Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją
Subaru słynie z właściwości jezdnych, trakcja bardzo dobra no i napęd 4x4 jeden z najlepszych...sprawdzony. Foresterem można naprawdę dojechać w trudno dostępne miejsca. Osiągi nieosiągalne dla konkurencji np. Mazdy. W rankingach bezawaryjności Forester zajmuje czołowe miejsca 2-3, wyższe niż Mazda...ale fakt faktem, że wygląd nieciekawy a wykończeniem wnętrza ustępuje Toyocie czy Mazdzie. Przypadłość Subaru to "trzeszczące" plastiki, takiej sobie jakości...no i CENA aut na poziomie Audi, Volvo, Mercedesa...Moi znajomi mają Outback'a 3.0 i są zadowoleni, jako mankament podają duże spalanie.W mieście potrafi zimą palić 15-17 l.
tery napisał(a):Cx-7 pozostaje przeze mnie rozważana, ale mam pytanie, co sądzicie o nowej Avensis Wagon 177KM?Konkurencja Mazdy nie śpi, dostałem propozycję full opcji z całkiem pokaźnym rabatem kilkunastu tysięcy.
Naprawde podoba ci sie nowy Avensis???Toż to paskudztwo jest nawet brzydsze od Passata

Generalnie to w zadnym przeczytanym i oglądanym przeze mnie teście niezbiera dobrych opinii.Duzo jest tez oszczedności w tym modelu(wiadomo ze Toyota jest w kiepskiej kondycji) no i to nie jest japonczyk.
Proponuje Ci obejrzec i sprawdzic ofertę na Mazde 6 z nowym dieslem 185KM(bardzo pochlebne opinie w testach) i ewentualnie Honde Accord która naprawde jest warta uwagi.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Skoro podjęliście temat Toyoty to pojawiły się ceny na ich stronie na nowe modele (ktoś tam pytał ile Verso kosztuje).
Co do Avensisa Wagon to ciężko mi oceniać, ponieważ w ogóle mnie nie interesuje tej kategorii auto. Ale na pewno prędzej wybrałbym go niż Passata, czy Hondę.
Passat z wiadomych powodów, a Honda ostatnio nie trafia w mój gust. 
Co do Avensisa Wagon to ciężko mi oceniać, ponieważ w ogóle mnie nie interesuje tej kategorii auto. Ale na pewno prędzej wybrałbym go niż Passata, czy Hondę.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
[quote="Deniorek"]
Passat z wiadomych powodów, a Honda ostatnio nie trafia w mój gust.
[/quote
Tak to jest ze gusta sa różne. Z całym szacunkiem do Toyoty ale nigdy mi ta marka niepodchodziła. Co do Hondy to mam cholerny sentyment, miałem Accorda , CR-V i muszę przynać ze to auta wręcz idiotoodporne dobrze znoszace wiele ułanskich fantazji
Niewiem czy takie tez sa nowe modele ale znajomy ma nowego Accordeona i jest swietny.Narazie mam juz druga Madzie po RX-8 i jest spoko , zobaczymy jak bedzie dalej.Generalnie niewątpliwym atutem Mazdy jest to że wszystkie modele płyną z Japonii czego niemozna powiedziec o Hondach i Toyotach.
Passat z wiadomych powodów, a Honda ostatnio nie trafia w mój gust.
Tak to jest ze gusta sa różne. Z całym szacunkiem do Toyoty ale nigdy mi ta marka niepodchodziła. Co do Hondy to mam cholerny sentyment, miałem Accorda , CR-V i muszę przynać ze to auta wręcz idiotoodporne dobrze znoszace wiele ułanskich fantazji
Niewiem czy takie tez sa nowe modele ale znajomy ma nowego Accordeona i jest swietny.Narazie mam juz druga Madzie po RX-8 i jest spoko , zobaczymy jak bedzie dalej.Generalnie niewątpliwym atutem Mazdy jest to że wszystkie modele płyną z Japonii czego niemozna powiedziec o Hondach i Toyotach.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
No fakt, że Madzia ma ten właśnie plus > all from Hiroshima.
A co do gustów to właśnie gusta i dlatego lepiej o nich nie dyskutować.
Mi bardziej Toyota podchodziła niż Honda zawsze. Tak samo jak nie ścierpiam Francuzów, a duża część naszych rodaków wręcz je kocha. Grunt to sposób na trafienie przez producentów w jak największą liczbę gustów. 
A co do gustów to właśnie gusta i dlatego lepiej o nich nie dyskutować.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Natrafiłem na coś takiego: 44tuning.pl. Wyszukajcie zakładkę "Katalog" i kliknijcie na logo Mazda. Podobno ta firma potrafi zwiększyć moc DISI z manualną skrzynią o 30-40 KM przy jednoczesnym obniżeniu spalania o 1-2,5 litra. Dokonują cziptuningu samochodów na gwarancji. Do wyboru mamy 3 warianty podniesienia mocy plus jeden wariant extra. Ostateczny parametr najmocniejszego cziptuningu to 295KM i moment obrotowy wynoszący 455 Nm przy takim samym lub niższym spalaniu. To jest jakieś rozwiązanie sytuacji z "wysokim" spalaniem CX-7 DISI. Jeżeli faktycznie są w stanie obniżyć spalanie o te 2-2,5l bez utraty osiągów. Inna wersja dla zdesperowanych to polepszenie parametrów Diesla...ale to odradzają, DPF nie do wyjęcia.
Cena tuningu 3000 PLN. Spalanie wersji US z automatem zmniejszają z 18 do 13 litrów a EU manual do 11-11,5 litra. Prędkość max.około 240 km/h, jeżdżą już takie po Polsce podrasowane CX-7 ze zdjętymi ogranicznikami. Wiele Mazd przerabiali z US automaty,ze względu na duże spalanie. Są to w stanie zrobić tak, że ASO nie zauważy...podobno. Tuningiem zajmują się od 15 lat, dopasowują go do charakterystyki jazdy konkretnego kierowcy.
Cena tuningu 3000 PLN. Spalanie wersji US z automatem zmniejszają z 18 do 13 litrów a EU manual do 11-11,5 litra. Prędkość max.około 240 km/h, jeżdżą już takie po Polsce podrasowane CX-7 ze zdjętymi ogranicznikami. Wiele Mazd przerabiali z US automaty,ze względu na duże spalanie. Są to w stanie zrobić tak, że ASO nie zauważy...podobno. Tuningiem zajmują się od 15 lat, dopasowują go do charakterystyki jazdy konkretnego kierowcy.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2009, 11:51 przez tery, łącznie edytowano 8 razy
tery napisał(a):Natrafiłem na coś takiego: 44tuning.pl. Wyszukajcie zakładkę "Katalog" i kliknijcie na logo Mazda. Podobno ta firma potrafi zwiększyć moc DISI z manualną skrzynią o 30-40 KM przy jednoczesnym obniżeniu spalania o 1-3 litra. Dokonują cziptuningu samochodów na gwarancji. Do wyboru mamy 3 warianty podniesienia mocy plus jeden wariant extra. Ostateczny parametr najmocniejszego cziptuningu to 295KM i moment obrotowy wynoszący 455 Nm przy takim samym lub niższym spalaniu. To jest jakieś rozwiązanie sytuacji z "wysokim" spalaniem CX-7 DISI. Jeżeli faktycznie są w stanie obniżyć spalanie o te 2-2,5l bez utraty osiągów. Inna wersja dla zdesperowanych to polepszenie parametrów Diesla...
Troszke tu trąca sciemą , taki przyrost przyspieszenia z tak niskim spalaniem
Ja mysłe ze te liczby trzeba podzielić przynajmniej na 2.Zaczyna robić sie ciekawie , w końcu jakas firma tuningowa sie wzieła za Cx-a.
Pytanie jaka jest granica bezpieczenstwa dla i tak juz wyśrubowanego przez fabrykę silnika
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Lucass napisał(a):Troszke tu trąca sciemą , taki przyrost przyspieszenia z tak niskim spalaniem wow
Ja mysłe ze te liczby trzeba podzielić przynajmniej na 2.Zaczyna robić sie ciekawie , w końcu jakas firma tuningowa sie wzieła za Cx-a.
Jestem laikiem więc czekam na komentarze innych...ale aż taka ściema to chyba nie jest. Twierdzą, że dane na stronie są prawdziwe a obniżenie spalania w wersji EU o 2 litry realne. Co sądzicie
tery napisał(a):Lucass napisał(a):Troszke tu trąca sciemą , taki przyrost przyspieszenia z tak niskim spalaniem wow
Ja mysłe ze te liczby trzeba podzielić przynajmniej na 2.Zaczyna robić sie ciekawie , w końcu jakas firma tuningowa sie wzieła za Cx-a.
Jestem laikiem więc czekam na komentarze innych...ale aż taka ściema to chyba nie jest. Twierdzą, że dane na stronie są prawdziwe a obniżenie spalania w wersji EU o 2 litry realne. Co sądzicieOddalibyście auto do cziptuningu
![]()
![]()
No spalanie to fakt...może o litr czy półtora mogą obniżyć...Aha i jeszcze jedno panowie... musicie wiedzieć, że realny moment obrotowy wynosi średnio ok. 360 Nm a nie jak podaje Mazda 380Nm. Jeszcze się nie spotkali z Mazdą, która by tyle miała.
Dołączam się do pytania kolegi... Szczególnie interesujące dla mnie jest zmnieszenie paliwożerności mojego CX'a. Jakoś mocy i przyspieszenia mi nie brakuje
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
ztarap napisał(a):Szczególnie interesujące dla mnie jest zmnieszenie paliwożerności mojego CX'a.
ztarap ile wynosi u ciebie średnie spalanie ?Już wiem...masz automat wersja US. Ty w takim razie zyskasz na takim tuningu więcej niż w przypadku wersji EU z manualem.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2009, 16:08 przez tery, łącznie edytowano 2 razy
Temat był poruszany w dziale tuning dokładnie tutaj
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72168
ale z tego co ja przeczytałem artykuł i wypowiedzi ludzi dotyczy to wersji z automatem nigdzie nie pisze o skrzyni ręcznej
. na dodatek chodzi tu bardziej o przeprogramowanie automatycznej skrzyni biegów która jak wiemy jest dość przestarzała konstrukcją. i właśnie to przeprogramowanie skrzyni wpływa na polepszenie przyśpieszenia i zmniejszenie zużycia paliwa. Wątpię aby podniesienie mocy o trzydzieści parę koni miało wpływ na zauważalne skrócenie czasu przyśpieszania samochodu. A wydaje mi się że tuningowanie silnika który i tak fabrycznie jest mocno wysilony mija się z celem. ale to tylko moja skromna opinia
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72168
ale z tego co ja przeczytałem artykuł i wypowiedzi ludzi dotyczy to wersji z automatem nigdzie nie pisze o skrzyni ręcznej

- Od: 23 gru 2008, 12:10
- Posty: 167
- Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V
BEN napisał(a):ale z tego co ja przeczytałem artykuł i wypowiedzi ludzi dotyczy to wersji z automatem nigdzie nie pisze o skrzyni ręcznej
Rozmawiałem dzisiaj z facetem z tej firmy i powiedział, że manuale też cziptuningują, ale może to ja źle zrozumiałem. Dla mnie zmniejszenie spalania z 13 litrów do 11 litrów na sto kilometrów to już jest spora różnica a powiedział, że o te 1,5-2 litry w wersji EU są w stanie zejść. Sprawdzałem teraz jakie spalanie ma Domin1979...podaje 12,9l...odejmując 2 litry daje nam to realne spalanie rzędu 11 litrów a to już nieźle przy takich osiągach. Jak dla mnie w takim wypadku akcje CX-7 DISI idą w górę w przeciwieństwie do Diesla i poważnie biorę pod uwagę taką opcję o ile nie odbija się to na żywotności silnika. Ciekaw jestem pozostałych opinii... Ben mi bardziej zależy na zmniejszeniu apetytu na paliwo niż podnoszeniu osiągów. Zaś co do utraty gwarancji, mają ponoć specjalną metodę, by ASO się nie zorientowało. Ale czy tak jest w rzeczywistości?
tery napisał(a):ztarap napisał(a):Szczególnie interesujące dla mnie jest zmnieszenie paliwożerności mojego CX'a.
ztarap ile wynosi u ciebie średnie spalanie ?Już wiem...masz automat wersja US. Ty w takim razie zyskasz na takim tuningu więcej niż w przypadku wersji EU z manualem.
Powtórzę to, co napisałem w innym wątku:
Robię ok. 220-240 mil w mieście "na baku", ale jeżdże naprawdę krótkie odcinki do i z pracy (po ok.3,5km). Przy czym u mnie "na baku" oznacza "do zapalenia się kontrolki rezerwy" – wówczas pozostaje jeszcze w zbiorniku ok. 11 litrów. Czyli wychodzi:
dla 220 mil *1,61=354 km => 58/3,54 = 16,38 l/100km
dla 240 mil *1,61= 386km => 58/3,86 = 15,02 l/100km.
No, ale ja mam automat i cały czas jeżdżę z włączoną auto-klimą. Podejrzewam, że bez tych dwóch akcesoriów można by było osiągnąć o jakieś 2-3l/100km mniej.
Ostatnio zanotowałem swój rekord spalania: na 61,4 l przejechałem 364 mile, czyli jakieś 586km !
Z tego jakieś 30km w mieście a reszta na trasie (ale nie przekraczałem 100-110km/h, ze względu na szumiące wówczas łożysko/piasta).
Daje to średnie spalanie na poziomie 10,48 l/100km !
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Deniorek napisał(a):Trochę za pięknie brzmi... ysz Niech ktoś sprawdzi i przekaże innym czy działa...
Mnie ten cziptuning mówiąc szczerze zainteresował i zaintrygował...ale tylko ze względu na spalanie, bo raczej nie jestem amatorem tuningu. Trzeba to faktycznie sprawdzić. Nie wiem jak Ty Deniorek , ale ja skuszę się chyba jednak na tę benzynę. Pod warunkiem jednak, że faktycznie prawdziwa jest możliwość obniżenia spalania do 11l/100km poprzez ten cziptuning . W takim wypadku Diesel raczej zupełnie odpada ( pewnie realnie będzie spalał ok.9-10l czyli 2 litry mniej ) a jak będzie droższy to już kompletnie. Moc 295KM , moment 455Nm i spalanie rzędu 11-11,5 litra to już nie tak straszne a rzekłbym nawet interesujące i kuszące . Porównując i patrząc na to co jest w sprzedaży, to MAZDA CX-7 oferuje (nadal) naprawdę wiele, tym bardziej, że po faceliftingu będzie doposażona, zawieszenie ulepszone i jakość wykonania wnętrza lepsza. Jakoś przeboleję tę nową cenę. Za takie auto, tak wyposażone i z takimi parametrami , te 150 000 PLN to moim skromnym zdaniem nadal ciekawa oferta.
Jestem sceptyczny do tego tuningu. Te liczby są zapewne dobre na papierze tak jak dane fabryczne. W praktyce okazuje się, że jak się jeździ spokojnie, czyli de facto nie korzystając z przyrostu mocy to jeszcze wszystko jest ok. a jak się przyciśnie to zacznie żłopać benynkę jak bolid F1.
Fizyki oszukać się nie da. Przyrost mocy (lepsze osiągi) i spadek spalania to dwie sprzeczności. I nie ma co zakładać, że Mazda źle ustawiła parametry silnika.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
jancio68 napisał(a):I nie ma co zakładać, że Mazda źle ustawiła parametry silnika.
Nie ustawiła źle, tylko ekologicznie. Spalanie mniejszej ilości paliwa wcale nie oznacza, że jest ekologiczniej, by uzyskać odpowiednie spalenie paliwa i małą emisję tlenków azotu trzeba wytworzyć wysoką temperaturę i na to idzie część paliwa a nie na moc.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):jancio68 napisał(a):I nie ma co zakładać, że Mazda źle ustawiła parametry silnika.
Nie ustawiła źle, tylko ekologicznie. Spalanie mniejszej ilości paliwa wcale nie oznacza, że jest ekologiczniej, by uzyskać odpowiednie spalenie paliwa i małą emisję tlenków azotu trzeba wytworzyć wysoką temperaturę i na to idzie część paliwa a nie na moc.
Gdyby chiptuning dawał takie efekty jak podano wyżej: niższe spalanie, wyższa moc, utrzymanie gwarancji i żywotności silnika to jej twórcy byliby bardzo bogaci a my szczęśliwsi
Przecież nie mówimy o wycięciu katalizatora i zmasakrowaniu aspektu ekologicznego auta i tym samym zmniejszeniu oporów a zarazem podwyższenie mocy. A to, że silniki spalinowe mają taką efektywność, że skutkiem spalania jest przede wszystkim temperatura to nie nowość.
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości