Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Barthez » 29 kwi 2014, 08:54

Tak dla ciekawostki... wiele pojazdów, które "u nas" są przystosowane do 95 na rynku rosyjskim jeżdżą na paliwie 92 i taka informacja widnieje na wlewie paliwa ;)
przykład – nowa toyota avensis 2.0Pb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Marko » 29 kwi 2014, 09:44

A jak jest w przypadku M3 BM? Instrukcja podaje min. 95 co sugeruje, że 98 jak najbardziej, a na moje pytanie u sprzedawcy uzyskałem odpowiedź standardową, tak jak dla innych marek: osiągi praktycznie nie ulegają zmianie, ale dla trwałości silnika – lepiej. Dodam od siebie – niewątpliwie znacznie drożej. Pytanie, czy w ostatecznym rozrachunku warto? :(
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2014, 18:58
Posty: 30
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.

Postprzez brii » 29 kwi 2014, 09:52

Zyskasz na trwałości tyle co stracisz na mocy czyli ~1 – 2%.
Warto? Moim zdaniem nie, doliczając różnicę w cenie paliwa zdecydowanie nie warto.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2014, 13:48 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 29 kwi 2014, 10:16

No to teraz ON... Verva, Ultimate itd czy zwykła "ropucha" z markowej stacji? :> Bo szczerze mówiąc mam dylemat odkąd kupiłem klekota... dwa razy zalałem Verve. Ostatnio jednak zwykłego ON z Lotosa i poza ceną nie widzę na pierwszy rzut oka różnicy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez onyx » 29 kwi 2014, 10:21

Jezeli masz pojazd na pb95 to na 98 roznicy "mocowej" nie odczujesz – silnik wystrojony pod mniej oktanowe paliwo. Moze i mniej go zuzyje, ale tak jak pisze brii – suma sumarum ekonomicznie jest to nie uzasadnione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Barthez » 29 kwi 2014, 10:30

loockas napisał(a):No to teraz ON... Verva, Ultimate itd czy zwykła "ropucha" z markowej stacji? :> Bo szczerze mówiąc mam dylemat odkąd kupiłem klekota... dwa razy zalałem Verve. Ostatnio jednak zwykłego ON z Lotosa i poza ceną nie widzę na pierwszy rzut oka różnicy.


ja nigdy różnicy nie poczułem czy to w spalaniu czy osiągach... – jedynie w portfelu

ja leje zwykłą i co trzecie tankowanie dolewam 200ml mixolu na pełny bak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez brii » 29 kwi 2014, 10:43

Znajomy do wybuchającego 2.5 V6 TDI leje ropę z Auchana od 5 lat – wszystko bangla, nic nie wybuchło. 3.0dCi zalewałem na Auchan i Lukoil, teraz jest zalewane gdzie popadnie i przez 120 000km nic się nie stało. Momentami trafiła się ropa DieselGold ze Statoila ale nie było czuć różnicy. 2.2dCi przejeździło już ponad 300 000km nigdy nie widząc paliwa "premium" – działa do tej pory, chociaż wg. internetów powinno już 50 razy wybuchnąć zabijając wszystkich w okolicy ;)

Raczej wątpię w to, że diesle wysypują się często od złego paliwa, chyba częściej z powodu złego traktowania albo zużycia – przecież dobrze wiemy ile mogą mieć przebiegu samochody które u nas mają 170 000km na liczniku ;)
Ostatnio edytowano 29 kwi 2014, 13:47 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 29 kwi 2014, 13:30

Tak też podejrzewałem. Dzięki :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Borewicz » 18 wrz 2014, 00:30

a jakie macie obserwacje odnośnie Pb 95-98-100 oktanowej. ja zatankowałem na Shellu 100 oktanową po 6,04zł. i po przejechaniu 388 kilometrów zatankowałem na tym samym dystrybutorze 32,8l ale cisnąłem minimum 140-180. zastanawiam się czy faktycznie opłaca się??
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:45
Posty: 24
Auto: mazda 6 2.0 PB 2006r

Postprzez Sebal » 18 wrz 2014, 07:16

Nie opłaca się. Przeprowadzono już wiele testów na łamach gazet motoryzacyjnych, ze w zwykłych samochodach zmiana paliwa na paliwo o wyzszej liczbie oktanowej (cetanowej) nie ma żadnego wpływu na osiągi i spalanie samochodów w 99% przypadków. Odczucie , że "lepiej idzie" czy "mnie j pali" są odczuciami czysto subiektywnymi i często wynikają ze zmiany stylu jazdy po zatankowaniu "lepszego" paliwa. Hawk
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Borewicz » 23 wrz 2014, 23:49

no własnie też mam takie wrażenie że różnice są minimalne ale myślałem że to tylko moje zdanie.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:45
Posty: 24
Auto: mazda 6 2.0 PB 2006r

Postprzez slisman » 24 wrz 2014, 13:18

Sebal napisał(a):Nie opłaca się.


Całkowicie popieram (bazując na wielu artykułach w gazetach i internecie).

Różnica po zatankowaniu jest, owszem, ale pod warunkiem, że masz coś typu Subaru Impreza WRX STI...wtedy można odczuć lepsze paliwko. A w autach "codziennych" nie ma sensu tankować PB98 i innych VPowerów :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Maniekvip » 24 wrz 2014, 22:43

Opinie są różne z własnych obserwacji powiem tyle:
Na paliwie premium w moim przypadku silnik pracuje ciszej o nawet 4 decybele (mierzyłem na postoju) a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez jaketherake » 24 wrz 2014, 23:33

W tym właśnie rzecz, że z przeprowadzonych (m.in. przez czasopisma) testów wynika, że jakikolwiek zysk w stosunku do PB 95 mogą przynieść dopiero paliwa tzw. premium, czyli Pb 99+. Wiadomo również, że akurat liczba oktanowa w ich przypadku to jest jedynie efekt uboczny dodatków (eterów z duża ilością tlenu, które podnoszą oktanowość takiej mieszanki). Takie paliwa mają ciut większą wydajność (więcej tlenu), dlatego mogą odrobinę zwiększać moc.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez miro62 » 25 wrz 2014, 00:06

Każdy producent podaje dokładnie na czym ma śmigać dany model – i tego powinno się trzymać ;)
Problem tylko, by te 95 było to nie trzeba będzie katować motorka lejąc coś innego <faja>
miro62
 


Postprzez Bartek1986 » 25 wrz 2014, 08:22

Maniekvip napisał(a):a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek


Gambling tutaj dozwolony? :P
Stawiam tysiaka, że to bujda <czarodziej>

Sam jeżdżę na 98 Imprezą, ale tylko dlatego, że jakoś milej mi się ją tankuję :D
Również na V-powerach różnica jest dość pomijalna.
To, że na tych paliwach można zrobić więcej mocy to jasne, ale bez strojenia jeśli auto jest przystosowane do 95, to poprawia tylko humor :)

W drugą stronę jest już gorzej :) Np. Jdm'owe Imprezy były z tego co pamiętam przystosowane to ich paliwa 100 oktan i jak jeszcze na 98 potrafi to służyć, to na 95 silnik szybko mówi pa pa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Maniekvip » 25 wrz 2014, 09:29

miro62 napisał(a):Każdy producent podaje dokładnie na czym ma śmigać dany model – i tego powinno się trzymać ;)


W mojej Maździe jest napisane minimum 95 więc większa LO nie zaszkodzi aczkolwiek lepsze paliwo zalałem tylko na próbę.

Dopisano 25 wrz 2014, 09:33:

Bartek1986 napisał(a):
Maniekvip napisał(a):a elastyczność na czwartym biegu 60-100 poprawiła się o około 3 sek


Gambling tutaj dozwolony? :P
Stawiam tysiaka, że to bujda <czarodziej>


Tutaj duży wpływ mógł mieć wiatr jego siła i kierunek 3 sek mogą być naciągane zwłaszcza że mierzyłem to sam.

A jak się odniesiesz do zmniejszenia hałasu też bujda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Bartek1986 » 25 wrz 2014, 10:47

Maniekvip napisał(a):Tutaj duży wpływ mógł mieć wiatr jego siła i kierunek 3 sek mogą być naciągane zwłaszcza że mierzyłem to sam.


No i po co pisać, że paliwo poprawiło przyśpieszenie?
Zaraz jeszcze się okażę, że to inny kawałek drogi o innym nachyleniu i że miałeś ręczny na dwa ząbki, raz pełen bak, raz za 5 dych bo V-power drogi <lol>

Nie wiem w jakich warunkach był pomiar, jakim urządzeniem itd. Silnik nie pracuje, zawsze identycznie. Różna temperatura silnika, otoczenia. Wilgoć, paski, rolki, zawory- wszystko ma wpływ

No ale oczywiście ja po zalaniu 98 też słyszę, że ładniej pracuje – bo chce usłyszeć :P

No chyba, że masz stukowe to na lepszym paliwie będzie mniej, ale to nie życzę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Gamboa » 25 wrz 2014, 12:22

raz na pół roku mozna zatankować verwe czy inne paliwo z dodatkiem ale tak pół baku i jak mamy na dnie. zawsze uszlachetnione paliwko coś przepali tej nieszczesnej 95,
ja tankuje 95 zazwyczaj do aut i tak jak piszę raz na pół roku 98 czy tam troche inna do połowy baku od rezerwy oczywiście zeby sie nie zamieszała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto