Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez buczos » 13 gru 2015, 22:57

Wg danych ze strony http://www.auto-decibel-db.com/index.html (oba auta MY 2014) Civic jest lepiej wygłuszony.
Załączniki
compare.png
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Damian68 » 13 gru 2015, 23:43

W erze Malucha , Trampka , Warczyburga , Borewicza nie zaprzątano sobie głowy hałasem w aucie. Ważne , że się miało auto :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Gamboa » 14 gru 2015, 15:58

jak sie ma wygłuszenie audi a6 2008-2011 a bmw 3 2008-2012?
audi bierze na głowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez dgolf » 17 gru 2015, 23:27

Eeee to ja w 20 letnim rzęchu narzekałem, że mam głośno >120km/h. Ten asfalt na eskach jest taki. Ta sama prędkość na innej drodze i jest o niebo ciszej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez bastard79 » 30 gru 2015, 13:49

Witam,

Kupiłem swoją mazdę bez wygłuszenia maski i zastanawiam się czy warto to dokupić. Czy to tylko działa wygłuszająco, czy jeszcze zapewnia jakąś ochronę terminczą?

Chodzi mi o to czy założenie wytłumienia przyniesie jakies wymierne korzyści – poza wytłumieniem hałasu ?
maska się nagrzewa i pewnie wpływa to tez na żywotnośc lakieru zwłaszcza w zimie.

Proszę o opinie czy warto w to zainwestować ?
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2013, 13:38
Posty: 15
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 6 2.0 MZR (GH LF) – 2007 r.

Postprzez Yoki » 30 gru 2015, 14:51

Już lepiej zrobić własne wygłuszenie to wtedy teoretycznie będzie ciszej i szybciej silnik będzie się nagrzewał jeżeli kupi się wygłuszenie z naklejoną folią aluminium.

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez bastard79 » 30 gru 2015, 18:14

właśnie na wygłuszeniu mi najmniej zależy, bardziej boje się, że od nagrzewania maski od silnika moze byc problem z lakierem/korozją na masce i wtedy warto by bylo zainwestować te pare zł w mate.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2013, 13:38
Posty: 15
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 6 2.0 MZR (GH LF) – 2007 r.

Postprzez romexik » 30 gru 2015, 19:05

Na pewno maska będzie się mniej grzać przy wygłuszeniu – jeśli to nie jest droga sprawa myślę, że warto poświęcić te kilka złotych dla świętego spokoju
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez widmo82 » 4 sty 2016, 14:33

Może inwestycja w wyciszenie (i zabezpieczenie przed korozją) podwozia za pomocą noxudol 3100 ?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ZOOMik » 6 sty 2016, 23:49

Marianek napisał(a):Ellips w BM diesel jest ciszej niż w benzynie ;P ;P

Nie jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Marianek » 7 sty 2016, 08:14

ZOOmik jeżdżę dieslem, jeździłem benzyna i w trasie mam ciszej niż w benzynie.
Oczywiście na moje ucho nie na aparaturę do pomiarów.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ZOOMik » 11 sty 2016, 00:37

Marianek napisał(a):ZOOmik jeżdżę dieslem, jeździłem benzyna i w trasie mam ciszej niż w benzynie.
Oczywiście na moje ucho nie na aparaturę do pomiarów.

Możesz mieć subiektywne odczucie, że jest ciszej, mimo, że poziomy natężenia głośności tak naprawdę są podobne, z powodu ułomności „przyrządu pomiarowego”, jakim jest ludzkie ucho. Pomiary za pomocą sonometrów nie pozostawiają wątpliwości, że Mazda, abstrahując od wersji silnikowej, niestety jest gorzej wyciszona od konkurentów z tego samego segmentu. Przepaść powiększa się wraz ze wzrostem prędkości (zwłaszcza przy tych autostradowych jest słabo) – przy 100km/h od najlepszych dzieli ją + ok 2dB, przy 130km/h +3dB a przy 160km/h nawet +4dB.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Marianek » 11 sty 2016, 08:23

Zoomik nie zaprzeczam że Mazda jest słabiej wyciszona od konkurencji, ba zgodzę się nawet :) Jeździłem C4 a DS4 to już bajka, w Fokusie wydaje mi się podobnie jak w BM, Jetta moim zdaniem identycznie jak BM tu byłem pasażerem z prawie pełnym autem.
Porównuje BM ON do PB, w ON jest ciszej, co nie znaczy że cicho. Ja nie mam jakiś szumów wiatrów jak inni opisują, ale nie powiem że ich nie ma w ogóle, może moja rodzina zemną nie słyszy <co?> .
Zresztą pojeździjcie MX i w BM nastanie błoga cisza ;) .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Mirecsk38 » 11 sty 2016, 23:05

polecam spobowac zrobic dach. Ja zrobile i roznica odzczuwalna. Z tylu jak by jak halas od drogi mnejszy, ale to moze kwestia kombi
mata 1.2mm +9mm pianka weszla
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez ellipsis » 12 sty 2016, 01:23

Marianek, kolega mój ma Jette 1.6, ta ala Golf V. Opony Michelin ECO wiec twarde i jadąc z nim też nie powiedzialbym, że jest jakoś mega cicho. Slychac tak jak u nas sporo opony z nadkoli, ale za to nie ma tego szumu powietrza oplywającego auto i reasumując ten ogólny halas jest jakoś mniej natarczywy niż w 3BM, gdzie powyzej 100/h staje się denerwujący i przeszkadzajacy w rozmowie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez subframe » 24 sty 2016, 21:20

Wreszcie porządny pomiar, ale dobrze by było wykonać jeszcze pomiar porównawczy w innym samochodzie podobnej klasy żebyśmy mieli punkt odniesienia.

Zastanawia mnie jak inni producenci podchodzą do wyciszenia aut. Czy ktoś z Was widział gdzie i jakie elementy wygłuszenia montuje się w innych kompaktach tj, focus, golf, astra itp? Na pewno też mocno oszczędzają i montują je tylko tam gdzie jest to niezbędne.

pozdrawiam
Subframe
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez Mirecsk38 » 24 sty 2016, 22:12

moze wystarcza miec grubse blachy a nie papier :)
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Rubik » 25 sty 2016, 15:48

Mirecsk38 napisał(a):moze wystarcza miec grubse blachy a nie papier :)

... no tak , do tego grubsza warstwa lakieru i mamy zupełną ciszę w kabinie samochodu :)
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 179 (3/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez Mirecsk38 » 25 sty 2016, 16:31

Rubik napisał(a):
Mirecsk38 napisał(a):moze wystarcza miec grubse blachy a nie papier :)

... no tak , do tego grubsza warstwa lakieru i mamy zupełną ciszę w kabinie samochodu :)


jest spora roznica w tym, jak sie dziek przenosi cienka czy grubsza blacha. Golf , Fokus nima nic extra a ani bitumenu a jest cisej.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez wizbek » 25 sty 2016, 21:52

ellipsis napisał(a):Dyskusja i tak nie niczego nie zmieni. Fani Mazdy sa przekonani o swojej racji i żaden argument nie jest w stanie tego zmienić – czego przykładem są wpisy mowiące o tym, że M3 jest cichsza przy 180 od Volvo S60 które na dodatek jest autem "premium" i segmentu wyżej..

Można non stop podawać pomiary z róznych testów a i tak wyznawcy Mazdoizmu będa mowic, że jest cacy a na dodatek będą na sile udowadniać drugiej stronie, że nie ma racji, że sie nie zna i że ogolnie jest niespełna rozumu..
.


Nie jestem wyznawcą "mazdoizmu". Ta Mazda jest moim pierwszym samochodem tej marki i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie kupowałem go jako jakieś auto kultowe (do prawdziwej frajdy mam motocykl), po prostu samochód do codziennej jazdy do pracy i załatwiania codziennych spraw. Nawet na urlopy nią nie jeżdżę, bo jak wspomniałem do tego są dwa kółka a nie cztery.
Nie zmienia to faktu, że bardzo mi się podoba i jak już pisałem wcześniej jestem z niej naprawdę zadowolony, choć ma oczywiście swoje wady.

To tytułem wstępu. Co do pomiarów głośności to ja znalazłem w necie taki:
http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/

Akurat nie widzę w nim, aby Mazda 3 odbiegała jakoś od konkurencji w swojej klasie, a już na pewno nie daje powodów do jęków jakie Ty wydajesz w każdym swoim wpisie. Inne porównanie do jakiego mam dostęp, to test porównawczy w tygodniku "Motor" nr 8/2014, gdzie Mazda 3 (2 L, 120 KM) jest porównywana z Fordem Focusem (1,0 EcoBoost) i tam jest tak:

50 km/h 100 km/h
Mazda – (50 km/h, 60,0 dB), (100 km/h, 65,8 dB)
Ford – ( 50 km/h, 61,8 dB), (100 km/h, 65,8 dB)

Musisz mi uwierzyć na słowo – przepisywałem z "papierowego" egzemplarza czasopisma. Jak widzisz, również nie odbiega.

A tak na marginesie, to po zejściu z mojego jednośladu, jadąc Mazdą czuję się jakbym jechał Melexem.
;P

PS
Jak masz gdzieś "lepsze" testy głośności to rzuć linka.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto