Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez lukaszm » 17 wrz 2013, 10:00

tylko pamiętaj że ta półka składa się z 2 części i handlarze lubią je sprzedawać osobno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez SiN4don » 17 wrz 2013, 13:34

oh4shi napisał(a):O Proszę :)
szkoda ze aukcja zakończona jak wrócę z pracy to się dopytam o ten schowek kwestia tylko bo deczko chyba inny jest niż ten ze zdjęcia ?


Półka jest taka sama (chyba w całej historii modelowej BK).
Ale lukaszm ma rację – na tej aukcji była tylko jedna część.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez zor-ro1970 » 3 paź 2013, 19:47

Panie i panowie, sam posiadam Mazdę 3 2005 rok, 2,0 top sport. Pierwsze 100000km tylko benzyna, potem LPG, dziś 160tys na blacie. W ubiegłum tyg hamownia w Łowiczu, 151 kucy!!!Jak ktoś dba , na czas olej i przeglądy to i 300tys nie jest dużo!!!. Mam kolegę jest właścicielem starej Cariny ,benzyna i na blacie 800tys bez remontu!!!Tylko dbać!!!

Dopisano 3 paź 2013, o 19:47:

Panie i panowie, sam posiadam Mazdę 3 2005 rok, 2,0 top sport. Pierwsze 100000km tylko benzyna, potem LPG, dziś 160tys na blacie. W ubiegłum tyg hamownia w Łowiczu, 151 kucy!!!Jak ktoś dba , na czas olej i przeglądy to i 300tys nie jest dużo!!!. Mam kolegę jest właścicielem starej Cariny ,benzyna i na blacie 800tys bez remontu!!!Tylko dbać!!!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez garyf » 18 lis 2013, 17:20

Witam.

Mam na oku Mazde 3 2.0 2003 rocznik z Niemiec, z dość dużą ilością faktur co zostało zrobione podczas uzytkowania samochodu. Autko ma 174 tys km. Ogólnie auto wygląda bardzo fajnie jedyny mankament to bąble na nadkolach w miejscach łączenia się ze zderzakiem. Jest ich po dwa tylko tyle widać. I pytanie czy warto interesować się takim samochodem?. Auto ma cenę 14.900zł możliwe że można jeszcze coś ugadać. Dodam że gość nie jest handlarzem samochodów tylko sobą prywatna która pracuje w Niemczech i czasami coś przywiezie.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 17:03
Posty: 4

Postprzez Kondzior_ » 18 lis 2013, 20:17

To w mazdach normalnie, niestety. Ja kupiłem za 15 500 rocznik 2004 bez widocznych oznak korozji i po 3 miesiącach mam bąbelki. Byłem dzisiaj go mierzyć miernikiem i mam szpachle na błotnikach. Generalnie jeśli auto jest sprawne technicznie to bierz. Jak masz możliwość posprawdzaj miernikiem inne części. Jeżeli wszystko jest ładnie dopasowane, drzwi nie opadają, nie jest poskładana z 4 innych samochodów to będzie cieszyć długie lata.

Bardzo ważne! Obowiązkowo wejdź pod auto i zobacz podłużnice, progi, jak to wygląda, jeśli jest w granicach zdrowego rozsądku to ok. Ja to zaniedbałem i muszę w tym lub przyszłym roku wykonać konserwacje podwozia. (~450 zł)
Bąble tworzą się przez takie zbyt ścisłe dopasowanie jednego elementu do drugiego, woda stoi i blacha koroduje. Słyszałem że warto wcisnąć malutki dystansik między takie elementy żeby był opływ powietrza.

Warto pamiętać, że zdrowa blacha to głównie estetyczny wygląd. Zdrowe podzespoły silnika, zawieszenia itd, to komfort, bezpieczeństwo i w ogóle MOŻLIWOŚĆ jazdy samochodem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 15:30
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 16V 2004 rok

Postprzez garyf » 18 lis 2013, 20:35

Dzięki za solidną podpowiedź. Jutro jadę oglądać auto kolejny raz i postaram się zabrać ją na kanał i sprawdzić wszystko...

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 17:03
Posty: 4

Postprzez iwon44 » 18 lis 2013, 20:47

Weź latarkę która mocno skupia światło, najlepiej taką na "wysięgniku", odczep listwy progowe na progach wew. auta i zobacz co w środku progów się dzieje, bo jak kupa rdzy to bardzo drogie są nowe progi i ewentualnie zbijesz jeszcze z ceny.
Ja zapłaciłem za auto o wiele więcej niż wy, i też mam bąbla na tylnym nadkolu, ale tylna klapa, progi wew, podłużnice były wcześniej zabezpieczane. Ogólnie Mazda ma taką kutasówe z blachami, że plastikowe były by chyba lepsze <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Kondzior_ » 18 lis 2013, 21:10

Dla porównania – kumpel ma audi 80 rocznik 89' – ma JEDNO malusieńkie miejsce skorodowane, wielkości może 5 mm x 5 mm. Podwójny ocynk, normalna grubość lakieru i auto przetrwa lata. Samochody, które są fabrycznie nowe teraz za 10 – 15 lat nie będą raczej do odsprzedaży przez syfiaty lakier i blachę grubości kartki papieru.
I jeszcze jedno, ja mam srebrny metalik – bardzo trudny do malowania ze względu na ziarna w lakierze, ciężko malować fragment elementu dlatego fajnie by było gdybyś znalazł nie-metalik :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 15:30
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 16V 2004 rok

Postprzez buczos » 18 lis 2013, 21:11

Kondzior_ napisał(a):To w mazdach normalnie, niestety. Ja kupiłem za 15 500 rocznik 2004 bez widocznych oznak korozji i po 3 miesiącach mam bąbelki.

Ja za 2004 dałem ponad 10 tys więcej a po roku i tak małe purchle wyszły. Auto obecnie u lakiernika i 3 całe elementy do malowania + dwa elementy do delikatnych zaprawek + progi.
Jeżeli kolego auto, które chcesz kupić ma już widoczną rdzę to trzeba to zrobić od razu + konserwacja. Samo pudrowanie gangreny nic nie da, a po roku będzie płacz bo będą dziury na wylot ;)
Kondzior_ napisał(a):Ja to zaniedbałem i muszę w tym lub przyszłym roku wykonać konserwacje podwozia. (~450 zł)

za dobrą konserwacje z kilku letnią gwarancją trzeba dać dwa razy tyle ;)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez iwon44 » 18 lis 2013, 22:04

Dla porównania – kumpel ma audi 80 rocznik 89'Podwójny ocynk


Nie ma co porównywać aut ocynkowanych do japończyków, szczególnie mazdy... Wiadomy temat...

Może sie mylę, ale sądzę że w nie dalekiej przyszłości większość produkowanych aut będzie miało blachy bez ocynku, a jedynie samochody premium za cenę 2x. Oby tak nie było, ale każdy idzie po kosztach.
Ostatnio edytowano 18 lis 2013, 22:11 przez iwon44, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez marcin255 » 18 lis 2013, 22:10

Tak czytam te watki o rdzy i przy każdym ręcznym woskowaniu szczegółowo oglądam karoserię ale ani od spodu ani na górze nie mam purchli , bąbli itd. Dziwne.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez garyf » 18 lis 2013, 23:26

jak bedzie wszystko z mechaniką ok to kupię i od razu wstawię na poprawę blachy...
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 17:03
Posty: 4

Postprzez talk_about85 » 19 lis 2013, 11:29

Zawsze daleki jestem od oceny samochodu po cenie ale w tym przypadku nie wroze ze to bedzie pewne auto mimo wszystko ze gosc nie jest handlarzem ale dla mnie zarabia tez na tym wiec moim zdaniem wie jak to sie kreci. Egzemplarze z motorem ktory chcesz kupic trzymaja cene i mimo ze ich slaba stona jest blacha sa drogie w porownaniu do innych wersji silnikowych. Osobiscie jeszcze jak kiedys kupowalbym auto np. za min. 20 tys. zl to zrobilbym pomiar punktow bazowych nadwozia oczywiscie po wstepnej weryfikacji czy nie bylo uderzone. Wydasz pare stowek ale masz pewnosc bezpieczenstwa co w porownaniu do rdzy jest rzecza nadrzedna no chyba ze auto jest mocno zgnite. Dopisz skad jestes.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Paweł » 19 lis 2013, 11:43

marcin255 napisał(a):Tak czytam te watki o rdzy i przy każdym ręcznym woskowaniu szczegółowo oglądam karoserię ale ani od spodu ani na górze nie mam purchli , bąbli itd. Dziwne.

Zalej drzwi, progi i przede wszystkim przestrzeń pod poszyciem tylnych błotników woskiem penetrującym, póki jeszcze ma to sens.

Kondzior_ napisał(a):Bąble tworzą się przez takie zbyt ścisłe dopasowanie jednego elementu do drugiego, woda stoi i blacha koroduje. Słyszałem że warto wcisnąć malutki dystansik między takie elementy żeby był opływ powietrza.

Lepiej te wszystkie połączenia (poszycie boczne z nadkolem, próg z tylnym błotnikiem itd) mieć właśnie idealne szczelne. Dlatego są one fabrycznie uszczelniane pastą, która niestety z czasem kruszeje.

Dopisano 19 lis 2013 10:45:

buczos napisał(a):Jeżeli kolego auto, które chcesz kupić ma już widoczną rdzę to trzeba to zrobić od razu + konserwacja. Samo pudrowanie gangreny nic nie da, a po roku będzie płacz bo będą dziury na wylot

Dlatego – jeśli nie trafi się egzemplarza idealnego – lepiej kupić lekko podrdzewiałą mazdę i wiedzieć jak będzie naprawiona, niż przez pierwszy rok cieszyć się z pudrowania "na sprzedaż".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/894)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Kondzior_ » 19 lis 2013, 14:08

marcin255 napisał(a):Tak czytam te watki o rdzy i przy każdym ręcznym woskowaniu szczegółowo oglądam karoserię ale ani od spodu ani na górze nie mam purchli , bąbli itd. Dziwne.


Wszystko zalezy od eksploatacji, dróg, tego czy masz chlapacze, jak dbasz o auto, czy je zabezpieczasz i garazujesz. Juz sam fakt ze recznie woskujesz lakier swiadczyc moze o tym ze Twoj lakier posluzy Ci dlugo.
Moje auto jest narazie w okresie "czekania co wyjdzie po zakupie". Ale bardzo chcialbym mu zaufac. Co do rdzy mam obsesje z poprzedniego auta, gdyz prog przerdzewial mi na wylot.... a i tak udalo mi sie go sprzedac hahaha . Kazde auto ma swojego kupca – tylko warto nie byc frajerem, jest taniej.

Edit:

Dobrze, ze to 2.0 silnik. Ja mam 1.6 i jest "zadowalajacy". Nie ma co "oszczedzac" na ubezpieczeniu. doplacisz 2-3 stowki na rok, ale masz wiekszy zapas mocy i nawet jestes w stanie zrownac spalanie z 1.6. Uwazam ze 2.0 silnik jest optymalny dla tego samochodu. Pomylka jest dla mnie 1.4 – tego nie powinni w ogole produkowac.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2013, 15:30
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 16V 2004 rok

Postprzez garyf » 19 lis 2013, 17:19

Jestem po ogledzinach i jeździe. Hm... autko mechanicznie super (na ten czas) ale blacha... dwa blotniki do wymiany nie ma co ratować. [jakie?] blotniki przy progach sypią się w rękach. Kalkulacja na luźno to pewnie 1500 – 2000 zł trzeba wsadzić w wymianę i robotę tych części. Więc chyba będę szukał dalej.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 17:03
Posty: 4

Postprzez iwon44 » 19 lis 2013, 18:20

przede wszystkim przestrzeń pod poszyciem tylnych błotników woskiem penetrującym


W jaki sposób się tam dostać? w lecie wyjąłem boczek w bagażniku, te osłony o pasów, itd i nie wiedziałem zadnego otworu technologicznego którym można wlać chociażby olej przepracowany, czy wosk. ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez talk_about85 » 21 lis 2013, 00:28

Jesli chcialo Ci sie przeczytac co pisalem wczesniej to przeanalizuj to na spokojnie jeszcze raz pamietajac ze silnik to nie wszystko :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kronos111 » 27 lis 2013, 16:12

Wracając do głównego tematu. Ktoś już wcześniej napisał, że każda sroczka swój ogonek chwali. W BK akurat podoba mi się sedan, a wynika to z tego, że jakoś tył HB wydaje mi się nudny. Kształt przodu sedanie też jakiś fajniejszy. No i sedanów znacząco mniej na ulicach. W przypadku BL sedan nie podoba mi się wcale, jakoś poprzedni kształt tyłu był bardziej dla mnie atrakcyjny i jakbym brał BL to na 100% byłby to hatchback.
Z drugiej strony dla mnie sprawa jest właściwie zupełnie prosta (za wyjątkiem BL): po prostu mi się podobają sedany i tyle – i nie ma to znaczenia o jakiej marce mówimy :)
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 15:36
Posty: 12
Auto: Mazda 3 BK sedan, Z6, 2004

Postprzez petro » 27 lis 2013, 20:37

"...ale w tym jest sedno,
by były różności,
gdyż niezmiernie nudno
stawiać znak równości..." ;)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto