Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ozii » 17 lut 2016, 13:45

Nie wiem czy się ze mną ktoś zgodzi ale logika sugeruje, że porównywanie ma sens tylko wtedy kiedy ktoś ma problem decyzyjny między wyborem podobnych produktów. Skoro ktoś planuje zakup nowej M3 to należałoby go porównać z innymi nowymi autami podobnymi ( od tego są segmenty ). Chyba że ktoś rozważa zakup młodej używki. Nie bez powodu planuje się zakup nowego auta więc nie sądzę, żeby ktokolwiek rozważał po wypowiedzi ellipsisa między nową Mazdą 3 a niezawodnym Accordem 7 letnim <lol> Procesy produkcyjne, wymagania i rynek tak się zmieniły, że nie kupisz już w takiej cenie jak Ty kiedyś Accorda, który będzie tyle lat niezawodny. To z kolei sprowadza do wyborów między tym co jest, a nie tym co było. Nikt już nie produkuje 7 letnich Accoordów i generalnie chodzi o to, żeby wybrać nowe auto tak, aby za 7 lat być ellipsisem i móc powiedzieć tak:
"ja mam Mazdę z której bylem zadowolony przez wszystkie 7 lat esploatacji. Zero usterek, tylko oleje i klocki, wykonanie, komfort, wyciszenie o klase wyzej niż ( inna marka, np. Skoda, VW, Opel )" – ale to dopiero za 7 lat.

Podsumowując, co nam z tego, że miałeś Accorda który przez 7 lat był taki idealny, skoro nikogo to nie obchodzi? Wszystkich za to obchodzi, czy za 7 lat to samo powiedzą o aucie zakupionym teraz.
BTW. Accorda i tak sprzedałeś i zmieniłeś na ch****ą Mazdę <faja>
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 17 lut 2016, 13:53

Zgadza się takich aut już teraz sie nie produkuje, nawet Mazda. ale z drugiej strony swiat idzie do przodu i to co kiedys bylo w segmencie D teraz mamy w C. Dlatego tez nigdy nie pomyslabym, że compakt z 2014 moze az tak odstawac od sedana zaprojektowanego w 15 lat temu. Druga sprawa to fakt i 100tys wydane na auto ktore pod wieloma wzgledami jest gorsze niz moj stary Accord chyba potrafi wyprowadzic z rownowagi. To sa ciezko zarobione pieniadze i wydajac taki grosz chcialem byc tak samo zadowlony jak z poprzednika a tu niestety rozczarowanie.

BTW. Powiedzcie mi dlaczego z taka ironia wypowiadacie sie o Accordach?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 17 lut 2016, 14:16

ellipsis napisał(a):BTW. Powiedzcie mi dlaczego z taka ironia wypowiadacie sie o Accordach?

Tylko dlatego, że stawiasz go jako wzór – nigdy nie miałem, pewnie to dobre auto choć o ile mi wiadomo wycofane z produkcji niedawno przez co wiele osób ubolewa.

Z kolei co do wydanych pieniędzy to ja również wydałem ich sporo ciężko czy nie ciężko zarobionych ale sporo i przez kolejne 3 i pół roku wydam jeszcze więcej bo umowa leasingowa zobowiązuje natomiast nie czuję się nabity w butelkę. Z auta jestem bardzo zadowolony mimo szumu wiatru przy dużych prędkościach. Pewnie wynika to z tego jakimi autami jeździliśmy wcześniej, ja rozje*****m peugeotem 307 którego miałem już dosyć i wkurzały mnie ciągłe wizyty u mechanika. Celem mojego zakupu było nabycie auta z założenia przede wszystkim jak najmniej awaryjnego bo miałem dosyć mechaników, a przy okazji dającego mi poczucie lepszego komfortu, możliwości i radości. M3 spełnia wszystkie moje wymagania, jest wygodna, dobrze się prowadzi, ma na tyle mocny silnik, że w trasie nie mam problemów z wyprzedzaniem, w mieście radzi sobie bardzo dobrze, miejsca w środku mi nie brakuje, ma przydatne bajery, pali więcej ale zarazem daje więcej. Tym autem chce mi się jeździć, podczas gdy poprzednim robiłem to z małym niesmakiem związanym z ciągle zepsutym czymś. Mimo szumów wiatru, mimo wyższego spalania niż mój poprzedni diesel 2.0 ( co jest oczywiste, skoro ma 65 koni więcej i jest wolnossący ) to auto jest dla mnie spełnieniem marzenia na miarę wymarzonej zabawki za czasów dzieciństwa. Pewnie gdybym przesiadł się z Audi albo BMW odczułbym bardziej wady tego auta ale z autami mam zamiar robić tak jak z pracą – zmieniam tylko na lepsze i dokładam wszelkich starań aby wybór zawsze był dobry. Teraz pytanie, czy Ty potrafisz uszanować to, że jestem zadowolony z tego auta czy będziesz mi wmawiać, że lepiej było kupić 10 letnie premium w którym jest ciszej?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 17 lut 2016, 14:22

No wkoncu normalny post, tak ciesze się, że M3 spelnia Twoje oczekiwania i oby Ci słuzyla jak najlepiej. Widzisz zalezy do czego bylo sie przezwyczajonym – ja do troche innego komfortu Ty do 307 i stad nasze calkiem inne podejscia do tematu :)

ozii napisał(a):Tylko dlatego, że stawiasz go jako wzór


Nie wiem za bardzo co odp. na tego typu argumentacje.. <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 17 lut 2016, 15:01

Chodzi o to, że często o nim wspominasz (Accordzie). Nie mam opinii na temat samego auta ale z tego co mi się przewinęło gdzie nie gdzie to auto cieszy się dobrą opinią.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez fux » 22 kwi 2016, 20:30

Drugi post na forum.

Gradacja jest wg mnie taka po przejechaniu w ciągu jednego dnia raz za razem kilkoma autami na tej samej trasie.
Od głośnego do cichego.

Civic 1,8 manual-jazda na autobanie okolice 140-160 km/h-jazgot silnika, głośno
Auris-cichy silnik, bardzo duże szumy z okolic lusterek i beznadziejna skrzynia 6 MT
Mazda 3 sedan 2,0 A/T bardzo stonowane odczucia
Mazda 6 sedan 2,0 M/T wg mnie porównywalne doznania; na – szumy z okolic tylnych kół

Podsumowanie. Nie warto kłaść dla hałasu +30-50 kpln więcej za 6 tylko dla około 10-20 cm więcej miejsca na kolana z tyłu.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez czarmi » 23 kwi 2016, 10:36

fux napisał(a):Podsumowanie. Nie warto kłaść dla hałasu +30-50 kpln więcej za 6 tylko dla około 10-20 cm więcej miejsca na kolana z tyłu.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli :| <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez darrecki » 23 kwi 2016, 15:07

czarmi napisał(a):Przyznam, że nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli :| <co?>


Wg mnie to, ze 6 jest drozsza o 30-50 tys a daje jedynie 10-20cm dla pasazera z tylu i extra halas z okolic tylnych kol. Po czesci sie z ta opinia zgadzam, szczegolnie jesli chodzi o sedany w obu przypadkach. Jak kupilem swoja 3, ludzie pytali ile dalem za 6, niektorzy "Tomasze" nie wiezyli, dopoki nie zobaczyli znaczka "3" na tylnej klapie. Poprostu te auta sa do siebie bardzo podobne.
Gdyby byla 6 w HB to co innego, bym pewnie kupil 6, ale oba Sedany sa kiepskie do przewozenia duzych rzeczy. Kombi nie chcialem, bo zonie nie pasowalo.
Zeby nie odchodzic od tematu wyciszenia, to w Sedanach mocno rezonuje polka za fotelami, jest zrobiona z cienkiej blachy. Myslalem, ze obnizenie widoczne z bagaznika to jakis element wzmacniajacy konstrukcje a po rozebraniu do wyciszania wyszlo, ze z podobnej grubosci zyletki robia... Na glosnym asfalcie caly ten halas ciagnie z tylu wlasnie. Ciekawy jestem jak jest w HB, tam tej polki nie ma.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto