brii napisał(a):PAQ323F napisał(a):Ewentualnie mozesz spokojnie rozwazyc Forda Escorta. W tej kasie kupisz, a czesci i serwis tanie. I mysle, bardziej rozpowszechniony, wygodniejszy i trwalszy od Tico. Ale zalezy kto co lubi
Mniej popularny od Tico, droższy serwis, dużo droższe części, mniej trwały, mniej ekonomiczny, bardziej awaryjny i wygodniejszy. Silniki 1,25 i 1.3 w Escorcie zapewniają dynamikę nie lepszą od Tico (wręcz gorszą).
Witam
Pierwsze słyszę o 1.25 Zetec w Escorcie. Te silniki w Fiescie stosowano.
Escort 1.3 – fakt, awaryjne, ale ktos – kto cokolwiek wie o silnikach, dobrze wie, ze 1.3 sie nie kupuje w tym samochodzie.
Wiec to co polecam to Ford Escort Mk7 1.4 8V.
Wiec to co napisales – Mniej Trwaly i Bardziej Awaryjny – to akurat Bzdura. Tutaj Tico wyraznie ustepuje miejsca.
Co do Ekonomicznosci – Fakt. Tico jest bardziej ekonomiczne. Ale wynika to z pojemnosci silnika 0.8 vs 1.4.
Drozszy serwis i duzo drozsze czesci ? Rozbieznosci sa niewielkie jesli sie wie, gdzie nalezy kupowac. Do Forda masz czesci wszedzie i zawsze.
Co do Dynamiki – ze akurat w tym przypadku 1.4 8V zapewni gorsza dynamike niz 0.8 – to kolejny Mit, a trwalosc tych jednostek jest wrecz legendarna (lancuch) no i idealny pozniej pod LPG.
Natomiast zapomniales o fakcie chyba rownie waznym co powyzsze – BEZPIECZENSTWO.
Nie wiem czy pamietasz ale Tico, bylo bodajze dopuszczone glownie w PL, z racji nie lamanej kolumny kierowniczej. O poduszkaczh zapomnij.
W Esce za to cene kupisz spokojnie 2xSRS Airbag a i moze elektryka sie trafi.
Porownuje z praktyki. Dwoje znajomych – jeden ma Tico, Drugi Escorta w opisanym konfigu.
Ps. Normalnie polecilbym BG jak Lukaszek323F, ale ktos wczesniej juz napisal – ze w tamtych rejonach MAZDA jest rzadko spotykana – dlatego nie polecilem
pozdrawiam
