przykład – nowa toyota avensis 2.0Pb
Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?
A jak jest w przypadku M3 BM? Instrukcja podaje min. 95 co sugeruje, że 98 jak najbardziej, a na moje pytanie u sprzedawcy uzyskałem odpowiedź standardową, tak jak dla innych marek: osiągi praktycznie nie ulegają zmianie, ale dla trwałości silnika – lepiej. Dodam od siebie – niewątpliwie znacznie drożej. Pytanie, czy w ostatecznym rozrachunku warto? 
- Od: 28 lut 2014, 18:58
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.
Zyskasz na trwałości tyle co stracisz na mocy czyli ~1 – 2%.
Warto? Moim zdaniem nie, doliczając różnicę w cenie paliwa zdecydowanie nie warto.
Warto? Moim zdaniem nie, doliczając różnicę w cenie paliwa zdecydowanie nie warto.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2014, 13:48 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
No to teraz ON... Verva, Ultimate itd czy zwykła "ropucha" z markowej stacji?
Bo szczerze mówiąc mam dylemat odkąd kupiłem klekota... dwa razy zalałem Verve. Ostatnio jednak zwykłego ON z Lotosa i poza ceną nie widzę na pierwszy rzut oka różnicy.
Jezeli masz pojazd na pb95 to na 98 roznicy "mocowej" nie odczujesz – silnik wystrojony pod mniej oktanowe paliwo. Moze i mniej go zuzyje, ale tak jak pisze brii – suma sumarum ekonomicznie jest to nie uzasadnione
loockas napisał(a):No to teraz ON... Verva, Ultimate itd czy zwykła "ropucha" z markowej stacji?Bo szczerze mówiąc mam dylemat odkąd kupiłem klekota... dwa razy zalałem Verve. Ostatnio jednak zwykłego ON z Lotosa i poza ceną nie widzę na pierwszy rzut oka różnicy.
ja nigdy różnicy nie poczułem czy to w spalaniu czy osiągach... – jedynie w portfelu
ja leje zwykłą i co trzecie tankowanie dolewam 200ml mixolu na pełny bak
Znajomy do wybuchającego 2.5 V6 TDI leje ropę z Auchana od 5 lat – wszystko bangla, nic nie wybuchło. 3.0dCi zalewałem na Auchan i Lukoil, teraz jest zalewane gdzie popadnie i przez 120 000km nic się nie stało. Momentami trafiła się ropa DieselGold ze Statoila ale nie było czuć różnicy. 2.2dCi przejeździło już ponad 300 000km nigdy nie widząc paliwa "premium" – działa do tej pory, chociaż wg. internetów powinno już 50 razy wybuchnąć zabijając wszystkich w okolicy 
Raczej wątpię w to, że diesle wysypują się często od złego paliwa, chyba częściej z powodu złego traktowania albo zużycia – przecież dobrze wiemy ile mogą mieć przebiegu samochody które u nas mają 170 000km na liczniku
Raczej wątpię w to, że diesle wysypują się często od złego paliwa, chyba częściej z powodu złego traktowania albo zużycia – przecież dobrze wiemy ile mogą mieć przebiegu samochody które u nas mają 170 000km na liczniku
Ostatnio edytowano 29 kwi 2014, 13:47 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a jakie macie obserwacje odnośnie Pb 95-98-100 oktanowej. ja zatankowałem na Shellu 100 oktanową po 6,04zł. i po przejechaniu 388 kilometrów zatankowałem na tym samym dystrybutorze 32,8l ale cisnąłem minimum 140-180. zastanawiam się czy faktycznie opłaca się??
- Od: 13 lip 2014, 15:45
- Posty: 24
- Auto: mazda 6 2.0 PB 2006r
Nie opłaca się. Przeprowadzono już wiele testów na łamach gazet motoryzacyjnych, ze w zwykłych samochodach zmiana paliwa na paliwo o wyzszej liczbie oktanowej (cetanowej) nie ma żadnego wpływu na osiągi i spalanie samochodów w 99% przypadków. Odczucie , że "lepiej idzie" czy "mnie j pali" są odczuciami czysto subiektywnymi i często wynikają ze zmiany stylu jazdy po zatankowaniu "lepszego" paliwa. Hawk
Sebal napisał(a):Nie opłaca się.
Całkowicie popieram (bazując na wielu artykułach w gazetach i internecie).
Różnica po zatankowaniu jest, owszem, ale pod warunkiem, że masz coś typu Subaru Impreza WRX STI...wtedy można odczuć lepsze paliwko. A w autach "codziennych" nie ma sensu tankować PB98 i innych VPowerów
W tym właśnie rzecz, że z przeprowadzonych (m.in. przez czasopisma) testów wynika, że jakikolwiek zysk w stosunku do PB 95 mogą przynieść dopiero paliwa tzw. premium, czyli Pb 99+. Wiadomo również, że akurat liczba oktanowa w ich przypadku to jest jedynie efekt uboczny dodatków (eterów z duża ilością tlenu, które podnoszą oktanowość takiej mieszanki). Takie paliwa mają ciut większą wydajność (więcej tlenu), dlatego mogą odrobinę zwiększać moc.
Każdy producent podaje dokładnie na czym ma śmigać dany model – i tego powinno się trzymać
Problem tylko, by te 95 było to nie trzeba będzie katować motorka lejąc coś innego
Problem tylko, by te 95 było to nie trzeba będzie katować motorka lejąc coś innego
-
miro62
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5602 (328/456)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
Maniekvip napisał(a):a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek
Gambling tutaj dozwolony?
Stawiam tysiaka, że to bujda

Sam jeżdżę na 98 Imprezą, ale tylko dlatego, że jakoś milej mi się ją tankuję
Również na V-powerach różnica jest dość pomijalna.
To, że na tych paliwach można zrobić więcej mocy to jasne, ale bez strojenia jeśli auto jest przystosowane do 95, to poprawia tylko humor
W drugą stronę jest już gorzej
miro62 napisał(a):Każdy producent podaje dokładnie na czym ma śmigać dany model – i tego powinno się trzymać![]()
W mojej Maździe jest napisane minimum 95 więc większa LO nie zaszkodzi aczkolwiek lepsze paliwo zalałem tylko na próbę.
Dopisano 25 wrz 2014, 09:33:
Bartek1986 napisał(a):Maniekvip napisał(a):a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek
Gambling tutaj dozwolony?![]()
Stawiam tysiaka, że to bujda![]()
Tutaj duży wpływ mógł mieć wiatr jego siła i kierunek 3 sek mogą być naciągane zwłaszcza że mierzyłem to sam.
A jak się odniesiesz do zmniejszenia hałasu też bujda?
Maniekvip napisał(a):Tutaj duży wpływ mógł mieć wiatr jego siła i kierunek 3 sek mogą być naciągane zwłaszcza że mierzyłem to sam.
No i po co pisać, że paliwo poprawiło przyśpieszenie?
Zaraz jeszcze się okażę, że to inny kawałek drogi o innym nachyleniu i że miałeś ręczny na dwa ząbki, raz pełen bak, raz za 5 dych bo V-power drogi

Nie wiem w jakich warunkach był pomiar, jakim urządzeniem itd. Silnik nie pracuje, zawsze identycznie. Różna temperatura silnika, otoczenia. Wilgoć, paski, rolki, zawory- wszystko ma wpływ
No ale oczywiście ja po zalaniu 98 też słyszę, że ładniej pracuje – bo chce usłyszeć
No chyba, że masz stukowe to na lepszym paliwie będzie mniej, ale to nie życzę
raz na pół roku mozna zatankować verwe czy inne paliwo z dodatkiem ale tak pół baku i jak mamy na dnie. zawsze uszlachetnione paliwko coś przepali tej nieszczesnej 95,
ja tankuje 95 zazwyczaj do aut i tak jak piszę raz na pół roku 98 czy tam troche inna do połowy baku od rezerwy oczywiście zeby sie nie zamieszała
ja tankuje 95 zazwyczaj do aut i tak jak piszę raz na pół roku 98 czy tam troche inna do połowy baku od rezerwy oczywiście zeby sie nie zamieszała
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości