Awaryjność silników benzynowych
1, 2
Trzeba jednak iść po rozum do głowy i to poprawić, przepraszam za błąd. 2-litrowy silnik w "trójce" o mocy 150 koni to pochodna motoru z Focusa. 2-litrowy silnik w "szóstce" jest konstrukcją Japończyków (141/147 koni), chociaż czytałem, że spokrewnioną z Fordowskimi Duratecami pod względem niektórych rozwiązań. Tak czy inaczej, benzynowe motory Forda należą do bezawaryjnych.
Znalazlem troche danych o silnikach 2.0 w M3 i M6
To screen`y z PDF`a:

Silniki w 3 i 6 mają doklanie taka sama pojemnosc, srednice i skok tłoka, stopien sprezania.
Dodajac do tego takie same oznaczenie w 3 i 6 (LF – nie oznacza sie w taki sam sposob innych jednostek) wniosek jest prosty – sa to te same motory w roznych wariantach mocy.
Idac dalej skoro silnik 2.0 w trojce jest pochodna jednostki forda, to ten sam silnik w M6......
EDIT:
Tutaj link do danych o sliniku 2.0 z M6 (141KM)
(Średnicai skok tłoka taki sam)
http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... _6_gg_tech
To screen`y z PDF`a:


Silniki w 3 i 6 mają doklanie taka sama pojemnosc, srednice i skok tłoka, stopien sprezania.
Dodajac do tego takie same oznaczenie w 3 i 6 (LF – nie oznacza sie w taki sam sposob innych jednostek) wniosek jest prosty – sa to te same motory w roznych wariantach mocy.
Idac dalej skoro silnik 2.0 w trojce jest pochodna jednostki forda, to ten sam silnik w M6......
EDIT:
Tutaj link do danych o sliniku 2.0 z M6 (141KM)
(Średnicai skok tłoka taki sam)
http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... _6_gg_tech
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 17:53 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
cult1 napisał(a):Tak jak jest napisane w poście Globy'ego:
kod silnika LF występował w dwóch wariantach mocy.
W 6 mógł występować 141/147 KM a w 3 tylko 147 KM (podawany jako 150 KM)
Mówimy owersji "6"przed liftingiem. Było tylko i wyłąznie141KM. Po liftingu było chyba tylko 147KM. Nigdy nie było 150KM jak w "3".
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
W 2.0 benzyna występują problemy z odpalaniem, co jakiś czas na półciepłym silniku trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył, jest tak u mnie i u paru innych użytkowników 2.0. Niestety nikt nie potrafi tego dobrze zdiagnozować. Kolejną usterką tych silników jest uszkodzenie kolekora ssącego, występują stuki dochodzące z wewnątrz, wymiana dość droga koło 3000zł. naprawić nie ma jak ale można z tym jeździć. Poza tym silnik rewelacja:)
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
ADEK19 Problem z odpalaniem to troche przesada... nie ma zadnego problemu tylko czasami kreci chwile dluzej i to wszystko. O kolektorze pierwsze slysze... ilu uzytkownikow mialo ta awarie? i skad w nim stuki?
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Przesada nie przesada ale normalne to nie jest i każdy pasażer który to zauważy dziwi się że coś takiego występuje w japończyku. W kolektorze stukają klapki od VIRS, coś tam się wyrabia i silnik stuka jakby był luz na czopie tłoka, wystarczy odłączyć wtyczkę o VIRS i silnik pracuje ładnie. Był już post na ten temat. Użytkowników którzy mają taką awarie znam dwóch.
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
problem stukajacych klapek w koletorze jest chyba bardziej powszedni niz pisze ADEK19. Ale wiekszosci osob to nie przeszkadza, badz nawet tego nie slysza. Poza tym , ze klapki stukają to nie wnosi to nic negatywnego do pracy silnika.
P.S. stukanie klapek niesety jest spowodowane tym ze kolektory są procukcji fordowskiej (FOMOCO) – wiem , ze w mondeo byly problemy takie, ze klapki nie tylko stukały ae czasami wpadały do silnika – w mazdach az tak poważny problem to nie jest.
A wracajac do konstrukcji silnika LF to jet to bardziej kontrukcja mazdowska niż fordowska – ford z racji tego ze jest [Był i nie właścicielem a tylko miał kilkadziesiąt % akcji.]właścicielem mazdy kożystał z tej technologii. A ze jest dużo bardziej popularny na swiecie od mazdy powsechnie jes znay bardziej DURATEC niz MZR świadczy o tym choćby fakt, że silnik ma kolektor ssący właśnie z technologią VIRS co praktycznie jest stosowane tylko w mazdach. Dodatkowo z tej samej serri pojawil sie silnik L3 – o zwiekszonej pojemnosci do 2,3 litra – ktory z kolei dalej zostal zmodyfikowany i uturbiony stosowany w mazdzie CX7 i M3 MPS – ford nie ma tego silnika w ofercie.
Do ADEK19 niestety odłączenie wtyczki – ok ucisza stukanie, ale powoduje ze silnik nie pracuje z taką mocą jak z wpiętą wtyczką w pełnym zakresie obrotó – akurat w tym przypadku będzie słabszy na niskich obrotach poto są klapki VIRS, aby optymalizowac długość dolotów kolektora w zależnosći od obrotów silnika – w skrócie).
A wracajac do watku głównego – gdyby nie fordowskie czesci silnik byłby idelany. A tak drecza go drobne usterki – klapki w kolektorze, szybko zużywająca się łapa silnika. Ale moim zdaniem nie są to wielkie usterki – silnik jest bardzo mało awaryjny.
P.S. stukanie klapek niesety jest spowodowane tym ze kolektory są procukcji fordowskiej (FOMOCO) – wiem , ze w mondeo byly problemy takie, ze klapki nie tylko stukały ae czasami wpadały do silnika – w mazdach az tak poważny problem to nie jest.
A wracajac do konstrukcji silnika LF to jet to bardziej kontrukcja mazdowska niż fordowska – ford z racji tego ze jest [Był i nie właścicielem a tylko miał kilkadziesiąt % akcji.]właścicielem mazdy kożystał z tej technologii. A ze jest dużo bardziej popularny na swiecie od mazdy powsechnie jes znay bardziej DURATEC niz MZR świadczy o tym choćby fakt, że silnik ma kolektor ssący właśnie z technologią VIRS co praktycznie jest stosowane tylko w mazdach. Dodatkowo z tej samej serri pojawil sie silnik L3 – o zwiekszonej pojemnosci do 2,3 litra – ktory z kolei dalej zostal zmodyfikowany i uturbiony stosowany w mazdzie CX7 i M3 MPS – ford nie ma tego silnika w ofercie.
Do ADEK19 niestety odłączenie wtyczki – ok ucisza stukanie, ale powoduje ze silnik nie pracuje z taką mocą jak z wpiętą wtyczką w pełnym zakresie obrotó – akurat w tym przypadku będzie słabszy na niskich obrotach poto są klapki VIRS, aby optymalizowac długość dolotów kolektora w zależnosći od obrotów silnika – w skrócie).
A wracajac do watku głównego – gdyby nie fordowskie czesci silnik byłby idelany. A tak drecza go drobne usterki – klapki w kolektorze, szybko zużywająca się łapa silnika. Ale moim zdaniem nie są to wielkie usterki – silnik jest bardzo mało awaryjny.
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
Dzięki za rzeczową wypowiedź
Na amerykańskich forach faktycznie można wyczytać o problemie klapek, ale poza hałasem w niczym to nie przeszkadza i nie można odłączać wtyczki, bo układ ma wpływ na charakterystykę silnika.
W MPS'ie i CX-7 jest silnik DISI, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W klasycznym wydaniu L3 ma m.in. wałki wyrównujące od początku (LF dopiero po lifcie) i trafiał pod maskę Forda Fusiona w USA.
zio napisał(a):Dodatkowo z tej samej serri pojawil sie silnik L3 – o zwiekszonej pojemnosci do 2,3 litra – ktory z kolei dalej zostal zmodyfikowany i uturbiony stosowany w mazdzie CX7 i M3 MPS – ford nie ma tego silnika w ofercie.
W MPS'ie i CX-7 jest silnik DISI, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W klasycznym wydaniu L3 ma m.in. wałki wyrównujące od początku (LF dopiero po lifcie) i trafiał pod maskę Forda Fusiona w USA.
Tak 
Globy napisał(a):W MPS'ie i CX-7 jest silnik DISI, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W klasycznym wydaniu L3 ma m.in. wałki wyrównujące od początku (LF dopiero po lifcie) i trafiał pod maskę Forda Fusiona w USA.
Fachowe podsumowanie tylko że....
Nie ma czegoś takiego jak silnik DISI, ale jest silnik z DISI (w Fordzie SCi).
A dokladnie jest to silnik L wyposażony w DISI i ze zmienioną kompresją.
Globy napisał(a):W klasycznym wydaniu L3 ma m.in. wałki wyrównujące od początku (LF dopiero po lifcie)
Jestem pewien, że rozbierałeś wszytkie trzy silniki i wnoiski są na podstawie empirycznego doświadczenia....
Każdy szanujący sie cztero-cylindrowiec ma wałki wyrównoważające i to nie od dziś.
Silniki albo nawet silnik L w kilku wariantach pojemności to nic innego jak DURATEC – to jedno i to samo.zio napisał(a): A wracajac do konstrukcji silnika LF to jet to bardziej kontrukcja mazdowska niż fordowska…
zio napisał(a):…ford z racji tego ze jest [Był i nie właścicielem a tylko miał kilkadziesiąt % akcji.]właścicielem mazdy kożystał z tej technologii.
To na zielono to cenzura? Zawsze na forach prostują pod postem…..
Ford posiadał w szczycie 33.9% akcji i dzięki temu pakietowi miał pełną kontrole nad mazdą, uratował ja przed bankructwem pod koniec lat 90-tych, obsadził tam panów Henry`ego Wallace`a i Mark`a Fields`a, którzy podnieśli konającą marke na nogi. Sama wspólpraca Mazdy z Fordem zaczeła się już w latach 60-tych czyli w sumie od momentu kiedy firma zaczęła produkować samochody osobowe.
Nie sprawdzałem tego z czystego lenistwa;) skad masz tą informacje?zio napisał(a): że silnik ma kolektor ssący właśnie z technologią VIRS co praktycznie jest stosowane tylko w mazdach.
zio napisał(a):Dodatkowo z tej samej serri pojawil sie silnik L3 – o zwiekszonej pojemnosci do 2,3 litra – ktory z kolei dalej zostal zmodyfikowany i uturbiony stosowany w mazdzie CX7 i M3 MPS – ford nie ma tego silnika w ofercie.
Dokładnie tak jak piszesz, a nawet jest silnik L5 (2.5 l) i to cały czas jest silnik LF tylko ze zwiększonym skokiem tłoka (pomijając dodatkowe drobne zmiany powodowane zmianą pojemności). Tylko, że ford ma na pewno w ofercie silnik L3 – o wersji z turbo nie wiem, ale wątpię, bo ma pod ręką lepszy z Volvo (5 cylindrowy).
zio napisał(a): A wracajac do watku głównego – gdyby nie fordowskie czesci silnik byłby idelany. A tak drecza go drobne usterki – klapki w kolektorze, szybko zużywająca się łapa silnika. Ale moim zdaniem nie są to wielkie usterki – silnik jest bardzo mało awaryjny.
Takich usterek to każda marka może pozazdrościć, ale nie są one winą części z forda – po prostu nie ma rzeczy idealnych.
zio widać, że masz spory zasób wiedzy na temat tych silników, ale nie powiedziałeś nic konkretnego, co przesądza o tym, że to konstrukcja Mazdy. Ja z kolei żadnego konkretu wskazującego na forda. Tak naprawdę to nie ma żadnego znaczenie. Ważne jest to, że to bardzo udana konstrukcja.
Ostatnio edytowano 24 sty 2010, 01:29 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
DeadlY napisał(a):Fachowe podsumowanie tylko że....
Nie ma czegoś takiego jak silnik DISI, ale jest silnik z DISI (w Fordzie SCi).
A dokladnie jest to silnik L wyposażony w DISI i ze zmienoną kompresją.

DeadlY napisał(a):Jestem pewien, że rozbierałeś wszytkie trzy silniki i wnoiski są na podstawie empirycznego doświadczenia....
Każdy szanujący sie cztero-cylindrowiec ma wałki wyrównoważające i to nie od dziś.
Wbrew pozorom, to rozwiązanie niepraktykowane przez wszystkich. Nie mam teraz pod ręką dokumentacji, więc mogę przytoczyć tylko poradnik M6 => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65562
Nie napisałem, że jest praktykowane zawsze, a poza tym stwierdzenie "o rozwiązanie niepraktykowane przez wszystkich" jest mało precyzyjne.
Co do poradnika..... jak zobacze trzy schematy i pewne źródło z którego są to pogadamy
P.S. Jeśli sie okaże, że LF faktycznie nie miał wałków to tym lepiej świadczy o jego budowie.

Co do poradnika..... jak zobacze trzy schematy i pewne źródło z którego są to pogadamy
P.S. Jeśli sie okaże, że LF faktycznie nie miał wałków to tym lepiej świadczy o jego budowie.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Inaczej – to rozwiązanie powszechne, ale nadal stosowane wybiórczo (np. przez Hondę już w latach 90., przez wiele marek wprowadzane dopiero w ostatnich latach). Poszukam źródeł 
No własnie interesuja mnie konkretne marki, które tego nie robią w konkretnych modelach (silnikach) w XXIw., ale to juz konkretny OT sie robi.
EDIT:
Z tego co pamietam to od prawie 30 lat juz je montują seryjnie.
EDIT:
Z tego co pamietam to od prawie 30 lat juz je montują seryjnie.
Ostatnio edytowano 24 sty 2010, 02:01 przez DeadlY, łącznie edytowano 1 raz
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Np. 2.0 turbo (240 KM) z Astry III OPC nie miał wałków
=> http://www.auto-moto.pl/?ln=artykul&idmarka=220 (materiał promocyjny Mazdy)
=> http://moto.trojmiasto.pl/news.php?id_news=4689 (jw.)
=> http://www.motofakty.pl/artykul/mazda_6_2.html
=> http://www.auto-moto.pl/?ln=artykul&idmarka=220 (materiał promocyjny Mazdy)
=> http://moto.trojmiasto.pl/news.php?id_news=4689 (jw.)
=> http://www.motofakty.pl/artykul/mazda_6_2.html
DeadlY napisał(a):zio widać, że masz spory zasób wiedzy na temat tych silników, ale nie powiedziałeś nic konkretnego, co przesądza o tym, że to konstrukcja Mazdy. Ja z kolei żadnego konkretu wskazującego na forda. Tak naprawdę to nie ma żadnego znaczenie. Ważne jest to, że to bardzo udana konstrukcja.
Zgadzam sie w 100%.
Jakbyśmy mieli vankla renesis pod maskami to nie byloby problemu z okresleniem czyja to konstrukcja
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości