Zakup samochodu do 3 000 PLN – co wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez PAQ323F » 13 mar 2010, 13:59

brii napisał(a):
PAQ323F napisał(a):Ewentualnie mozesz spokojnie rozwazyc Forda Escorta. W tej kasie kupisz, a czesci i serwis tanie. I mysle, bardziej rozpowszechniony, wygodniejszy i trwalszy od Tico. Ale zalezy kto co lubi :)

Mniej popularny od Tico, droższy serwis, dużo droższe części, mniej trwały, mniej ekonomiczny, bardziej awaryjny i wygodniejszy. Silniki 1,25 i 1.3 w Escorcie zapewniają dynamikę nie lepszą od Tico (wręcz gorszą).


Witam :)
Pierwsze słyszę o 1.25 Zetec w Escorcie. Te silniki w Fiescie stosowano.
Escort 1.3 – fakt, awaryjne, ale ktos – kto cokolwiek wie o silnikach, dobrze wie, ze 1.3 sie nie kupuje w tym samochodzie.

Wiec to co polecam to Ford Escort Mk7 1.4 8V.
Wiec to co napisales – Mniej Trwaly i Bardziej Awaryjny – to akurat Bzdura. Tutaj Tico wyraznie ustepuje miejsca.
Co do Ekonomicznosci – Fakt. Tico jest bardziej ekonomiczne. Ale wynika to z pojemnosci silnika 0.8 vs 1.4.
Drozszy serwis i duzo drozsze czesci ? Rozbieznosci sa niewielkie jesli sie wie, gdzie nalezy kupowac. Do Forda masz czesci wszedzie i zawsze.
Co do Dynamiki – ze akurat w tym przypadku 1.4 8V zapewni gorsza dynamike niz 0.8 – to kolejny Mit, a trwalosc tych jednostek jest wrecz legendarna (lancuch) no i idealny pozniej pod LPG.

Natomiast zapomniales o fakcie chyba rownie waznym co powyzsze – BEZPIECZENSTWO.
Nie wiem czy pamietasz ale Tico, bylo bodajze dopuszczone glownie w PL, z racji nie lamanej kolumny kierowniczej. O poduszkaczh zapomnij.

W Esce za to cene kupisz spokojnie 2xSRS Airbag a i moze elektryka sie trafi.

Porownuje z praktyki. Dwoje znajomych – jeden ma Tico, Drugi Escorta w opisanym konfigu.

Ps. Normalnie polecilbym BG jak Lukaszek323F, ale ktos wczesniej juz napisal – ze w tamtych rejonach MAZDA jest rzadko spotykana – dlatego nie polecilem :)
pozdrawiam :) <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2010, 22:26
Posty: 94
Skąd: Zagłębie
Auto: Madzia 323F BG 1.6 16V
RED Zaglebie

Postprzez Tobo » 13 mar 2010, 14:12

Ja z osobistych doświadczeń polecam vw golfa. Kupę lat jeździłem golfem 2 i nigdy mnie nie zawiódł. Do tej pory moja siostra nim jeździ – staruszkiem 22 letnim i NIC się z nim nie dzieje (może poza rdzą tu i tam). Dzisiaj w cenie do 3k zł szukałbym golfa 3, świetne, proste, tanie w eksploatacji auto.
Przeprasza fanów Tico, ale ja bym go nawet za darmo nie chciał.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez loockas » 13 mar 2010, 16:05

PAQ323F napisał(a):Wiec to co napisales – Mniej Trwaly i Bardziej Awaryjny – to akurat Bzdura. Tutaj Tico wyraznie ustepuje miejsca.


Przez 3 lata użytkowania włożyliśmy do tego auta ok 700-800zł (licze razem z płynami, hamulcami i wszystkim co trzeba bieżąco wymieniać).

Kupiliśmy kiedyś z kuzynem jakiegoś eskorta (93 rok). No i standardowa zabawa w każdym sklepie motoryzacyjnym – "Panie, 93 rok to już 112 czy 113 generacja?". Kto się zna na silnikach to mówisz 1.3 nie kupi? Ja się nie znam. Chce kupić coś prostego i jeżdżącego – w tico wyboru nie mam. Jeden silnik, sprawdzony silnik, udany silnik. Części do Tica kupisz nawet w biedronce obok półki z mlekiem.

Tobo napisał(a):Przeprasza fanów Tico, ale ja bym go nawet za darmo nie chciał.


Nie każdemu się tak powodzi ;)

Nie jest to super wygodny samochód, ani bezpieczny. Niektórzy jednak nie potrafią zrozumieć, że dla niektórych nie liczy się wygoda, prestiż czy przyjemność z jazdy. Auto dla nich ma być tanie, ma jeździć, ma mieć 4 drzwi, kawałek bagażnika, karton części zamiennych ma kosztować 100zł, ma mało palić i ma mieć konstrukcję zbliżoną do budowy gwoździa. Dlatego Tico należy porównać do takich aut jak Cinquecento, a nie do Mazdy 323F. Przecież to dwa inne światy. Jeden chce tanio ale prosto, drugi chce tanio, staro i niekoniecznie ekonomicznie. No ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a w tym wypadku raczej od zasobności portfela...

Przesiadłem się z Tico do dużo starszej MX-3. Nie ma co gadać, MX-3 mimo wieku bije na łopatki tico jeżeli chodzi o wygodę i przyjemność z jazdy. MX-3 też wygląda :D Ale jeżeli już zaczynamy gadać o ekonomii, to sorry – Tico rulez :)

Dalej się upieram, że do 3000zł nie kierował bym się kompletnie marką i wybranym modelem. Szukałbym jak najlepszego stanu. A, że z opisu autora wygląda na to, że szuka typowego wózka zakupowego. Szukałbym Swifta, Tico, CC itp.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bartg » 13 mar 2010, 16:10

Swifty strasznie rdzewieja, pod tym wzgledem to juz nawet Tico lepsze. CC bym nie bral, okej fajne autko na miasto, ale w Tico jest zdecydowanie lepsza pozycja za kierownica, w CC/SC siedzi sie jak na stolku.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez PAQ323F » 13 mar 2010, 16:29

Ale z drugiej strony patrzac – to nie wiemy ile ma wzrostu klubowicz, ktory chce kupic Tico :)
Ja mam 188, i jesli porownac CC do Tico to nie ma porownania. Nie ma porownania w sensie ze – Tico jest 5D, i miejsca dla kierowcy jest tyle, ze ja sie niestety nie zmiescilem. (zeby bylo smieszniej za czasow mlodosci jezdzilo sie maluchem i sie czlowiek miescil a w Tico niestety nie).

CC jest pewnie bardziej awaryjne (zwlaszcza ta cholerna 700-tka), ale jesli chodzi o miejsce z przodu do jazdy – to nie ma czego porownywac. Radze wsiasc do obu i samemu porownac :) No chyba ze przyszly wlasciciel ma miec ok 170cm to wtedy OK :)

Loockas a odnosnie dygresji – ze sie ktos nie zna na autach, to wyjscia sa 2 wtedy :)
Chcesz kupic samochod to:
1. Albo sie Poznaj na tym
2. Albo go nie kupuj.

No ale jak czesci do Tico sa w BIedronie, to w sumie masz racje ze jest popularny hehe :) :) :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2010, 22:26
Posty: 94
Skąd: Zagłębie
Auto: Madzia 323F BG 1.6 16V
RED Zaglebie

Postprzez vidi » 13 mar 2010, 16:39

Osobiście polecałbym Nissana Sunny, fakt że nie jest oszczędny jeżeli chodzi o paliwo ale problem części odpada (po prostu się nie psuje). N14 z 1991-93 powinno się już kupić w tych pieniądzach.
Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2010, 17:34
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.

Postprzez Tobo » 13 mar 2010, 16:53

No wszystko fajnie, ale dlaczego CC, Tico a nie golf? Przecież części też jest pod dostatkiem, wszędzie w każdej dziurze znajdzie się Pan Józef który ma pełną stodołę części z czterech generacji golfa. Poza tym paleta silników też jest spora, do wyboru, do koloru, a zagazowane silniki ekonomią będą tylko minimalnie mniej ekonomiczne od wychwalanego tico, a komfort, bagażnik w ogóle wszystko nieporównywalnie lepsze niż...
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Globy » 13 mar 2010, 17:41

Przede wszystkim bezpieczeństwo.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez loockas » 13 mar 2010, 19:11

PAQ323F napisał(a):Loockas a odnosnie dygresji – ze sie ktos nie zna na autach, to wyjscia sa 2 wtedy :)
Chcesz kupic samochod to:
1. Albo sie Poznaj na tym
2. Albo go nie kupuj.


Bardzo uogólnione stwierdzenie.

W CC jest tak samo mało miejsca jak w Tico. Mam 185cm (chyba :P) i w obu autach jakoś się jeździło. Plus dla Tico za rozsądne rozmieszczenie pedałów, w CC to nieporozumienie, no chyba, że jeździsz w wąskich japonkach :P

GolfII. Jak najbardziej. Jest tego na rynku tyle, że można wybrać coś solidnego i jeszcze trzymającego się w kupie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 13 mar 2010, 19:25

miejsca dla kierowcy jest tyle, ze ja sie niestety nie zmiescilem. (zeby bylo smieszniej za czasow mlodosci jezdzilo sie maluchem i sie czlowiek miescil a w Tico niestety nie).

Mam 180cm i wychodzi na to, że jeździłem albo maluchami które miał niższych dach niż seryjne, albo Tikaczami które miały podwyższony dach ;)
W kaszlu lewe ramie miałem non-stop przyciśnięte do szyi (tyyyyle miejsca na szerokość było) a na każdej nierówności bolała mnie głowa od uderzania o sufit, nie wspominając o tym, że moja głowa + kręgosłup podczas jazdy robiły non-stop za centralny słupek podpierający dach ;) W tikaczy mieściłem się bez problemów w kasku i jeszcze miałem luz ;)
W tikaczu zepsuć może się tylko silnik bo nic innego tam nie ma, ale mało to prawdopodobne bo jest tam świetna jednostka zaprojektowana przez Suzuki. Aspekt bezpieczeństwa – to puszka, ale żaden samochód o którym tu dyskutujemy nie ma 3 gwiazdek, a bez tego szanse na przeżycie czołówki przy 60km/h są niestety marginalne ;)
Golf – fajna sprawa za te pieniądze, ale obawiam się, że w przeciwieństwie do jeździdełek pokroju SC/Tico będzie niestety skarbonką do której cały czas trzeba będzie dokładać...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez PAQ323F » 13 mar 2010, 22:21

Dobra, moze maly reasume – bo sie potworzylo sporo postow :) A historii z zycia wzietych jeszcze wiecej :)

Samochody Male:
1. Daewoo TICO
2. CC

Samochody Kompakt
1. Ford Escort
2. VW Golf 2 (a moze nawet i 3 by sie znalazla)

Pozostale propozycje:
1. Mazda 323F BG
2. Nissan Sunny

A co już klubowicz wybierze to rzecz gustu – a o gustach sie nie dyskutuje ;)

pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2010, 22:26
Posty: 94
Skąd: Zagłębie
Auto: Madzia 323F BG 1.6 16V
RED Zaglebie

Postprzez Retro » 14 mar 2010, 10:12

Tobo napisał(a):Przeprasza fanów Tico, ale ja bym go nawet za darmo nie chciał.

Tico ma fanów ?:P

Bartg napisał(a):CC bym nie bral, okej fajne autko na miasto, ale w Tico jest zdecydowanie lepsza pozycja za kierownica, w CC/SC siedzi sie jak na stolku.

Czy ja wiem ?:P Lepsza pozycja to jest w SL'u 63 AMG a nie w Tico :P
Wg mnie nie ma różnicy w obu samochodach siedzi się jak na stołku :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez gutek_wrb » 18 mar 2010, 21:17

No ja myślę że by to chociaż DOCH-a :D miało bo silnik tani w eksploatacji i w spalaniu (ok.6/100) <oczy>
To niech Tata szuka Nexii Gtx lub Glx
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1349 (43/29)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez FirebirdTransAm » 27 mar 2010, 14:39

Tobo napisał(a):Ja z osobistych doświadczeń polecam vw golfa. Kupę lat jeździłem golfem 2 i nigdy mnie nie zawiódł. Do tej pory moja siostra nim jeździ – staruszkiem 22 letnim i NIC się z nim nie dzieje (może poza rdzą tu i tam). Dzisiaj w cenie do 3k zł szukałbym golfa 3, świetne, proste, tanie w eksploatacji auto.


jak najbardziej polecam golfy mk2, jeśli zależy ci na spalaniu to bierz 1.6d – spala do 5l/100km

czesci tanie jak barszcz, a i kazdy ci go naprawi :)

jeśli tylko nie ma dziur w podłodze i na progach...

unikaj egzemplarzy do 1500zł – dobry golf jest warty nawet dwa razy tyle

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 19:39
Posty: 112
Skąd: SL - Ruda Śląska
Auto: Chrysler V6

Postprzez Steve » 27 mar 2010, 14:56

PAQ323F napisał(a):Escort 1.3 – fakt, awaryjne, ale ktos – kto cokolwiek wie o silnikach, dobrze wie, ze 1.3 sie nie kupuje w tym samochodzie.


Gucio prawda. Tesc pomyka takim Fordzina ponad 7 lat.
Jedyne co robil przy nim to drazki stabilizatora i wymiana cylinderkow w tylnych hamulcach. Dwie proste naprawy.
Ford gxxx wart ;P . I ja sie z tym powiedzeniem zgadzam w 400%.
Ale ten Escort 1.3 to mnie zaskoczyl. :|
Łańcuszek rozrządu <spoko> , pali 5l/100kk <spoko> – jestem pod wrażeniem.

Nie nastawiaj sie na zadna konkretna marke za takie pieniadze. Nie ma co robic wielkich planow za 3kPLN.
Szukaj tylko jakies normalnego auta typu starszy niemiec lub japonczyk. Olej francuzy i tym podobne wynalazki.
Wazne zeby bylo w dobrym stanie. Niewazne jakiej marki.
Sam mam na oku starszego audika, ktory stoi juz ze 4 lata w stodole.
Beda na Swieta na wiosce to przyfiluje <faja> czy jeszcze stoi. Szukaj takich okazji.
Czegos na emeryturze, po jakims dziadku, ktory juz nie jezdzi, ale nie sprzedal auta, bo mu bylo zal sie rozstac <płacze> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Globy » 27 mar 2010, 18:35

Auto za 5 tys. zł – tutaj poprzeczkę postawiłem trochę wyżej, ale niektóre propozycje mieszczą się w temacie => http://moto.pl/MotoPL/1,105200,7663707, ... s__zl.html

W poniedziałek druga część, czyli samochody w okolicach 10 tysięcy. Dziękuję też Forumowiczom, z których rad skorzystałem podczas redakcji artykułu <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Lukano » 27 mar 2010, 23:27

Steve napisał(a):
PAQ323F napisał(a):Escort 1.3 – fakt, awaryjne, ale ktos – kto cokolwiek wie o silnikach, dobrze wie, ze 1.3 sie nie kupuje w tym samochodzie.


Gucio prawda. Tesc pomyka takim Fordzina ponad 7 lat.

Różnie to bywa ;)
W firmie w której pracuje kiedyś było kupione cztery escorty. Trzy 1,3 i jeden 1,6 zetek. Do dzisiaj jeździ tylko zetek.
Pierwszy 1,3 obrócił panewkę po 130 tysiącach ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto