Awaryjnosć diesli Mazdy....

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maciej Loret » 26 lut 2008, 23:53

Pawnik napisał(a):Chyba nie rozumiesz idei współczesnej produkcji samochodów.


Ja wogóle niewiele rozumiem, a przynajmniej takiej wersji będę się trzymał... :D

Pawnik napisał(a):Oni odlewają nie wiedząc nawet dla kogo, tzn. jakiego modelu samochodu.


No i?

Pawnik napisał(a):Te same podstawowe elementy kupuje cała branża, w tym przypadku na pewno Europa, w tym PSA, Fiat i kto tam jeszcze. W M3 jest silnik konstrukcji PSA, tylko z osprzętem zamówionym przez Mazdę, tj. Denso i sprężarka chyba IHI.


1. Nikt inny nie odlewa bloków i/lub głowic?
2. Czyżby odlewali także dla fałwe oraz BMW (wg xANDy tego mieli nie robić)?
3. Wciąż brakuje choćby jednej wzmianki, że chociaż blok silnika jest identyczny w 1,6JTD (który chyba dopiero niedawno wszedł do produkcji) oraz 1,6 w Maździe3.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Mateusz L » 13 mar 2008, 20:17

Witam wszystkich.Co do awaryjności Diesli Mazdy( bo taki jest chyba temat) to mogę podzielić się swoją opinią.W rodzinie mieliśmy/mamy łącznie 5 Mazd (323 i 626)-wszystkie auta napędzały diesle.Nigdy nie było powodów do narzekań.Diesle Mazdy są bardzo bezawaryjne i oszczędne-przynajmniej RF7 i PN(z tymi miałem doczynienia).W 323 BG z winy poprzedniego właściciela zerwał sie rozrząd przy 140km\h i mimo przebiegu 260 tys.km auto po wymianie 5 dźwigienek,paska i napinacza jeździło dalej nie biorąc oleju,odpalając na dotyk,a Madzia pokonała u nas jeszcze 10tys km i zmieniła właściciela(mało,ale wystarczająco by ocenić ew. skutki "awarii").W rodzinie były jeszcze 2 PN-y i nie było nigdy powodów do narzekania(wszystkie mają/miały ponad 250kkm),więc nie zgodzę się,że ten silnik to porażka Mazdy. Co do DITD-szukaliśmy z ojcem,ale nie znaleźliśmy ani jednego egzemplarza godnego uwagi( wszystkie były skrajnie zajechane),a wyjątki kosztowały ok 30tys zł(2001r).Poza tym w Niemczech można kupić DiTD z przebiegiem 60kkm,ale koszt takiego pojazdu to 10tys.Euro!!! Ludzie-naprawdę miarodajna opinia to taka,którą wygłosił 1właścicel auta po przejechaniu 200-300kkm.W przypadku TDI to częsty przypadek,stąd może takie wysokie noty turboklekotów.Co do padających turbin w M6-ciekawi mnie czy padają one tym którzy użytkują auta od nowości,czy tylko u tych którzy sprowadzili??? Moim zdaniem jedyną porażką Mazdy są zabezpieczenia antykorozyjne nowszych modeli-(dlatego ojciec kupił MB C220D a nie 626 GF).Ja osobiście bardzo chwalę sobie MB,choć w przyszłości chciałbym znów jeździć Mazdą,ale kupioną już za własne pieniądze i zupełnie własną:)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez alk80 » 6 sie 2009, 22:42

nie chciało mi sie czytać wszystkich stron może ktoś już o tym pisał
widziałem dowód rejestracyjny z mazdy 626 98r i to GW o mocy 90KM, niestety nie wiem z jakiego kraju pochodziła ale słyszałem że gdzieś tak robili bo podatek był mniejszy albo ubezpieczenie tańsze, po za tym w jednym z odcinków "zakupu kontrolowanego" w TVN Turbo mieli Mazde 626 GW 90KM
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez BLACKMAN1981 » 15 sie 2009, 20:16

co do mocy DiTD to posiadam aktualnie 626 GF 98` 2.0 90KM
sprowadzona z Austrii tak ze potwierdzam
na 100% iz były w tym modelu silniki o takiej mocy

Gdybym tylko wiedzial co trzeba zrobic aby uzyskac te 101KM to bardzo chetnie;)
Np w hondzie civic 1.4 byly 2 warianty 75KM i 90KM
75KM mialo zwezke z układnie dolotowym
Usuwalo sie zwezke robilo reset kompa i 90KM pod maska ;)
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 20:19

BLACKMAN1981 ja myśle że to sprawa sterownika i wszystko, najlepiej sie spotkać z kimś kto ma 101 i np pomierzyć układ wydechowy ale mam raczej pewność że będzie ten sam
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez BLACKMAN1981 » 15 sie 2009, 20:35

probuje dowiedziec sie czegos na ten temat juz jakis czas ale malo kto wogole wie ze jest 90KM
w tym modelu :P
jak bede mocno zdesperowany to przyjade oblukac twoj silniczek :P
to tylko 50 km :P
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 21:48

Ale zimny kotlet :)

Za to link fajny (http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=57098), mozna sobie poczytac...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 22:05

krzych ale to jest jakby nie po naszemu, może przetłumaczysz

BLACKMAN1981 jak masz po drodze to ja nie widze problemu, posiedzimy, pomierzymy, pogadamy, będzie fajnie :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 22:11

alk80 napisał(a):krzych ale to jest jakby nie po naszemu, może przetłumaczysz

Uzyj tlumaczki (google), za duzo roboty by z tym bylo :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 22:28

krzych chopie jo mom żona i dwoje dzieci, myślisz że mom czasu na jakieś tłumaczki <blant>
Ostatnio edytowano 15 sie 2009, 23:02 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 22:54

Hehehe :) Alez ja nie proponowalem Ci aktu nierzadu ;) No dobra, dajmy spokoj z tlumaczkami i artykulami w barbarzynskich jezykach ;) ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 23:06

spoko, nie każdy rozumie po angielsku, ale mógł byś napisać w skrócie o co chodzi, ja troche rozumiem po angilesku ale jestem teraz w takim stanie że nie chce mi sie domyślać o co w tym chodzi :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 23:15

Ale tam duuuzo i nieskladnie, kazdy cos od siebie dodaje. Ogolnie jeden z gosci ktory tam robi za "guru" pisze o tym jak Mazda "dala pupy" z pompami i ze jemu sie widzi, ze kazda Mazda w koncu ma wymieniona. Teoria nieco podejrzana i cos tam wspominaja o jakims "suction valve" czy jakos tak, co mi sie jedynie z SCV kojarzy i byc moze o to wlasnie w sumie chodzi, ale mnie nie pytaj, bo nie doczytalem do konca :) Mi chodzilo tylko o to jak Mazde widza inni – cieszy mnie to, ze nie tylko ja widze podla polityke ;) (gosc wspomina, ze objawy "padu" pojawiajace sie tuz przed uplywem gwarancji sa skrzetnie ignorowane, a tuz po jej uplywie mechanicy "nagle" przypominaja sobie o co chodzilo ;) ). Takie piepprzenie generalnie, ale intrygujace :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Bakss » 15 sie 2009, 23:31

Mateusz L napisał(a):Witam wszystkich.Co do awaryjności Diesli Mazdy( bo taki jest chyba temat) to mogę podzielić się swoją opinią.W rodzinie mieliśmy/mamy łącznie 5 Mazd (323 i 626)-wszystkie auta napędzały diesle.Nigdy nie było powodów do narzekań.Diesle Mazdy są bardzo bezawaryjne i oszczędne-przynajmniej RF7 i PN(z tymi miałem doczynienia).W 323 BG z winy poprzedniego właściciela zerwał sie rozrząd przy 140km\h i mimo przebiegu 260 tys.km auto po wymianie 5 dźwigienek,paska i napinacza jeździło dalej nie biorąc oleju,odpalając na dotyk,a Madzia pokonała u nas jeszcze 10tys km i zmieniła właściciela(mało,ale wystarczająco by ocenić ew. skutki "awarii").W rodzinie były jeszcze 2 PN-y i nie było nigdy powodów do narzekania(wszystkie mają/miały ponad 250kkm),więc nie zgodzę się,że ten silnik to porażka Mazdy. Co do DITD-szukaliśmy z ojcem,ale nie znaleźliśmy ani jednego egzemplarza godnego uwagi( wszystkie były skrajnie zajechane),a wyjątki kosztowały ok 30tys zł(2001r).Poza tym w Niemczech można kupić DiTD z przebiegiem 60kkm,ale koszt takiego pojazdu to 10tys.Euro!!! Ludzie-naprawdę miarodajna opinia to taka,którą wygłosił 1właścicel auta po przejechaniu 200-300kkm.W przypadku TDI to częsty przypadek,stąd może takie wysokie noty turboklekotów.Co do padających turbin w M6-ciekawi mnie czy padają one tym którzy użytkują auta od nowości,czy tylko u tych którzy sprowadzili??? Moim zdaniem jedyną porażką Mazdy są zabezpieczenia antykorozyjne nowszych modeli-(dlatego ojciec kupił MB C220D a nie 626 GF).Ja osobiście bardzo chwalę sobie MB,choć w przyszłości chciałbym znów jeździć Mazdą,ale kupioną już za własne pieniądze i zupełnie własną:)


Pocieszyłeś mnie z tymi PNami :] przymierzam się do kupna pralki pana prezesa i po przeczytaniu wszystkich tematów gdzie wspominany jest PN jakoś nieróżowo to wyglądało :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez grabu122 » 16 sie 2009, 00:02

Mam takie głupie zapytanie, tylko mnie nie zlinczujcie ;)
Kolega poszukuje jakiegoś "idiotoodpornego" samochodu z dieslem...(wcześniej miał VW Vento 1.9TD-75KM)
Oglądał trochę "ścioraną" ale tanią :) sprowadzoną 10letnią 323 BJ-tkę sedan z 2litrowym dieslem- ogólnie auto mu się spodobało :P , ale....
i tu pytanie.... czy ten diesel pojezdzi na "wynalazkach" typu "oranżada" za 2,80zł/litr kupowana do ogrzewania domu :D ??? Może ktoś ma jakieś doświadczenia ;)
....z tego co tu czytam, to ten diesel to "jakiejś specjalnej troski", więc raczej odpada :(
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 00:46

grabu122 napisał(a):tylko mnie nie zlinczujcie


zrobimy wszystko co w naszej mocy.


grabu122 napisał(a):czy ten diesel pojezdzi na "wynalazkach" typu "oranżada" za 2,80zł/litr kupowana do ogrzewania domu


nooo proszę Cię... nie zalałbym czegoś takiego do GD RF7 :| ew. wybrał bym miesięczny <lol>


grabu122 napisał(a):ten diesel to "jakiejś specjalnej troski"


jak ktoś chce zalewać OO do tego motoru to takim sie staje... tylko zwykła najzwyklejsza ropa (tak mówi producent :D)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Solo » 16 sie 2009, 07:44

Bakss napisał(a):Pocieszyłeś mnie z tymi PNami krzywy przymierzam się do kupna pralki pana prezesa i po przeczytaniu wszystkich tematów gdzie wspominany jest PN jakoś nieróżowo to wyglądało krzywy


czasem liczy się dany egzemplarz, a ten akurat, o którym myślisz nie do zabicia :D
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Mateusz L » 16 sie 2009, 12:07

2litrowym dieslem- ogólnie auto mu się spodobało , ale....
i tu pytanie.... czy ten diesel pojezdzi na "wynalazkach" typu "oranżada" za 2,80zł/litr kupowana do ogrzewania domu


Jak coś padnie to niemiecka pompa( Denso zastąpił w tym modelu Zyxel). Ja bym jednak nie lał OO-ten silnik zasługuje na najlepsze możliwe paliwo.

Pocieszyłeś mnie z tymi PNami

Kwestia egzemplaża zapewne. Najpoważniejsze z czym się spotkałem to wydmuchana uszczelka (nie u nas akurat).
O PNie mogę powiedzieć jeszcze, że ma b. łatwy dostęp do rozrządu( porównaniu do RF), pracuje cicho i kulturalnie, odpala na dotyk(podobnie jak RF) i... niewiem jak to robi ale pali naprawdę śladowe ilości paliwa.Fakt- kiedyś ledwo zdążyłem wyprzedzić traktor :D , ale to moja wina ( przyzwyczajony do RF7 nie zredukowałem i zanim weszła na obroty, miałem ciepło, ale to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia).
Pozatym myślę, że auto od Marcina to pewny zakup.

GD RF7

Riki wymieniłeś chyba jeden z najzacniejszych ciągów znaków w historii Mazdy, ale chodzi o BJ RF7 ;)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Bakss » 16 sie 2009, 12:10

do kasacji, dubel
Ostatnio edytowano 16 sie 2009, 12:13 przez Bakss, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Bakss » 16 sie 2009, 12:11

do kasacji, dubel
Ostatnio edytowano 16 sie 2009, 12:13 przez Bakss, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto