Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Marianek » 5 gru 2015, 19:50

creet napisał(a):Stawiam, że chodzi o wybitną miłość do marki. Może w tym przypadku nie tyle ślepą, co głuchą;)
Raczej nie :P bo brałem pod uwagę inne marki, ale za moja kasę dostałem najlepsza ofertę w Mazdzie (wyposażenie i dodatki i cenę ) . Na tapecie miałem jeszcze DS4, Puga, Bawarkę 1,Opla, Mietek i parę innych które przetoczyły się przez autosalon w Brukseli.
Ja osobiście więcej spędzam czasu na autostradzie, żona w trybie miejskim i nic nam nie szumi z okolic szyb ani inne jakieś hałasy o których mówicie. Dzisiaj byłem w DE i szum wyraźny dopiero słychać przy przekroczeniu 180km/h . Do tej prędkości jedzie się dobrze. Patrze również przez pryzmat ze to kompakt nie klasa D (przesiadłem się z GH)do której lubi się ją porównywać i jestem wstanie pewne niedogodności tu wybaczyć, ale do hałasu nie mam nic (może starość nie radość ;) . Na pewno, wg mnie, mojego ASO i wielu innych diesel jest cichszy niż benzyna, zwłaszcza przy szybszej jeździe i wkręcaniu na obroty.
Tu zgodzę się z kolegą Sordyl, każda marka ma swoje słabe punkty, kumpla Gulietta przy przebiegu 66000 ma problemy z zawieszeniem, 120km/h i kierownica drga jak szalona, mimo ze całkiem dobre auto, nie mam nic przeciwko niej. Jak ASO (na razie szukają przyczyny) zrobi a wierze ze tak, auto będzie dalej OK.
A żeby nie było moja Mazda też nie jest idealna i ach, och, jeszcze trochę i opisze wrażenia z nabytku. Są również negatywy i tego ukrywać nie będę. Fakt jeden mam super podejście do klienta przez moje ASO co na pewno robi swoje. Ale trzeba również przyznać ze większość Polaków (bez obrazy nikogo) to malkontenci i żyjący z trybem roszczeniowym, często nie należnie i słusznie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ellipsis » 5 gru 2015, 20:19

No to Panie trafił Ci się wybitnie dopracowany i wygłuszony egzemplarz 3ki skoro dopiero powyżej 180km/h robi się głośno.. :D

Brałes pod uwage BMW 1 i Merca Aklase? Ale przecież to całkiem inne ceny, full w maździe kosztuje tyle co podstawa w Mercu czy BMW. Tylko, że nie sztuką jest dać wiele za nie wiele tak jak jest u nas. Bo potem wychodzi właśnie ze te bajery w Maździe sa takie troche na pół gwizdka. Co z tego, że mamy skóre za 98tys jak ta skóra wygląda jak skaj, jakie mamy wykończenie wnętrza a jakie jest w BMW czy Mercu. Nie ma tak, że Mazda daje nam wszystko to co konkurencja tyle, że za pół darmo. Ja bym wolał połowe tego wyposażenia co mam w Skypassion ale żeby auto było wykonane jak należy..

Skonfigurujcie sobie Golfa, Focusa o klasie premium nie wspomne w takiej opcji jak Skypassion. Cena grubo przekroczy 100tys. To co Mazda jest org. charytatywna i daje wszystko za pół ceny czy poprostu wszystko robi z najtańszych materiałów aby cena finalna była okazja ?

Creet oj widzę, że strasznie Ci ostatnio opadł zapał z posiadania Mazdy? Pamietam jeszcze jak dostawalem od Ciebie po glowie za krytyke.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Marianek » 5 gru 2015, 20:45

ellipsis napisał(a):Brałes pod uwage BMW 1 i Merca Aklase?
Tak, ale nie fabrycznie nowe, jestem realistom i wiem ile powinno kosztować auto. rynek w Belgii tez wygląda inaczej niż w Polsce ale to już OT by był.

ellipsis napisał(a):No to Panie trafił Ci się wybitnie dopracowany i wygłuszony egzemplarz 3ki skoro dopiero powyżej 180km/h robi się głośno.. :D
Żeby nie było, poniżej tej prędkości nie jest cicho jak w Bentleyu albo Mietku klasy C czy Bawarce 5. Nie jest to hałas przy którym nie da się rozmawiać, spokojnie podróżować tak jak wy to opisujecie, również nie mam zefirka. Dla mnie jest tak samo jak w wyżej wymienionych, fakt żadnym powyżej 120 nie jechałem. Co do jakości materiałów i wykończenia to Bawarka 1 niczym się nie różni, logo robi swoje i subiektywne odczucia. Bawarka zaczyna się od 3 w średnim wyposażeniu być czymś z premium, poniżej to zwykłe auto z premium logo. Mietek tu wypada lepiej <diabełek> a DS4 to wszyscy mogą co do jakości wnętrza i materiałów opony wąchać. Niestety nie wszystkim się podoba cytryna i dzieżko się im przebić dalej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ellipsis » 5 gru 2015, 21:12

Ja sie zakochalem w A klasie, w ogóle nowe mercedesy sa śliczne. Stare merce to auta idealne na emeryture ale nowe A, C czy Suvy to majstersztyk. Jeździlem testowo Aklasa więc wiem o czym mowie. Tylko, że A klasa fajnie skonfigurowana wyszla mnie 127tys wiec sporo..

Co do BMW szanuje Twoje zdanie ale imo materialy wykonczeniowe sa o wiele bardziej przyjemne w dotyku niż u nas. Tam tez nie ma za wiele miekości ale ten plastik jest takl jakby lekko gumowany przez co nie jest taki twardy stukajacy jak u nas. Można powiedziec, że Golf Highline jest wykonany na podobnym poziomie co BMW1, bo co by nie mówic jak nigdy nie bylem fanem Golfa to od VIIgen jest pelną gębą ;)
DS4 hmm no ladny, cala linia DS jest fajna. Citroenów jakos za bardzo nie lubie ale DS sa bardzo ok, szczegolnie DS3. Cytryna zawsze miala futurystyczne rozwiazania, które nie zawsze byly trafione.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Marianek » 5 gru 2015, 21:33

ellipsis napisał(a):Stare merce to auta idealne na emeryture ale nowe A,
I tu się zgadza, żona mi go wybiła z głowy na zasadzie że jeszcze nie czas ;) Co do Golfa miałem kontakt z nim i Jetta, nie z chęci zakupu bo nie lubię aut które są na wiecznym liftingu, kupując nowe mam to samo co w poprzednim ;) ale jakość materiałów moim zdaniem, cienko, cienko :) Jetta (full opcja) jeździłem i mówię jej stanowcze nie, chyba że jako służbowe ;) . Ale wiadomo każdy lubi co innego i nie mam nic do tego.
Wąsic w DSa4 i porównaj z reszta ;) Ok koniec OTa
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez wojtix » 5 gru 2015, 22:08

Wczoraj i dzisiaj pojeździłem obwodnicą Krakowa i muszę potwierdzić, że na zimówkach Nokian WR D3 (72 dB) jest o wiele ciszej, niż na letnich Toyo (68 dB), przy prędkościach 120 km/h i wyższych. Następne letnie gumy będą b.dokładniej dobierane o ile nie pójdę w wielosezonówki- Michelin Crossclimate.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez creet » 6 gru 2015, 01:58

ellipsis napisał(a):Creet oj widzę, że strasznie Ci ostatnio opadł zapał z posiadania Mazdy? Pamietam jeszcze jak dostawalem od Ciebie po glowie za krytyke.


BM jak każde auto ma wady i zalety. W kwestii wad również istotnych dla mnie zawsze się z Tobą zgadzałem w 100% (m.in trzeszczenie, "Bose", wygłuszenie, papierowe plastiki). Krytykowałem Cię natomiast za hejt na spalanie, które wg mnie na tle podobnych lub najczęściej mocniejszych turbokonkurentów jest podobne lub niższe... pod moją nogą. Nie zmienia to faktu, że BM będzie pewnie zarówno Twoją jak i moją ostatnią Mazdą na długie lata:)

PS. To ciekawe – myślałem, że amatorzy designu nowych Mazd mają podobny gust. Dla mnie nowe suvy Merca są z zewnątrz wręcz odpychające! Choć wnętrze Merce mają jedno z najładniejszych na rynku:)

PS2. DS4 mi się nie podoba, ale DS5 prawie kupiłem. Jakość poza fotelami mnie jakoś wybitnie nie poraziła w porównaniu do BM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez JurekMaslo » 6 gru 2015, 13:41

sordyl18 napisał(a): ostatnio miałem okazję jeździć nowym focusem. Nawet rozmowa ze sprzedawcą od razu przez niego została nakierowana na lepsze wyciszenie i poprawki fabryczne w stosunku do wersji przed liftem m.in grubsze szyby, nowe uszczelki. I to słychać że jest cichutko, duże prędkości nie robią na nim wrażenia


Podzielam Twoją opinię. Focus po lifcie to obecnie najcichszy kompakt nie licząc oczywiście A Klasse bo to inna bajka.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez sordyl18 » 6 gru 2015, 20:53

A klasa też przyjemna, miałem okazję jeździć ostatnio testówką salonową w Krk. Natomiast w środku mało miejsca no i ten wyświetlacz jakby przyklejony taśmą dwustronną kupiony na odpuście...porażka (wersja przedliftowa, w tej obecnej z końca roku podobno jest trochę lepiej). Natomiast najgłośniejszym dla mnie nowym samochodem jest honda civic.

Ja swoją madzię zakończyłem wyciszać...ogólnie to co pisałem wcześniej + cała podłoga. Myślę że teraz A klasa może się schować ;pp jedynie ten wiatr w uszczelkach powyżej 140 ;/

Chciałbym przy jakiejś okazji się z kimś umówić na porównanie w okolicach Krakowa/Bielska/Katowic. Pomiar jednym urządzeniem mojego wyciszonego auta z seryjnym. Wtedy było by czarno na białym widać efekt lub jego brak. Jak ktoś coś to czekam na info ;)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez ellipsis » 7 gru 2015, 01:16

creet napisał(a): Krytykowałem Cię natomiast za hejt na spalanie, które wg mnie na tle podobnych lub najczęściej mocniejszych turbokonkurentów jest podobne lub niższe... pod moją nogą. Nie zmienia to faktu, że BM będzie pewnie zarówno Twoją jak i moją ostatnią Mazdą na długie lata:)

PS. To ciekawe – myślałem, że amatorzy designu nowych Mazd mają podobny gust. Dla mnie nowe suvy Merca są z zewnątrz wręcz odpychające! Choć wnętrze Merce mają jedno z najładniejszych na rynku:)

PS2. DS4 mi się nie podoba, ale DS5 prawie kupiłem. Jakość poza fotelami mnie jakoś wybitnie nie poraziła w porównaniu do BM.


To, że M3 jest moja pierwszą i ostatnia Mazda to 100% pewności :D Jakbym tak mógł cofnąć czas to napewno nie kupiłbym Mazdy. Człowiek się uczy na błędach, dałem się nabrać na marketing i kodo srodo.

Podobne lub niższe ale tam auto czuć, że jedzie od samego początku a nie tak jak u nas, że trzeba kręcic powyzej 3-4 tys aby sprawnie wyprzedzić. Jadąc na wszystkich świętych krajową 7ka Mazda spalila mi 8 litrów wiec jak na jazde "po trasie" 120/h na S7 i ok 90km/h na krajówce uważam, że jest to zdecydowanie za dużo. Na testach V40 1.6 eco boost spalil mi 7-7.5 litra a jak to na tescie raz 140/h raz pelen but aby sprawdzic jak silnik sobie radzi więc na tym tle M pali bardzo dużo a nie oferuje nic ciekawego.

Ja jestem zakochany ale w mercach normalnych, A, CLA C E, dla mnie to auta, które mają prestiż, elegancje i świetny styl.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Biniu » 7 gru 2015, 07:40

Kupiłeś wolnossącą benzynę i narzekasz, że trzeba ją kręcić powyżej 4k rpm, żeby miała dobre odejście? <rotfl>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Kliszek M3 » 7 gru 2015, 08:26

Zawsze znajdzie się jakiś maruder, któremu ciągle coś nie pasuje :) pewnie przy wyprzedzaniu chciałby to zrobić na piątce, podczas gdy trzeba wrzucić trójkę :P wątek ze spalaniem BM jest znany na całym forum, poza tym nawet jakby paliła 10 l/100 km to byłby to dobry wynik. Pasjonaci i fani marki na forum... przez takie osoby nie mam ochoty się udzielać, bo to walka z wiatrakami. Kupilbyś A klasę to też byś się najmniejszej drobnostki czepiał, tylko na innym forum, stawiam wszystko na to. Sprzedaj swoją BM, żeby w końcu ludzie mogli się normalnie wypowiadać, a nie tylko czytać gorzkie żale :|
Dołączam się do opinii Marianka. Mimo że jeżdżę benzyną i mam zmodyfikowany wydech, w środku nie jest wcale głośno. 150 km/h na autostradzie, poziom hałasu jest na bardziej niż akceptowalnym poziomie. Na pewno jest ciszej niż w A3 8P 2.0 TDI. A jak Wam świszczy to proponuję złożyć lusterka <rotfl>
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez sordyl18 » 7 gru 2015, 09:38

dokładnie ;) za niedługo będziemy pisać że akasa jest lepsza, bo mazda ma brzydki znaczek na przodzie i kierownica jest za mało okrągła.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez czarmi » 7 gru 2015, 11:30

ellipsis napisał(a):Człowiek się uczy na błędach,

... i głupi umiera Obrazek
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 7 gru 2015, 14:19

Czarmi, nie życzę sobie takich osobistych wycieczek pod moim adresem! Ja tobie nie ubliżam, kulturalny człowiek szanuje zdanie innego mimo, że jest odmienne. Widać dla Ciebie to za wiele..

Kieliszek – wiesz co to znaczy elastyczność silnika? Zdawałem sobie sprawe, że tak bedzie bo taka jest charakterystyka wolnossacej jednostki.. Chyba jestes wyjątkowym fanatykiem Mazd skoro dla Ciebie Audi A3 jest gorzej wyciszone od M3.. Panowie powtarzam to raz jeszcze, takiego fanatycznego forum jeszcze nie widziałem. Tu nie ma dyskusji o ile mowi się nie po lini fanatyków! Co to za argumenty o brzydkim znaczku i kierownicy ludzie opamietajcie się bo to waszych wpisów normalny czlowiek nie może czytać a nie moich słów krytycznych. Zachowujecie się jak zwolennicy pewnej partii politycznej. Zero dyskusji a i uszanowania odmiennego zdania a ten kto nie z nami to przeciwko nam! <cisza>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 7 gru 2015, 15:01

Szanowny ellipsis, nie traktuj tego jako "osobistej wycieczki", ani też ubliżania, bo na pewno nie to było moim celem :| . Nie mogłem się powstrzymać od zacytowania przysłowia, które na pewno pasuje ... do mnie. Przepraszam za OT.
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Kliszek M3 » 7 gru 2015, 15:05

ellipsis napisał(a):Kieliszek

Nie wiem kto to taki.
A3 może i jest lepiej wyciszona, ale z klekotem pod maską przegrywa z BM pod względem hałasu – sory, jeździłem nią 2 lata i mam porównanie.
Nie fanatyczne forum, tylko niektórzy ludzie widzą, że czepiasz się dosłownie wszystkiego. Nie powiedziałem, że nasze trójki są idealne, bo nawet w S klasie plastiki po jakimś czasie trzeszczą...
Akurat elastyczność w BM jest więcej niż akceptowalna jak na wolnossaca jednostkę. To nie Ty czasem jezdziłeś Accordem? Miałem okazję jeźdźić Accordem 2.0 bo też rozwazalem kupno – to dopiero lubi wysokie obroty <glupek2> . W BM bieg na wyższy śmiało możesz zmienić przed 2 tys. obr. Bez gazu na jedynce ciągnie jak diesel :P
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

PostTen post został usunięty przez darrecki 29 sty 2016, 00:48.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez darrecki 29 sty 2016, 00:49.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez darrecki 29 sty 2016, 00:49.
Powód: Porządki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto