Zakup używanego auta – Mazda5 CR (2005 – 2010)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Fred.X » 1 mar 2015, 22:26

bodzioklb napisał(a):-czy 2.0 PB to nie za mało do takiej budy? /nie chcę automata /
nie <faja>
bodzioklb napisał(a):-czy silnik 2.0 we wszystkich wersjach ma łańcuch rozrządu?
tak <faja>
bodzioklb napisał(a):jak zawieszenie auta – jest trwałe? /
<faja> Ford fokus MK2 kombi , sam sobie odpowiedz <faja>
bodzioklb napisał(a):czy ubywanie oleju w tym modelu to norma?
tak <faja>
bodzioklb napisał(a):czy wyposażenie elektryczne nastręcza dodatkowych problemów?
nie <faja>
bodzioklb napisał(a):-czy układ ogrzewania jest wydolny
aż za bardzo :P
bodzioklb napisał(a):-jak silnik 2.0 znosi instalacje LPG?
jak każdy inny , tradycyjnie hahaha
bodzioklb napisał(a):czy jest gdzie zamontować dużą butlę LPG tak aby pozostał 3 rząd siedzeń?
czy dużą to nie wiem , mam butle w miejsce dojazdówki ,34 L wchodzi , i 3 rząd na swoim miejscu , jak się zdecydujesz to Ci podpowiem co trzeba zrobić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez bodzioklb » 1 mar 2015, 22:30

Ile 5-ka z 2 litrowym motorem spala?
Wcześniej miałem auto któremu 50 l lpg starczało na 300 km z ogonkiem... więc butla była duża – teraz może nie będzie takiej potrzeby <co?> aby tam pakować butlę większą niż 40l...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Fred.X » 1 mar 2015, 22:36

bodzioklb napisał(a):Ile 5-ka z 2 litrowym motorem spala?

tutaj masz bez sciemy
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/63546

często gęsto ciężki "sandał" <serduszka>
do tego 0,2-0,5 L oleju /1000km hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez bodzioklb » 1 mar 2015, 22:47

no to całkiem przyzwoicie...
sądzę że bez problemu powinienem taki wynik spalania osiągnąć – u mnie 80% przebiegu to trasa a 20 miasto :)
w mieście raczej nie szaleję a w trasie nie przekraczam 100 km/h...

Wcześniej miałem młodzieńczą fantazję i przez ostatnie 7 lat jeździłem autami co miały V6 pod maską...
Przebiegi były znikome więc nie kalkulowałem spalania.
Teraz trochę spoważniałem i robię znaczne przebiegi więc szukam czegoś bardziej ekonomicznego – dlatego nie chcę diesla... <nie> Tam oszczędności z roku potrafi wciągnąć jedna naprawa usterki – a przy nowych dieslach to... wielce prawdopodobne że coś się wysypie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Wojtek » 4 mar 2015, 07:08

Będziesz z autka zadowolony ;)
Teraz tylko znajdź odpowiedni egzemplarz...

ps. Jeżeli Pb z tempomatem, to się naszukasz, ale znajdziesz... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bodzioklb » 5 mar 2015, 23:11

Bardziej interesuje mnie aby mazda miala otwierane elektrycznie drzwi...
A tak na serio to szukam auta z manualną skrzynię, automatyczną klimatyzacją, halogenami i z przebiegiem do 200 000 /rocznik 08-09/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez brencik » 5 mar 2015, 23:42

Zamiast automatycznych drzwi wolałbym automatyczną skrzynię biegów <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Fred.X » 5 mar 2015, 23:45

brencik napisał(a):Zamiast automatycznych drzwi wolałbym automatyczną skrzynię biegów <czarodziej>
ale minimum 6-cio biegową ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez bodzioklb » 6 mar 2015, 00:37

Automat... Nie dziękuję. Mialem automaty, tipy... itd.
Wole 6 ręcznych biegów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez kuba-82 » 27 kwi 2015, 21:24

Witam serdecznie, mam zamiar kupić mazdę 5 2006r. 2,0 D 110 KM, i w związku z tym mam dylemat, Wiele się mówi o podkładkach pod wtryski i smoku olejowym w silnikach diesla montowanych w "szóstkach " ,czy ten defekt dotyczy także silników montowanych w maździe 5?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2015, 23:59

kuba-82 napisał(a):czy ten defekt dotyczy także silników montowanych w maździe 5?

Nie wiem czy to można nazwać defektem... Jezeli wiesz co może boleć silnik, to dbasz o to... Są to niskie koszty utrzymania silnika, więc nie powinno być z tym problemu... :)
Wystarczy czyścić regularnie smoka i wymieniać podkładki na czas, a radość z jazdy będzie zawsze :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 28 kwi 2015, 02:52

Zgadzam się tutaj z Wojtkiem. Co prawda regularną obsługę ograniczyłbym do wymiany oleju, ale trzeba przyjąć, że w nowo kupionym, używanym aucie z nieznaną historią smok przydałoby się wyczyścić – pamiętając jednak, że jego zapchanie jest tylko i wyłącznie konsekwencją zaniedbania prostych czynności obsługowych.

Choć dziennikarze twierdzą inaczej – wpisując RF-y na listę niepolecanych silników, bredząc o wadliwym smoku – to konieczność wymiany podkładek za kilkadziesiąt złotych raz na ~200 tys. km (robocizna we własnym zakresie lub w najgorszym przypadku kilkaset zł w warsztacie) nie wydaje mi się istotną wadą silnika. Poza tym warto pamiętać, że te przedmuchy są typowe dla wielu diesli CR. Można ewentualnie dyskutować, że część z nich zanim się zatrze, najpierw wywali nagar górą, co być może jest łatwiej zauważyć ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kuba-82 » 28 kwi 2015, 17:37

Dzięki bardzo z odpowiedz,coraz bardziej skłaniam się do zakupu M5, tym bardziej że małżonka zdecydowana w 90 %. Trapi mnie jeszcze obsługa DPF-u, czy mazda w jakiś sposób informuje nas kiedy zaczyna się procedura wypalania? chodzi mi o to, żeby na przykład nie zgasić silnika pod pracą w połowie procesu wypalenia.
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez Paweł » 28 kwi 2015, 20:54

Ztcw nie ma sygnalizacji. Jest tylko informacja o przekroczeniu poziomu oleju. Najlepiej niech jednak wypowie się ktoś, kto ma pojęcie o RF-ach. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kuba-82 » 28 kwi 2015, 21:20

Kolego mógłbyś napisać coś więcej o tym przekroczeniu stanu oleju? tylko proszę łopatologicznie, bo pierwszy raz spotykam się z czymś takim <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez nemi » 29 kwi 2015, 11:17

Artykuł pierwszy z brzegu:
Poziom oleju podniósł się ponad maksimum

Przyczyna: sterownik podejmuje wielokrotne próby dopalenia sadzy przez zwiększenie dawek paliwa. Każda próba kończy się niepowodzeniem, ponieważ sadzy jest zbyt dużo, lub auto jedzie w niesprzyjających warunkach. Nadmiar paliwa spływa po tulejach cylindrowych i dostaje się do miski olejowej. Uwaga ta dotyczy głównie filtrów suchych, czyli pracujących bez dodatku płynu.

Rozwiązanie: umożliwić autu dopalenie sadzy (jazda na drodze szybkiego ruchu lub wizyta w serwisie). Niezwłocznie należy wymienić olej,


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... gn=firefox
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez kuba-82 » 29 kwi 2015, 19:47

Dziękuje kolego , teraz mam pogląd jak to działa,sumując; jeżeli filtr będzie wymagał "wypalenia" to na desce zapali się lampka DPF-a, i wtedy trzeba udać się na jakąś drogę szybkiego ruchu i dokonać czyszczenia .Jeżeli moje dylematy kogoś denerwują , z góry przepraszam, jak na razie użytkuje forda mondeo, leję ropuchę , sprawdzam poziom oleju i jazda do przodu :P mało wymagająca jednostka hahaha
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2015, 20:54
Posty: 55
Auto: MAZDA 5 2,0D, 110 KM 2006 r

Postprzez Qdłaty25 » 14 maja 2015, 01:04

Witajcie.
Śmiać mi się chce, jak czytam te wypociny jednego czy drugiego redaktorka piszącego o mega awaryjnych dieslach w maździe! Wszystko zależy w jakim stanie się autko zakupiło. Jeżeli kupiło się przysłowiową "okazję" od Niemca co "płakał jak sprzedawał", albo "stała na dywanie w garażu", to można się spodziewać w najbliższym czasie jakiegoś dodatkowego wydatku. Według mnie, jeżeli będziesz pilnował elementów, które się najczęściej sypią w dieslowskich mazdach, to nie powinno być problemów. Oczywiście przebieg też jest ważny, bo zużycie materiałów to sprawa normalna i nie da się tego przeskoczyć (DPF, zawieszenie itp.)
Dziwne jest, że w Niemczech za porządną M5 z rocznika 2009 – 2010 w dieslu z przebiegiem do 120tkm trzeba zapłacić około 9 – 10 tyś. Euro, a u nas auta z takim przebiegiem kosztują już nawet 25 tyś zł. Pytanie skąd handlarze biorą te auta??? Niemcy też nie są głupi i jak mają coś dobrego, to cenę trzymają. No chyba, że chcą się pozbyć "jeżdżącego trupa", to wtedy można od nich okazyjnie coś kupić. Ale tego ostatniego zakupu nie polecam. Przemyślcie sobie to i przed dokonaniem wyboru swojego nowego nabytku proponuję sprawdzić ile podobne roczniki z tego modelu kosztują za zachodnią granicą. Jeżeli cena jest w Polsce podobna albo wyższa (dochodzi przecież marża handlarza), to wtedy można się zastanowić nad zakupem. W innym przypadku będzie to zakup o "podwyższonym ryzyku"
Takie jest moje zdanie, dlatego swoją "laleczkę" sprowadziłem sobie osobiście z niemieckiego serwisu i nie mogę powiedzieć, żeby to była okazja cenowa.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Krzemol » 15 maja 2015, 01:07

Też te kilka lat temu daliśmy niemało w porównaniu do Allegrowych igiełek... Efektem jest bezproblemowa eksploatacja już piąty rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez adiks76 » 20 cze 2015, 10:45

witam


jestem nowym użytkownikiem więc na początek witam wszystkich.

w kwestii Mazdy chciałbym zasiegnac informacji odnosnie Mazdy 5 z 2,0 l silnikiem benzynowym z 2007 z przebiegiem 170 tys
-czy można przerobić sam na gaz i czy wymaga to specjalnej ochrony np regulacja zawórów etc , jezeli instalacja to czy ze smarowaniem czy bez
-czy ten silnik bierze olej (poprzednia Toyota Avensis) brała ok 1 /1000 km
-przy kupnie na co zwracać uwagę ?czy są miejsca które korodują etc
prosiłbym o podanie wszystkich za i przeciw.
czy macie jeszcze jakiś warsztat godny polecenia w Warszawie szczególnie na Wawrze, Gocławiu bądz Grochowie
pozdrawiam
adiks76
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto