Jeśli nie 6 GJ to co za około 70 tys. ?
po dzisiejszej wycieczce do salonu Mazdy i Hondy ciekawe porównanie odległości brzeg tylnej kanapy – oparcie fotela kierowcy przy fotelu kierowcy ustawionym pod moją osobę:
Mazda 3: 20 cm
Honda Civic: 24 cm
i żeby było ciekawiej – Mazd 6 kombi: 20 cm.
Wniosek: jak dla mnie jeśli 6 GJ to tylko sedan, mimo mniejszej użyteczności otworu bagażnika.
Mazda 3: 20 cm
Honda Civic: 24 cm
i żeby było ciekawiej – Mazd 6 kombi: 20 cm.
Wniosek: jak dla mnie jeśli 6 GJ to tylko sedan, mimo mniejszej użyteczności otworu bagażnika.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Naprawde chcesz kupić GJ-tke? Wolałbym poczekać chyba na polifta, niestety nowe technologie wymagają dopracowania i wydaje mi się że Mazdy to nie ominie. Po drugie w trójmieście gdzie się nie obróce to widze nowe mazdy, czy cx-5 czy nową trójkę, ostatnio jechały 3 sztuki cx-5 obok siebie, dwie w tym samym kolorze Może legacy albo coś z palety volvo?
nie mierzyłem długości siedziska kanapy, bo interesowała mnie przestrzeń na kolana/nogi a na to moim zdaniem najbardziej rzutuje właśnie ta odległość.
Coraz bardziej skłaniam się chyba ku Hondzie, mimo przyjemniejszego prowadzenia Mazdy i lepszej pozycji za kierownicą niż w Hondzie, ale siła praktycznych rozwiązań oferowanych przez Hondę miażdży Mazdę niestety.
Na 6 GJ już się tak nie napinam, bardziej myślę że może to być BM.
Volvo odpada, z uwagi na fatalną przestronność tylnej kanapy i ilość miejsca na nogi. Przynajmniej jeśli mówimy o cenowo dostępnych modelach.
Co do Legacy to nie mam zdania, ale to raczej nie ten budżet. Bardziej już wymieniane tu wcześniej XV, ale tu jeszcze nie rozkminiałem tego auta
Coraz bardziej skłaniam się chyba ku Hondzie, mimo przyjemniejszego prowadzenia Mazdy i lepszej pozycji za kierownicą niż w Hondzie, ale siła praktycznych rozwiązań oferowanych przez Hondę miażdży Mazdę niestety.
Na 6 GJ już się tak nie napinam, bardziej myślę że może to być BM.
Volvo odpada, z uwagi na fatalną przestronność tylnej kanapy i ilość miejsca na nogi. Przynajmniej jeśli mówimy o cenowo dostępnych modelach.
Co do Legacy to nie mam zdania, ale to raczej nie ten budżet. Bardziej już wymieniane tu wcześniej XV, ale tu jeszcze nie rozkminiałem tego auta
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Liczy sie odleglosc od oparcia kanapy do tylnej czesci fotela kierowcy. Odleglosc pomiedzy krawedzia siedziska kanapy, a tylna czescia fotela kierowcy jest tylko istotna dla miejsca nie tyle kolan co lydek pasazera.
Dominator – zgadza się, ale .... na długość siedziska kanapy nie masz wpływu, a na tą zmierzoną przeze mnie przestrzeń tak. Moim zdaniem to właśnie ona jest kluczowa jeśli idzie o przestronność tylnej kanapy, poza rzez jasna szerokością kanapy
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Siedziałem dzisiaj trochę w BM i ... ja bym chyba nie mógł się przesiąść, nie wiem, deska rozdzielcza jakaś taka ... mała Chociaż silniki ciekawe. Z tym, że ja lubię takie zabudowane deski, idealną dla mnie ma Kia Optima roczniki 2010-2015:
http://image.automobilemag.com/f/325233 ... terior.jpg
w BM jakoś mi dziwnie było.
http://image.automobilemag.com/f/325233 ... terior.jpg
w BM jakoś mi dziwnie było.
Lubisz izolacje Kia, Saab mają taki styl
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
też myślę, że te centymetry są właśnie tam i ... ponieważ z pewnych powodów sedan odpada a kombi oferuje co oferuje wychodzi na to że na chwilę obecną the winner is Honda Civic IX gen która niestety w dziedzinie przestronności w drugim rzędzie, pojemności bagażnika oraz ogólnej funkcjonalności rozkłada 3 BM na łopatki. Owszem, Civic nie jest idealny, też ma denerwujące mnie wady jak choćby pozycja za kierownicą, brak schowka na okulary sposób regulacji klimy by wymienić tylko te dość istotne, ale jako całość jest bardziej przekonujący.
Zostaje tylko przeżyć jego wygląd zewnętrzny, ale to kwestia gustu.
A może by zobaczyć czy na nowy zaoferuje nowy Tipo który podobno ma być również jako kombi?
Zostaje tylko przeżyć jego wygląd zewnętrzny, ale to kwestia gustu.
A może by zobaczyć czy na nowy zaoferuje nowy Tipo który podobno ma być również jako kombi?
Ostatnio edytowano 29 gru 2015, 01:12 przez mysiak, łącznie edytowano 1 raz
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Civic IX jeszcze ok, w stosunku do VIII – wizualnie
A deska rozdielcza to coś jak BL-ka, czy realnie to kompletnie inaczej wygląda?
Mysiak – a co z pozycją, nisko?
Nie chcesz sobie czegoś 3-4 letniego z Niemiec sprowadzić? – żeby mieć pewność to z jakiegoś typowo niemieckiego autohausu z gwarancją , z przebiegiem +– 40 000 – 50 000 km? – to powinno chodzić jak nówka, a kupisz co będziesz chciał – w sensie, że większy wybór, no i pewnie jeszcze trochę $$$ zostanie.
Nie wiem, ja zamiast Fiata to bym już wolał Kia, albo Hyundai ... np. i40 kombi (jeśli szukasz kombi) – gdzie jeszcze miałbyś gwarancję producenta:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... AsArray=KW
1.6 GDI mają dobre opinie, ale jak w i40 się sprawuje (większa masa niż i30, czy Ceed), by trzeba poczytać.
A deska rozdielcza to coś jak BL-ka, czy realnie to kompletnie inaczej wygląda?
Mysiak – a co z pozycją, nisko?
Nie chcesz sobie czegoś 3-4 letniego z Niemiec sprowadzić? – żeby mieć pewność to z jakiegoś typowo niemieckiego autohausu z gwarancją , z przebiegiem +– 40 000 – 50 000 km? – to powinno chodzić jak nówka, a kupisz co będziesz chciał – w sensie, że większy wybór, no i pewnie jeszcze trochę $$$ zostanie.
Nie wiem, ja zamiast Fiata to bym już wolał Kia, albo Hyundai ... np. i40 kombi (jeśli szukasz kombi) – gdzie jeszcze miałbyś gwarancję producenta:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... AsArray=KW
1.6 GDI mają dobre opinie, ale jak w i40 się sprawuje (większa masa niż i30, czy Ceed), by trzeba poczytać.
tak,deska jest coś na podobę BL.
Pozycja za kierownicą jak dla mnie (176 cm wzrostu) jest dość wysoka mimo fotela opuszczonego na sam dół. Idzie się jednak przyzwyczaić.
Sprowadzenie z Niemiec? ... hmmm w sumie nie mówię nie, ale... chyba mimo wszystko wolałbym krajowy
Pozycja za kierownicą jak dla mnie (176 cm wzrostu) jest dość wysoka mimo fotela opuszczonego na sam dół. Idzie się jednak przyzwyczaić.
Sprowadzenie z Niemiec? ... hmmm w sumie nie mówię nie, ale... chyba mimo wszystko wolałbym krajowy
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Może pozycja wysoka w Hondzie, a cała deska rozdzielcza nisko? – czy jednak deska podchodzi wysoko?
A Civic to 5D, czy kombi? Popatrzyłem sobie na 5D i rocznik 2015 za 72800zł, z silnikiem 1.8, wersja Elegance, w wyposażeniu praktycznie wszystko, czego potrzeba, a wiadomo, z DE to więcej zabawy, pewnie najbardziej by się opłacało w przypadku jakiegoś 4-5 letniego kompaktu, pewnie by wyszło z 45k ze wszystkim, to trochę w kieszeni zostaje, a taki samochód też pojeździ, z drugiej strony – czego szukać? – bo jak Mazda to ciągle by była BL, Honda to VIII, klasa D to już ceny wyższe, że praktycznie wychodzi +– 65-65k, ewentualnie C5 i Laguna II mają dobre ceny ... ale jeśli robisz 30 000 km rocznie to nowy jest też w sumie dobrą opcją, jak nie trzeba tak bardzo zważać na budżet, a silniki Hondy to wiadomo, 142 konie w Civicu to będzie pewnie frajda spora, a przy tym i spalanie rozsądne. Fajny masz dylemat
A Civic to 5D, czy kombi? Popatrzyłem sobie na 5D i rocznik 2015 za 72800zł, z silnikiem 1.8, wersja Elegance, w wyposażeniu praktycznie wszystko, czego potrzeba, a wiadomo, z DE to więcej zabawy, pewnie najbardziej by się opłacało w przypadku jakiegoś 4-5 letniego kompaktu, pewnie by wyszło z 45k ze wszystkim, to trochę w kieszeni zostaje, a taki samochód też pojeździ, z drugiej strony – czego szukać? – bo jak Mazda to ciągle by była BL, Honda to VIII, klasa D to już ceny wyższe, że praktycznie wychodzi +– 65-65k, ewentualnie C5 i Laguna II mają dobre ceny ... ale jeśli robisz 30 000 km rocznie to nowy jest też w sumie dobrą opcją, jak nie trzeba tak bardzo zważać na budżet, a silniki Hondy to wiadomo, 142 konie w Civicu to będzie pewnie frajda spora, a przy tym i spalanie rozsądne. Fajny masz dylemat
Pozycja w Hondzie jest wysoka, deska idzie nisko. I tak, rozważany jest 5D w elegance z motorem 1.8. Idzie to całkiem fajnie a i wygłuszenie jest OK. Przy ostatniej jeździe próbnej podobno chwilowo miałem 170 km/h wg słów syna (mi niestety niedoregulowana kierownica zasłaniała widok, więc nie wiem ile jechałem, hehe). Jakby jeszcze tego elegance z pakietem ADAS trafić (acz niekoniecznie).
Z segmentu D to jeszcze Mondeo w wersji Titanium 2.0 byłoby nie najgorsze w wersji liftback. Nawet takie około dwuletnie łapie się w budżecie, ale trzeba szukać. I to w sumie również niegłupie rozwiązanie przy rozsądnych kosztach zakupu/eksploatacji a i frajda z jazdy, która dla nie jest dość istotna jest całkiem spoko
Jest jeszcze inna opcja – podwyzszyć nieco limit wieku imamy 6 GH
Z segmentu D to jeszcze Mondeo w wersji Titanium 2.0 byłoby nie najgorsze w wersji liftback. Nawet takie około dwuletnie łapie się w budżecie, ale trzeba szukać. I to w sumie również niegłupie rozwiązanie przy rozsądnych kosztach zakupu/eksploatacji a i frajda z jazdy, która dla nie jest dość istotna jest całkiem spoko
Jest jeszcze inna opcja – podwyzszyć nieco limit wieku imamy 6 GH
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Nie wiem skad pomysl ze Honda Civic ma wiecej miejsca z tylu niz Mazda 6? Kolega Dominator ma racje. Takie mierzenie przestrzenia na kolana jest bledne. Znaczenie ma tu dlugosc siedziska. W testach Zachara na autocentrum wyraznie widac ze ten 2 metrowy dryblas ma wiecej miejsca na kolana w M6 ...
błędne czy nie, ale to właśnie ta przestrzeń moim zdaniem decyduje o przestronności tylej kanapy, poza jej szerokością rzecz jasna. Długość siedziska nie ma wpływu na miejsce na nogi da pasażerów drugiego rzędu. Zresztą długość siedzisk dyktuje ergonomia i w zasadzie niezależnie od marki jest ona podobna i to prawie bez względu na segment aut. znaczenie ma tylko jak głęboko wsunięta/wysunięta jest ta kanapa w tylne nadkole.
I przy tych wszystkich sprawach wychodzi jak wychodzi – auto segmentu niższego bije auto z segmentu wyżej i to dość wyraźnie.
Nie widziałem tego testu Zachara, nie znam gościa, nie jest dla mnie żadnym autorytetem w sprawach moto, ale.... każdy testując patrzy na co innego i na inne rzeczy zwraca uwagę.
I przy tych wszystkich sprawach wychodzi jak wychodzi – auto segmentu niższego bije auto z segmentu wyżej i to dość wyraźnie.
Nie widziałem tego testu Zachara, nie znam gościa, nie jest dla mnie żadnym autorytetem w sprawach moto, ale.... każdy testując patrzy na co innego i na inne rzeczy zwraca uwagę.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Zmierz dlugosc od tylnego oparcia do tylnej czesci przedniego fotela. Jesli chodzi o Zachara to nie pisalem ze jest on jakims autorytetem. Poprostu robi test dwumetrowca. Ustawia przedni fotel pod siebie i potem idzie na tylna kanape. Sprawdz autocentrum na youtube i zobacz testy samochodow ktore Cie interesuja.
to co chciałem zmierzyć – zmierzyłem. Na temat sensowności tego pomiaru też się już wypowiedziałem Zresztą,porównajcie sobie długość siedziska kanapy w dowolnej klasie aut z dowolną klasą niższą – wartości są bardzo podobne.
Na placu pozostaje jeszcze Subaru XV ale muszę mu się bardziej przyjrzeć i pod kątem walorów eksploatacyjnych jak i kosztów
Na placu pozostaje jeszcze Subaru XV ale muszę mu się bardziej przyjrzeć i pod kątem walorów eksploatacyjnych jak i kosztów
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
No pomiar bezsensowny, bo jak masz głębsza kanapę i plecy daleko wędrują to automatycznie kolana się cofają od siedzeń z przodu. Wtedy wystarczy nawet 10 cm tego co mierzyłeś, żeby było wygodnie.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Bezsensowny?? To zobacz do aktualnego wydania Auto Świata np na test Audi A4 i Mercedes C i potem kilka stron dalej na test Meganki. Różnica w wartościach o których mówisz w przypadku tych trzech aut jest żadna praktycznie. Długość kanapy nie ma nic do rzeczy, bo w całej trójce jest również porównywalna.
Znaczenie to ma, jak bardzo ta kanapa jest cofnięta/wysunięta względem tylnego nadkola,bo to rzutuje na ilość miejsca z tyłu i wygodę wsiadania.
10 cm??? Jak by tyle było to byś krzyczał że to segment A. Zresztą, jeśli tak uważasz – ustaw w swojej 6 fotel kierowcy tak by było 10 cm tej przestrzeni i spróbuj usiąść na tylnej kanapie i jechać tak na niej z 300 km.
Znaczenie to ma, jak bardzo ta kanapa jest cofnięta/wysunięta względem tylnego nadkola,bo to rzutuje na ilość miejsca z tyłu i wygodę wsiadania.
10 cm??? Jak by tyle było to byś krzyczał że to segment A. Zresztą, jeśli tak uważasz – ustaw w swojej 6 fotel kierowcy tak by było 10 cm tej przestrzeni i spróbuj usiąść na tylnej kanapie i jechać tak na niej z 300 km.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: piwo i 13 gości