOtto ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez brii » 8 maja 2008, 13:11

Silniki benzynowe z turbo się zmieniają – sugeruję się przejechać wynalazkami typu TCE albo TSI – zapomnicie o dieslach :) Szkoda, że narazie silniki produkowane w tych technologiach mają małą pojemność :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 8 maja 2008, 14:08

Grzyby napisał(a):Chyba siakiś babol


Grzyb myślałem, że jesteś bardziej domyślny. Przecież jasno wynika z wypowiedzi Lukano, że jego ojciec ma diesla w Volvo. Dlatego się śmiałem, że moment zaraz się kończy.

To jest D5 163 KM ?

marek napisał(a):A ile pali


Sam wiesz, że dużo zależy od stylu jazdy.
Trasa od 7,5 l, miasto od 12 l (Katowice, dużo korków) – automat.

Oczywiście 16 l też można spalić przy trochę bardziej dynamicznej jeździe,
a i ponad 20 l nie jest dla mnie problemem. Tylko po co ? ;)

Poza tym bierzecie jedynie koszty paliwa. Diesle w 6 podobno po mieście biorą 7 – 9 l. Jasne, że
to sporo mniej. Ale ropa już nie jest tania. Dodatkowo diesel jest bardziej skomplikowaną konstrukcją,
droższą w obsłudze. Zależy od przebiegów. Jeśli jeździłbym > 20.000 rocznie to bym pomyślał o dieslu.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 14:18

Puhcio napisał(a):Grzyb myślałem, że jesteś bardziej domyślny

Ja tam się domyśliłem – ale Lukano pisał to "jakby" w odpowiedzi na Twój post o benzynie :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marek » 8 maja 2008, 15:00

Puhcio napisał(a):Poza tym bierzecie jedynie koszty paliwa.


a czy ja tak gdzies napisałem ??

231 konny diesel R6 w bmw pali w budzie "5" max 10-11 litrów w mieście (z automatem) przy bardzo dynamicznej jeździe. Na trasie pali 6,5 do 8,5 litra zależnie od stylu i natężenia ruchu.
Ma 6,8 do setki, 250 max i 500Nm. Więc gdzie jest przewaga volvo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Puhcio » 8 maja 2008, 15:12

marek napisał(a):Więc gdzie jest przewaga volvo?


Nie jest dresiarskie. :D Kosztuje 1/10 tego BMW, albo i mniej.
6.9 s do setki, v-max również 250 km/h.

Marek dość dziwne porównanie. Technologia volvo sprzed 10 lat i nowe BMW.
Koszty serwisu BMW wyraźnie wyższe. Tych samochodów nie ma jak prównywać
Tym bardziej, że C70 jest raczej w klasie BMW3 niż 5/6 ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez marek » 8 maja 2008, 15:17

Puhcio napisał(a):Marek dość dziwne porównanie. Technologia volvo sprzed 10 lat i nowe BMW.


Nie dziwne bo pisałeś:

Puhcio napisał(a):Benzyna z turbo to jest przyszłość.


To przyszłość czy przeszlość ?? Dlaczego Volvo (o ile się nie myle) już nie robi takich silników?

Koszty serwisu bmw są znikome, o wiele mniejsze niż 10 letniego auta z przebiegiem 200kkm i turbo (mam takie jedno to wiem coś o tym :P ) – kolejny mit nie potwierdzający się w rzeczywistości.


Puhcio napisał(a):Tym bardziej, że C70 jest raczej w klasie BMW3 niż 5/6


no to masz 330d coupe (ten sam silnik) które łoi jeszcze bardziej Twoje Volvo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Puhcio » 8 maja 2008, 15:26

marek napisał(a):To przyszłość czy przeszlość Dlaczego Volvo (o ile się nie myle) już nie robi takich silników?


Nie zrozumieliśmy się. Podałem przykład silników w volvo mojej generacji do zobrazowania elastyczności.
Jako przyszłość mówiłem o nowej generacji turbo-benzyn.

Bardzo się mylisz po raz kolejny. Począwszy od LPT 2.5 210 KM, przez 2.5 T5 – 230 KM do T6 3.0 285 KM.
Pewnie o jakiś jeszcze zapomniałem. Silniki turbo cały czas są w ofercie szwedów, zarówno w Saabach
jak i w Volvo. A silnik T6 to topowa jednostka obok V8 stosowana w S80 i XC90. Dodatkowo T6 jest o wiele
bardziej rozwojowa niż V8 ... mam na myśli RICA.

marek napisał(a):Koszty serwisu bmw są znikome, o wiele mniejsze niż 10 letniego auta


Nie mam zamiaru się licytować. Dla mnie mimo wszytsko drogi samochód to sam zakup, potem drogie
ubezpieczenie przez serwis. Są różne filozofie, różne poziomy akceptacji finansowej ;)

marek napisał(a):no to masz 330d coupe (ten sam silnik) które łoi jeszcze bardziej Twoje Volvo.


Ale mówmy o generacji E46 odpowiadającej C70 '99 ? Sądzę, że tamte 184 KM nie będą jednak tak szybkie
jak T5. Ale nie upieram się, sprawdzę to odpowiem.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez marek » 8 maja 2008, 15:38

Puhcio napisał(a):Ale mówmy o generacji E46 odpowiadającej C70 '99 ?


330d E46 miało również 204 konie.

Mówie o nowych modelach o których piszesz czyli to co wymieniasz LPT, Td T6 itd. A porównując do nich diesle BMW wychodza podobne osiągi i 1/3-1/2 mniejsze zużycie paliwa. A Volvo z dieslami stoi kiepsko niestety. Samochody Volvo cenowo niewiele różnią się od BMW, koszty serwisu Volvo są wyzsze niż BMW (kolega ma V70 D5 czy jak mu tam) a spadek wartości Volvo sporo większy.

Skoro piszesz o przyszłości turbo-benzyn to logicznym jest porównywanie obecnych czasów a nie przeszlości która przeminęła. Tak samo ja mogę napisac że nigdy juz nie bedzie takich aut jak Nissan 200SX S14- świetne auto jak na lata 90-te ale to nie znaczy że jest lepsze od nowego Volvo czy BMW. S14 to historia i tam jest jego miejsce.


Puhcio napisał(a):Dla mnie mimo wszytsko drogi samochód to sam zakup, potem drogie
ubezpieczenie przez serwis.


Nie koniecznie – sprawdź a nie opieraj się na domysłach. Ubezpiecznie nowego BMW za 180-200tys jest podobne jak starego za 50-60tys.


Puhcio napisał(a):T6 jest o wiele
bardziej rozwojowa niż V8


wszyscy powoli odchodzą od V8 ze względu na znacznie gorsze parametry ekologiczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 15:42

Puhcio,marek – może pogadacie o silnikach Mazdy?
Co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marek » 8 maja 2008, 15:50

Grzyby napisał(a):może pogadacie o silnikach Mazdy?


a co ciekawego o nich można mówić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 15:54

marek napisał(a):a co ciekawego o nich można mówić ?

coś co odpowiadałoby tematowi?
Może być o innych japończykach (a jak wiemy BMW i Volvo nimi nie są)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marek » 8 maja 2008, 15:55

Grzyby napisał(a):Może być o innych japończykach



marek napisał(a):nigdy juz nie bedzie takich aut jak Nissan 200SX S14- świetne auto jak na lata 90-te


<diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 16:22

HA HA ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto