Automat vs manual

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maciej Loret » 27 lip 2009, 21:13

krzych napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Ile procent kierowców wyłącza ESP z pełną świadomością czemu to może służyć?

Swiadomosc chocby 90% uzytkownikow nie determinuje przydatnosci przelacznikow.


Zapominasz, że najczęściej robi się to, co się sprzedaje. To, że coś może się przydać 10% nie oznacza, że musi znajdować się w standardzie w najczęściej kupowanych produktach.

krzych napisał(a):To ze nie wiesz gdzie w systemie Windows przestawic rzeczy o ktorych Ci sie nie snilo, a zrobisz to bez "rozbierania" windowsow nie oznacza, ze tego nikt nie uzywa. Sprobuj w moim samochodzie wylaczyc DPF, albo w niektorych markach wylaczyc ESP nie rozbierajac samochodu, nie przeprogramowujac, nie demolujac.


Tym tropem idą niektórzy producenci różnych produktów instalując w nich milijon gadżetów, z których większość jest albo nieużywana albo wręcz nieznana... A płacą za to wszyscy...

krzych napisał(a):To ze samochod nie ma szyberdachu tez zwykle nie jest decyzyjne przy zakupie, a nie powiesz mi, ze w zwiazku z tym mozna nie produkowac szyberdachow, bo sa niepotrzebne.


Można. Można nawet wciskać każdemu nabywcy "gratis"...
Powiem więcej... Takie auta zmieniające kolory adekwatnie do koloru stroju... I to "w gratisie" (czyli dopłata 10kPLN) do każdej Mazdy... Ciekawe jak by się wówczas Mazdy sprzedawały... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:00

Rozumiem zatem, ze przelacznik bistabilny taki jakim jest DSC ON/OFF kosztuje w Mazdzie 10k zl i gdyby nie on, Mazda nowka sztuka kosztowalaby zamiast 96k zl to 86k zl...

To ja juz rozumiem za co place w tej Mazdzie :D

PS. Tak, nadal uwazam, ze przelacznik to 10 zl kosztu a bardzo duze ulatwienie dla ludzi posiadajacych mozg.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 lip 2009, 11:07

W 6 nie ma wyłącznika ESP?? :|
Jestem w szoku – ponoć duch zoom-zoom ma w sobie odrobinę sportu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2009, 11:17

krzych napisał(a):Rozumiem zatem, ze przelacznik bistabilny taki jakim jest DSC ON/OFF kosztuje w Mazdzie 10k zl i gdyby nie on, Mazda nowka sztuka kosztowalaby zamiast 96k zl to 86k zl...


Co innego zrozumieć, a co innego bawić się...
No więc bawimy się dalej... ;)

krzych napisał(a):PS. Tak, nadal uwazam, ze przelacznik to 10 zl kosztu a bardzo duze ulatwienie dla ludzi posiadajacych mozg.


Znacznie większym ułatwieniem byłaby zmiana koloru auta w zależności od ubioru właśnie podchodzącej właścicielki. Nie musi ona nawet posiadać mózgu, więc i użyteczność i możliwość wykorzystania znacznie większa niż ESP...
Jeśli już musi być przełącznik, to pewnie te same magiczne 10PLN kosztują przełączniki pozwalające wyłączać konkretne poduszki powietrzne albo podświetlać wnętrze na wybrane kolory.

brii napisał(a):W 6 nie ma wyłącznika ESP??


Bywa...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:24

Maciej Loret napisał(a):Jeśli już musi być przełącznik, to pewnie te same magiczne 10PLN kosztują przełączniki pozwalające wyłączać konkretne poduszki powietrzne albo podświetlać wnętrze na wybrane kolory.

No i czemu robisz za trolla? :P Toz ja mowie o module juz obecnym w samochodzie, widziales kiedys modul zmiany koloru zainstalowany w jakims wozku? :P

I tak, przelacznik poduszek kosztuje grosze, za to poduszki z 10k zl. I tak, niektore poduszki nie mialy wylacznika kiedys... Az sie nauczyli ze smierc dzieciaka nie jest niczym fajnym
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2009, 11:36

krzych napisał(a):Toz ja mowie o module juz obecnym w samochodzie, widziales kiedys modul zmiany koloru zainstalowany w jakims wozku? :P


1. Jak już mówisz, to pisz czytelnie.
2. Nie widziałem.
3. Mówię o tym, że zdecydowanej większości wyłącznik ESP w aucie jest niepotrzebny/nie znają się na tym/ nie wiedzą do czego służy/ nie czytają instrukcji (albo jej nie rozumieją)...
Ile osób na 10k w ulicznej sondzie potrafiłoby powiedzieć czy ma w aucie wyłącznik ESP i do czego konkretnie służy oraz kiedy może się przydać? 10 osób? Jak myślisz ilu byłoby chętnych wydać 10kPLN na automagiczną zmianę koloru auta? Nie zdziwiłbym się, gdyby było ich więcej niż 10szt...

krzych napisał(a):I tak, niektore poduszki nie mialy wylacznika kiedys... Az sie nauczyli ze smierc dzieciaka nie jest niczym fajnym


Niektóre nie mają do dziś. Tylko co to ma wspólnego ze "śmiercią dzieciaka"?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Grzyby » 28 lip 2009, 11:39

krzych napisał(a): I tak, niektore poduszki nie mialy wylacznika kiedys...

auta kiedyś nie miały w ogóle poduszek i co?
Nauczyli się że śmierć ludzi w wypadkach nie jest niczym fajnym?
Sorki Krzysiek ale bezsensowną masz argumentację.
Do mnie nie trafia zupełnie. Coś chyba forma spadła :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:43

Kurcze, zadziwiajace, ale chyba tak, chyba spadla skoro nie trafia :P

Lepiej juz zamilkne, bo mi dywanikow w koncu nie upierzesz... ;P ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 20:08

Mateusz L napisał(a):Teoretycznie najlepsze jest CVT, ale póki co chyba niezbyt się sprawdza.

Bardzo chciałbym przejechać się jakimś mocnym V6 z tą skrzynią. Na razie chyba jej jedynym ratunkiem są hybrydy, bo w przypadku niewielkich silników zakup samochodu ze skrzynią bezstopniową to życiowa tragedia. Toczy się do tyłu, przeraźliwie ryczy (Toyoty 1.3, 1.8, Honda 1.3, Altima 2.5) i powoduje, że zużycie paliwa zahacza o pułap aut klasy wyżej. Konwencjonalny automat jest dużo lepszy, nawet jeśli ma 4 zamiast 7 (pseudo) biegów.

Bartg napisał(a):Swoja droga ciekawe, ze Nissan umieszcza w GT-R Launch control, po czym zabrania jego uzywania pod groza utraty gwarancji. Swoja droga ciekawe, ze Corvette w ZR-1 (819 NM momentu ) moga wsadzic zwykly 6 biegowy manual, a wszyscy inni kombinuja jak tu zrobic dobra skrzynie z lopatkami, ktore nie wytrzymuja startow i sa niepraktyczne w miescie, a w trybie auto co najwyzej przecietne.

Chevrolet zawsze stawiał na prostotę (resory piórowe) i wreszcie otrzymał nagrodę – Corvette ZR-1 trafiła do elity sportowych samochodów <usmiech> => http://autofoto.pl/photos/chevrolet/category2934.aspx

Lukano napisał(a):Raz się zapomniałem i do dechy nacisnąłem sprzęgło którego tam nie było. Samochody za mną ledwo, ledwo wyrobiły :] Za to pieszy który wyliczył sobie, że przejdzie za mną uderzył w bok mojego auta ;)
A mnie tylko pasy uratowały przed wybiciem zębów. <lol> :P

Moja pierwsza jazda wyglądała podobnie <lol> Lewa noga z całej siły na hamulec i szczęka na kierownicy Cronosa.

Polecam 2 fajne materiały:
– jak działa sekwencyjna skrzynia na przykładzie konstrukcji z klocków Lego => http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive ... -lego.aspx
– skrzynia CVT w skrócie – budowa i praktyka => http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive ... biegu.aspx
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 28 lip 2009, 20:13

Globy napisał(a):powoduje, że zużycie paliwa zahacza o pułap aut klasy wyżej.

Da się na takich skrzyniach spalić mniej niż na zwykłych – przykładem Audi z CVT – pali o 0,1l/100km mniej niż w manualu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 20:29

hahaha

No, w Verso miałem już opary w baku i przełączyłem na tryb manualny, żeby łopatkami wrzucać najwyższe przełożenia i dotoczyć się do najbliższej stacji. CVT było tak inteligentne, że nie pozwoliło zejść poniżej chyba 1600 obr./min... Za to przy normalnej jeździe wyło, kręcąc maksymalnie do 4500-5000 obr./min. Żeby wyprzedzać dynamicznie, trzeba było wcisnąć przycisk Sport. Niestety poza "wydłużeniem" obrotomierza do okolic 6000 obr./min powoduje on stałą jazdę na niższym przełożeniu (jeszcze więcej hałasu). A wystarczyło napisać sensowny program bez tych wszystkich dodatków i można by było zmieniać biegi prawą stopą...
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 28 lip 2009, 21:16

Globy napisał(a):Moja pierwsza jazda wyglądała podobnie Lewa noga z całej siły na hamulec i szczęka na kierownicy Cronosa.

Moja pierwsza jazda automatem to trafianie w pustkę lewą nogą, a po przesiadce po kilku dniach do manuala nie naciskałem sprzęgła przed światłami ;)
Moja starsza za to uruchamiała samochodód z naciśniętym hamulcem i gazem zamiast sprzęgłem i hamulcem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mev » 29 lip 2009, 00:17

Z ciekawości – przy aucie, które ma około 200km z przeznaczeniem generalnie jazda po mieście, ale i nieraz jakiś spontaniczny wyścig, itp. (radość z jazdy jednym słowem), lepiej wersja z automatem czy z manualną skrzynią? Auto z "końca wieku", dobrej marki, dosyć wysokiej klasy...

Pytanie laika, który nigdy nie posiadał automatu :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez brii » 29 lip 2009, 08:29

Zależy od charakteru samochodu, ale jeśli jest to coś do wygonej jazdy z zapasem koni to automat jest w sam raz :)
Mev napisał(a):dobrej marki, dosyć wysokiej klasy...

Jeśli to co piszesz to prawda to przy większych silnikach nie masz wyboru, bo nie montuje się raczej do takich samochodów manuali w silniejszych wersjach ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mev » 29 lip 2009, 13:10

brii napisał(a):Jeśli to co piszesz to prawda

BMW 528 e39, chyba dobrze napisałem, że dosyć dobrej marki i też nie jest to autko miejskie typowo, więc klasy chyba ciut wyższej :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Globy » 29 lip 2009, 13:39

Ręczna zmiana biegów w takim aucie – szczególnie w mieście – to siara i kwas.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mev » 29 lip 2009, 13:51

Globy napisał(a):Ręczna zmiana biegów w takim aucie – szczególnie w mieście – to siara i kwas.

To wszystko wyjaśnia :] <lol>
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez brii » 29 lip 2009, 14:01

Mev napisał(a):BMW 528 e39, chyba dobrze napisałem, że dosyć dobrej marki i też nie jest to autko miejskie typowo, więc klasy chyba ciut wyższej

Ja już się trochę rozpuściłem i myślałem o S albo 7 ;) :P
Ale fakt – automat w takim samochodzie jak e39 pasuje jak ulał :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mev » 29 lip 2009, 14:11

brii napisał(a):Ja już się trochę rozpuściłem i myślałem o S albo 7

Miałem wczoraj przyjemność przejechania się 7 e38 3.5 V8 właśnie w automacie.

Był to mój drugi raz z automatem, przy czym pierwszy był Millenią Globego na lotnisku z Koninie, jakieś 300m z prędkością max 20km/h, więc to był taki wstęp :P Ale zapamiętałem rady Globego (bardzo Ci dziękuję :)) i w sumie bez żadnych zgrzytów jechałem tym autem (nawet mnie lewa noga nie korciła :P), zrobiłem nim jakieś 20km, (auto kolegi) i jeździło się no niby fajnie, ale... nie było pod nogą czuć tych 280km tak jak w manualu :D

Może to kwestia przyzwyczajenia, obycia z tym autem, jakichś ustawień skrzyni (próbowałem trybu "SPORT" i było już całkiem fajnie), albo to sprawa wielkości i masy, albo tego, że jest komfortowe, nie rzuca nie trzęsie, itp., ale nie było tego czuć :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez brii » 29 lip 2009, 14:21

Obstawiam, że raczej komfort samochodu zamaskował moc ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto