Nadejście i zakup nowej szóstki – Mazda6 GJ (2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maniekvip » 28 maja 2014, 17:34

Grzyby napisał(a):
Maniekvip napisał(a):przez auto przeleciało z 50 różnych kierowców testowych

W autach które kupili klienci w salonach też tak było? :P


A myślisz że nowe to takie cacy są ? Na nowych też niezłe wałki robią.

Ja znam tylko jeden przypadek haczenia trójki i to w aucie testowym :P
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez piotrekkk1985 » 28 maja 2014, 18:06

SCADA napisał(a):Hehe... Niestety nie... :D Na "zaprzyjaźnionym" forum (nie wiem, czy mogę tutaj podać bezpośredni link, więc tego nie zrobię) w dziale 'Garaż GJ (12-)'>>'Mechanika GJ' >>'Układ wydechowy' jest temat "Rdzewiejący układ wydechowy" i jako dowód dołączone śliczne zdjęcie <rotfl>
Pytanie jest takie – skoro kilkumiesięczny samochód z przebiegiem 6k km ma taki wydech (w tym roku niespecjalnie w zimie sypali solą), to co będzie później? Poza tym wydech rdzewieje też od środka (być może bardziej, niż z zewnątrz).

Jest jedno zdjecie ... dlaczego nie napiszesz o innych zdjeciach dodanych przez uzytkownikow ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez SCADA » 28 maja 2014, 21:15

piotrekkk1985 napisał(a):Jest jedno zdjecie ... dlaczego nie napiszesz o innych zdjeciach dodanych przez uzytkownikow ??



Fakt – póki co tylko jeden człowiek na forum zauważył tak daleko posuniętą korozję... Jednak – jak napisałem – ostatnia zima była łagodna na tyle, że w mojej okolicy dni, kiedy drogi były posypane solą (lub czymkolwiek podobnym) były dwa (2!), więc istnieje też duże prawdopodobieństwo, że inni z tego forum w tych dniach nie jeździli swoimi Mazdami... Z drugiej strony – skoro zardzewiało u jednego (i testerom AutoŚwiata), to przecież takie same wydechy mają też inne Mazdy...No, chyba, że u nich proces produkcyjny nie jest powtarzalny... :| Zardzewieją też u innych, potrzeba tylko sprzyjających warunków... :)

Co do innych zastrzeżeń, to ja nie wiem, czym wcześniej jeździli inni forumowicze, jak również nowi właściciele nowych Mazd, jednak ja też zauważyłem podczas jazdy próbnej problemy z biegami i ze sprzęgłem... :|

Chyba pora otworzyć oczy, Szanowni Mazdomaniacy, bo jak widać, na razie chyba macie na nich jakieś klapki... :D

Jeszcze raz podkreślę, że Mazda nadal znajduje się w kręgu moich zainteresowań (nadal twierdzę, że powala wyglądem) jednak czytając o problemach, które mają te samochody – w moim przypadku zakup Mazdy coraz bardziej się oddala. Po prostu zanim naczytałem się o niektórych rzeczach, które występują w Maździe to nie sądziłem, że w tych czasach mogą dziać się takie rzeczy.

Czytając posty na tym "drugim" forum spotkałem się z jeszcze jedną rzeczą... No więc posiadacze nowych Mazd mają problem z wygłuszeniem wnętrza... W związku z tym problemem można zobaczyć swego rodzaju "tutoriale" pokazujące jak to "domowymi metodami" ludzie sobie te samochody wygłuszają... Oczywiście słabe wygłuszenie nie jest dla każdego problemem – zależy kto czym wcześniej jeździł... Chodzi mi o coś innego – na zdjęciach pokazujących jak to sobie ludzie radzą widać, jak wygląda instalacja elektryczna w Mazdach (można to też zobaczyć w wątku dotyczącym zbyt niskiego świecenia ksenonów – jest tam taka jedna super fotka) – no cóż, proszę Państwa, ale tylko czekać, aż Mazdy zaczną się palić, albo pojawią się problemy z "częścią elektryczną".
To, jak to zrobiła Mazda woła o pomstę do nieba! Przykro mi bardzo, ale u znienawidzonej przez Was grupy VAG jest to zrobione... delikatnie mówiąc – INACZEJ! :P


Na koniec jeszcze jedna rzecz odnośnie porównania Mazdy z VAGami – wiecie ile wytrzymały tarcze i klocki hamulcowe w Seacie mojej żony? 200.000 km! Przy takim przebiegu przednie tarcze miały grubość 20mm (fabrycznie było 22mm, a minimum to 19mm) – tarcz jeszcze nie wyrzuciłem, więc niedowiarkom mogę zrobić fotkę wraz ze zdjęciem stanu licznika. Czy jest na tym Świecie Mazda, której udało się coś takiego? Na pewno nie! <jupi>
Tylko proszę mi tu nie pisać, że moja żona jeździ jak emerytka, a Mazdy to takie super sportowe są, że trzeba często hamować, żeby zmniejszyć "speed'a" generowanego przez te super wypasione silniki :D
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez loockas » 28 maja 2014, 21:45

SCADA napisał(a):Przykro mi bardzo, ale u znienawidzonej przez Was grupy VAG


Wypraszam sobie :P O ile Ibiza żony mnie wyprowadza z równowagi tak Toledo było najmniej awaryjnym samochodem jaki posiadałem (mimo wymiany skrzyni tydzień po zakupie :P). Przez ten model oswoiłem się z VAGinami na tyle, że odrzuciłem w kąt kolejny stereotyp. Mimo, że sprzedałem już Toledo to nadal uważam, że to był świetny wybór. Ale pamiętam, to co przechodziłem na tym forum jak kupiłem Toledo, a zrezygnowałem z zakupu Mazdy 626 GF <lol>
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 29 maja 2014, 08:34

loockas napisał(a):Wersja SkyEnergy (bogata) z 2.2 i automatem to katalogowo chyba 140kzł. Nie wiem ile z tego da się urwać.


Maksymalną konfigurację jaką zrobiłem na C5 z 2.2HDi 200KM + AT + panorama, skóra itp. wyszła chyba około 145 tyś. I można z tej kwoty sporo – podobno – urwać :-P.

Po przygodzie z GY – która użytkowałem przez 3 lata i absolutnie nic się w niej nie popsuło – tylko korozja – której jak dotąd nie udało się wyeliminować także z kolejnych modeli – uważam że Mazda – jeśli ktoś szuka auta na te kilkanaście lat, nie jest najlepszym wyborem.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez nemi » 29 maja 2014, 08:48

Mój najbardziej bezawaryjny samochód to Octavia :D.
Zamiast "Toledo" wystarczy wstawić "Octavia" <lol>:
loockas napisał(a):Mimo, że sprzedałem już Toledo to nadal uważam, że to był świetny wybór. Ale pamiętam, to co przechodziłem na tym forum jak kupiłem Toledo, a zrezygnowałem z zakupu Mazdy 626 GF <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez brii » 29 maja 2014, 09:15

Maniekvip napisał(a):ze skomplikowanym zawieszeniem (droższym ale mniej awaryjnym niż w Lagunie) dzięki któremu auto prowadzi się lepiej zresztą powinieneś znać zalety wielowahaczowego zawieszenia.

Przy czym zalety takiego zawieszenia są widoczne dopiero wtedy kiedy zapiernicza się jak dziki osioł po mocno nierównym a przy normalnym użyciu różnic brak ;)

Zgadzam się z tym co pisze loockas i JohnnyB. Dzisiaj zamiast marki samochodu powinno się raczej określać pojazdy mianem marki producentów podzespołów np.: Bosch, Denso, TRW, Delphi czy inne Mitsubishi. Kolejna sprawa – samochody są coraz bardzie skomplikowane i marginesy na błędy użytkownika są stale zmniejszane. Ludzie oczekują od współczesnych konstrukcji, że wszystko będzie tak samo jak 25 lat temu prowokując przez to problemy. Przez to powiedzenie jak dbasz staje się bardzo aktualne. Kolejna sprawa – duża część "usterek" albo "niedoróbek" które są piętnowane przez wszelakich znafcuf i fahofcuf wynika z niezrozumienia/niezgłębienia tematu bądź z nieprzeczytania instrukcji. Kolejna sprawa – ocenianie pojazdów przez pryzmat tego jak się sprawują egzemplarze kupione od handlarza albo użytkowane przez ignorantów to naprawdę złe źródło wiedzy – u takich ludzi pierdoła urasta do nierozwiązywalnego problemu a poważna usterka bywa niezauważona.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Paweł » 29 maja 2014, 11:21

brii napisał(a):Przy czym zalety takiego zawieszenia są widoczne dopiero wtedy kiedy zapiernicza się jak dziki osioł po mocno nierównym a przy normalnym użyciu różnic brak

W GJ akurat nie ma jakiegoś specjalnie rozbudowanego zawieszenia. Z punktu widzenia techniki jest to uproszczenie w stosunku do GG i GH. Bardziej sprawę skomplikowali chociażby w przytoczonym C5 (nawet pomijając hydropneumatyczne kolumny). Jednak nowa szóstka prowadzi się wyśmienicie i wcale nie trzeba jechać szybko, żeby to docenić. Mimo elektrycznego wspomagania połączenie pomiędzy kierownicą i asfaltem jest bezpośrednie, co czuje się zarówno podczas jazdy na wprost, jak i w ciasnych zakrętach – chociażby na skrzyżowaniach. Poza tym auto jest wyjątkowo dobrze wyważone jak na FWD i twierdzę, że nad podziw neutralne. Podsterowność, jeśli w ogóle można o niej mówić, jest niezauważalna. Utrata przyczepności (w ciasnych łukach – w warunkach w jakich mogłem to sprawdzić) następuje progresywnie i moim zdaniem na czterech kołach. Działanie DSC oczywiście jest wyczuwalne, ale na pewno nie tak agresywne jak we francuskich autach, które w ostrym skręcie przestają jechać. Myślę, że musiałbyś postawić naprzeciw nowej "szóstki" przynajmniej Lagunę 4WS, żeby w ogóle te auta miały między sobą o czym rozmawiać. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brii » 29 maja 2014, 11:49

Obstawiam, że mogę postawić moje Clio bez 4WS z belką skrętną i pozamiata ono GJ pod względem prowadzenia ;) O elektronice stabilizującej nawet nie ma sensu wspominać, bo zależnie od software potrafi działać bardzo różnie chociaż ogólnie jest regułą (od każdej są wyjątki), że we francuzach działa ona agresywnie. Zawieszenie wielowahaczowe nie jest wyrokiem mówiącym o tym, że samochód z nim prowadzi się fenomenalnie i że zawsze będzie widoczna różnica między wielowahaczem a belką. Nie neguję, że GJ prowadzi się bardzo dobrze, ale doświadczeń z wesołej jazdy GJ jeszcze nie mam. Jeśli GJ prowadzi się lepiej od LIII 4WS to znaczy też, że w końcu Mazda prowadzi się lepiej od Subaru – gratulacje dla inżynierów :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Paweł » 29 maja 2014, 12:30

Nie porównuj wrażeń z prowadzenia Clio do "szóstki". Renaulta dyskwalifikuje już sama pozycja za kierownicą (na włoskiego szympansa) ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brii » 29 maja 2014, 12:48

Jak się wpadnie na pomysł przesunięcie fotela w stronę kierownicy to można wyglądać i siedzieć normalnie :P Ale wiem, że dla wielu ludzi nieodsunięcie fotela maksymalnie do tyłu to jak obelga ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 29 maja 2014, 12:57

Paweł napisał(a):Renaulta dyskwalifikuje już sama pozycja za kierownicą (na włoskiego szympansa) ;


Genialny tekst <lol> ale coś w tym jest. W clio nie czuje się zbyt wygodnie za kierownicą. Z resztą w Ibizie z 2002r jest podobnie. Dopiero po lifcie gdy wymieniono siedzenia i znacznie obniżyła się pozycja kierowcy, siedzi się tam wygodnie.

Znowu robimy OT :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 29 maja 2014, 13:00

Od tego jest to forum – gdyby nie OT to bym nie miał po co tu zaglądać :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Speed » 29 maja 2014, 13:06

Wydzielę później do nowego wątku :)
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1779 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Maniekvip » 29 maja 2014, 14:19

brii napisał(a): Ale wiem, że dla wielu ludzi nieodsunięcie fotela maksymalnie do tyłu to jak obelga


Mając 184 cm wzrostu gdybym odsuną w swojej Maździe fotel na maksa do tyłu to nie dosięgną bym do pedałów. Osobiście odsuwam tyle ile mi potrzeba aby wygodnie usiąść.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez mmarcis4 » 29 maja 2014, 14:41

brii napisał(a):Obstawiam, że mogę postawić moje Clio bez 4WS z belką skrętną i pozamiata ono GJ pod względem prowadzenia

<glupek2> <-----więcej nic nie powiem <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Maniekvip » 29 maja 2014, 15:58

JohnnyB napisał(a):Moja subiektywna ocena jest na korzyść C5.

Serio, C5 podoba mi się bardziej od M6. Jak pisałem wyżej, linia M6 jest naprawdę ciekawa, ale auto przez ten brak toporności wygląda (IMHO) na lichą konstrukcję.


No brawo świetne rozumowanie <lol> <lol> <lol> proponuje zakup T 34 85mm wygląda topornie ma mocną konstrukcje pokonał trzecią rzesze.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez brii » 29 maja 2014, 16:46

mmarcis4 napisał(a):
brii napisał(a):Obstawiam, że mogę postawić moje Clio bez 4WS z belką skrętną i pozamiata ono GJ pod względem prowadzenia

<glupek2> <-----więcej nic nie powiem <lol>

Uwielbiam jak ktoś komentuje nie mając pojęcia co komentuje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 29 maja 2014, 17:17

Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że najwyższy poziom tego forum przedstawia obecnie czateria w HP?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Paweł » 29 maja 2014, 17:34

Racja Panowie... Dbajmy o poziom dyskusji. Przypominam zatem złotą myśl Twaina, że zwykle lepiej milczeć... ;)

brii napisał(a):Uwielbiam jak ktoś komentuje nie mając pojęcia co komentuje

Sam przyznałeś, że w GJ nie siedziałeś :P.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: CezaR83 i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Moto