Zabezpieczenie auta przed kradzieżą.
Wszystko fajnie tylko pojawia się pytanie: co jeśli odbiera się nowy samochód z salonu?
Czy grzebanie w elektryce, w celu dodania ukrytego przełącznika (np. zasilania pompy paliwa), nie anuluje gwarancji? A może diler sam pomoże w rozkminieniu schematów elektrycznych i instalacji takiego zabezpieczenia? Czy w samochodach made in 2015 nie będzie taka ingerencja podowodowała błędów w komputerze pokładowym?
Czy grzebanie w elektryce, w celu dodania ukrytego przełącznika (np. zasilania pompy paliwa), nie anuluje gwarancji? A może diler sam pomoże w rozkminieniu schematów elektrycznych i instalacji takiego zabezpieczenia? Czy w samochodach made in 2015 nie będzie taka ingerencja podowodowała błędów w komputerze pokładowym?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Akar.Zaephyr napisał(a):Wszystko fajnie tylko pojawia się pytanie: co jeśli odbiera się nowy samochód z salonu?
Czy grzebanie w elektryce, w celu dodania ukrytego przełącznika (np. zasilania pompy paliwa), nie anuluje gwarancji? A może diler sam pomoże w rozkminieniu schematów elektrycznych i instalacji takiego zabezpieczenia? Czy w samochodach made in 2015 nie będzie taka ingerencja powodowała błędów w komputerze pokładowym?
Kilka lat pracowałem w salonie samochodowym Hyundaia, odcięcie zapłonu czy też montowanie antyradaru i zagłuszacza było częstą praktyką, tak samo dodatkowy alarm z GPSem. W Maździe też nie powinno być z tym problemów. Przynajmniej wychodzę z takiego założenia
Noszę sie zakupem M3 i mam pytanie czy warto dokupić fabryczny alarm? Wątpliwość moja pojawiła sie po tej calej akcji z kradziejstwem nowych M6 w Warszawie. Podejżewam że większośc z nich miała owy alarm więc zastanwiam się czy nie lepiej poszukać innego rozwiązania na rynku?
pozdrawiam
Subframe
pozdrawiam
Subframe
Nie warto, tym bardziej że np PZU przestało wymagać alarmu do zawarcia ubezpieczenia AC. Ten tysiak z alarmu proponuję przeznaczyć na inne zabezpieczenie (nie oparte o szynę CAN) albo dodatkowe zabezpieczenie utraty wartości pojazdu przez kilka lat od zakupu.
Podobnież z uwagi na te kradzieże, jakieś 5 tyg temu Mazda zaczęła montować inny (lepszy?) alarm i zabezpieczenie przed uruchomieniem. Taką informację dostałem w salonie jak odbierałem 3tyg temu samochód. Na ile jest skuteczne to nie wiem.
Ja bez dodatkowej kostki która muszę mieć przy sobie nie jestem w stanie nawet radia odpalić.

Płochu napisał(a):Podobnież z uwagi na te kradzieże, jakieś 5 tyg temu Mazda zaczęła montować inny (lepszy?) alarm i zabezpieczenie przed uruchomieniem. Taką informację dostałem w salonie jak odbierałem 3tyg temu samochód. Na ile jest skuteczne to nie wiem.Ja bez dodatkowej kostki która muszę mieć przy sobie nie jestem w stanie nawet radia odpalić.
hmmmm a co masz za ciekawy patent zamontowany ?
Szczerze to nie wiem jak się ten system nazywa. Jest dodatkowa kostka immobilizera, a centralka jest gdzieś głęboko w desce ukryta. Tyle wiem. Sprzedawca tłumaczył, że zaczęli to zakładać właśnie przez te kradzieże. Niestety więcej nie pomogę, bo nie eksplorowałem głębiej tematu. Trzeba w ASO podpytać.
ulmen napisał(a):A czy ta cała akcja kradzieży nie dotyczy przypadkiem tylko i wyłącznie samochodów z bezkluczykowym otwieraniem drzwi ?
Tego nie wiem, ale z informacji zbliżonych do źródła, Allianz przymierza się do rezygnacji z ubezpieczeń dealerskich dla M6...
Właśnie ze względu na ilość kradzieży...
W moim przypadku nie było wyboru. Aby otrzymać AC trzeba założyć alarm (AC w WARCIE).
Po roku korzystania (prawie, bo 10 miesięcy), nigdy nie włączył się bez powodu, żadnych dodatkowych przycisków, kombinacji itd. Niezauważalny…
Po roku korzystania (prawie, bo 10 miesięcy), nigdy nie włączył się bez powodu, żadnych dodatkowych przycisków, kombinacji itd. Niezauważalny…
Ostatnio wpadł mi w ręce ten link
https://www.youtube.com/watch?v=UjV_e4SPdIs
autor opisuje dużą liczbę kradzieży Mazdy 6 którą na nagraniu widać, że można ukraść w minutę ;( Nie wiem jak to jest z Mazdą 3 ale podejrzewam, że zabezpieczenia są podobne. Po interwencji podobno można w M6 montować dodatkowe zabezpieczenia i teraz pytanie czy ktoś się orientuje jak to jest z Mazdą 3? Czy ktoś interesował się zainstalowaniem jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia autoryzowanego przez serwis?
https://www.youtube.com/watch?v=UjV_e4SPdIs
autor opisuje dużą liczbę kradzieży Mazdy 6 którą na nagraniu widać, że można ukraść w minutę ;( Nie wiem jak to jest z Mazdą 3 ale podejrzewam, że zabezpieczenia są podobne. Po interwencji podobno można w M6 montować dodatkowe zabezpieczenia i teraz pytanie czy ktoś się orientuje jak to jest z Mazdą 3? Czy ktoś interesował się zainstalowaniem jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia autoryzowanego przez serwis?
Jest już ten link i szereg informacji na ten temat w Motorozmowach / Mrożące krew w żyłach informacje o kradzieżach Mazd6 w Warszawie 
W katalogu w dodatkowym wyposażeniem dla M3 jest szereg dodatkowych zabezpieczeń od nowych autoalarmow po nawet mechaniczne blokady skrzyni
Wątek niby jest ale jest bardzo "filozoficzny". Ja się interesuje czy ktoś instalował w serwisie coś więcej niż standardowy alarm i może coś o tym napisać – co konkretnie dają nowe zabezpieczenia, ile kosztują itp.
Nie ma zabezpieczenia, które spowoduje, że auta nie da się ukraść. Są takie, które pomagają odzyskać skradziony pojazd. Więc albo AC na wypasie albo coś z lokalizacją po kradzieży.
Zależy czego dusza pragnie....
Edit: Już poprawiłem OC na AC
Zależy czego dusza pragnie....
Edit: Już poprawiłem OC na AC
Ostatnio edytowano 23 lis 2015, 18:48 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
hmm
– blokada skrzyni –> azot i łamaki
– usunięcie z domyślnej lokalizacji OBD2 lub odcięcie jego zasilania tajnym przyciskiem
– wyjka na wstrząs, ale znam przypadek, że holowane auto jechało, wyło, mrugało a i tak nikt nie reagował. Może złodzieje by zrezygnowali gdyby właściciel zaparkował tyłem do wyjazdu ze skręconymi kolami, na biegu i ręcznym.
Smile: pewnie chiales napisać AC
A i to czesto nie rekompensuje poniesionych kosztów zakupu. Ja mam wersję "na wypasie" ze stałą wartością auta przez cały rok i gdyby (właśnie jest końcówka mojego cyklu) dziś ktoś nim odjechał to i tak byłbym pare tysi w plecy ;/ Na przyszły rok jest jeszcze gorzej bo systemy ubezpieczycieli nie pozwalają już podania wybranej przez nas wartości poza tą ustaloną przez TU. Tzn. ktoś kupuje auto (starsze niż roczne) np. za 75k a ubezpieczyciel mówi, że jego wartość (widełki) to 55-65 ale jak chcesz stalą wartość to mozesz max 70 ;/
*
– W Compensie wychodzi niby najtaniej (stała wartość auta), ale jeśli w danym roku ze swojego AC otrzymamy np. 5tyś to o tyle zostanie pomniejszona wypłata od ustalonej wartości stałej. Można dopłacić do ubezpieczenia i wtedy zniesiona zostanie ta gwiazdka. Wtedy uzyskamy oferte bardzo podobną do PZU w której jest również lepszy pakiet Assistance.
– blokada skrzyni –> azot i łamaki
– usunięcie z domyślnej lokalizacji OBD2 lub odcięcie jego zasilania tajnym przyciskiem
– wyjka na wstrząs, ale znam przypadek, że holowane auto jechało, wyło, mrugało a i tak nikt nie reagował. Może złodzieje by zrezygnowali gdyby właściciel zaparkował tyłem do wyjazdu ze skręconymi kolami, na biegu i ręcznym.
Smile: pewnie chiales napisać AC
A i to czesto nie rekompensuje poniesionych kosztów zakupu. Ja mam wersję "na wypasie" ze stałą wartością auta przez cały rok i gdyby (właśnie jest końcówka mojego cyklu) dziś ktoś nim odjechał to i tak byłbym pare tysi w plecy ;/ Na przyszły rok jest jeszcze gorzej bo systemy ubezpieczycieli nie pozwalają już podania wybranej przez nas wartości poza tą ustaloną przez TU. Tzn. ktoś kupuje auto (starsze niż roczne) np. za 75k a ubezpieczyciel mówi, że jego wartość (widełki) to 55-65 ale jak chcesz stalą wartość to mozesz max 70 ;/
*
– W Compensie wychodzi niby najtaniej (stała wartość auta), ale jeśli w danym roku ze swojego AC otrzymamy np. 5tyś to o tyle zostanie pomniejszona wypłata od ustalonej wartości stałej. Można dopłacić do ubezpieczenia i wtedy zniesiona zostanie ta gwiazdka. Wtedy uzyskamy oferte bardzo podobną do PZU w której jest również lepszy pakiet Assistance.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
– Myślisz, ze oni się spowiadają na forach jak to zrobili? Tajemnica służbowa, ale zapewne każdy w czymś się specjalizuje. Coraz częsciej kradnie się tez na lawetę i to nie są takie drogie a po 20-30tyś tez sie trafiają.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości