"Szóstka" vs Avensis vs Accord

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Szymon » 9 cze 2011, 16:31

loockas napisał(a):Gdybym miał kupić nową Mazdę 6 to tylko z dieslem 2.2 (innego chyba nie było).

<serduszka> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (360/160)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez bartosz51 » 9 cze 2011, 16:38

A ja właśnie nie chcę już kupować diesli. I jak mazda nie da w następnej wersji jakiegoś potężnego motoru benzynowego, to się rozstaniemy.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez chmooreck » 9 cze 2011, 17:23

brii napisał(a):efekt zostawania na światłach jest widoczny bo praktycznie wszystkie samochody obok to diesle ;)

Uściślając: to samochody z turbiną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez brii » 9 cze 2011, 23:08

Dokladnie – wiecej Nm na niskich obrotach niz w silnikach n/a = znacznie wiecej mocy w tym zakresie obrotow.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marianek » 10 cze 2011, 13:00

bartosz51 napisał(a): I jak mazda nie da w następnej wersji jakiegoś potężnego motoru benzynowego, to się rozstaniemy.


Myślę ze masz identyczne tendencje w innych markach,teraz duże benzyniaki (czasem z turbina) masz w autach w wersji sport i to przeważnie kompakty.
Powód ograniczenie co2 w europie <glupek2>
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brii » 10 cze 2011, 14:31

Jakoś wydaje mi się, że nie ma to związku z CO2- bez problemów można kupić samochody które mają pojemność powyżej 5l z turbo albo i bez. Mazda i producenci z tej samej ligi nie robią samochodów z takimi silnikami bo przeważająca większość klientów tych marek nie chce takich silników.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bartosz51 » 10 cze 2011, 17:13

Może to słowo "potężny", użyte przeze mnie wyżej jest trochę mylące. Nie chodzi mi o jakieś dwunastolitrowe, 550 konne v dwunastki, ale taki np. 3.6, 260 KM, H6 – jak w Subaru Outback, albo chociaż 2.8, V6, 260 KM jak w Insygni – why not?
Bolesna prawda (w moim odczuciu) jest niestety taka, że oferta silnikowa Mazdy (6 – nie wiem, jak inne), to żenada.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Marianek » 11 cze 2011, 01:55

brii napisał(a):Jakoś wydaje mi się, że nie ma to związku z CO2- bez problemów można kupić samochody które mają pojemność powyżej 5l z turbo albo i bez


Ta tendencja może do polski jeszcze nie dotarła ,ale dotacja na samochody które emitują mniej CO2 skutecznie wypiera silniki o dużej mocy.
Myślę ze w Pl będzie można to zobaczyć za jakieś 5 lat jak będą szły już do wymiany auta u pierwszych właścicieli.
Do tego dochodzą wyższe opłaty za auta z duża ilością KM i kupno takiego auta dla klienta tej klasy aut mija się z celem a co za tym idzie producenci tez nie bardzo pchają się w to.

Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Grzyby » 11 cze 2011, 09:23

Mariianek napisał(a):Do tego dochodzą wyższe opłaty za auta z duża ilością KM

Świat nie kończy się na Niemcach :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 11 cze 2011, 12:49

bartosz51 napisał(a):Bolesna prawda (w moim odczuciu) jest niestety taka, że oferta silnikowa Mazdy (6 – nie wiem, jak inne), to żenada.

Niestety – jeśli się nie jest fanem diesli to Mazda 6 GH nie zadowoli amatorów silników które dają odrobinę przyjemności... Niby jednostka 2.5l jest ale nie wiem czy u nas dostępna, oprócz tego dla ludzi z za oceanu jest dostępne kiepskie 3.7V6. Paleta źródeł napędu w poprzedniej generacji była fajniejsza (jeśli idzie o benzynę).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez rw1979 » 16 cze 2011, 09:51

Czytałem gdzieś, że silniki benzynowe Valvematic w Avensisach produkowane są w Chinach. Czy to prawda?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Postprzez brii » 16 cze 2011, 12:49

rw1979 napisał(a):Czytałem gdzieś, że silniki benzynowe Valvematic w Avensisach produkowane są w Chinach. Czy to prawda?

Nie wiem i nie przywiązywałbym do tego wagi. Avensis składają w Turcji i nikt się nie bulwersuje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 16 cze 2011, 13:35

brii napisał(a):Avensis składają w Turcji i nikt się nie bulwersuje

...ale jak szukasz samochodu, poczytasz różne fora, to nagle się okaże, że wszyscy psioczą, że Toyota powstaje w Turcji czy Anglii i jest to Toyota o zupełnie innej jakości niż ta z Japonii :P.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 16 cze 2011, 16:01

Może i jest inne jakości, ale o porównanie trudno – mało kto u nas miał styczność z Avensis z kierą po prawej stronie ;) W tureckiej Avensis nie miałem się do czego przyczepić jeśli idzie o jakość poza łuszczącym się lakierem na plastikowym drewnie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez grabu122 » 16 cze 2011, 21:55

Jeśli ktoś szuka tej "jakość wykonania" to niech od razu umawia się w salonie niemieckiej marki premium typu Audi :D Taka prawda :) Podejrzewam, że Avensis, czy Mazda 6 przy takim A4 wypadają troszku tandetnie :P
Nie wiem i nie chce wiedzieć jak z ogólną bezawaryjnością i kosztami serwisu..... no, ale to już inna i nie moja bajka :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bartosz51 » 16 cze 2011, 22:02

Ale tutaj chyba nikt nie szuka jakości właściwej dla klasy premium tylko dla klasy średniej, który to segment zasilają samochody wymienione w temacie wątku? Czy coś przeoczyłem?
Poza tym dajcie sobie kolego siana z tą jakością, bezawaryjnością etc. niemieckich marek. Jeśli w ogóle, to było dawno temu. I nieprawda.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Grzyby » 17 cze 2011, 00:24

Jakość premium?
<lol> wolne żarty <lol>
Co powiesz na przyciski sterowania szyb czy lusterek w A8 i A6 identyczne i identycznie pękające i wycierające się jak w Golfie, Passacie, Toledo i Octavii?
Co powiesz na uchwyty drzwiowe w A8 i A6 pokryte tandetną i ścierającą się w bardzo brzydki sposób powłoką (która zresztą lepi się na dodatek do rąk) – nawet w trzylatkach?
Tandetne i żenujące w autach "tej klasy" za takie pieniądze. Już nie wspomnę, że tyły foteli przednich w trzyletniej A6 są .... z plastiku. Bardzo twardego i niemiłego w dotyku na dodatek ...

Może dla niektórych to pierdoły. Ale bardzo psujące opinie o tych autach. Niemcy chyba nigdy nie nauczą się robić tych detali żeby były trwałe.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rw1979 » 17 cze 2011, 09:20

Znam co najmniej trzy osoby na codzień użytkujące Audi A6. Wszystkie krytykują to auto za niekonsekwencję jakościową we wnętrzu. Dobre materiały przeplatają się z ultratandetnymi. I do tego te uchwyty wewnętrzne w drzwiach ścierające się i lepiące do paluchów. Coś okropnego.
Mój stary to akurat nie jest zainteresowany kupnem auta niemieckiego, z wielu względów. Najbardziej zależy mu na aucie japońskim, na razie mocno napalił się na Avensisa. Ja proponuję mu, żeby sprawdził jeszcze konkurencyjne wyroby w segmencie "D", a więc Accorda, "Szóstkę", może jeszcze Legacy. Nie wiem co mu tak przypasiło w Avensisie, mam głównie na myśli stylizację nadwozia i smutne, nijakie wnętrze.
Co do silników Valvematic to znalazłem cóś takiego:
Obrazek

Nie wiem, może to nie ma znaczenia, miejsce produkcji tych silników się zmieniło od tamtego czasu, może też sam jestem uprzedzony, ale nie mam zaufania do wyrobów z Chin. A tutaj nie chodzi o chińską zapalniczkę samochodową, czy fotel pasażera tylko o "serce" samochodu.

A ta poza wszystkim to czy Avensis, zaprojektowany we Francji, produkowany w UK z chińskim silnikiem ma jeszcze coś wspólnego z Japonią?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Postprzez brii » 17 cze 2011, 11:32

Jeśli jeszcze w rachubę wchodzi Legacy jak piszesz to się nie oglądaj i bierz. Wyczesanych materiałów w środku nie ma, ale są przyzwoite i dobrze spasowane (te samochody są wytwarzane w Japonii). Mnie denerwują lakierowane plastiki, ale większości ludzi to się podobają i system audio który w standardzie był żałosny. Warto też spojrzeć na ilość miejsca w środku – w Legacy jest wrażenie, że jest samochodem o klasę większym, ale to nie jest wrażenie – jest większe, szczególnie z tyłu jest drastyczna różnica między opisywanymi samochodami. Z resztą jeśli Twój starszy lubi jeździć a nie przemieszczać się to porównywanie 6 / Avensis / Accord do Legacy jest bez sensu, a jeśli należy do tych którzy się przemieszczają to jak się przejedzie Legacy zimą to już nie będzie chciał nigdy samochodu FWD ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xenocyd » 17 cze 2011, 17:06

brii napisał(a):w Legacy jest wrażenie, że jest samochodem o klasę większym, ale to nie jest wrażenie – jest większe, szczególnie z tyłu jest drastyczna różnica między opisywanymi samochodami


Ano prawde mowi, w trojke (no dobra, z Bimbakiem ;) ) dalismy rade na tylnej kanapie rozbroic mala baterie porecznych browarkow i nikt nie wysiadal polamany jak przedwojenne malolaty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto