Jakość paliwa na stacjach paliw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez radar88 » 3 wrz 2011, 12:43

Co do LPG mam mieszane uczucia. Tankowałem LPG w PL i w D na polskim gazie zrobiłem 250 mil na niemiecki 238mil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mlodyMazda » 3 wrz 2011, 16:41

Gaz w Niemczech tylko na dobrych stacjach na niektórych np.prywatnych szkoda gadać :P
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez radar88 » 3 wrz 2011, 16:58

No ja tankowałem na BP więc się lekko zdziwiłem
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mlodyMazda » 3 wrz 2011, 17:26

To już sam nie wiem ,może też zależeć od regionu NIemiec :P ja ogólnie nie narzekam na niemiecki gaz a wręcz przeciwnie ale jeszcze bardziej polecam gaz w Luxemburgu :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez radar88 » 3 wrz 2011, 17:32

No może się tak mi trafiło po prostu.

OT: Kolego czy ty mieszkasz w Niemczech ? bo bym miał pytanie/prośbę do Ciebie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

PostTen post został usunięty przez Speed 17 lis 2011, 22:58.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez Speed 17 lis 2011, 22:59.
Powód: ot

Postprzez Yard » 17 lis 2011, 22:56

9,17 miliarda zł będzie wynosiła szacunkowa wartość sprzedaży paliw przez Grupę Lotos dla Statoil Poland do końca roku 2013.

To przedłużenie trzyletniej umowy zawartej w listopadzie 2008 r. Gdański koncern będzie przez dwa lata głównym dostawcą paliw dla stacji Statoila w Polsce.

Spośród koncernów operujących na polskim rynku Grupa Lotos dostarcza w bieżącym roku paliwa również do sieci Shell Polska, BP Polska, Lukoil oraz AS 24.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mav_erick » 23 lis 2011, 23:00

Panowie ja swego czasu miałem puga 307 założyłem sekwencję bodajże stag IV tankowałem na początku na BP (tylko) w różnych miastach (Bydgoszcz, Toruń, 3miasto) przejeżdżałem na trasie około 300km na zbiorniku 31,5l. Tankując na BP przejechałem jakieś 60tyś później zacząłem tankować na orlenie różnica żadna jeśli chodzi o spalanie, tankując na orlenie również przejechałem jakieś 60tyś. i lwa sprzedałem:)

Jak tankowałem na BP świece musiałem wymieniać co 20tyś i na dodatek popsuł się jeden wtrysk.
Podczas jazdy na gazie z Orlenu świece musiałem wymieniać rzadziej bo co 30tyś i nic oprócz tego, więc myślę, że gaz jest lepszy na orlenie.

Teraz przesiadłem się na mazde 6 2,0 w dieslu i niewiem czy lać na BP czy na Orlenie? Czy tankować zwykłę ropę czy tą lepszą vervę czy ultimate? Poradzi ktoś?:)

Pozdrawiam,
Sprzedam radio PIONEER DEH-6900IB mało używane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 21:38
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6, 2006r. 2,0 CiTD 121KM
Opel Astra 2 BERTONE 2000r. 1,8 115KM

Postprzez verasco » 23 lis 2011, 23:18

Nie tankuj zwykłego ON bo Mazda jest bardzo czuła na jakość paliwa, Verva jest <spoko> ultimate też, wybór należy do Ciebie.

P.S: Masz motor Ci a nie Di ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez bieski » 23 lis 2011, 23:22

verasco napisał(a):Nie tankuj zwykłego ON bo Mazda jest bardzo czuła na jakość paliwa

Taa, jasne.

mav_erick napisał(a):Czy tankować zwykłę ropę ?


Lej zwykłą, a co pewien czas wlej tej lepszej. Tylko tankuj na sprawdzonych stacjach.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez verasco » 23 lis 2011, 23:29

bieski napisał(a):
verasco napisał(a):Nie tankuj zwykłego ON bo Mazda jest bardzo czuła na jakość paliwa

Taa, jasne.

mav_erick napisał(a):Czy tankować zwykłę ropę ?


Lej zwykłą, a co pewien czas wlej tej lepszej. Tylko tankuj na sprawdzonych stacjach.


No jasne, możesz oszczędzać te 10-12 zł. przy tankowaniu zbiornika, ale zapewniam Cię że na dłuższą metę to Ci sie nie opłaci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez bieski » 23 lis 2011, 23:37

verasco napisał(a):możesz oszczędzać te 15 zł

To już jest dużo. Mogę se za to kupić 3 hot-dogi przy tankowaniu :D

verasco napisał(a):zapewniam Cię że na dłuższą metę to Ci sie nie opłaci.

No właśnie podobno to lepsze paliwko jest gorsze na dłuższą mete. Dla mnie szkoda kasy, Wole za zoszczedzone pieniadze zalac co pewien czas zalać jakiś specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 23 lis 2011, 23:43

Wole za zoszczedzone pieniadze zalac co pewien czas zalać jakiś specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy.

zgadzam się w 100% :D
dodam,że paliwa typu premium w zgodnej opinii wielu ekspertów,nadają się najbardziej do mocno wysilonych jednostek wysokoprężnych(długie,częste trasy z większymi prędkościami)
Ostatnio edytowano 23 lis 2011, 23:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez verasco » 23 lis 2011, 23:46

Oszczędność jest pozorna bo na paliwach uszlachetnionych przejedziesz ok. 8-10% wiecej km. ale Ok, Twoje pieniądze, Twój samochód, Twój wybór...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez bieski » 23 lis 2011, 23:56

verasco napisał(a):przejedziesz ok. 8-10% wiecej km

Wyobraz sobie ze najwieksze spalanie miałem na BP Ultimate, nastepny w kolejce był Vpower Diesel.
Najmniejsze mam za to na zwykłym ON z Orlenu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez verasco » 24 lis 2011, 00:01

bieski napisał(a):
verasco napisał(a):przejedziesz ok. 8-10% wiecej km

Wyobraz sobie ze najwieksze spalanie miałem na BP Ultimate, nastepny w kolejce był Vpower Diesel.
Najmniejsze mam za to na zwykłym ON z Orlenu.


Może jedzisz tak oszczędnie, że już bardziej nie można, u mnie auto dostaje w <dupa> (oczywiście służbowe) i oszczędności są zauważalne gołym okiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2011, 00:05

Generalnie jakość paliw w PL jest kiepska dlatego ja nigdy nie oszczędzam

A ja jednak jestem zdania,że z tą jakością nie jest najgorzej-szczególnie na stacjach firmowanych znanym logo-po prostu nie opłaca im się oszczędzać na jakości paliwa,ponieważ poważna wpadka oznacza poważne kłopoty finansowe nie dla 1 stacji,a dla całej sieci.

Co do jakości,to można mieć zastrzeżenia jedynie na małych stacyjkach prywaciarzy...

A na koniec ciekawostka,bo myślę,że większość jest tego nie świadoma(dot.sieci tzw. firmowych)
Opłacalna odległość dla przewozu paliw od miejsca dystrybucji do stacji,to jest promień ok. 200km.Częstą praktyką dużych sieci stacji paliw jest"pożyczanie" paliw od dystrybutorów paliwa innych sieci,jeżeli odległość ta jest większa niż podana powyżej(danej stacji od danego pkt. dystrybutorskiego).

Kolego verasco-tankując "zwykłego" diesla na "zwykłej" stacji firmowej-wcale nie uważam,że w jakikolwiek sposób oszczędzam.To stwierdzenie pasuje mi jedynie do tankowania na stacji "u pana Zdzisia"...

A skoro dodałeś posta przede mną, to od razu odpowiem Ci(abyś się przekonał,że jesteś w błędzie)cytatem ze str. auto świata:
"Z testów ADAC, na które powoływał się „Auto Świat”, wynika, że wzrost osiągów nowoczesnych, wysilonych jednostek napędowych wynosi od 1,6 do 4,5 proc. Natomiast spadek spalania – od 1 do 5,6 proc."

Brzmi to dość optymistycznie( przy max wartościach)lecz należy zauważyć ,że sama różnica w cenie zwykłego paliwa i paliwa typu premium często przekracza 5 %...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez verasco » 24 lis 2011, 00:11

dobrzyn22 napisał(a):
Generalnie jakość paliw w PL jest kiepska dlatego ja nigdy nie oszczędzam

A ja jednak jestem zdania,że z tą jakością nie jest najgorzej-szczególnie na stacjach firmowanych znanym logo-po prostu nie opłaca im się oszczędzać na jakości paliwa,ponieważ poważna wpadka oznacza poważne kłopoty finansowe nie dla 1 stacji,a dla całej sieci.

Co do jakości,to można mieć zastrzeżenia jedynie na małych stacyjkach prywaciarzy...

A na koniec ciekawostka,bo myślę,że większość jest tego nie świadoma(dot.sieci tzw. firmowych)
Opłacalna odległość dla przewozu paliw od miejsca dystrybucji do stacji,to jest promień ok. 200km.Częstą praktyką dużych sieci stacji paliw jest"pożyczanie" paliw od dystrybutorów paliwa innych sieci,jeżeli odległość ta jest większa niż podana powyżej(danej stacji od danego pkt. dystrybutorskiego).

Kolego verasco-tankując "zwykłego" diesla na "zwykłej" stacji firmowej-wcale nie uważam,że w jakikolwiek sposób oszczędzam.To stwierdzenie pasuje mi jedynie do tankowania na stacji "u pana Zdzisia"...

A skoro dodałeś posta przede mną, to od razu odpowiem Ci(abyś się przekonał,że jesteś w błędzie)cytatem ze str. auto świata:
"Z testów ADAC, na które powoływał się „Auto Świat”, wynika, że wzrost osiągów nowoczesnych, wysilonych jednostek napędowych wynosi od 1,6 do 4,5 proc. Natomiast spadek spalania – od 1 do 5,6 proc."

Brzmi to dość optymistycznie( przy max wartościach)lecz należy zauważyć ,że sama różnica w cenie zwykłego paliwa i paliwa typu premium często przekracza 5 %...


Tyle, że ADAC robi testy w Deutschlandzie a to już inna bajka, tam zwykłe paliwo jest lepsze niż premium u nas . ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2011, 00:42

Tyle, że ADAC robi testy w Deutschlandzie a to już inna bajka, tam zwykłe paliwo jest lepsze niż premium u nas . ;P


No widzisz i tu jest cała kość niezgody...uważam po prostu,że się mylisz-jest to mocne ugólnienie całej sprawy(błędne oczywiście)...
Ja bym to porównał do stwierdzenia typu"wszyscy gliniarze biorą w łapę"...potem się jednak okazuje,że każdy o nich słyszał,ale bierze może jeden na 10 albo i jeszcze mniej...

To tylko przykład,aby pokazać Ci,jak błędne jest Twoje myślenie w tym temacie...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto