Zakup używanego samochodu – budżet do 15.000 zł
Fiat Panda ok, ale tylko z silnikiem 1.2. Z tym, że to segment A, ale będzie na pewno tanio w eksploatacji, a i nadwozie całkiem funkcjonalne jak na ten segment. Z tym, że auta dość dobrze trzymają cenę...
Spalanie w trasie ok 9-10 miasto 12-15 (przy dużych mrozach) Ale tak jak piszesz co kto lubi i zależy jak ktoś to auto użytkuje
Ja muszę mieć duże i chce jeździć komfortowo i wygodnie
90km szału nie robi ale wystarcza.
A może fiat Punto
u nas w pracy mamy takowe 1.2 8V podobno bardzo dobre silniki nie do zajechania 
A może fiat Punto
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Wielkie dzięki za liczne odpowiedzi :–)
626 jest samochodem "starej" generacji, a jednak w okolicach 2000 r. w samochodach wiele się zmieniło.
Za około 8 tysięcy można kupić focusa, który był czymś naprawdę nowym i innym.
Swift...trochę za mały. Wolałbym coś 4/5 drzwiowego i większych rozmiarów. Niby ma być tylko dla mnie jednak lubię przestrzeń w samochodzie.
Panda....wiem, że nie chodzi o wygląd ale nie..Panda odpada :-D \
Szukam dalej...wpisuję na aledrogo 4000-8000 i benzyna+lpg...szkoda, że wybór nie jest zbyt duży. Pewnie ograniczę się do województwa pomorskiego + duże okoliczne miasta i jeśli będzie coś ciekawego to kupię. Ew. poszukam po innych forach coś ciekawego – moim zdaniem samochody "klubowiczów" to najlepszy wybór.
626 jest samochodem "starej" generacji, a jednak w okolicach 2000 r. w samochodach wiele się zmieniło.
Za około 8 tysięcy można kupić focusa, który był czymś naprawdę nowym i innym.
Swift...trochę za mały. Wolałbym coś 4/5 drzwiowego i większych rozmiarów. Niby ma być tylko dla mnie jednak lubię przestrzeń w samochodzie.
Panda....wiem, że nie chodzi o wygląd ale nie..Panda odpada :-D \
Szukam dalej...wpisuję na aledrogo 4000-8000 i benzyna+lpg...szkoda, że wybór nie jest zbyt duży. Pewnie ograniczę się do województwa pomorskiego + duże okoliczne miasta i jeśli będzie coś ciekawego to kupię. Ew. poszukam po innych forach coś ciekawego – moim zdaniem samochody "klubowiczów" to najlepszy wybór.
Szyna napisał(a):Spalanie w trasie ok 9-10 miasto 12-15 (przy dużych mrozach) Ale tak jak piszesz co kto lubi i zależy jak ktoś to auto użytkuje
No ale sam widzisz, że spalanie jednak niezbyt podobne skoro różnica to ~3L
Adamos napisał(a):Swift...trochę za mały. Wolałbym coś 4/5 drzwiowego i większych rozmiarów. Niby ma być tylko dla mnie jednak lubię przestrzeń w samochodzie.
Swifta nawet nie proponowałem tylko do tego spalania przy 110km/h się odniosłem. Jednak jest to segment niżej niż auta których szukasz, odporny na rdzę też nie jest w ogóle
Panda odpada...a szkoda, bardzo fajny samochód 
Trzeba się tylko do niego przekonać.
Z silnikiem 1.2 bardzo fajnie się odpycha, szczególnie do pierwszych 60 km/h .
A później to już wiadomo
Ale trzeba przyznać, że przy 120km/h jest dalej cicho. No i części tanie, ponoć się nie psuje. Bez LPG też ekonomiczne. Ale skoro odpada, to odpada 
Jak wrócę z pracy to poszukam gazetki motoryzacyjnej, w której było o zakupie używanego z/pod LPG. Niby czasem wypisują dziwne rzeczy, ale można znaleźć inspirację czego poszukiwać w internetach.
A skoda Fabia? Tylko w tym wypadku musi być dobrze wyposażona, bo golasy strasznie odpychają
Trzeba się tylko do niego przekonać.
Z silnikiem 1.2 bardzo fajnie się odpycha, szczególnie do pierwszych 60 km/h .
A później to już wiadomo
Jak wrócę z pracy to poszukam gazetki motoryzacyjnej, w której było o zakupie używanego z/pod LPG. Niby czasem wypisują dziwne rzeczy, ale można znaleźć inspirację czego poszukiwać w internetach.
A skoda Fabia? Tylko w tym wypadku musi być dobrze wyposażona, bo golasy strasznie odpychają
Z tego co widzę na aledrogo to Pandy w gazie i z klimą nie ma żadnej w przedziale cenowym o którym mowa.
Oczywiście, nie mówię że odpada i koniec...ale raczej nie będę się za nią rozglądać...a jak wpadnie to co innego :–) chociaż te 69 koni na trasie przeraża
Fakt, że by było ekonomicznie i że o to głownie chodzi...ale to będzie mój jedyny samochód więc musi być też do wszystkiego.
A ropniak? Wiadomo, że nie wyjdzie tak ekonomicznie jak na LPG ale może warto i dieslem się zainteresować?
Oczywiście, nie mówię że odpada i koniec...ale raczej nie będę się za nią rozglądać...a jak wpadnie to co innego :–) chociaż te 69 koni na trasie przeraża
A ropniak? Wiadomo, że nie wyjdzie tak ekonomicznie jak na LPG ale może warto i dieslem się zainteresować?
Myślę, że za 8k wyrwiesz jakiegoś Leona z początku produkcji z 1.9TDI na pompie (110km). Prosty diesel, dźwięk budzący umarłych, ale wdzięczny w eksploatacji. Do tego buda Leona wciąż wyglądająca ciekawie, części tanie. Ewentualnie Golf IV jak Ci ten design nie przeszkadza lub... Octavia, Bora itd wszystkie to to samo
Z tym, że w przypadku TDI wiele egzemplarzy miało już pompowtryski, ale znowu nie jest to nic strasznego co miałoby odrzucać od zakupu. Ja bym mocno przemyślał VAG'a na Twoim miejscu.
EDIT:
Z tego co widzę 8k to trochę mało na klekota. Ale jakieś 1.6 lub 1.8 w PB powinno się trafić.
EDIT:
Z tego co widzę 8k to trochę mało na klekota. Ale jakieś 1.6 lub 1.8 w PB powinno się trafić.
Citroen Xsara ?
Odporny na rdzę, silniki mocno tolerujące gaz wyposażenie raczej wyższe niź konkurencja. Jak dla mnie warto zerknąć na cos takiego.
Odporny na rdzę, silniki mocno tolerujące gaz wyposażenie raczej wyższe niź konkurencja. Jak dla mnie warto zerknąć na cos takiego.
..::Born To Rise Hell::..
Za 8 tyś zł będzie ciężko o VAG-a, który nie potrzebuje dużo inwestycji, zwłaszcza z klekotem pod maską. Rozważ jeszcze:
a) civic VI generacji, w miare trwały, jakoś jedzie i jeden z najbardziej ekonomicznych, miejsca na pewno więcej niż w pandzie, którą zresztą i tak bym polecił
Civic na pewno wygodniejsze siedzienia, w 1,5 vtec przy 140 km/h 3,5 tyś obrotów
b) primera p11, zrobiłem trasę 1000 km i mając wtedy do wyboru Fabia 2011 rok zdecydowanie wolałem primere, wygodne siedzenia, 1,6 silnik spalanie przy 140 km/h na autostradzie 6-6,5 L obroty o ile dobrze kojarze w granicach 3 tyś (dłuugaaa piątka), rozrząd na łańcuchu
c) poleciłbym accorda, ale części na pewno będą droższe, zresztą w primerze tanio też nie będzie
Tak naprawde najgorzej chyba będzie znaleźć coś zadbanego, bo w tej kasie mało kto sprzedaje coś co nie potrzebuje 2 tyś zł pakietu startowego (opony, rozrząd, hamulce)
a) civic VI generacji, w miare trwały, jakoś jedzie i jeden z najbardziej ekonomicznych, miejsca na pewno więcej niż w pandzie, którą zresztą i tak bym polecił
b) primera p11, zrobiłem trasę 1000 km i mając wtedy do wyboru Fabia 2011 rok zdecydowanie wolałem primere, wygodne siedzenia, 1,6 silnik spalanie przy 140 km/h na autostradzie 6-6,5 L obroty o ile dobrze kojarze w granicach 3 tyś (dłuugaaa piątka), rozrząd na łańcuchu
c) poleciłbym accorda, ale części na pewno będą droższe, zresztą w primerze tanio też nie będzie
Tak naprawde najgorzej chyba będzie znaleźć coś zadbanego, bo w tej kasie mało kto sprzedaje coś co nie potrzebuje 2 tyś zł pakietu startowego (opony, rozrząd, hamulce)
dadan napisał(a):primere, wygodne siedzenia, 1,6 silnik spalanie przy 140 km/h na autostradzie 6-6,5 L obroty o ile dobrze kojarze w granicach 3 tyś
Jestem zszokowany – jeśli tak jest rzeczywiście to ten samochód jest lepszy niż rewelacyjny.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):dadan napisał(a):primere, wygodne siedzenia, 1,6 silnik spalanie przy 140 km/h na autostradzie 6-6,5 L obroty o ile dobrze kojarze w granicach 3 tyś
Jestem zszokowany – jeśli tak jest rzeczywiście to ten samochód jest lepszy niż rewelacyjny.
Ja też byłem zszokowany
brii napisał(a):Jestem zszokowany – jeśli tak jest rzeczywiście to ten samochód jest lepszy niż rewelacyjny.
Mój rekord to był 7l. Tylko że na pewno nie przy 140km/h. Bardziej coś koło 80-90 2.5 tys było przy 100 km/h. 140 to już grubo powyżej 3. Bliżej do 4 było.
Ja tam nie uwierzę w 6l przy 140. Poginałem zarówno 2.0 i 1.6.
Xsara I jak najbardziej. Będę brać pod uwagę ten samochód.
Raczej będę szukać czegoś już z instalacją LPG. Na forach klubowych poszukam Focusa mk1, Mondeo mk2 lub mk3, Xsarę I, może Passata B5, Golfa III lub IV lub Civica VI. Jak trafię na ciekawe ogłoszenie to można pojechać kilkaset kilometrów i kupić. A tak to będę patrzeć na wszystko z gazem i klimą w okolicy swojego miasta...może wpadnie coś co nie odstrasza kosztami eksploatacji i będzie w dobrym stanie.
Raczej będę szukać czegoś już z instalacją LPG. Na forach klubowych poszukam Focusa mk1, Mondeo mk2 lub mk3, Xsarę I, może Passata B5, Golfa III lub IV lub Civica VI. Jak trafię na ciekawe ogłoszenie to można pojechać kilkaset kilometrów i kupić. A tak to będę patrzeć na wszystko z gazem i klimą w okolicy swojego miasta...może wpadnie coś co nie odstrasza kosztami eksploatacji i będzie w dobrym stanie.
Adamos napisał(a):Będę brać pod uwagę ten samochód.
Ja bym pomyślał o tej primerze p11. Przez 10 lat były tylko wymiany oleju + tarcze i klocki.
Lekkiego życia nie miał, ale twardo to znosił i jak na złość nic nie chciało się zepsuć
No primera nie wygląda, ale to pancerne auto. O ile pamiętam progi tam trochę chrupało, ale nie wiem czy to normalne w tym modelu, bo nie znam ich za bardzo.
Faktycznie na sensownego VAG'a w dieslu nie ma się co porywać z tym budżetem. A Golf MK III to już zabytek...
Faktycznie na sensownego VAG'a w dieslu nie ma się co porywać z tym budżetem. A Golf MK III to już zabytek...
bieski napisał(a):brii napisał(a):Jestem zszokowany – jeśli tak jest rzeczywiście to ten samochód jest lepszy niż rewelacyjny.
Mój rekord to był 7l. Tylko że na pewno nie przy 140km/h. Bardziej coś koło 80-90 2.5 tys było przy 100 km/h. 140 to już grubo powyżej 3. Bliżej do 4 było.
Ja tam nie uwierzę w 6l przy 140. Poginałem zarówno 2.0 i 1.6.
Sorry ale 7L trudno nazwać rekordem, przy prędkości 80-90 km to mój xedos z 2,5 V6 bierze 7,5 L. Z kolei civic 1,5 vtec brał 6,5 L przy 140 km/h, nie wiem o jakiej trasie mowa, pisałem o autostradach zagraniczncyh (głownie niemieckich), gdzie jedziesz jednostajnie i na paliwie zagranicznym. Nawet na polskich autostradach nie miałem takich wyników. Nie znam dokładnego pomiaru przy tej prędkości dla primery, ale z całej trasy wyszło w granicach 6,5 gdzie 2/3 to autostrada niemiecka 1/3 polska. Dla porównania dodam że i civciem 1,5 i almera 1,5 można było spokojnie zejść do 5,5 litra na polskiej trasie przy prędkościach do 120 km/h.
bieski napisał(a):Adamos napisał(a):Będę brać pod uwagę ten samochód.
Ja bym pomyślał o tej primerze p11. Przez 10 lat były tylko wymiany oleju + tarcze i klocki.
Lekkiego życia nie miał, ale twardo to znosił i jak na złość nic nie chciało się zepsuć
Potwierdzam
dadan napisał(a):140 km/h na autostradzie 6-6,5 L obroty o ile dobrze kojarze w granicach 3 tyś (dłuugaaa piątka)
Posłużę się tym zabawnym filmikiem jako przykład.
3tys obrotów wchodzą przy ~110kmh...
bieski napisał(a):Ja bym pomyślał o tej primerze p11. Przez 10 lat były tylko wymiany oleju + tarcze i klocki.
Również poleciłbym Primerę. Starszy miał poliftową P10 z 1.6 pod maską, zrobił dobre 70tys bez żadnego problemu. Wujek podobnie, inny ujeżdżał dwulitrowe P11 właśnie – również nie miał zastrzeżeń.
loockas napisał(a):No primera nie wygląda, ale to pancerne auto.
Czy ja wiem czy nie wygląda? Na pewno ładniejsza niż Passat czy 626 z tego okresu. Mnie tam się podoba, a limitowana Sportline to już w ogóle
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości