Zakup używanego auta: Mazda6 GG/GY (2002 – 2007)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brencik » 28 maja 2014, 23:12

Jakoś w gnijącym oplu rocznik 97 nie musiałem konserwować podwozia i śladu rdzy nadal brak więc jak o nie niby dbałem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Grzyby » 11 cze 2014, 23:23

matthies napisał(a):Jak dbasz tak masz

Klituś bajduś.
Dbać to możesz o silnik np. poprzez częstszą wymianę porządnego oleju.

Nie jest żadną tajemnicą, że nawet roczne GG miały już mocno skorodowane elementy podwozia (czytaj, na wszystkim był rdzawy nalot).
I proszę Cię, nie wyjeżdżaj z tekstem że jak wiesz to konserwujesz. A jak nie wiesz to co?
Ano to, że jesteś w szoku patrząc jak wygląda takie 10 letnie auto od spodu.

Bądźmy szczerzy – auto mechanicznie jest dopracowane (tak diesel jak i benzyniaki), zawieszenie jest zestrojone bardzo dobrze, idealnie trzyma się nawierzchni. Ale w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego Mazda cofnęła się w rozwoju w tych modelach. Nawet nie potrafię sobie wyobrazić jak wyglądałaby teraz moja gdybym – jak miała 4 lata – nie zrobił naprawdę porządnej konserwacji. Obawiam się że byłoby niewesoło.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez AdamGS » 12 cze 2014, 03:10

Witam,

prosiłbym o kilka wskazówek przy zakupie Mazdy. Jedno czego jestem pewien w 100% to tylko tyle, iż będzie to silnik benzynowy z wyłączeniem 1.8 :) reszta niestety robi mi niezły mętlik w głowie..

Przekopałem większość tematów związanych ze sporem, który silnik jest lepszy, czy 2,0 czy 2,3 (przyznam, że mam duże parcie na 2,3). Jednakże chciałbym czegoś więcej dowiedzieć się na temat silnika 2,3.

Na stronach typu otomoto czy czy też moto.allegro jest duża rozbieżność cenowa i przebiegów. Czy warto rozglądać się za motorem 2,3 za 11/12/13 tysięcy czy lepiej sobie odpuścić ? No i przebieg, jaki jest znośny dla tego motoru ? Czy 260k to za dużo i rozglądać się za tymi co nadal mają jedynkę z przodu ?

http://allegro.pl/mazda-6-sedan-2-3-166km-xenon-klima-alu-oplacona-i4311381613.html
co myślicie o tym egzemplarzu ? jestem gotów jechać po niego nawet i dzisiaj z rana :)


Bardzo proszę o wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi :)

Pozdrawiam,
A.
AdamGS
 

Postprzez dobrzyn22 » 12 cze 2014, 08:34

Grzyby napisał(a):auto mechanicznie jest dopracowane (tak diesel jak i benzyniaki), zawieszenie jest zestrojone bardzo dobrze, idealnie trzyma się nawierzchni. Ale w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego Mazda cofnęła się w rozwoju w tych modelach

popieram w 100% <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafik89 » 12 cze 2014, 16:03

w autach ponad 10-cio letnich na przebieg bym nie patrzył. Bardziej istotne jest to czy auto robiło kilometry na autostradach czy krótkie odcinki w mieście. Osobiście wolałbym takie, która ma nakulane 200+ w trasie niż "miastowe" z przebiegiem około 100k. Co do tego egzemplarza – zdjęcia tak naprawdę niewiele mówią, jak nie masz daleko to podjedź, przejedź się nim i podejmij decyzje. Najważniejsze by podłoga, nadkola i inne newralgiczne miejsca były zdrowe, to jest największa bolączka tych aut. Poza tym jeszcze silnik, najlepiej gdyby był naturalnie brudny, ale bez wycieku.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez tdloverr » 12 cze 2014, 21:29

Panowie, wielka prośba do Was. Planuje zakup M6, ale od pewnego czasu mam lekkie wątpliwośći... Wiadomo, przede wszystkim rdza... Rozumiem, że jakiś większych mankamentów to auto nie ma?


I teraz pytanie: ile musiałbym wydać na wersje przed liftem / po lifcie – w zadbanym stanie? 2.0b, auto będzie większość jeździła na trasie.

Jeśli mielibyście jeszcze raz wybierać w tym pułapie cenowym – czy kupilibyście coś innego?

Pozdrawiam! papa
Początkujący
 
Od: 31 paź 2013, 21:03
Posty: 3
Auto: vw s

Postprzez brencik » 13 cze 2014, 00:21

tdloverr napisał(a):Jeśli mielibyście jeszcze raz wybierać w tym pułapie cenowym – czy kupilibyście coś innego?

Nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Mandey » 13 cze 2014, 11:44

Ja też nie.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Yoshik » 13 cze 2014, 14:06

tdloverr napisał(a):Jeśli mielibyście jeszcze raz wybierać w tym pułapie cenowym – czy kupilibyście coś innego?

Ja przed zakupem M6 rozważałem wiele innych aut od "sztampowych" w rodzaju Passata czy A4 po egzotykę w rodzaju C5, 407 czy też nawet Rover'a. Jednak jak dla mnie M6 wybija się w tej kategorii.
Ma swoje minusy jak właśnie problem z rdzą ale w dzisiejszych czasach nie ma aut idealnych a to co dostajemy w zamian spokojnie rekompensuje tą małą rysę. Auto duże ,w porównaniu do mojego starego Accenta, przestronne przy czym nie prowadzi się jak ruski czołg. Zwrotne, zwinne i szybkie. Czego chcieć więcej od auta.
Ja kupiłem rocznik 2004, w środku ładnie zadbany, na liczniku ledwo 160 tyś. km, parę drobnych rzeczy do zrobienia. Jeśli chciałbym kupić A4/inne w podobnym stanie musiałbym się liczyć z prawie podwojeniem mojego budżetu. Moim zdaniem auta warte rozważenia.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2014, 10:46
Posty: 15 (4/0)
Auto: Mazda 6 1.8L 2004

Postprzez Grzyby » 13 cze 2014, 14:56

rafik89 napisał(a):Najważniejsze by podłoga, nadkola i inne newralgiczne miejsca były zdrowe, to jest największa bolączka tych aut.

Nie ma takich "zdrowych"
Są co najwyżej po naprawie blacharskiej :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krzemol » 13 cze 2014, 16:08

Mogą się zdarzyć, wystarczy że ktoś garażował i generalnie dbał. Oglądałem niedawno zdrowego blacharsko Swifta 97rocznik... A te auta też gniją na potęgę. Temat Szóstek mnie już niezbyt interesuje (ładnych kilka lat temu rodzice się zastanawiali), no ale chyba nie jest aż tak źle jak piszecie że się ładne egzemplarze nie zachowały :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez bula6595 » 13 cze 2014, 16:34

Nie znajdzoesz ladnego w komisie czy na allegro lepiej sprowadzicc samemu.albo To zlecic komus polecanemu :–) Ja zlecilem I ogolnie jestem zadowolony. :–)

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez rdy » 13 cze 2014, 19:42

tdloverr napisał(a):Jeśli mielibyście jeszcze raz wybierać w tym pułapie cenowym – czy kupilibyście coś innego?


Saaba 9-3 w turbo benzynie, accorda albo m6 w 2.3 benzynie. Między tą trójką miałbym spory kłopot wybrać.
Co nie znaczy że m6 w dieslu jest zła, ale brakuje trochę mocy
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez bieski » 13 cze 2014, 20:01

rdy napisał(a):m6 w 2.3 benzynie.

Myślisz że to jedzie lepiej od tego twojego diesla.....
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez t34567 » 13 cze 2014, 21:27

tdloverr napisał(a):

I teraz pytanie: ile musiałbym wydać na wersje przed liftem / po lifcie – w zadbanym stanie? 2.0b, auto będzie większość jeździła na trasie.


Za polifta w dobrym stanie to ~25 tysi trzeba wyłożyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez rdy » 13 cze 2014, 21:58

bieski napisał(a):
rdy napisał(a):m6 w 2.3 benzynie.

Myślisz że to jedzie lepiej od tego twojego diesla.....


A co nie ma różnicy praktycznie? Nie jechałem, ale po suchych danych to jakaś tam jest(chociaż wrażenia nie robią te liczby)
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez octodan » 13 cze 2014, 22:25

tdloverr napisał(a):
Jeśli mielibyście jeszcze raz wybierać w tym pułapie cenowym – czy kupilibyście coś innego?




nie!
i ponownie kupiłbym diesla. Ma przyspieszenie, duży moment, super wyposażenie i komfort jazdy na maxa.
Trzyma się drogi, jak przyklejona i aż nie chce mi się z niej wysiadać.
A z tą rdzą to jest trochę jak z Yetim. Każdy o niej gada, a ja nie wiem, o co im chodzi <glupek2> .
Dobra konserwacja nie kosztuje jakichś kosmicznych pieniędzy, raz zrobiłem zaraz po zakupie i nie ma nawet śladu rudej.

Mam porównanie z firmowym golfem 2.0 TDI (wiem, że to inny segment i półka cenowa) i to jest porażka.
To auto nie ma mocy, żeby wyprzedzić tira, muszę zredukować do 4 biegu, siedzenia beznadziejnie niewygodne. Auto jest 9 lat młodsze, w motoryzacji to teoretycznie cała epoka. Jedyne, co jest zauważalnie lepsze, to xenony. Możliwe, że w maździe już się po tylu latach wypaliły i przydałoby się wymienić, nie wiem.

Jakby się ktoś chciał zamienić i dać mi taką nową sztukę VW, podziękowałbym i został przy M6. Poważnie. :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2012, 19:22
Posty: 273 (23/14)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY, 2.0 diesel, 2005, 136 KM
*****
służbowy:
golf VII w tedeiku ;)

Postprzez loockas » 14 cze 2014, 13:27

t34567 napisał(a):Za polifta w dobrym stanie to ~25 tysi trzeba wyłożyć.


Diesel ok, jest ich więcej więc i konkurencja cenowa większa. Z 2.0 PB może być ciężko. Z dobrym wyposażeniem (coś więcej jak standard) trzeba liczyć się z kwotą 27-28kzł za pewny egzemplarz. Niczym szczególnym są oferty z kwotą 30k i nieco więcej. Niestety szrotów nie brakuje. Oczywiście można kupić taniej, ale trzeba się liczyć, że to i owo będzie do zrobienia, albo wyposażenie będzie skromne. Szukałem kilka tygodni i w końcu się poddałem, ale też wymagania co do stanu miałem spore.

Co do konserwacji nie chcę po raz kolejny wkładać kija w mrowisko, ale ostatni samochód jaki w mojej rodzinie był konserwowany to wartburg wuja, 126p ojca i podwozie w mojej wtedy 18 letniej MX-3 :) Ale co kto lubi...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Krzemol » 14 cze 2014, 14:04

Ja tam wychodzę z założenia że lepiej zrobić i mieć spokój. Zrobiliśmy w Maździe5 zaraz po zakupie (2010r) i do dziś nic nie wychodzi, ale piątki same w sobie chyba nie mają aż takich problemów z rdzą jak szóstki. W poprzednim Swifcie nie zrobiłem i niestety zima obeszła się z nim bardzo brutalnie, w obecnym na jesień obowiązkowo (choć i bez spawania i tak się nie obejdzie ale tragedii nie ma).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez brencik » 14 cze 2014, 18:37

Krzemol1994 napisał(a):ale piątki same w sobie chyba nie mają aż takich problemów z rdzą jak szóstki.

Mają, mają... <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto