Zakup używanego auta – Mazda CX-7 ER (2006 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 21 sty 2010, 11:42

gieroj napisał(a):Oprócz tego wczoraj podczas dwukrotnego cofania w głębokim śniegu w środku pojawił się ohydny

Puszczaj sprzęgło do końca!!

Zapach moczu to może być z klimy – mój kumpel tak miał <diabełek> , ale jak masz nowy samochód to nie powinno tak być
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jancio68 » 21 sty 2010, 12:13

Mazda Cx-7 DISI vs Honda Cr-v 2.2 CDTi
Max Real Speed : 211 Km/h 181 Km/h
Km : 28.6 s. 32.4 s.
0 to 100 : 7.8 s. 10.1 s.
80 to 120 in 4 : 5.6 s. 8.3 s.
80 to 120 in 5 : 8.2 s. 10.1 s.
CR-V nie ma VI biegu!
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez BEN » 21 sty 2010, 12:31

brii napisał(a):
Zapach moczu to może być z klimy – mój kumpel tak miał <diabełek> , ale jak masz nowy samochód to nie powinno tak być


nie powinno być a niestety tak się zdarza. mój ojciec jak wsiada do cx mówi ze z klimy śmierdzi. bylem odgrzybiłem mi nie śmierdzi a jemu tak <glupek2> <glupek2> wszystko zależy od nosa chyba :D :D

jancio68 napisał(a):Mazda Cx-7 DISI vs Honda Cr-v 2.2 CDTi
Max Real Speed : 211 Km/h 181 Km/h
Km : 28.6 s. 32.4 s.
0 to 100 : 7.8 s. 10.1 s.
80 to 120 in 4 : 5.6 s. 8.3 s.
80 to 120 in 5 : 8.2 s. 10.1 s.
CR-V nie ma VI biegu!


Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegów <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez tery » 21 sty 2010, 14:35

jancio68 napisał(a):CR-V nie ma VI biegu!


BEN napisał(a):Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegów


Panowie przestańcie się kompromitować...ja proponuję, żebyście zajrzeli dziś do najbliższej Hondy CRV z rocznika nie starszego niż 2007r. a potem weźcie te młoty i zróbcie z nich użytek.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez BEN » 21 sty 2010, 16:18

tery napisał(a):
jancio68 napisał(a):CR-V nie ma VI biegu!


BEN napisał(a):Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegów


Panowie przestańcie się kompromitować...ja proponuję, żebyście zajrzeli dziś do najbliższej Hondy CRV z rocznika nie starszego niż 2007r. a potem weźcie te młoty i zróbcie z nich użytek.


No cóż tery ma racje ja się przyznaje do błędu <glupek2> <glupek2>
Ale te dane z elastycznością mi trochę podpadają powiedz tery skąd je masz??
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez tery » 21 sty 2010, 16:54

BEN napisał(a):Ale te dane z elastycznością mi trochę podpadają powiedz tery skąd je masz??


Dane elastyczności DISI przytacza domin1979 na forum w temacie "CX-7 kontra konkurencja- Toyota, Honda i reszta świata" na stronie nr1, a co do CRV, to z testu "Auto Motor Sport". Nie upieram się, że są dokładnym odzwierciedleniem, ale raczej nie odbiegają daleko od rzeczywistości, wątpliwość wzbudza te 7,1s. na IV biegu w przypadku CRV, nie mierzyłem, ale skłaniam się, że będzie to bliżej 7,5-8s. Zarówno w przypadku DISI jak i CRV, widać rozbieżności, ale to raczej nie dziwi. Zależy od testujących. Malerowi też wychodziło inaczej za drugim razem, ale te 0-100 km/h w około 11 sekund w przypadku CX-7 MZR-CD można chyba uznać za wiarygodne, dane pokrywają się w przybliżeniu z tym co podaje Mazda.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Kamil » 21 sty 2010, 21:17

BEN napisał(a):mój ojciec jak wsiada do cx mówi ze z klimy śmierdzi

mi w M6 też śmierdzi z klimy

jancio68 napisał(a):CR-V nie ma VI biegu!

<lol> <lol> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
<lol> <lol>

No a nawet jeżeli CX-7 ma lepsze osiągi to co?w momencie wyboru się tym kierujecie i od razu bierzecie CXa a reszta to fu i fe? bo ma parę chwilek szybciej w 0-100? przecież w trakcie użytkowania, na 1000 przyśpieszeń do setki 950 razy rozpędzicie się w 25 sekund i wzwyż. no chyba że się mylę i każdy start ze świateł to wyścig 1/4 mili.
Kamil
 

Postprzez Sevyoruum » 22 sty 2010, 02:23

Palczak masz calkowita racje:)

Jednak by zrozumiec ten spor musialbys przebrnac przez wszystkie strony tego tematu. Wiekszosc tematu CX a konkurencja i kilka stron glownego tematu o Cx'ie:)

Natomiast powiem Ci, ze znam osoby, ktore zeby miec o 0,1s szybsze auto katalogowo niz sasiad kupia auto spore drozsze:)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Kamil » 22 sty 2010, 09:28

ja rozumiem że istotne jest przyśpieszenie, zarówno na 3, czy 4 biegu, ale oba te auta mają na tyle dobre kopytko że w sytuacji zagrożenia przy wyprzedzaniu bez problemu uda się uciec/schować w kolumnie. Przez około 4.000km też miałem PRZYJEMNOŚĆ poruszać się CR-V, i do przyśpieszenia naprawde nie ma czego się czepiać. Nie interesują mnie cyferki, tylko to jak auto się zbiera w praktyce. W okresie letnim, gdzie jeździ się szybciej, nie podobało mi się to, że autem kołysze, zarówno w boki ( w zakrętach) jak i przód-tył (przy przyśpieszeniu). teraz w zimę, gdzie są trudniejsze warunki, o dziwo, honda MOIM zdaniem spisuje sie o wiele lepiej. Nigdy nie jeździłem wcześniej SUVem lub podobnym JEEPem itp, ale honda w trudnych warunkach spisuje się świetnie. Nie jest tak że bronię Hondy, absolutnie, mam mieszane wrażenia i odczucia.
Na początek kwietnia mam przewidziany odbiór CX7 2.2 MZR-CD. Postaram się troszkę porównać auta, ale bez G-techa i wykresów, tylko tak po wieśniacku, po prostu porównam ze względu praktyczności i przyjemności z jazdy.
Kamil
 

Postprzez jancio68 » 22 sty 2010, 12:44

tery napisał(a):
jancio68 napisał(a):CR-V nie ma VI biegu!


BEN napisał(a):Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegów


Panowie przestańcie się kompromitować...ja proponuję, żebyście zajrzeli dziś do najbliższej Hondy CRV z rocznika nie starszego niż 2007r. a potem weźcie te młoty i zróbcie z nich użytek.


Tery zrób fotkę lewarka w swojej Cr-V. A najlepiej w ogóle jakieś foki. Pozazdrościmy.

A jak wypadły twoje testy elastyczności?? Chyba już jakieś robiłeś? A przyspieszenie? Katalogowo, czy szybciej??

Palczak jak już odbierzesz Cx-a to przybędzie ci wrogów. :P <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 22 sty 2010, 16:20

jancio68 napisał(a):Tery zrób fotkę lewarka w swojej Cr-V.


Nie widzę takiej potrzeby, skrzynia jest 6 biegowa i ma się dobrze. Miałem obawy odnośnie brania oleju, bo niektórzy posiadacze narzekają tu i ówdzie, ale jak na razie u mnie spokój, poziom w normie. Średnie spalanie na trasie 7,4l przy 90-120 km/h, w mieście 8,8-9 l (najwyższe 9,5l). Najniższe jakie udało się osiągnąć w trasie to 6,8l.

jancio68 napisał(a):Palczak jak już odbierzesz Cx-a to przybędzie ci wrogów.


Tu się mylisz :D , akurat tak się składa, że z palczakiem jesteśmy w dobrym kontakcie i wrogami nie jesteśmy, doceniam jego obiektywizm i gratuluję mu zakupu. Jeżeli wypowiada się o CRV, wie o czym mówi. Musimy uzbroić się w cierpliwość do wiosny, bo wtedy przesiada się na CX-7 MZR-CD i postara się wedle możliwości o porównanie obu aut. To bodaj jedyny forumowicz przesiadający się z CRV-ki na CX-7 i sam jestem ciekaw jak to wypadnie.
Ostatnio edytowano 27 sty 2010, 16:13 przez tery, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 23 sty 2010, 09:45

tery napisał(a):Dane elastyczności DISI przytacza domin1979 na forum w temacie "CX-7 kontra konkurencja- Toyota, Honda i reszta świata" na stronie nr1, a co do CRV, to z testu "Auto Motor Sport". Nie upieram się, że są dokładnym odzwierciedleniem, ale raczej nie odbiegają daleko od rzeczywistości,
Dane do DISI są również z tej gazety więc sposób pomiaru ten sam :P
Jest wszystko na naszej stronie klubowej pod "Wołanie o diesla":

Osiągi (pomiary własne): przyspieszenie 0-50 km/h 2,6 s, 0-100 km/h 7,6 s, 0-160 km/h 18,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h, elastyczność 60-100 km/h (IV/V bieg) 6,7/11,6 s, 80-120 km/h (IV/V/VI bieg) 6,0/8,8/18,6 s, zużycie paliwa (min/max/średnie) 8,4/18,8/14,6 l/100 km (paliwo 98-oktanowe), poziom hałasu (50/100/130 km/h) 59/66/70 dB, zasięg 472 km

emilioestewez napisał(a):Nie wiem czy znacie tą stronkę. W miarę na bieżąco uzupełniana nowymi modelami. Pobawcie się opcją "Duel" – fajna sprawa usmiech
http://www.zeperfs.com/en/fiche1661-mazda-cx-7.htm
Fajna stronka <spoko>

Ostatnio w głębokim śniegu parę razy przypiekłem sprzęgło... smród jak bym wiózł zdechłego kota... :) Z drugiej strony ciężko puścić całkowicie sprzęgło bo albo zgaśnie albo wyjadę jak rakieta ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 27 sty 2010, 17:02

http://moto.wp.pl/kat,125,title,Olbrzym ... omosc.html

Jak to w końcu jest z tym średnim spalaniem w przypadku CX-7 MZR-CD ? Mam tu na myśli wypowiedź testującego. MDO, maler jak to wygląda w waszym przypadku?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Sebal » 27 sty 2010, 19:18

Moim zdaniem ten Pan przesadził. około 10 l/100 km to mi pali średnio cx w mieście.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Sevyoruum » 27 sty 2010, 21:54

Nie mam diesla wiec nie wiem ile w tym rpawdy a ile falszu, ale biorac pod uwage fakt, ze cena wcale nie zostala obnizona, a wzrosla to sadze, ze ten test jest malo prawdziwy.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez MDO » 28 sty 2010, 20:22

Terry co za pytanie. na stronie 13 napisalem

"Srednie zuzycie na dystansie 4500km to 8.2l/100. Jechalem roznie, 100 i 160 tak wiec biorac pod uwage warunki drogowe jest OK'.

Podpreslam ze bylo tpo w warunkach zimowych z temperatura od 0 do -17.
W tym jazda po miescie w Polsce.
Jesl ten gosc jezdzil tylko po takim sniegu jak na filmie i przy takim mrozie (o czym zreszta mowi) to moze tyle mu wyszlo.
A ile pali twoja Honda.
Nie wedlog testow tylko jak to tobie tak naprawde wychodzi. Napisz cos o spalaniu w warunkach zimowych itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 14:20
Posty: 25
Auto: Mazda CX7 2.2MZRCD Performance

Postprzez Kamil » 28 sty 2010, 21:52

MDO napisał(a):A ile pali twoja Honda.

jeżeli jest to pytanie, to w przypadku mojej Cr-V i mojego sposobu jazdy(dość szybko) pali srednio 10l/100km. Dodam jeszcze, że jakies 80% to dłuższe trasy.
Kamil
 

Postprzez Sevyoruum » 29 sty 2010, 00:20

Palczak, ale Ty mowisz tez o CRV w dieslu tak?

Szczerze mowiac to jak dla mnie, 10l/100km przy 80% jazdy na trasie to nie jest jakis rewelacyjny wynik.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Kamil » 29 sty 2010, 01:10

tak,mówię o 2.2 i-ctdi i warunkach takie jakie aktualnie mamy. W lato spalanie pokazuje zazwyczaj 8l do 8.5ll/100km, ale przy baaaaardzo spokojnej jeździe.
Kamil
 

Postprzez Sevyoruum » 29 sty 2010, 01:58

Teraz trudno oceniac, bo mamy mrozy, sniegi, czesto zalacza sie naped 4x4, ale latem, dla diesla 8-8,5l/100km przy spokojnej jezdzie, to chyba naprawde zadna rewelacja. Chociaz byc moze sie myle, nie wiem. Trzeba tu tez wziac pod uwage bryle samochodu i opory powietrza. Jednak ja to bym raczej widzial takie 7-7,5l/100km przy jezdzie 100-120km/h.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto