Remonty silników w mazdach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez anonimka » 6 lut 2008, 10:28

brii napisał(a):Zastanów czy przy okazji chcesz robić rorząd i zmienić pompę wody, bo przy takie robocie to i tak się to wszystko wyjmuje a spokój na 100 000km
Jakby cuś to mam kartę IC



brii nie wyrobie z kasą na rozrząd nie ma na to szans :(, dowiedz sie jaka cena i bede myslec, bo rozrzad to kolejne pare ładnych stówek do rachunku.

Zapytaj się o cene zrobienia tego bez rozrządu – ja mam uszcelki juz kupione wiec robocizna
i o cene moje uszczelki + jego robota + rozrzad...


PS. Franca w 2005 przyjechała do polski w 2006 wymieniony rozrząd... wiec dwa lata dopiero... a nie sądze żeby zeby przez 2 lata od wymiany zrobila aż tyle km, że bedzie to konieczność :/
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez brii » 6 lut 2008, 10:41

Pompę wody zmieniłaś?? Za zmianę rozrządu nic nie doliczy bo to i tak musi zrobić przy okazji. Pytanie tylko czy włoży stary czy nowy rorząd ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez anonimka » 6 lut 2008, 10:45

brii napisał(a):Pompę wody zmieniłaś Za zmianę rozrządu nic nie doliczy bo to i tak musi zrobić przy okazji. Pytanie tylko czy włoży stary czy nowy rorząd



nie – nie zmieniałam, a jest taka potrzeba jak nic sie nie dzieje???

bo co chwile słysze nowe teorie na temat tego co mam wymienic przy okazji i w sumie jestem bliska powiedzieć ze chyba cos nie halllooo i może lepeij kupić nowy silnik :|

brii będę ci wdzieczna za dowiedzenie się u tego mechnika co i jak i za ile... jak wszystko przelicze to p dam ci znać czy możesz mi klepać na 22 miejsce u niego.
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez brii » 6 lut 2008, 10:48

anonimka napisał(a):nie – nie zmieniałam, a jest taka potrzeba jak nic sie nie dzieje?

Taka pompa wytrzymuje góra 200 000km, jak coś się zacznie z nią dziać to żeby ją wymienić to trzeba cały rozrząd zdejmować, dlatego zalecana jest jej wymiana na zaś a sama pompa droga nie jest.
Jeśli rorząd ma niedużo przejechane to tylko kontrola stanu rolek i napinacza będzie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 6 lut 2008, 15:46

Ada może brii Ci sprzeda swoje K8 na raty :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Globy » 6 lut 2008, 17:06

Adus, wybacz rozbicie toku dyskusji – ale podskocz do najblizszego dobrego mechanika i ogranicz sie do wymiany uszczelek pod glowica, ew. rozrzadu – zapomnisz o problemach. W benzynie rozrzad moze byc na zamiennikach. Bedziesz miala swieze bebechy, same pierscienie w K8 sa trwale. Nie warto jednak z tytulu wydmuchanej uszczelki (kwestia jeszcze, ktora glowica) cackac sie z autem i inwestowac 1/3 jego wartosci w wymiane sprawnych elementow. Najpierw zdjecie pokrywy i sprawdzenie, co w ogole jest do roboty! A RBS na Buraczanej we Wrocku?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez anonimka » 6 lut 2008, 18:16

Globy

Misiaku ja gdzie nie zadzwonie i nie powiem, że mają się ograniczyć tylko do tego co im mówie to jada po mnie z koksem, że tak się nie da... bo trezba jeszcze te i te uszczelki, jeden magik mi nawija ze mi kolektor i listwe wtrysków musi rozwalić na amen na czynniki pierwsze...

Mi juz poprostu łeb puchnie – dzwonie do trzeciego i mu mowie ze chce tylko to i nic innego ma nie ruszać to gość mi nawija, ze tak sie nie da i musze już robić cały silnik...

A najlepsze są akcje jak wbijam sie na warsztat i słysze magiczny okrzyk:

EJJJ ROBIŁ KTOŚ KIEDYŚ COŚ TAKIEGO W TAKIEJ MAZDZIE ???? ( edit sorki zapomnialam dodac ze zanim facet powiedział słowo mazda to sie mnie zapytał co to jest za auto....– widział znaczek mazdy i wszytko... <jelen> )

no i co ??? i biore nogi za pas i wieje gdzie pieprz rośnie bo cisza blada... a na odpowiedz jednego pana no w sumie nie albo możemy zobaczyć – zrobiło mi się słabo.... <jelen>

Edit: z ciekawysz tekstów mechniaków:
– a co to za motor jest...
– czekajcie bo tu gdzies pasek rozrządu idzie ( i patrzą sie na mnie zeby im pokazać co i jak)
– pani jak to idzie... ( odp. no wlasnie k...wa nie chce isć teraz....)

i takie tam inne ciekawe..... <wow>
Ostatnio edytowano 6 lut 2008, 18:31 przez anonimka, łącznie edytowano 3 razy
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez Grzyby » 6 lut 2008, 18:24

Robić taką zadymę o walniętą uszczelkę pod głowicą i wymieniać pół silnika przy okazji ?? <glupek2>

A może to ja jestem dziwny? .....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez anonimka » 6 lut 2008, 18:27

Grzyby napisał(a):A może to ja jestem dziwny? .....


Mariusz raczej nie jestes – tylko ja w legnicy co zakret to mam lepszego konowała vel szpesialiste mechaniora <jelen>
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez loockas » 6 lut 2008, 18:32

anonimka napisał(a):EJJJ ROBIŁ KTOŚ KIEDYŚ COŚ TAKIEGO W TAKIEJ MAZDZIE


Ja już sie przyzwyczaiłem... Mimo, że moj silnik jest dużo prostszy w budowie to i tak mam problem ze znalezieniem dobrego fachowca... Kiedyś pewnie skorzystam z pomocy i kontaktów Brii, bo mówił, ze ma zaufaną osobę :)

anonimka napisał(a):i może lepeij kupić nowy silnik


nowego nie kupisz... a uzywany? Kto Ci da gwarancje, ze za pare tysiecy km nie bedzie to samo co masz teraz? :) Lepiej zrobic co trzeba i wiedziec co sie tam wlozylo.
Ostatnio edytowano 6 lut 2008, 18:35 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Grzyby » 6 lut 2008, 18:33

Ale przecież wymiana uszczelki to pikuś jest tak naprawdę.
Nie wiem co za zakłady są w Legnicy ale kuźwa idę i mówię – chcę wymienić uszczelkę/ki pod głowicą/ami.
Tyle. Nic więcej.
Ile będzie kosztowało (daję swoje części) i na kiedy?

I to koniec rozmowy.

Nie masz żadnych znajomych którzy jeżdżą autami na miejscu? Niech ktoś poleci jakiś zakład. To że facio nie zmieniał uszczelki akurat w 1.8 V6 Mazdy to ma go skreślać?
No sorry.....


Jak nie masz pewności to wydrukuj mu jak ma być ustawiony rozrząd i tyle w temacie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 6 lut 2008, 18:37

loockas napisał(a):Mimo, że moj silnik jest dużo prostszy w budowie to i tak mam problem ze znalezieniem dobrego fachowca...

Ludzie – nie popadajcie w paranoję! Do czego Ci DOBRY fachowiec? W czym ma być lepszy? Bo widział taki silnik już kiedyś?

Mechanik który robił silnik w Cronosie nigdy wcześniej nie miał tego motoru rozkręconego w warsztacie.
I CO Z TEGO?
Miałem go pytać czy robił i jakby powiedział że nie to odwrócić się do niego plecami?
Autko zrobił doskonale – nie wiedząc nic o zawiłościach dot. RIKENÓW czy uszczelniaczy.

Jak idziecie do dentysty wyrwać np. 4kę to pytacie go czy już kiedyś właśnie 4kę wyrywał?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 6 lut 2008, 18:49

Grzyby napisał(a):Ludzie – nie popadajcie w paranoję! Do czego Ci DOBRY fachowiec? W czym ma być lepszy? Bo widział taki silnik już kiedyś?


Yyyy nie ;) Bardziej mi chodzi o to, zeby ktokolwiek sie chcial podjac naprawy mazdy... i to wiekowej mazdy. Nikt nie jest idealny i nie zna kazdego auta od podszewki. ZLe sie wyrazilem.

Przerabialem temat przy aparacie zaplonowym. Jeden powiedzial pass bez dotykania auta. "Bo to japoniec", drugi mimo, ze sie staral szukal awarii nie tam gdzie trzeba. tlumaczenie "Bo nie znam sie na takich mazdach". Dlatego chce dobrego fachowca... ;) Przerobilem 3 warsztaty w moim miescie i dopiero na tym 3 znalazlem kogos kto ma pojecie albo i nie ma, ale chce sie podjac kazdego wyzwania. Zobaczymy w czasie, co z tego bedzie :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bartek1986 » 6 lut 2008, 18:57

Grzyby napisał(a):Mechanik który robił silnik w Cronosie nigdy wcześniej nie miał tego motoru rozkręconego w warsztacie.
I CO Z TEGO?


no właśnie :) każdy dobry mechanik jak rozbierze silnik to go będzie umiał złożyć, a to że jeszcze takie nie robił nigdy nic nie zmienia. Pewnie 50 % silników, które robił, też wcześniej na oczy nie widział..


A co do tematu.

Ja robiłem pierścienie przy przebiegu licznikowym 140kkm <lol> czyli optymistycznie patrząc motor miał 240kkm i był po przegrzaniu :) od tamtej pory zrobiłem 100 kkm po mieście z bardzo ciężką nogą na LPG i nic złego się nie dzieje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez siegu » 6 lut 2008, 19:14

Bartek1986 napisał(a):no właśnie każdy dobry mechanik jak rozbierze silnik to go będzie umiał złożyć, a to że jeszcze takie nie robił nigdy nic nie zmienia. Pewnie 50 % silników, które robił, też wcześniej na oczy nie widział..

Zgadza sie tylko czasami ciężko trafić na dobrego mechanika. Ale jak się popyta poszuka zaczerpnie opinii to się znajdzie.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez loockas » 6 lut 2008, 19:33

Dobry mechanik to nie taki, który zna sie na każdym aucie, a taki który podejmie się naprawy każdego auta. Miałem takiego człowieka... Naprawiał zwykłe, starsze auta. Jednak nawet jak trafił na nowego passata, naszpikowanego elektronika to potrafil go naprawic. Szkoda, ze jego "uczniowe" w warsztatcie tacy juz nie sa, a jego niestety juz nie ma :(
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 6 lut 2008, 21:58

Silniki Mazdy to nic nadzwyczajnego, ale ogólnie dobrych mechaników, którzy liczą się z klientem i robią solidnie trudno trafić :(
Gościu o którym mówię jest mechanikiem z wyższym wykształceniem (rzadko się to zdarza) i jeśli idzie o sprawy związane z mechaniką kieruje się tym co wie, a jak nie wie to myśli jak inżynier (trochę fizyki zna) – o takiego mechanika baaardzo trudno... Dodatkowo ma też wiedzę z zakresu elektroniki więc nawet nowsze pojazdy nie stanowią dla niego problemu.Twierdzi, że jak będzie miał części to podjemie się nawet naprawy silnika rotacyjnego :) Największą jego zaletą jest to, że jak wie, że czegoś nie zrobi, albo że coś i tak padnie to powie to w twarz i nie kombinuje. Mi kiedyś (3 lata temu) nie chciał wymienić uszczelniaczy wałków rozrządu, bo powiedział, że wyglądają badziewnie (z JC były) od tamtego czasu bywam tylko u niego :)
Jeśli idzie o problem Ady to ja bym wychodził z założenia, że nie stać mnie na kilka napraw – lepiej zrobić wszystko raz i dobrze.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 6 lut 2008, 22:13

brii napisał(a):Silniki Mazdy to nic nadzwyczajnego, ale ogólnie dobrych mechaników, którzy liczą się z klientem i robią solidnie trudno trafić


I najgorsze jak jeszcze musze zapłacić za pomyłkę mechanika. Z moim aparatem tak było. Gość kupił nową cewkę. Okazało sie, że to nie cewka i gość chciał za nią 120zł :| Auto nadal nie jezdzilo...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Jaksa » 7 lut 2008, 11:36

Bartek1986 napisał(a):każdy dobry mechanik jak rozbierze silnik to go będzie umiał złożyć
Rozebrac i złozyc tak ale ...... z jakim skutkiem koncowym? :)
anonimka napisał(a): z ciekawysz tekstów mechniaków:
– a co to za motor jest...
– czekajcie bo tu gdzies pasek rozrządu idzie ( i patrzą sie na mnie zeby im pokazać co i jak)
– pani jak to idzie... ( odp. no wlasnie k...wa nie chce isć teraz....)
Dobre... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bartek1986 » 7 lut 2008, 13:17

Jaksa napisał(a):Rozebrac i złozyc tak ale ...... z jakim skutkiem koncowym? usmiech


nikt nie mówił, że musi odpalić <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto