Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.
W erze Malucha , Trampka , Warczyburga , Borewicza nie zaprzątano sobie głowy hałasem w aucie. Ważne , że się miało auto 
Witam,
Kupiłem swoją mazdę bez wygłuszenia maski i zastanawiam się czy warto to dokupić. Czy to tylko działa wygłuszająco, czy jeszcze zapewnia jakąś ochronę terminczą?
Chodzi mi o to czy założenie wytłumienia przyniesie jakies wymierne korzyści – poza wytłumieniem hałasu ?
maska się nagrzewa i pewnie wpływa to tez na żywotnośc lakieru zwłaszcza w zimie.
Proszę o opinie czy warto w to zainwestować ?
Kupiłem swoją mazdę bez wygłuszenia maski i zastanawiam się czy warto to dokupić. Czy to tylko działa wygłuszająco, czy jeszcze zapewnia jakąś ochronę terminczą?
Chodzi mi o to czy założenie wytłumienia przyniesie jakies wymierne korzyści – poza wytłumieniem hałasu ?
maska się nagrzewa i pewnie wpływa to tez na żywotnośc lakieru zwłaszcza w zimie.
Proszę o opinie czy warto w to zainwestować ?
- Od: 18 kwi 2013, 13:38
- Posty: 15
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 6 2.0 MZR (GH LF) – 2007 r.
Już lepiej zrobić własne wygłuszenie to wtedy teoretycznie będzie ciszej i szybciej silnik będzie się nagrzewał jeżeli kupi się wygłuszenie z naklejoną folią aluminium.
Nabryzgane olejem z mojego S5
Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
właśnie na wygłuszeniu mi najmniej zależy, bardziej boje się, że od nagrzewania maski od silnika moze byc problem z lakierem/korozją na masce i wtedy warto by bylo zainwestować te pare zł w mate.
- Od: 18 kwi 2013, 13:38
- Posty: 15
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 6 2.0 MZR (GH LF) – 2007 r.
Może inwestycja w wyciszenie (i zabezpieczenie przed korozją) podwozia za pomocą noxudol 3100 ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ZOOmik jeżdżę dieslem, jeździłem benzyna i w trasie mam ciszej niż w benzynie.
Oczywiście na moje ucho nie na aparaturę do pomiarów.
Oczywiście na moje ucho nie na aparaturę do pomiarów.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):ZOOmik jeżdżę dieslem, jeździłem benzyna i w trasie mam ciszej niż w benzynie.
Oczywiście na moje ucho nie na aparaturę do pomiarów.
Możesz mieć subiektywne odczucie, że jest ciszej, mimo, że poziomy natężenia głośności tak naprawdę są podobne, z powodu ułomności „przyrządu pomiarowego”, jakim jest ludzkie ucho. Pomiary za pomocą sonometrów nie pozostawiają wątpliwości, że Mazda, abstrahując od wersji silnikowej, niestety jest gorzej wyciszona od konkurentów z tego samego segmentu. Przepaść powiększa się wraz ze wzrostem prędkości (zwłaszcza przy tych autostradowych jest słabo) – przy 100km/h od najlepszych dzieli ją + ok 2dB, przy 130km/h +3dB a przy 160km/h nawet +4dB.

Zoomik nie zaprzeczam że Mazda jest słabiej wyciszona od konkurencji, ba zgodzę się nawet
Jeździłem C4 a DS4 to już bajka, w Fokusie wydaje mi się podobnie jak w BM, Jetta moim zdaniem identycznie jak BM tu byłem pasażerem z prawie pełnym autem.
Porównuje BM ON do PB, w ON jest ciszej, co nie znaczy że cicho. Ja nie mam jakiś szumów wiatrów jak inni opisują, ale nie powiem że ich nie ma w ogóle, może moja rodzina zemną nie słyszy
.
Zresztą pojeździjcie MX i w BM nastanie błoga cisza
.
Porównuje BM ON do PB, w ON jest ciszej, co nie znaczy że cicho. Ja nie mam jakiś szumów wiatrów jak inni opisują, ale nie powiem że ich nie ma w ogóle, może moja rodzina zemną nie słyszy

Zresztą pojeździjcie MX i w BM nastanie błoga cisza
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek, kolega mój ma Jette 1.6, ta ala Golf V. Opony Michelin ECO wiec twarde i jadąc z nim też nie powiedzialbym, że jest jakoś mega cicho. Slychac tak jak u nas sporo opony z nadkoli, ale za to nie ma tego szumu powietrza oplywającego auto i reasumując ten ogólny halas jest jakoś mniej natarczywy niż w 3BM, gdzie powyzej 100/h staje się denerwujący i przeszkadzajacy w rozmowie.
Wreszcie porządny pomiar, ale dobrze by było wykonać jeszcze pomiar porównawczy w innym samochodzie podobnej klasy żebyśmy mieli punkt odniesienia.
Zastanawia mnie jak inni producenci podchodzą do wyciszenia aut. Czy ktoś z Was widział gdzie i jakie elementy wygłuszenia montuje się w innych kompaktach tj, focus, golf, astra itp? Na pewno też mocno oszczędzają i montują je tylko tam gdzie jest to niezbędne.
pozdrawiam
Subframe
Zastanawia mnie jak inni producenci podchodzą do wyciszenia aut. Czy ktoś z Was widział gdzie i jakie elementy wygłuszenia montuje się w innych kompaktach tj, focus, golf, astra itp? Na pewno też mocno oszczędzają i montują je tylko tam gdzie jest to niezbędne.
pozdrawiam
Subframe
Rubik napisał(a):Mirecsk38 napisał(a):moze wystarcza miec grubse blachy a nie papier
... no tak , do tego grubsza warstwa lakieru i mamy zupełną ciszę w kabinie samochodu
jest spora roznica w tym, jak sie dziek przenosi cienka czy grubsza blacha. Golf , Fokus nima nic extra a ani bitumenu a jest cisej.
ellipsis napisał(a):Dyskusja i tak nie niczego nie zmieni. Fani Mazdy sa przekonani o swojej racji i żaden argument nie jest w stanie tego zmienić – czego przykładem są wpisy mowiące o tym, że M3 jest cichsza przy 180 od Volvo S60 które na dodatek jest autem "premium" i segmentu wyżej..
Można non stop podawać pomiary z róznych testów a i tak wyznawcy Mazdoizmu będa mowic, że jest cacy a na dodatek będą na sile udowadniać drugiej stronie, że nie ma racji, że sie nie zna i że ogolnie jest niespełna rozumu..
.
Nie jestem wyznawcą "mazdoizmu". Ta Mazda jest moim pierwszym samochodem tej marki i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie kupowałem go jako jakieś auto kultowe (do prawdziwej frajdy mam motocykl), po prostu samochód do codziennej jazdy do pracy i załatwiania codziennych spraw. Nawet na urlopy nią nie jeżdżę, bo jak wspomniałem do tego są dwa kółka a nie cztery.
Nie zmienia to faktu, że bardzo mi się podoba i jak już pisałem wcześniej jestem z niej naprawdę zadowolony, choć ma oczywiście swoje wady.
To tytułem wstępu. Co do pomiarów głośności to ja znalazłem w necie taki:
http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/
Akurat nie widzę w nim, aby Mazda 3 odbiegała jakoś od konkurencji w swojej klasie, a już na pewno nie daje powodów do jęków jakie Ty wydajesz w każdym swoim wpisie. Inne porównanie do jakiego mam dostęp, to test porównawczy w tygodniku "Motor" nr 8/2014, gdzie Mazda 3 (2 L, 120 KM) jest porównywana z Fordem Focusem (1,0 EcoBoost) i tam jest tak:
50 km/h 100 km/h
Mazda – (50 km/h, 60,0 dB), (100 km/h, 65,8 dB)
Ford – ( 50 km/h, 61,8 dB), (100 km/h, 65,8 dB)
Musisz mi uwierzyć na słowo – przepisywałem z "papierowego" egzemplarza czasopisma. Jak widzisz, również nie odbiega.
A tak na marginesie, to po zejściu z mojego jednośladu, jadąc Mazdą czuję się jakbym jechał Melexem.
PS
Jak masz gdzieś "lepsze" testy głośności to rzuć linka.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości