Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 9 maja 2008, 16:06

magicadm napisał(a):Rozumując w Twój sposób forum by umarło

bzdura, ale jak sprytnie pasuje do Twoich teorii <glupek2>

Jak zwykle "sprytnie" po raz kolejny ominąłeś tematy które są dla Ciebie niewygodne i nie masz dla nich argumentów.
Ale się przyzwyczaiłem.
magicadm napisał(a):ile było awantur

kolejny przykład używania słów nijak nie oddających istoty tematu ale jakże podnoszących dramatyzm sytuacji <lol>

magicadm napisał(a):Ale nie wolno o tym mówić

eeeeeh, a trąb na prawo i lewo. Tylko chociaż miej jakieś argumenty. A nie atakowanie innych że ci demokrację na forum blokują.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dortann » 9 maja 2008, 16:12

Proszę, weź się magicadm odczep od diesli raz na zawsze. Napisz może coś pozytywnego o swojej benzynie zamiast pisać źle o dieslu. Przypominasz partię polityczną, która nie ma programu a jej kampania wyborcza opiera się na oczernianiu przeciwników. Konkrety, proszę! Jeśli piszesz, że rypie się koło dwumasowe, bo tak słyszałeś na forum TDI to napisz, że to dotyczy VW, Skody itp. ale nie pisz, że padają dwumasówki w Mazdach, bo takiego przykładu chyba jeszcze na naszym forum nie było. (No i teraz możesz jeszcze pisać, że dwumasówki padają w nowiuśkich Subaraczach benzynowych). No i nie przenoś swoich doświadczeń z DITD na CITD bo między tymi silnikami minęło kilka lat i zapewne japończyki conieco ulepszyli i poprawili niekoniecznie Ciebie o tym informując :)
Nie bądź papieżem benzyniarskim i nie staraj się "chronić" ludzi przed nowoczesnymi dieslami bo wbrew Twoim założenium wielu z nas kupowało diesla nie tylko dla oszczędności lub wręcz nie z tego powodu. Forum czytają ludzie dorośli i nie musisz ich niańczyć.
Ja swoją listę dieslowskich plusów podałem wcześniej w tym temacie i tyle.
I racja, nie ma to jak dyskusja między posiadaczami "6" :D
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez nemi » 9 maja 2008, 21:17

magicadm zadedykuję Ci wierszyk:
"...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI..." ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez anonimka » 9 maja 2008, 21:31

ejjjj fajnie tu macie :D czego siedzicie tak cicho :D

Żeby nie było OT....



Jeden woli matkę drugi teściową – ważne, że im dobrze...

Pis end lof <list>
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez Mev » 9 maja 2008, 21:41

anonimka napisał(a):Pis end lof

end koka kola <lol>
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez nemi » 9 maja 2008, 21:55

anonimka napisał(a):Jeden woli matkę drugi teściową – ważne, że im dobrze...

Za dużo informacji o Fritzu jest w telewizji ostatnio. Zazwyczaj woli się córki albo teściowe :P


A tak zupełnie na poważnie, to trochę rozumiem tok myślenia magicadm'a – jakiś czas temu dysponowałem pewną kwotą na auto i szukałem dla siebie. Po wielu obliczeniach wyszło mi, że NIECO taniej jeździ się na LPG i mimo (przyznajmy to otwarcie) że Diesle teraz wymiatają, to są jednostkami bardzo skomplikowanymi, do których nie zajrzy mi Tadzio z warsztatu na Strzegomskiej to po pierwsze, a po drugie brałem pod uwagę jeszcze jedną bardzo dla mnie istotną rzecz: otóż trzeba brać poprawkę na to, że coś drogiego może się zepsuć w takim silniku (chociaż nie musi). I jeśli miałbym już pełną stabilizację finansową nie stanowiłoby to jakiegoś strasznego problemu, o tyle w mojej sytuacji trzeba przekalkulować ryzyko – jakbym miał postawić auto na suporeksach, to zupełnie bez sensu :P. I trzecia rzecz: jeśli w większości egzemplarzy trafia się jakaś usterka to można być w 100% pewnym, że nemi trafi na taki egzemplarz. Jakbym kupił DiTD, to już teraz pewnie bym czekał na paczkę z Mabi hahaha

No i jeszcze jedna rzecz na poparcie tego co mówi magicadm, chociaż jeśli chodzi o Mazdy to zupełnie się nie potwierdza póki co... Moi rodzice byli niedawno w salonie Renault i facet na siłę im wciskał Scenica w Dieslu (nie wiem czy 1.5 czy 1.9), ale był też rozbrajająco szczery. Rzekłbym do bólu:
"Proszę państwa, to auto jest w stanie wytrzymać 150.000 km żeby nie sprawiać większych kłopotów, a potem to i tak nie będzie państwa problem, bo auto się sprzeda i niech ktoś inny się martwi". Czytając fora Renault (przymierzałem się do Laguny II :P) widzę, że znajduje to potwierdzenie w praktyce <diabełek>. Ale trzeba przyznać, że trafiają się bardzo dobre egzemplarze, ale to chyba mniejszość... Tak czy inaczej pewnie stąd biorą się opinie o Dieslach, jakie przedstawia wspomniany wyżej kolega.

Na szczęście w M6 nie ma jeszcze tych usterek i można kupić co się lubi :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez magicadm » 10 maja 2008, 00:00

nemi – dzięki, za słowa poparcia... :)

W sumie to wątpię by ktoś, kto ze mną "kłóci się" w przyszłości przynał się do poważniejszej awariii w CITD... tego nie da rady naprawić "na FORUM"

A co do Renówki... dCI mają kiepską opinię, a mimo to wszyscy od nich biorą silniki...To czemu nie biorą tych lepszych, z Japonii? Wynik finansowy powininien być chyba lepszy (uwzględniając wyższą cenę japońskiego silnika, ale zyskując na jego trwałości)

Nawet taki Outlander lub Grandis. Autka nie jeżdżą na zespołach napędowych diesla od Hondy czy Mazdy – choć mogłyby. Mają pakowane graty od VW, którego trwałość jest nieuznawana tutaj.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Summit » 10 maja 2008, 01:18

magicadm napisał(a):eżeli natomiast na twoim łóżkiem zanaczasz codziennie wieczorem liczbę wyprzedzonych samochodów

Zaznaczam, a jakże. Wraz ze spisem numerów z tablic rejestracyjnych. Działa kojąco na moje zszarpane nerwy wynikające z rozpaczy wywołanej posiadaniem tego okropnego, nie jeżdżącego, notorycznie psującego się i objeżdżanego (dookoła) przez Matizy i inne Yarisy diesla. Ciężko być traktorzystą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez magicadm » 10 maja 2008, 01:47

Summit napisał(a):Ciężko być traktorzystą.

Ano, nie tylko Ty odkryłeś, że minęły czasy diesli, które bez remontów na oleju opałowym dokręcaly bez problemów do 500 tys kilometrów, a jedyny serwis polegał na wymianie: akumulatora, świec żarowych i filtra paliwa (jak silnik przestał palić od nadmiaru brudu).

Dortann napisał(a):Napisz może coś pozytywnego o swojej benzynie

Proszę:
– po przesmarowaniu wielowypustu w kolumnie kierowniczej zapadła podejrzana cisza w autku :)
– aktualne spalanie w jeździe po mieście na poziomie 8 l/100km (godziny popołudniowo-wieczorne, bez korków ale na dość zatłoczonych ulicach)
-Skrzynia biegów pracuje idealnie, bez haczenia, zgrzytów, zacięć (nawet 5-tka nie wyskakuje :) ).
– Silnik nie cieknie i nie bierze oleju
– Akumulator jest ciągle fabryczny.
– Autko odpala od obrotu wału i szybko się rozgrzewa.
-Jest bardzo ciche – dopiero od 4 tys obr/min zaczyna halasować.
-Z silnika nie dobywają się, żadne niepokojące stuki, pomimo taknowania paliwa w "różnych miejscach", bez uszlachetniaczy
– Od strony sprzęgła też brak podejrzanych odgłosów, nawet się nie ślizga :))
– Wał korbowy nie przesuwa się z powodu niewłaściwych panewek
– alternator ładuje i nie trzeba w nim wymieniać żadnych kółek
– no i nie ściąga na prawo <jupi>
...tyle dobrego narazie :)
I na koniec rankig "dresiarski":
– wyprzedziłem dwa autobusy ZTM (jeden stał na przystanku – najwyraźniej zagapił się pierdoła i ludzi ładował, zamiast się ścigać, jak reszta)
– dwie eL-ki (jedna skręcała)
– Opla (na zakazie, więc liczy się "podwójnie")
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zdzich44 » 10 maja 2008, 08:09

magicadm napisał(a):Proszę:
– po przesmarowaniu wielowypustu w kolumnie kierowniczej zapadła podejrzana cisza w autku :)
– aktualne spalanie w jeździe po mieście na poziomie 8 l/100km (godziny popołudniowo-wieczorne, bez korków ale na dość zatłoczonych ulicach)
-Skrzynia biegów pracuje idealnie, bez haczenia, zgrzytów, zacięć (nawet 5-tka nie wyskakuje :) ).
– Silnik nie cieknie i nie bierze oleju
– Akumulator jest ciągle fabryczny.
– Autko odpala od obrotu wału i szybko się rozgrzewa.
-Jest bardzo ciche – dopiero od 4 tys obr/min zaczyna halasować.
-Z silnika nie dobywają się, żadne niepokojące stuki, pomimo taknowania paliwa w "różnych miejscach", bez uszlachetniaczy
– Od strony sprzęgła też brak podejrzanych odgłosów, nawet się nie ślizga :))
– Wał korbowy nie przesuwa się z powodu niewłaściwych panewek
– alternator ładuje i nie trzeba w nim wymieniać żadnych kółek


Ciekawe, bo mój traktor ma póki co tak samo. :D
edit: zapomniałbym, klekotek oprócz tego ma jeszcze duży moment. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez domin1979 » 10 maja 2008, 08:19

magicadm napisał(a):– aktualne spalanie w jeździe po mieście na poziomie 8 l/100km (godziny popołudniowo-wieczorne, bez korków ale na dość zatłoczonych ulicach)
hahaha
Z testu długodystansowego M6 1.8:
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 9,14
Największe zmierzone zużycie paliwa (l/100 km) 12,06
Najmniejsze zmierzone zużycie paliwa (l/100 km) 6,29

Wg danych technicznych: 11,7/6,8/8,3 l

Ty CUDOTWÓRCĄ jesteś! Pewnie przyśpieszenie też potrafisz zwiększyć? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez brii » 10 maja 2008, 08:37

magicadm napisał(a):A co do Renówki... dCI mają kiepską opinię, a mimo to wszyscy od nich biorą silniki...To czemu nie biorą tych lepszych, z Japonii? Wynik finansowy powininien być chyba lepszy (uwzględniając wyższą cenę japońskiego silnika, ale zyskując na jego trwałości)

Nie zgodzę się z tym – te silniki są bardzo wdzięczne, ale trzeba o nie dbać. 240 000km w dwa i pół roku to dla nich żaden problem :)

domin1979 napisał(a):Ty CUDOTWÓRCĄ jesteś! Pewnie przyśpieszenie też potrafisz zwiększyć?

Producenci ostatnio podają spalanie wg. norm ISO – w tym przypadku nie jest problemem zjeść troszkę poniżej tych norm :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alf28 » 10 maja 2008, 10:12

może ktoś wkońcu stanie na kresce, bolidem w dislu z jakimś, niezbyt rozwinientym benzyniakiem :D
<faja>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez brii » 10 maja 2008, 10:26

Na kresce benzyna o tej samej mocy co diesel w tej samej budzie będzie szybsza..
Diesel będzie dużo szybszy (w sensie elastyczny) na trasie pod warunkiem, że benzyna nie będzie kręcona między 5000 – 7000rpm.
Diesel ma to do siebie, że jak jeździ się nim normalnie to ma osiągi prawie maksymalne benzyny o tej samej mocy, ale mocniejsze depnięcie tego diesla niewiele zmienia.
Koniec dywagacji :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez magicadm » 10 maja 2008, 10:28

zdzich44 napisał(a):zapomniałbym, klekotek oprócz tego ma jeszcze duży moment

Dopisz tylko w jakim zakresie obrotów i co pożytecznego z niego robisz? Ciagniesz codziennie wozy z węglem na targ? Czy też jak inni koledzy "pokazujesz miejsce w szeregu" ? hahaha

domin1979 napisał(a):Z testu długodystansowego M6 1.8

I w czym tu widzisz problem?
Dziennikarze testowi traktują generalnie samochody tak samo jak robi się to z autkami służbowymi – pedał w podłogę i nie obchodzi mnie spalanie.
Zapewne słyszałeś o czymś takim jak EKODRIVING
Jeżeli jeszcze nie – zapewne ceny paliw niedługo Ciebie zmuszą.
http://www.eioba.pl/a78646/ecodriving – pierwszy link jaki znalazłem

Podejrzewałem, że zaraz będzie reakcja na informację, że umiejętnie traktowany benzyniak z nieprzerośniętym silnikiem (tak do 2.5 l pojemności) nie musi wciągać hektolitrów paliwa.
Nie jestem kurierem ani dostarczycielem pizzy :) – zresztą jazda po zatłoczonej Warszawie niewiele daje okazji na rozwinięcie skrzydeł 80 km/h to Vmac w większości przypadków. Wasze wątpliwości wynikają zapewne z niezrozumienia faktu, że miasto miastu nierówne – a zakładam, że po nich też się poruszacie. Jak kiedyś przepychałem się przez centrum w godzinach szczytu – spalanie średnie wychodziło ok 10-11l/100km. Tylo moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z jazdą.
brii napisał(a):Nie zgodzę się z tym – te silniki są bardzo wdzięczne, ale trzeba o nie dbać.

Masz rację, ale miałem na myśli rynek wtórny – tutaj już nie jest tak kolorowo. Ostatnio kumpel przeglądał poleasingowe Cliówki 1.5 dCI i nic nie wybrał...

Gdybym kupował NOWE auto na , powiedzmy 5 lat – wziąłbym raczej diesla -bo mam w gratisie olbrzymi "momemt obrotowy" i GWARANCJĘ.
Na rynku wtórnym, gdzie kupno autka to totolotek – nie zaryzykowałem ponownie.
Bardzo mnie ciekawi, czy "szczęśliwi posiadacze" CITD wrócą do tego silnika i/lub będą przynajmniej mogli się tak pozytywnie wypowiadać jak ja o DITD
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez domin1979 » 10 maja 2008, 10:38

magicadm napisał(a):Zapewne słyszałeś o czymś takim jak EKODRIVING
Jeżeli jeszcze nie – zapewne ceny paliw niedługo Ciebie zmuszą.

Jeżeli potrafisz zejść 4 litry z deklarowanych danych producenta i to w mieście gdzie jest to najtrudniejsze to powinieneś założyć szkołę ekodrivingu!

A z artykułu zaciekawiło mnie jedno: "Biegi zmieniaj nim silnik osiągnie maksymalny moment obrotowy"
I jak się to ma do mojego silnika? Mam zmieniać biegi przy 1700? Na 1300?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez brii » 10 maja 2008, 11:13

Masz rację, ale miałem na myśli rynek wtórny – tutaj już nie jest tak kolorowo. Ostatnio kumpel przeglądał poleasingowe Cliówki 1.5 dCI i nic nie wybrał...

To fakt – te silniki są czułe na niewłaściwe traktowanie, a Clio 1.5dCi to zazwyczaj samochody firmowe – wiadomo jak się o nie dba... Też nie byłbym skłonny kupić takiej używki.

domin1979 napisał(a):I jak się to ma do mojego silnika? Mam zmieniać biegi przy 1700? Na 1300?

Tu widać jak wąski jest zakres pracy diesli ;)
Tak serio – diesle są na tyle ekonomiczne, że można sobie pozwolić to zignorować.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 10 maja 2008, 12:44

brii napisał(a):Na kresce benzyna o tej samej mocy co diesel w tej samej budzie będzie szybsza..


Kreski zostawmy MPSom... <lol>

brii napisał(a):Diesel będzie dużo szybszy (w sensie elastyczny) na trasie pod warunkiem, że benzyna nie będzie kręcona między 5000 – 7000rpm.


Tylko po co wtedy benzyna?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zdzich44 » 10 maja 2008, 13:59

magicadm napisał(a):Dopisz tylko w jakim zakresie obrotów i co pożytecznego z niego robisz?


Delektuję się nim :D Zakres obrotów jest wystarczający.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez brii » 10 maja 2008, 15:35

O koła dwumasowe Mazd nie trzeba się martwić w porównaniu do kół dwumasowych Subaru – poczytałem trochę i wychodzi na to, że prawie każde Legacy z lat 2006-2007r. ma problem z kołem dwumasowym i sprzęgłem. Zależnie od sposobu jazdy trwałość to 7 – 50 tyś. km i znowu wymiana...
Sposobem na pozbycie się problemu jest wymiana koła na zwykłe zamachowe i sprzęgło na sprzęgło z tłumikiem drgań.
Jak się w GG nie wysypało przez 50 000km to się już raczej nie wysypie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto