Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ozii » 7 gru 2015, 17:10

Po przeczytaniu dwóch ostatnich stron z postami chciałbym powiedzieć jak to według mnie wygląda.
Przy prędkościach autostradowych lub kiepskiej nawierzchni w aucie robi się głośno – to jest normalne.
Wiatr mi świszczy między lusterkami nawet przy mniejszych prędkościach ( 70km/h)) jak mocniej zawieje.
Natomiast jedni to dostrzegają bardziej inni mniej i tutaj rodzi się skala niezadowolenia.
Osobiście trochę mi to przeszkadza ale kiedy o tym myślę, dodaję gazu i cieszę się mocą jaką mam pod maską albo zaczynam bawić się bajerami i raduję się zaje*****m autem, które w całokształcie za takie trzeba uznać. Dla mnie aktualnie nie ma lepszego auta na rynku, które oferowało by takie kompromisy w kwestii mocy silnika, dynamiki, wyposażenia i wyglądu względem ceny i pewnych niedociągnięć. Mam gdzieś, że mi świszczy wiatr czy słychać szum opon, skoro mogę sobie zrobić głośniej muzykę i patrzeć jak inni kierowcy reagują na widok mojego auta – próbują stale mi udowodnić, że mają lepsze, szybsze auta i to jest to co sprawia, że czuję się w tym aucie dumny. Stale mam odczucie, że ktoś rzuca mi rękawicą i próbuje się prześcigać w wyprzedzaniu na trasie albo ruszaniu spod świateł. A ja nic tak naprawdę nie robię, po prostu jadę spokojnie albo stoję na światłach, a mój Red Soul dział na ludzi jak płachta na byka i co ważniejsze po wrzuceniu drugiego biegu mogę podziwiać skrzywione miny takich prowokatorów w lusterkach ;)

Podsumowując, przestańcie się sprzeczać o pierdoły bo zapominacie co tak naprawdę Mazda ma w sobie wyjątkowego.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez JurekMaslo » 7 gru 2015, 18:31

ozii napisał(a):Podsumowując, przestańcie się sprzeczać o pierdoły bo zapominacie co tak naprawdę Mazda ma w sobie wyjątkowego.

Chyba kolego zapomniałeś, że to jest wątek o wyciszeniu M3 a nie o wyjątkowości Mazdy, dynamice silnika czy cudownych w niej gadżetach. Ilość krytycznych uwag co do jej wyciszenia świadczy dobitnie, że nie jest to błahy problem (podobnie zresztą albo jeszcze lepiej jest z wyciszeniem szóstek). Wiem, że dla niektórych wystarczy audio na maxa i nie ma problemu. Ale jest duże grono, którym hałas mocno dokucza i chcieliby się z tym zmierzyć i od tego jest ten wątek na forum. A nie do wymądrzeń jaka ta moja Mazda jest piękna i wspaniała.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez Kliszek M3 » 7 gru 2015, 19:04

Jeżeli jest problem, to jak słusznie zauważyłeś trzeba się z nim zmierzyć... tak jak zrobił to kolega sordyl18, a nie tylko narzekać i klepać w klawiaturę. Komu przeszkadza proponuję zakupić potrzebne materiały, zawinąć rękawy i do roboty !! <spoko>
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez sawanniasty » 7 gru 2015, 19:26

No właśnie albo się wycisza auto albo nie innego rozwiązania nie ma.No chyba ze co dla niektórych narzekanie tutaj powoduje poprawę humoru,zmniejszenie depresji ba dystymii spowodowanej zakupem tak poza małymi mankamentem tak zajebistego auta.Najwidoczniej przed zakupem mieli do wyboru tylko salon Mazdy a w obrębie 1000 km szczere pola,nie mogli odbyć jazd próbnych itp. Albo zostali przymuszeni do zakupu Mazdy. A poza tym jeśli kogoś stać na wymianę auta co pół roku to po cholerę tu zawraca <dupa> Módlmy się za takie osoby które nie potrafią się cieszyć każdego dnia z pięknej Madzi.A jeśli to nie pomoże ostatnio mamy uzdrowicieli naszej gospodarki wiec i z pewnością z nadmiernym hałasem w Mazdzie tez Wam pomogą.Co prawda nie będzie to 500 pln zadośćuczynienia na miesiąc spowodowanego Wasza frustracja ze auto jest nie tak ciche jakbyście chcieli Ale zawsze warto zapytać to nic nie kosztuje jak tu zrobić wyciszenie na równi z Maybachem ;)
 
Od: 20 sty 2015, 09:54
Posty: 37 (0/1)
Auto: Mazda 3 Bm 165 km skymotion 2015

Postprzez subframe » 7 gru 2015, 21:48

Starajmy wypowiadać się merytorycznie w wątkach technicznych wówczas wszyscy z tego skorzystamy.

Wracając do pytania odnośnie pomiarów efektów wyciszenia, to co prawda jestem z Warszawy, ale jeżeli Sordyl18 posiadasz Iphone6 to możemy porównać wyniki pomiarów aplikacją dB Volume, lub jakąś inną. Ważne żeby smartfon był tego samego typu. Jeżeli masz inną słuchawkę to może też ktoś znajdzie się na forum z taką samą i zrobi sesję pomiarową? Metoda co prawda nie jest doskonała, ale coś nam powie.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez usrobo » 7 gru 2015, 21:51

A moze by tak jakis profesjonaly sprzet. Z calym szacunkiem do posiadaczy sprzetu z i na poczatku ale to nie sa pomiary.
To jest zabawa w pomiary.
Wystarczy pylek w otworze mikrofonu i juz mamy inne wyniki
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez ozii » 7 gru 2015, 21:56

JurekMaslo napisał(a):Chyba kolego zapomniałeś, że to jest wątek o wyciszeniu M3 a nie o wyjątkowości Mazdy, dynamice silnika czy cudownych w niej gadżetach. Ilość krytycznych uwag co do jej wyciszenia świadczy dobitnie, że nie jest to błahy problem (podobnie zresztą albo jeszcze lepiej jest z wyciszeniem szóstek). Wiem, że dla niektórych wystarczy audio na maxa i nie ma problemu. Ale jest duże grono, którym hałas mocno dokucza i chcieliby się z tym zmierzyć i od tego jest ten wątek na forum. A nie do wymądrzeń jaka ta moja Mazda jest piękna i wspaniała.


Nie wiem dlaczego uważasz, że się wymądrzam. Mogę tylko przypuszczać, że jesteś jednym z tych, których szum wiatru boli w uszy, a ma gdzieś czy auto jest dynamiczne. Nigdy nawet nie przekroczyłem głośności audio powyżej 40, a co dopiero max. Mi wystarczy poziom 25 i nie słyszę żadnych szumów. Jak już wspomniałem, mi również to przeszkadza ale naprawdę delikatnie i tylko kiedy mam wyłączone radio w aucie bo chcę posłuchać silnika i zawieszenia. Natomiast to co napisałem wcześniej miało na celu uświadomienie ludzi, którzy zaczynają się rozwodzić nad całokształtem auta bazując tylko na tym jak jest głośne, że to auto ma wiele do zaoferowania w innych aspektach. Nie widzę sensu porównywania go do innych aut, albo jak ktoś powiedział, stwierdzania, że więcej mazdy nie kupi bo jest głośna... Jestem pewnie jedyną osobą tutaj, która w ciemno kupiła to auto ( bez jazdy próbnej ) i zakładam, że każdy miał okazję się przejechać i skoro tak bardzo zwraca uwagę na hałas to dlaczego przy jeździe próbnej nie skreślił auta z listy ze względu na to kryterium? Mazda, która kosztuje 100 000zł w najbogatszej wersji moim zdaniem spełnia wszelkie, przynajmniej moje, oczekiwania z nawiązką i przesadą jest oczekiwać za tę kasę jakości na poziomie segmentu premium. Moim zdaniem wielu z was zakupiło to auto będąc pod wrażeniem dynamiki, wyglądu i kilku innych aspektów określając to niekiedy miłością od pierwszego wejrzenia, ale jak wam się zaczyna nudzić to szukacie mankamentów, wręcz czepiacie się. Są pewnie i tacy co by w Tesli po miesiącu zaczęli się czepiać hałasu w aucie i takim niestety nie da się dogodzić ;)
Kończę ten off topic i zachęcam do przypomnienia sobie wszystkim narzekającym, dlaczego to auto w ogóle kupili ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez sordyl18 » 7 gru 2015, 22:12

subframe – możemy spróbować. Też mam taki telefon.
Proponuję prędkości 70/100/140km/h na najwyższym biegu.

Teraz pytanie gdzie umieścimy telefon ? oczywiście wszystkie etui na czas testu do schowka ;)

Dopisano 7 gru 2015, 22:13:

o profesjonalny sprzęt będzie ciężko ;/

Dopisano 7 gru 2015, 22:15:

subframe jakie ustawienienia masz w tym programie ??
response ?
weighting ?
hold ?
Leq ?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

PostTen post został usunięty przez darrecki 29 sty 2016, 00:50.
Powód: Porządki

Postprzez subframe » 8 gru 2015, 00:58

Mam ustawione difolty czyli slow,off,off,off.
Ta apka nieco zaniża pomiary o jakieś 2-3dB, ale za to są stabilne. Lepszej w appstore nie znalazłem, a przydałaby się jakaś z zapisem pomiarów. Może ktoś zna lepszą to podmienimy.
Procedura pomiarowa, może tak:
-prędkości 70/100/130.
-wyłączone audio
-wyłączone nawiewy (off)
-smartfon bez pokrowca
-aparat w lewej dłoni na "na godzinie 12:00" kierownicy, ale nie może jej dotykać. Chodzi o to żeby podczas pomiaru mieć go przed oczami i nie odrywać za bardzo wzroku od drogi, w końcu to dość szybko.
– najlepiej żeby pomagała nam druga osoba, wówczas aparat powinna trzymać w okolicy centralnego wyświetlacza na wysokości uszu. Pomiar samemu niestety jest dość ryzykowny.
– jedziemy środkowym pasem drogi przy małym ruchu, chodzi o zredukowanie wpływu hałasu innych samochodów i odbitego dźwięku od barierek.
– pomiar powtórzyć na innej drodze
– można też w ten sam sposób zmierzyć inne auta dla porównania i zweryfikowania opinii.:)
-zanotować typ, nazwę opon i ich głośność.
-warto zanotować odcinek drogi. Asfalt ma też znaczenie, no i wiatr o który teraz nie trudno. Może zmienić pomiar o 1-2dB. Zauważyłem że głośniejsze są "nowe asfalty" na drogach A,S. Najcichsze są stare, na drogach krajowych, ale nie ma reguły. (kurde, kiedyś nie zwracałem na to uwagi..).

Jakieś inne pomysły?

Wcześniej już robiłem wstępne pomiary tą apką i odczucia miałem takie:
60-61dB – w miarę cicho i komfortowo, można w aucie cicho rozmawiać. W M3 do ok 100km/h
63dB – górny akceptowalny poziom jak dla mnie. Można rozmawiać normalnym głosem. (M3, 120km/h zimówki 67dB i głośny asfalt, albo letnie 70dB i cichy asfalt)
65dB – za głośno. Trudności ze zrozumieniem co mówi druga osoba. Niektóre słowa trzeba powtarzać. (letnie 70dB + głośny asfalt + 130km/h). Co ciekawe przy 150-160km/h mam wrażenie że poziom hałasu był ten sam co przy 130km/h, ale nie mierzyłem.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez creet » 8 gru 2015, 01:02

sordyl18 napisał(a):Teraz pytanie gdzie umieścimy telefon ?


Może to głupio zabrzmi, ale sugeruję telefony trzymać przy głowie/uchu, w ostateczności "na kierownicy".

ozii napisał(a):Mogę tylko przypuszczać, że jesteś jednym z tych, których szum wiatru boli w uszy

Też mam tą przypadłość. Zdaje się, że jesteśmy w przewadze nad tymi nieczułymi na hałas;)

ozii napisał(a):, a ma gdzieś czy auto jest dynamiczne.

Tak, stąd wybór – wolnossąca 165 konna benzyna w której producent ciut nagiął wynik przyspieszenia 0-100, a nie np 1.8 TSI lub 1750TBi, czy chociaż 1.4 170KM MultiAir za podobną cenę, które (nad czym boleję) zawstydzają 165KM BM. Nawet żona nieznacznie zostawia mnie spod świateł jak jedzie naszą kosiarko-Giuliettą:( Co tam mnie... zostawia Mazdę!!! Shame on her:D

ozii napisał(a):tylko kiedy mam wyłączone radio w aucie bo chcę posłuchać silnika i zawieszenia

Zaiste ciekawy fetysz. Słuchasz zawieszenia w jakimś konkretnym celu?

ozii napisał(a):to co napisałem wcześniej miało na celu uświadomienie ludzi, (...), że to auto ma wiele do zaoferowania w innych aspektach.

Dzięki. Czuję się uświadomiony!:)

ozii napisał(a):Moim zdaniem wielu z was zakupiło to auto będąc pod wrażeniem dynamiki, wyglądu i kilku innych aspektów określając to niekiedy miłością od pierwszego wejrzenia

Coś w tym jest, jak wszedłem do salonu Mazdy, to przypomniały mi się po prostu czasy liceum, gdzie rządziła zasada "najważniejszy jest wygląd, nie licz się wnętrze":D Z biegiem czasu zaczęło się to jednak zmieniać... na niekorzyść Mazdy. Był to klasyczny rozpad pożycia z jej wyłącznej winy. Aha, byłbym zapomniał... urzekł mnie jeszcze SkyActive i Kodo – wiesz... lubię "przełamywać konwencję":D

ozii napisał(a):ale jak wam się zaczyna nudzić to szukacie mankamentów, wręcz czepiacie się.

To raczej nie do mnie. Mi to auto się nie znudziło... jeszcze. Po prostu mam do niego awersję, przez rzeczy które się w nim co chwila ujawniają, które mnie wku***, bo w innych nowych autach które posiadam (nawet w tych za 1/3 ceny Mazdy) one nie występują. Choć nie powiem, Mazda jak na ilość bajerów droga nie była. Pisałeś coś o miłości. Ja tam samochodów używam i nimi zarabiam (czasem tracę). Niektóre lubię, inne mnie wku*** ale to max co auta mogą ze mnie wycisnąć. Do kochania mam kogoś innego:) Ale, żeby była jasność. Cieszę się Waszym szczęściem:) Cieszcie się swoimi autami... tak szybko odchodzą...chciało by się rzec... zwłaszcza w Warszawie. Niestety:/ Tu nie mam wontów do Mazdy, raczej do amatorów SkyActive. Skubani wykręcają to z naszych aut i pakują pewnie do swoich ałdików w TDIku;)

ozii napisał(a):Są pewnie i tacy co by w Tesli po miesiącu zaczęli się czepiać hałasu w aucie

Hałasu to nie, ja bym się przyczepił do małego baku. Nawet wcześniej niż po miesiącu!:D

A już tak na serio. Nie traktujcie proszę krytyki modelu auta który posiadacie w taki sposób jakby się wam rodzinę obrażało. My krytykujący zachwalanie modelu pozostawiamy sobie po prostu na niedzielne obiady u sąsiadów, ukoronowane przejażdżką z sąsiadem na prawym fotelu. Ewentualne, pojawiające się trzeszczenie plastików podczas obwozu sąsiada po dzielni, tłumaczymy awangardwym podejściem projektantów do budowy wnętrz aut kontestującym niemiecką – czyli złą, nudną i ogólnie passe – poprawność;) Wróć – miało być serio: Co zrobicie, jak Mazda zrobi lifta BM i usunie w nim problem hałasu – uznacie to za nieznaczący gest handlowy obdzierający unikatowe produkty legendarnej marki z jej niepowtarzalności? Czy po prostu uznacie, że ciszej znaczy lepiej?

Sorry za wyzłośliwianie się. Ale tak jak niektórzy z nas przesadzają w krytyce i opisie swojego rozczarowania, tak wg mnie inni przeginają w drugą stronę:) Zobaczcie do czego doszliśmy. Od opisów wątpliwego (lub świetnego – jak kto woli) wygłuszenia BM, do przyklejania niektórym łatki PISuara lub nadużywania przymiotników typu głupi..

Rozejdźmy się w spokoju. Wy przymknijcie czasem oko na to, że ktoś ośmieli się coś skrytykować, w Waszym skarbie. My przymkniemy oko, na niepohamowane laudacje pod adresem Mazdy:)

PS. Ostatnio jak na alfaholikach zapytałem czy da się zmienić/naprawić idiotyczne działanie kierunkowskazów w Giulietcie, to przez 2 strony byłem uświadamiany, że 5 mrugnięć jest lepsze niż 3 i wszyscy inni producenci aut się nie znają. Tylko Fiat!:) Widać, niektóre forumowe typy tak już mają – marka bez znaczenia:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ozii » 8 gru 2015, 10:26

creet napisał(a):Tak, stąd wybór – wolnossąca 165 konna benzyna w której producent ciut nagiął wynik przyspieszenia 0-100, a nie np 1.8 TSI lub 1750TBi, czy chociaż 1.4 170KM MultiAir za podobną cenę, które (nad czym boleję) zawstydzają 165KM BM.

Z tego co znalazłem odnośnie osiągów 0-100km
1750 TBi 16v 200KM 7,9s
1.4 TB MultiAir 170 KM 7,8s
1.8 TSI 8,6s
Nie widzę tutaj niczego co by zawstydzało silnik mazdy 2.0 165 kM, wręcz przeciwnie – to są silniki o pojemności mojego czajnika elektrycznego więc to mówi samo za siebie :)
creet napisał(a):Nawet żona nieznacznie zostawia mnie spod świateł jak jedzie naszą kosiarko-Giuliettą:(

No własnie "nieznacznie" to słowo kluczowe, a zobaczymy kto zostanie za parę lat ale w warsztacie z sypiącym się silnikiem albo turbo ( czego oczywiście nie życzę ).
creet napisał(a):Zaiste ciekawy fetysz. Słuchasz zawieszenia w jakimś konkretnym celu?

Fetysz? Nie wiem skąd Ci się to wzięło i nie wnikam ;)
Auto jest nowe i od czasu do czasu nasłuchuję pracy silnika, zawieszenia i innych układów tylko w celu kontrolnym.
creet napisał(a):Coś w tym jest, jak wszedłem do salonu Mazdy, to przypomniały mi się po prostu czasy liceum, gdzie rządziła zasada "najważniejszy jest wygląd, nie licz się wnętrze":D Z biegiem czasu zaczęło się to jednak zmieniać... na niekorzyść Mazdy.

Kwestia indywidualna, bo ja nie kupiłbym nigdy auta tylko ze względu na wygląd ale też nie kupiłbym takiego które mi się nie podoba choćby spalało 2l / 100KM i miało przyspieszenie w 5s do setki.

Moim zdaniem trochę przesadzasz bo bierzesz niektórych ( w tym mnie ) za jakichś okultystów KODO i innych filozofii Mazdy. Otóż nie – nigdy wcześniej nie miałem nic wspólnego z Mazdą, a dopiero pojawienie się wolnossącej jednostki dodatkowo ładnie oprawionej stylistycznie sprawiło, że w ogóle znowu zacząłem się interesować zakupem samochodu bo jakoś mi się odechciało poszukiwań gdy zorientowałem się, że znajdujemy się w dobie nachalnego downsizingu, na który ja się nie dam nabrać – tak samo nie dałem nabrać się na żadne hasła reklamowe. Po prostu obejrzałem i przeczytałem wszystko co napotkałem na temat mazdy 6, 3 i CX-5 dzięki czemu utwierdziłem się w przekonaniu, że to auto spełni moje oczekiwania.
Także wracajcie do krytykowania braku wygłuszenia, a tym ambitniejszym, życzę powodzenia w wygłuszaniu ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez czarmi » 8 gru 2015, 12:01

W tym temacie nigdy nie będzie spójności myślenia i oceny, bo (często to powtarzam) "jeden lubi czekoladę, a drugi jak mu nogi śmierdzą" :P . Mam nadzieje, że nikogo tym porzekadłem nie uraziłem :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez sordyl18 » 8 gru 2015, 13:58

więc tak

postój: 39-40db
60km/h 59db
70-90km/h 61db
100km/h 62-63db
110km/h 63db
120km/h 64db
130km/h 64-65db
140km/h 65-66db

ogólnie te wyniki oscylują +/-1db

mierzone nad kierownicą, na wysokości oczu.

Autostrada A4 i droga dojazdowa do niej. Program dB Volume iphone 6
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez JurekMaslo » 8 gru 2015, 14:58

ozii napisał(a): Mogę tylko przypuszczać, że jesteś jednym z tych, których szum wiatru boli w uszy, a ma gdzieś czy auto jest dynamiczne.

To żle przypuszczasz. Gdybyś uważnie prześledził cały ten wątek to zauważyłbyś, że byłem jednym z pierwszych, który wygłuszył swoją Mazdę. I nie dlatego to zrobiłem, że to jakaś moja fanaberia lecz troska o własne i żony uszy. Właśnie hałas podczas dynamicznej jazdy autostradami oraz irytujące odgłosy uderzających o podwozie drobnych kamyków czy patyczków to spowodowało. Gdyby auto służyło mi tylko do sporadycznych wyjazdów "za miasto" to nigdy nie zdecydowałbym się na wygłuszenie.
Wróćmy więc do merytorycznej dyskusji o wyciszaniu a swoje uwagi na inne tematy umieszczajmy w odpowiednich działach tego forum.

Dopisano 8 gru 2015, 14:02:

sordyl18 napisał(a):więc tak

postój: 39-40db
60km/h 59db
70-90km/h 61db
100km/h 62-63db
110km/h 63db
120km/h 64db
130km/h 64-65db
140km/h 65-66db

Wynik marzenie. Szczególnie to przy 140 km/h !
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez ellipsis » 8 gru 2015, 15:09

Ozii nie poczuj się urażony ale jeśli chodzi o twoją wiedzę nt. wytrzymałości silników to nie masz bladego pojęcia o tym. Tak się sklada, że z kolega już pare silników rozebrałem a pozatym obracam się troche w towarzystwie inż. którzy projektuja obecnie podzespoły samochodowe.

W sieci panuje opinia, że silnik turbo z zasady jest mało trwały a wolnossacy bedzie jeździł 500 tys bez awarii. Jest w tym ziarno prawy ale nie do końca. Obecnie projektanci mają prykas aby projektować częsci, silniki itd na bardzo małe przebiegi. 150-200 tys i remont, nie żadko kapitalny. Jeden z japońskich producentów ma taki zapis w dokumentacji serwisowej. I tak można zrobić silnik turbo, który bedzie wytrzymały, nie gorzej niż wolnossacy. Wystarczy tylko nie oszczedzac na materiałach, prawidłowo go zaprojektować i odejść od wymian oleju Long Life. Saab, porsche, VW robil 15 lat temu silniki turbo i one nie padały jak muchy – dziwne? Otóż teraz wszyscy produkują auta jednorazowe i to, że my mamy 2.0 wolnossace nie jest w obecnych czasach żadna gwarancja na to, że pojeździ on dłuzej od tego 1.6 turbo. Więc te argumenty typu wole 2.0 bo będe jeździl bezawaryjnie a ten co ma turbo to korbowód wyjdzie bokiem po 2 latach sa głoszone własnie przez takich internetowych/forumowych specjalistów, którzy nigdy nie mieli doczynienia z projektowaniem silników i widzieli tego wszystkiego od "kuchni".
Nie bądzcie smieszni te waszym zdaniem awaryjne kosiarki jeżdża juz po swiecie od prawie 10 lat i procz wpadki wczesnych TSI, te silniki nie psują się bardziej od normalnych..
Piszesz do Creeta, że Ty bedziesz smigal bezawaryjnie a on nie wyjedzie z warsztatu bo padnie mu turbo. Chlopie od 15 lat jeżdże autami turbo i w zadnym nie naprawialem tego elementu, jak sie nie potrafi użytkować silnika turbinowego tylko but odrazu na zimnym a po jeździe nie czekasz aż turbo się schłodzi to czego oczekujesz?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 8 gru 2015, 15:36

JurekMaslo napisał(a):Właśnie hałas podczas dynamicznej jazdy

rozumiem, że chodziło Ci o szybką, nie dynamiczną jazdę.
JurekMaslo napisał(a):lecz troska o własne i żony uszy

bez przesady... własnie dlatego postanowiłem się odezwać, bo osoby które planują zakup trojki naczytają się od Was jak to głośno w tym aucie zniechęcając ich tym samym podczas gdy tak naprawdę to moim zdaniem przesada. Mamy tu grono osób rozgoryczonych bo sądzili, że za 90 000 zł dostaną premium i nie będzie się czego czepiać... zresztą, wszystko jest kwestią upodobań. Mi hałas nie przeszkadza dopóki nie muszę głośniej mówić, innym przeszkadza, że słyszą liście pod kołami – szkoda tylko, że przez takich wrażliwców później opinie w sieci są bardzo skrajne i nikomu to nie pomaga.

ellipsis napisał(a):Ozii nie poczuj się urażony ale jeśli chodzi o twoją wiedzę nt. wytrzymałości silników to nie masz bladego pojęcia o tym. Tak się sklada, że z kolega już pare silników rozebrałem a pozatym obracam się troche w towarzystwie inż. którzy projektuja obecnie podzespoły samochodowe.

Spoko, nie jestem urażony, ale uświadomię Cię, że Ty nie masz bladego pojęcia o moim pojęciu bo o ile nie rozbierałem silników, nie bujam się z inżynierami o tyle nie napisałeś niczego, czego bym już nie wiedział ;) Naciągasz moje wypowiedzi więc sprostuję tylko, że jestem przekonany, że silnik wolnossący wytrzyma BEZAWARYJNIE o wiele dłużej, niż silnik np. 1.4. Nie mówimy tutaj o turbo, nawet nie powiedziałem, że komuś turbo padnie więc nie wiem jak czytasz moje wypowiedzi... Natomiast dodam, że turbo to kolejny wydatek, nie pytanie "czy" tylko "kiedy".
W każdym razie, jeżeli sądzisz, że po 200 000km silnik 1.4l. będzie w niegorszym stanie od 2.0l. wolnossącej jednostki (nie koniecznie Mazdy) to jesteś naiwny i powinieneś pójść na piwo z prawdziwymi inżynierami, a nie samozwańczymi specjalistami od rozbierania silników. Przez te kilka lat stosowania downsizingu trwałość tego typu silników została już wystarczająco zweryfikowana i nie wymaga to komentarza.

Dopisano 8 gru 2015, 14:39:

Proponuje już zakończyć tą wymianę zdań bo i tak każdy uważa, że ma rację. Ja przede wszystkim chciałem zaznaczyć, że z tym hałasem i świstem nie ma co robić afery i żałować zakupu, chyba, że ktoś ma wyjątkowo wrażliwe ucho i jest nerwowy.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez sordyl18 » 9 gru 2015, 09:36

tutaj mamy fajne porównanie głośności naszych konkurentów...niestety nie mogę znaleźć nas autoświat danych odn naszej mazdy ;/ przy 100km/h wygrywa oczywiście golfik ;)

Dopisano 9 gru 2015, 09:37:

http://www.auto-swiat.pl/testy/porownan ... eot/nzbclp

Dopisano 9 gru 2015, 09:40:

A3 i BMW bezkonkurencyjne ;)

http://www.auto-swiat.pl/testy/porownan ... 308/sceed3
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez czarmi » 11 gru 2015, 14:00

Różnica w wynikach tych dwu aplikacji jest olbrzymia <co?> :| , dlatego w mojej opinii nie ma zbytniego sensu mierzyć dB w naszych autach poprzez takie aplikacje :(
subframe napisał(a):Chociaż przyznam że szumów uszczelek nie słyszę, wszystkie są gumowe.

Z całym szacunkiem, ale trudno mi uwierzyć, że przy prędkościach powyżej 80km/h nie słyszysz szumu wiatru zza drzwi/uszczelek drzwi auta :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez mysiak » 13 gru 2015, 22:43

porównywał ktoś wyciszenie 3BM do Civica IXgen?
Moim zdaniem po jeździe próbnej oboma autami (m3 120 KM; Civic 1.8) minimalnie wygrywa Civic.
Tyle, ze są to wrażenia subiektywne, i nie pamiętam czy oba auta były na zimówkach czy letnich.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto