diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Lukano » 8 wrz 2009, 08:31

I o to biega ;)
W firmie jeżdżę czasami Caddy 1,9 diesel. Przy nim nie powinno się mówić o czyms takim jak elastyczność.
naprawdę trzeba się namęczyć, namachać lewarkiem, żeby wydusić te jego 63 kunie.
Wsiadam po pracy do saaba i czuję komfort. Mocno ciągnie od 1500, max moment przy 1700. Czasami to się zapomina co to biegi. na trasie można powiedzieć, nie zdarza się redukować do IV biegu. No chyba, że trafimy na walec drogowy lub ciągnik. ;)
Wszystko przez turbinkę, tak jak w dieslu CR lub innym nowym.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Stan13a » 12 wrz 2009, 21:44

Posiadam Hondę City 1,3 benzyna i Mazda3 16 TD. Honda idealna do miasta czyli max 100-120k/h Mazda 1.6 TD w trasę przy 100h/g nie trzeba jej prosić aby przyspieszyła do 140-150.A poza tym bęzyny nie słychać na postoju i małych prędkościach a diesla słychać na postoju za to nie słychać przy wiekszych prędkościach . Hondę tankuję średnio po przejechaniu 500km a mazdę po około 900km. Który [jaki?]? Zależy kto gdzie jeźdi po mieście ,krótkie trasy czy dłuższe odcinki.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 19:13
Posty: 26
Skąd: Różan
Auto: nowa mazda 3 2009r 1,6 diesel oraz Mazda 6 Kirei 2.2D 2011r HB

Postprzez Jacek176 » 12 wrz 2009, 22:27

Ja też jeździłem już różnymi dieslami i benzynowymi i wg mnie diesel przewyższa benzyniaka tylko i wyłącznie ze względu na ekonomię. To fakt, że diesel "ciągnie" od dołu, już nawet od 1500obr. ale co z tego jak zabawa kończy się przy 4000 i... wtedy kiedy zaczyna się robić ciekawie to... trzeba wrzucić wyższy bieg <zygi>
U mnie, zaczyna wciskać w fotel przy 3500-4000obr. ale ciągnie tak aż do samej odcinki :D Czyli zakres "użytecznych" prędkości obrotowych jest 2 razy większy :D A to, że czasami trzeba zredukować (jak chcę komuś pokazać moc benzyniaka 1.8 ;) ) z piątki na dwójkę to dla mnie tylko zaleta :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez YgooR » 12 wrz 2009, 23:41

Witam, pozwolę sobie wtrącić 2 słowa. Stwierdzenie diesel dla leniwych można odnieść do uturbionej benzyny tam moment też idzie w górę efekt tak jak w dieslu wciskasz pedał i jedziesz, stąd pytanie "t benzyna jest dla leniwych?"
Jacek176 napisał(a):diesel "ciągnie" od dołu, już nawet od 1500obr. ale co z tego jak zabawa kończy się przy 4000

to daje nam 2500 użytecznych obrotów natomiast
Jacek176 napisał(a):U mnie, zaczyna wciskać w fotel przy 3500-4000obr

zakładjąc że odcinka jest przy 6000 obr. to daje nam 2500 użytecznych obrotów czyli tak jak w dieslu. Oczywiście jest to przykład ale mniej więcej tak to wygląda, różnica? benzyna przy tych obrotach wyje i dużo pali a diesel lekkto terkota i jest ekonomiczny. Oczywiście wycie benzyny możę być przyjemne ale jazda na długie trasy na takich obroach może być męcząca, natomiast w mieście i na krótkich odcinkach daje dużo frajdy dlatago jedni wolą traktor a inni benzynkę. Oczywiście są gusta i guściki a o gustacha się nie dyskutuje :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Jacek176 » 12 wrz 2009, 23:47

YgooR napisał(a):zakładjąc że odcinka jest przy 6000 obr.

hahaha
Nie wiem jaki silnik benzynowy ma odcinkę przy 6000obr. <lol> Chyba konstrukcja z końca lat 70-tych <lol>
Ja akurat mam powyżej 8100 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 12 wrz 2009, 23:55

u jacka to raczej kole 7000 obr odcięcie jest.
Po drugie temat ma 11 stron a autorem założenia i tezy i wniosków jestem ja :D
Otóż o ile w dieslu tzw. elastyczność na dwoch ostatnich biegach jest niewiele gorsza niż maksymalne wykorzystanie biegów to w małych benzynach z przykładu z pierwszego posta jest zazwyczaj fatalna i tam trzeba się namachać biegami. Porównując jednak najszybsze zebranie się z 80 do 120 taka malutka benzynka dotrzymuje kroku dieslowi.

Aha moja benzynka n/a wstaje przy 2000 przy 2500 mam pełny ciąg aż do 5500, z rolki M3 1.6 D+ z 300 Nm nie mogła jej dojść :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez YgooR » 13 wrz 2009, 02:22

Jacek176 napisał(a):Nie wiem jaki silnik benzynowy ma odcinkę przy 6000obr. Chyba konstrukcja z końca lat 70-tych
Ja akurat mam powyżej 8100

dlatego napisałem
YgooR napisał(a): Oczywiście jest to przykład


Gibsong napisał(a):Aha moja benzynka n/a wstaje przy 2000 przy 2500 mam pełny ciąg aż do 5500

Przy sprincie benzyna idzie na mocy i jak diesel juz zapina 2 to ona jeszcze targa na 1 stąd zawsze będzie miała przewagę ale 90% ludzi używa auto do normalnych celów i nie jedzie przy 100 km/h na 2 w tej kategorii diesel robi się bezkonkurencyjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 18:21

brii napisał(a):Silna benzyna z automatem mimo wszystko rozkłada diesla, ale nie jest to racjonalne i ekonomicznie uzasadnione.

Tu się nie zgodzę, przykład:
M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.

P.S. Co za bezsensowny temat. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Maciej Loret » 13 wrz 2009, 20:18

Udesky napisał(a):M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.


W czym wygrało?
Może automat słaby?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 21:31

Jak z rolki tak i z kreski. Nie wiem czy automat zły czy dobry. W każdym razie Mazda jest własnością Marco82, a Galant PiTa (z Wrocławia)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Maciej Loret » 13 wrz 2009, 21:52

Udesky napisał(a):Jak z rolki tak i z kreski.


Jaki kupiłaś samochód? Czerwony...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Riki » 13 wrz 2009, 21:54

Udesky ooodpuść :P na tym forum diesle z góry są zrównane z poziomem gleby <lol>
wejdziesz (np.) na forum OCP i tam wniebowzięte jest TDI i komu tu wierzyć? <lol>
Dziś prawie objechała mnie M6 GG 1.8. Diesel nie jedzie, na prawdę..........
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 22:11

Udesky napisał:
Jak z rolki tak i z kreski.


Jaki kupiłaś samochód? Czerwony...

:|
Riki napisał(a):Udesky ooodpuść język na tym forum diesle z góry są zrównane z poziomem gleby łoł

Już dawno odpuściłem. Bo po co się sprzeczać, skoro coś co jest dobre do koszenia trawy jest dobre i na drogę. <lol>
Ja i tak wolę swój dymiący, klekoczący traktor, który nie nadaję się na miasto, na kręte ulice, wyścigi itd. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 13 wrz 2009, 22:28

Udesky napisał(a):po co się sprzeczać, skoro coś co jest dobre do koszenia trawy jest dobre i na drogę.

Nooo... a jak :D <lol>

P.S
TDIII <diabełek>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maciej Loret » 13 wrz 2009, 22:28

Udesky napisał(a):
Udesky napisał:
Jak z rolki tak i z kreski.


Jaki kupiłaś samochód? Czerwony...

:|


No właśnie...
Tak to jest jak się jest precyzyjnym w wypowiedziach... :)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 22:33

Maciej Loret napisał(a):No właśnie...
Tak to jest jak się jest precyzyjnym w wypowiedziach... usmiech

A czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi?
Wyrażenia: "z rolki" czy "z kreski"
Skróty tę są chyba zrozumiałe dla wszystkich na tym forum. Choć być może się mylę. I nie muszę dodawać chyba do tego, że chodziło o wyścigi. Choć rozumiem, że niektórym się ciężko myśli o tej porze. ;)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 13 wrz 2009, 22:34

Udesky przyjedź w końcu na jakiś Zlot...... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Udesky » 13 wrz 2009, 22:35

Riki napisał(a):Udesky przyjedź w końcu na jakiś Zlot......

prawdopodobnie 28, 29 będę w Wawie, ale czy dam rade wpaść na jakiś zlot....ciężko powiedzieć.

P.S. Mam nadzieje mieć już w tedy fmica :D ale jeszcze bez korekty. :(
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 13 wrz 2009, 22:44

Udesky napisał(a):prawdopodobnie 28, 29 będę w Wawie


oszzz Ty szujko :P daj wcześniej cyna to się spikniemy.


Udesky napisał(a):Mam nadzieje mieć już w tedy fmica zeby ale jeszcze bez korekty


To zarezerwuj sobie pół dzionka dłużej i pojedziemy do najlepszego TDI garage w mieście :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maciej Loret » 13 wrz 2009, 22:52

Udesky napisał(a):A czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi?
Wyrażenia: "z rolki" czy "z kreski"


O ile "z kreski" mogę próbować zrozumieć (choć precyzji tam niewiele), o tyle "z rolki" nie mówi mi nic.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto