Wypadki, kolizje, a skuteczność powszechnych systemów bezpieczeństwa.
a ja ze po wypadku to sie wypowiem,
nie chce mi sie duzo gadac bo nei mczym sie chwalic, ale uderzenia byly 3 wiec bylo tego troszczke wiec napisze.
1. uderzenie z audi a4, miata bez szfanktu, gdyby nie kolejne stluczki byla by tylko do klepania i nowy klosz, nic wiecej. audii natomiast sie posypalo jak zabawka, ocena ktore auto mocniejsze bez watpliwosci gdybym nie skrecil kierownica i wjechal w "pasazerke" to zmiazdzy miata cale audi a sama bedzie dalej w 1 kawalku. wracajac do tematu: poduszki wyskakuja, wciskaja Cie do fotela, i nie bylo mowy o jakims wybijanieu zebow, czy lamaniu nosa, okulary mialem na nosie i nic sie im nie stalo, but z nogi mi spadl, telefon wypadl z kieszeni!! a okulary byly na nosie a ja nic nie odczulem prob mega wcisniecia do fotela, nawet nie odczuwam czesto urazu od pasow >czyli bol przy smiechu/wdechach. nic.
2. wyskok z kraweznika i zerwanie dachu, poduszki w tym ulamku sekudny byly w najmocniejszej fazie i owszem przyslaniaja caly swiat.. i to chyba dobrze bo widac jak sie czlowiek zbliza do muru nie nastraja, dzieki Bogu nie widzialem co za chwile sie stanie.
3. betonowy mur. przednia poprzeczka ta z szybka kladzie sie nieco do kabiny, nie znacznie ale od uderzenia z murem jednak kladzie, betonowe "krawezniki" wpadaja i uderzaja z gory o nia i do srodka, poduszka nie jako ratuje przed oberwaniem w "ryj."
4. drzewo, drzewo za male i za stare by zatrzymac miate, uderzenie, kladzie sie, miata wsuwa sie na nie, drzewo zrywa chlodnice, poduszki nadal twarde samochod zgasl jednak nie wiem w ktorym momencie, auto stoi dobre kilka sekund a ja automatycznie jak znam z filmow boksuje podusze zeby moc zobaczyc co sie dzieje do okola. kraweznik ktory opieral sie na poduszce + moja glowa spada mi na kolana, wyrzucam bo jakimis ponad ludzkimi silami, drzwi sa zatrzasniete wiec na kozaka wyskakuje górą. i tak po 10 sekundach od kraksy stoje na nogach, trzese sie, nie wiem co sie stało, ale zyje.
i wnioski z tej wyprawy dla mnie, widzialem wiele wypadkow gdzies przy drodze etc. drobnych kolizji i ciezszych rowniez, jak kazdy, i jednego moge byc pewny, gdyby nie konstrukcja jak dla mnie fenomenalna miaty, poduszki + siedzenia, moglbym z tego nie wyjsc caly. to jak posypalo sie audi, a jak miata wyglada po koeljnych uderzeniach bez porownania pokazuje jak solidnym jest samochodem i bezpiecznym, wiadomo strefy zgnioty bla bla bla zbyt sztywna ktos powie skoro jest w calosci, jednak cos w tym jest, ze dzieki temu ze to miata wszystko kosila a nie wszystko miate chyba udało mi sie z tego wyjść cało. Nigdy wiecej nie kupie samochodu bez poduszki, bo poduszka uratowała mi bez 2 zdań życie, nie kupie nigdy samochodu malutkiego, i teraz pewnie chichoty "ale miata to duzy wóz" ale co racja to racja, maska z przodu długa jak diabli, "ma co" zbierac uderzenia. gdyby to było tico seincento albo inn wynalazek typowo "polish rider car" to niestety nie napisze tu juz nic.
owszem ktos powie są pasy, one zatrzymają ciało, jednak pamietac o tym ze ciało jest MIĘKKIE. Siła z jaka nasze ciało odciaga pasy to nie nasze kilka kilogramow tylko kilka ton przy takim uderzeniu, pasy nas ptrzymaja a my wyginamy sie do przodu jak z gumy, i tutaj lapie i chroni przed tym poduszka, odczułem, potwierdzam, poduszki są świetne.
nie chce mi sie duzo gadac bo nei mczym sie chwalic, ale uderzenia byly 3 wiec bylo tego troszczke wiec napisze.
1. uderzenie z audi a4, miata bez szfanktu, gdyby nie kolejne stluczki byla by tylko do klepania i nowy klosz, nic wiecej. audii natomiast sie posypalo jak zabawka, ocena ktore auto mocniejsze bez watpliwosci gdybym nie skrecil kierownica i wjechal w "pasazerke" to zmiazdzy miata cale audi a sama bedzie dalej w 1 kawalku. wracajac do tematu: poduszki wyskakuja, wciskaja Cie do fotela, i nie bylo mowy o jakims wybijanieu zebow, czy lamaniu nosa, okulary mialem na nosie i nic sie im nie stalo, but z nogi mi spadl, telefon wypadl z kieszeni!! a okulary byly na nosie a ja nic nie odczulem prob mega wcisniecia do fotela, nawet nie odczuwam czesto urazu od pasow >czyli bol przy smiechu/wdechach. nic.
2. wyskok z kraweznika i zerwanie dachu, poduszki w tym ulamku sekudny byly w najmocniejszej fazie i owszem przyslaniaja caly swiat.. i to chyba dobrze bo widac jak sie czlowiek zbliza do muru nie nastraja, dzieki Bogu nie widzialem co za chwile sie stanie.
3. betonowy mur. przednia poprzeczka ta z szybka kladzie sie nieco do kabiny, nie znacznie ale od uderzenia z murem jednak kladzie, betonowe "krawezniki" wpadaja i uderzaja z gory o nia i do srodka, poduszka nie jako ratuje przed oberwaniem w "ryj."
4. drzewo, drzewo za male i za stare by zatrzymac miate, uderzenie, kladzie sie, miata wsuwa sie na nie, drzewo zrywa chlodnice, poduszki nadal twarde samochod zgasl jednak nie wiem w ktorym momencie, auto stoi dobre kilka sekund a ja automatycznie jak znam z filmow boksuje podusze zeby moc zobaczyc co sie dzieje do okola. kraweznik ktory opieral sie na poduszce + moja glowa spada mi na kolana, wyrzucam bo jakimis ponad ludzkimi silami, drzwi sa zatrzasniete wiec na kozaka wyskakuje górą. i tak po 10 sekundach od kraksy stoje na nogach, trzese sie, nie wiem co sie stało, ale zyje.
i wnioski z tej wyprawy dla mnie, widzialem wiele wypadkow gdzies przy drodze etc. drobnych kolizji i ciezszych rowniez, jak kazdy, i jednego moge byc pewny, gdyby nie konstrukcja jak dla mnie fenomenalna miaty, poduszki + siedzenia, moglbym z tego nie wyjsc caly. to jak posypalo sie audi, a jak miata wyglada po koeljnych uderzeniach bez porownania pokazuje jak solidnym jest samochodem i bezpiecznym, wiadomo strefy zgnioty bla bla bla zbyt sztywna ktos powie skoro jest w calosci, jednak cos w tym jest, ze dzieki temu ze to miata wszystko kosila a nie wszystko miate chyba udało mi sie z tego wyjść cało. Nigdy wiecej nie kupie samochodu bez poduszki, bo poduszka uratowała mi bez 2 zdań życie, nie kupie nigdy samochodu malutkiego, i teraz pewnie chichoty "ale miata to duzy wóz" ale co racja to racja, maska z przodu długa jak diabli, "ma co" zbierac uderzenia. gdyby to było tico seincento albo inn wynalazek typowo "polish rider car" to niestety nie napisze tu juz nic.
owszem ktos powie są pasy, one zatrzymają ciało, jednak pamietac o tym ze ciało jest MIĘKKIE. Siła z jaka nasze ciało odciaga pasy to nie nasze kilka kilogramow tylko kilka ton przy takim uderzeniu, pasy nas ptrzymaja a my wyginamy sie do przodu jak z gumy, i tutaj lapie i chroni przed tym poduszka, odczułem, potwierdzam, poduszki są świetne.
Don Corleone napisał(a):Texasso napisał:
..widze ze problem który poruszył MadziaForever rzeczywiście istnieje, choć niekażdy chce go dostrzec.
Jedyne co może być problemem to to że w starszych samochodach takich jak właśnie BA Darka o ile dobrze mi się wydaje nie ma czujnika zapiętych pasów. I wywala obie poduszki przy każdym wypadku.
dokladnie,nie ma czujnika zapietych pasow.Tez wada starszych systemow jest czujnik a dokladnie czujniki pod zderzakiem.Darek trafil akurat na yen czujnik i wywalily poduchy.Ja mialem kiedys niezlego dzwona.Poduchy strzelily i uratowaly przed cmokiem w kierownice.Zonce to nawet okularow nie zbilo.Pozniej z tego beka byla.
MadziaForever bez obrazy ale masz taki wstret do poduszek jakby ktos w mlodosci Cie w nią wlozyl i wyrzucil na srodku jeziora.
Z checia przyjme dwie poduchy do GE a odesle PEWNE zaslepki
-
kfiat lotosu

może.. może..
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ale teraz poważnie.. jakby mnie było stac na nowszy samochód, z poduchami nowszej generacji z atestem itd. to bez dwóch zdań jestem przekonany.
PS. Co do dzwona Trewora, przykro mi stary.. kto by pomyślał ze Miata jest taka zwarta
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
brii napisał(a): Ogólnie rzecz biorąc w kwestii bezpieczeństwa Mazda raczej nie ma sukcesów poza modelem 5...
I poza nową 2-jką, która ma jeszcze lepszy wynik od 5-tki.
Daje to nadzieję, że trochę podgonili z bezpieczeństwem.
Fakt, że w dotychczasowej 6-tce nie powala 4 gwiazdki. Myślę, że nowa dogoni konkurencję.
domin1979 napisał(a):Myślę, że nowa dogoni konkurencję.
Musi, bo ludzie coraz bardziej zwracają na to uwagę
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
MadziaForever napisał(a):Bardzo przekonująco wygląda ten filmik z kurtynami bocznymi![]()
PS. moim zdaniem, manekiny powinni do takich testów robić z czegoś bardziej przypominającego ciało ludzkie (jakiejś żelatyny zawierającej 90%wody) ..żeby było jasne nie tylko że poduszka zadziałała ale i czy po spotkaniu z nią klient nadal ma ochote żyć
Kilka lat temu było zamieszanie w mediach bo ktoś powiedział że skandynawscy i francuscy producenci wkladają zwłoki do aut aby lepsze były crash testy,mogło to być miarodajne mimo że nieboszczyk jest wiotki i leci przez ręce ale jak założyc że w chwili wypadku siedzi jak zaczarowany to może działać , oficjalnie słyszałem że volvo i saab zbierają dane ze Szwecji o kraksach z udziałem swoich wyrobów i analizują je jak do tego doszło i co pomogło a co przeszkodziło.
Samochód z pasami i poduszkami jest zazwyczaj bezpieczniejszy od golasa i wyjątki od tej reguły sa naprawde rzadkie
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
Co o tym myślicie?
http://www.grupy.v10.pl/Wybuch,poduszki ... 07_04.html
chodzi o fiata i z doświadczeń ludzi wynika że to dość normalne.
Czy to prawda że pompowanie poduszki występuje w wyniku odpalenia ładunku?
który żekomo jest tylko zapalnikiem dla jakiegoś gazu.. pyłu chemicznego który po przedostaniu się do kabiny może się zająć?
Moja żona podczas wybuchu poduszki została poprzona na rękach. Lekarz
stwierdził poparzenia I i II stopnia.
Czy słyszeliście już o takim przypadku? Co moglo być przyczną
poparzenie? Wybuch pirotechniczny? Poprzenie chemiczne gazem?
Poparzenie zimnym, rozprężanym gazem?
Mam wynik obdukcji i protokól Policji z tym związany.
Dodam że podczas wypadku wybuch poduszki bynajmniej nie pomóg w
niczym.
http://www.grupy.v10.pl/Wybuch,poduszki ... 07_04.html
chodzi o fiata i z doświadczeń ludzi wynika że to dość normalne.
Czy to prawda że pompowanie poduszki występuje w wyniku odpalenia ładunku?
który żekomo jest tylko zapalnikiem dla jakiegoś gazu.. pyłu chemicznego który po przedostaniu się do kabiny może się zająć?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):Czy to prawda że pompowanie poduszki występuje w wyniku odpalenia ładunku?
tak,jakis tam material wybucha i efektem tego jest gaz,ktory wypelnia poduszke
MadziaForever napisał(a):który żekomo jest tylko zapalnikiem dla jakiegoś gazu.. pyłu chemicznego który po przedostaniu się do kabiny może się zająć?
ten pyl w srodku to m.i.srodek gasniczy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
MadziaForever napisał(a):http://www.grupy.v10.pl/Wybuch,poduszki,poparzone,rece,1,1586249,2007_04.html
naczytasz sie takich bzdur i masz bolączki.Nie kupuj wloskiego i francuskiego auta to nic Ci sie nie stanie
-
waldii
co do gazu z poduszki to moge powiedziec tyle ze zapach po wybuchu jest na tyle charakterstyczny ze pamieta sie go jeszcze dlugo dlugo i nosi w nosie, ale zeby byl drazniacy, nie mozliwe...
waldii napisał(a):Nie kupuj wloskiego i francuskiego auta to nic Ci sie nie stanie
Taaaaaak – szczególnie Renaulta jeśli idzie o bezpieczeństwo
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kiedyś w rankingach królował Saab, ale jak teraz widze renault faktycznie stawia poprzeczke..
Szkoda że japońskie samochody w rankingach niestety przodują pod względem śmiertelnych wypadków podejrzewam że za sprawą lekkich i szybkich konstrukcji..
Bo nieoszukujmy się np 626 wygląda na duży samochód a waży 1100kg, paz przedni niema nic wspólnego z jakąś tam ramą to właściwie kawałek wyprofilowanej blachy! a między pasem a kabiną niema już nic.. lekkie puk i silnik mam w kabinie.
Polo było pod tym względem dużo bardziej zwarte, a miało połowe mocy mazdy.
Szkoda że japońskie samochody w rankingach niestety przodują pod względem śmiertelnych wypadków podejrzewam że za sprawą lekkich i szybkich konstrukcji..
Bo nieoszukujmy się np 626 wygląda na duży samochód a waży 1100kg, paz przedni niema nic wspólnego z jakąś tam ramą to właściwie kawałek wyprofilowanej blachy! a między pasem a kabiną niema już nic.. lekkie puk i silnik mam w kabinie.
Polo było pod tym względem dużo bardziej zwarte, a miało połowe mocy mazdy.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):Kiedyś w rankingach królował Saab,
12 lat temu
MadziaForever napisał(a):Szkoda że japońskie samochody w rankingach niestety przodują pod względem śmiertelnych wypadków podejrzewam że za sprawą lekkich i szybkich konstrukcji..
Sądzę, że trafiłeś w sedno...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):MadziaForever napisał(a):Kiedyś w rankingach królował Saab,
12 lat temuMadziaForever napisał(a):Szkoda że japońskie samochody w rankingach niestety przodują pod względem śmiertelnych wypadków podejrzewam że za sprawą lekkich i szybkich konstrukcji..
Sądzę, że trafiłeś w sedno...
Co ciekawego znalazłem w Euro NCAP:
Na 15 sklasyfikowanych Hond jedynie Legend ma 5 gwiazdek,
Na 9 Mazd: 2 sztuki: M5 i M2,
Na 14 Nissanów: jedynie Qashqai
Na 14 Toyot: 6! ma 5 gwiazdek, tu jeszcze można by dodać 2 piątki od Lexusa,
Na 7 Mitsubishi: 0!
Spójrzmy na Europę:
"Przodownik" Renault:
Na 21: 11, i tu zaniżają statystykę jedynie modele sprzed 2001 roku! Po 2001 każdy na piątkę,
Na 17 VW: 5,
Na 15 Peugeotów: 7, tu od 2004 wsio na 5,
Na 14 Citroenów: 4,
Na 13 Fiatów: 3,
Na 6 Saabów: 3,
Na 15 Fordów: 4,
Na 12 Mercedesów: 5 piątek,
Na 11 BMW: 4,
Na 9 Audi: 1!
Czyli wniosek jasny. Z Japończyków Toyota nie ma się czego wstydzić w Europie, reszta żenada
Co do Europy, Francuzi to 1 liga (aczkolwiek Citroen odstaje od rodaków), no i wywołany do tablicy Saab przyznacie, że średnią ma niezłą, ale żeby wyznaczał trendy to raczej nie (no i mało sklasyfikowanych).
Odnosząc się do ceny Mercedesa to wynik też nie powala. Tu jednak wymaga się więcej. O Audi nie wspominam, kompromitacja.
Zastanawiam się po co założyłeś ten temat? Czy po to aby stworzyć temat kontrowersyjny, a może dlatego że Twoje pojęcie na temat poprawy bezpieczeństwa w autach jest znikome. Prostym przykładem niech będzie zderzenie czołowe w Twojej Mazdzie. Nie wiem czy masz poduszkę powietrzną, ale dla przykładu: zderzenie czołowe przy prędkości około 70 km/h bez poduszki – prawdopodobnie giniesz albo masz trwały uszczerbek na zdrowiu. Z poduszką żyjesz.
W sportach motorowych nie używa się poduszek ze względu na charakter tychże sportów. Kierowcy rajdowi/wyścigowi wykorzystują zakres możliwości aut do tego stopnia że nam się to nawet nie śni. Auta są poddawane wszelakim wstrząsom i tym podobnym. Prawdopodobnie każdy normalny czujnik już by się włączył w takich warunkach. Nie zapominaj że takie auta są wyposażone w profesjonalne klatki bezpieczeństwa a kierowcy są umiejscowieni w praktycznie bezruchu w ortopedycznie dopracowanych fotelach, do tego są zapięci w pasy kilku punktowe, jeżdżą w kombinezonach ognioodpornych od skarpetek aż po czubek głów i mają kask. Auta takie są dodatkowo wyposażone w systemy anty pożarowe.
W sportach motorowych nie używa się poduszek ze względu na charakter tychże sportów. Kierowcy rajdowi/wyścigowi wykorzystują zakres możliwości aut do tego stopnia że nam się to nawet nie śni. Auta są poddawane wszelakim wstrząsom i tym podobnym. Prawdopodobnie każdy normalny czujnik już by się włączył w takich warunkach. Nie zapominaj że takie auta są wyposażone w profesjonalne klatki bezpieczeństwa a kierowcy są umiejscowieni w praktycznie bezruchu w ortopedycznie dopracowanych fotelach, do tego są zapięci w pasy kilku punktowe, jeżdżą w kombinezonach ognioodpornych od skarpetek aż po czubek głów i mają kask. Auta takie są dodatkowo wyposażone w systemy anty pożarowe.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Marco7 napisał(a):Zastanawiam się po co założyłeś ten temat?
Przepraszam już niebede
..wynikało to z dyskusji w innym temacie, o poduszkach w starszych samochodach takich jak mój, niechciałem robić OT i tyle, ale skoro niema jeszcze takiego doraźnego tematu o bezpieczeństwie, może taka wiedza.. której faktycznie ja niemam, ale ktorą wnoszą inni uczestnicy forum.. przyda sie komuś, może komuś nawet uratuje życie.
Także wybacz, ale jeżeli tylko temat przestanie być potrzebny umrze śmiercią naturalna i tyle. Pozdrawiam.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
domin1979 napisał(a):"Przodownik" Renault:
Na 21: 11, i tu zaniżają statystykę jedynie modele sprzed 2001 roku! Po 2001 każdy na piątkę,
Ciekaw jestem wyników Laguny 3 – kiedyś odgrażali się, że ustanowi szóstą gwiazdkę (położyli szczególny nacisk łagodzenie skutków uderzeń bocznych, bo od przodu ponoć nie wiele więcej się da zrobić
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Nie musi być – wystarczy czujnik przeciążenia, reaguje na odpowiednio duże opóźnienie, niezależnie od tego jak bardzo zdeformował się przód...
W Fordach znane są przypadki uderzenia w krawężnik i odpalenia poduszek, przez czujnik przeciążenia.darekk86 napisał(a):z tego co kiedys wynalazlem to mazda 323F BA nie dostala zbyt wiele gwiazdek za bezpieczenstwo. Chyba miala 2 gwiazdki jesli dobrze pamietam. Wiec raczej nie jest zbyt bezpiecznym samochodem...
To ciekawe ile ma MX-3Wolę nigdy nie sprawdzać...
Brii sory, że tak wyciełem sobie twoją wypowiedź tutaj.. ale oco mi chodzi..
Czy to oznacza że starsze mazdy mają jakieś czujniki nie reagujące na bezpośrednie zderzenie, ale sam wstrząs.. szarpnięcie identyfikowane jako wypadek??
No bo jak działa taki czujnik skoro nie na strefe zgniotu?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
MadziaForever napisał(a):Czy to oznacza że starsze mazdy mają jakieś czujniki nie reagujące na bezpośrednie zderzenie, ale sam wstrząs.. szarpnięcie identyfikowane jako wypadek??
Dokładnie tak
Zazwyczaj są to jakieś modyfikacje czujnika pizoelektrycznego
MadziaForever napisał(a):Brii sory
Nie gniewam się
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości