Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jancio68 » 17 mar 2009, 13:18

Poza tym ta sytuacja dotyczy wszystkich importerów. Ja rozumiem, że są jeszcze jakieś "okazje" na samochody ze stocku tj. niesprzedawalne lub schodzące modele ale cała reszta jest obłożona tymi samymi obciążeniami. I tak przytaczana przeze mnie Ravka D-ID 180 w dyskusji o osiągach w stosunku do nowego diesla Cx kosztuje 150 tyś!!! A od przedwczoraj (tj. 15.03) Toyota podniosła ceny o kilka procent. Kto kupił za 120-135 tyś. niech się cieszy ;), bo co tu dużo mówić-była to cena niewygórowana za ten samochód.
Nowe ceny mogą boleć, nie powiem ale co robić. Chyba nie jest teraz dobry czas na kupno :|
pozdrawiam
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 17 mar 2009, 20:18

jancio68 napisał(a):Nowe ceny mogą boleć, nie powiem ale co robić. Chyba nie jest teraz dobry czas na kupno ysz
pozdrawiam
Dokładnie, jeżeli komuś się bardzo nie spieszy to lepiej poczekać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 17 mar 2009, 21:34

Ja jutro w sprawie nowej Toyoty Verso jadę gadać. Rzecz jasna przeważyła sprawa diesela.

http://www.youtube.com/watch?v=71iILS3yrgI

2.2 D-4D 177KM
0-100: 8,7
V MAX: 210 (przyblokowany na 100%, odblokowaną 1,8 benzyną, która jeździ podobno 190 można spokojnie rozpędzić się do 225 > sprawdzone :)).
No i spalanie: 6 literków. :D

Dodajmy do tego, że 7 miejsc (fakt, że 2 z tyłu to tylko dla dzieci), panoramiczny dach, dwustrefowa klima, nawigacja z kamerami do parkowania, porządny system multimedialny z HDD 10GB i inne już chyba podstawowe sprawy (7 poduszek, a oprócz innych tradycyjnych systemów – HAC). W salonie do odbioru w czerwcu. :) Jak mi faktycznie zaproponują to co obiecywali to Mazda może tylko żałować swojej polityki. Niestety dla samego faktu, że mam Rexa nie zamierzam koncentrować się na CX-7. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Lucass » 17 mar 2009, 22:31

I masz racje bo Toybota :) i Honda :) to nie Mazda z pelnym szacunkiem złaszcza do Hondy ale jeżdżąc CX-em a wczesniej jeżdżąc R X-em jestem corac bardziej przekonany do Madzi :)
Ja byłem zawsze fanem japanese toys i uważam że w tych czasach jeszcze Mazda spełnia moje oczekiwania :D
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 18 mar 2009, 00:14

Deniorek napisał(a):No i spalanie: 6 literków. zeby
Łudź się dalej :P
Skoro producent podaje 8.5/5.8/6.8 to zapomnij, że w trasie zejdziesz poniżej 7l, chyba, że będziesz 90 jeździł po płaskim...
Średnia tego silnika jest 7.8 i tyle się spodziewaj: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_s=110
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 18 mar 2009, 00:32

Deniorek ale ta Toyota to zupełnie inna klasa samochodu!! jak dla mnie nie ma porównania do cx, po cenie widzę ze kosztuje w katalogu 111800+1900 za lakier to jest 113700 opuszczą Ci max do 100000 może 95 wiec nie jest to mało jak za samochód tej klasy. co do prędkości to Cx ponoć zamyka licznik ale nie zamierzam tego sprawdzać bo po polskich drogach to nawet 160 to jest kosmos jechać a 15 minut w tą a w tą mnie nie zbaw a po 2 to wtedy na pewno nie będzie Ci palił 6 litrów bo wydaje mi się ze kolo 10 wciągnie.
ALE jeśli tylko to autko Ci się podoba to wbijaj śmiało bo to tez japoniec ale zupełnie w innym stylu. choć mając rexa i takie trochę "dziadowate" wozidło może się przydać :)
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez domin1979 » 18 mar 2009, 00:38

BEN napisał(a):co do prędkości to Cx ponoć zamyka licznik ale nie zamierzam tego sprawdzać bo po polskich
Na A2 się można rozbujać. Przy 200 km/h ma 4.500 obr. więc zapasu jeszcze jest sporo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 18 mar 2009, 01:04

Czy w CX-ie prędkość jest ograniczona elektronicznie do 210km/h ?? Co do wyboru Deniorka,to sam będzie wiedział co najlepsze dla niego...na wybór składa się wiele czynników.Jeśli chodzi o poziom obsługi serwisu Toyoty,to jest na wysokim poziomie,ja nie narzekam...a odnośnie Verso to rzecz gustu.To tylko potwierdza,że Mazda traci klientów i to nie z ich winy bynajmniej.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 18 mar 2009, 01:16

tery napisał(a):Czy w CX-ie prędkość jest ograniczona elektronicznie do 210km/h pytajnik

Raczej tak, z obrotów wskazuje, że spokojnie pójdzie więcej ale SUV-y nie powinny jeździć z takimi prędkościami ze względu na wyższy środek ciężkości i myślę, że dlatego wstawiają kaganiec. Wg mnie słusznie.
Pewnie opory powietrza też drastycznie rosną.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Sevyoruum » 18 mar 2009, 02:29

Witaj Domin,
Ja odnosnie Verso. Auto ciekawe i naprawde dobre. Jednakze trzeba sobie powiedziec, ze bynajmniej jak dla mnie sporo sie rozni od CXa. Przejedz sie tym autkiem, sam wiesz o co Ci chodzi i na co chcesz zwrocic uwage. W tej wersji z 2004 roku i silnikiem diesla 180 koni autko pracuje bardzo przyjemnie, na 1 i 2 autko spokojne, do jazdy po miescie, na 3-4 daje frajde z jazdy. Benzyna tez jezdzilem i wg mnie sa za slabe do tego autka. Mowie to, wiedzac ze masz rexa i van vanem, ale jak moher jezdzic raczej nie zamierzasz.

CX pozwala pobawic sie delikatnie sportowym charakterem tego auta, siedzi sie inaczej, inne jest spojrzenie przed przednia szybe. Podlokietnik w Verso z 2004 to bynajmniej w moim odczuciu jakies nieporozumienie. Albo ja mam niesymetryczna reke i po prostu mi bylo niewygodnie.

Podsumowalbym to tak:
W CXie uslyszysz- ojciec no depnij.
W Verso uslysysz- tatusiu a zajedziemy do mcdonalda?:)

Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez BEN » 18 mar 2009, 09:23

domin1979 napisał(a):Na A2 się można rozbujać. Przy 200 km/h ma 4.500 obr. więc zapasu jeszcze jest sporo.


Wiem że można i to tez sprawdziłem jadąc na zamkniętym odcinku 200 km/h więcej się nie dało a ja jeszcze sporo miejsca pod pedałem miałem wiec na pewno da się zamknąć licznik.

tery napisał(a):Czy w CX-ie prędkość jest ograniczona elektronicznie do 210km/h pytajnik


Tak jest ogranicznik na 210 km/h dowiadywałem się o tym w salonie, jest możliwość zdjęcia kagańca tylko po co?

domin1979 napisał(a):ale SUV-y nie powinny jeździć z takimi prędkościami ze względu na wyższy środek ciężkości i myślę, że dlatego wstawiają kaganiec. Wg mnie słusznie.
Pewnie opory powietrza też drastycznie rosną.


zgadzam sie całkowicie :D :D
a co do oporów powietrza to rosną one nieproporcjonalnie do prędkości.
tak na szybko znalazłem:
"Prędkość jazdy wpływa na wzrost siły oporu i to aż w kwadracie. Do 80 km/h opór aerodynamiczny odgrywa małą rolę w bilansie mocy i wymaga jedynie 1,4 KM. Przy 120 km/h już 22 KM i stanowi ok. połowę występujących oporów ruchu, co znacznie zwiększa zużycie paliwa."


Sevyoruum napisał(a):Podsumowalbym to tak:
W CXie uslyszysz- ojciec no depnij.
W Verso uslysysz- tatusiu a zajedziemy do mcdonalda?usmiech


piękne podsumowanie hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez marcink » 18 mar 2009, 09:53

Jak już się chwalimy...
Na obwodnicy Puław udało mi się dociągnąć do 205 km/h (oczywiście taka jazda tylko bez rodziny), ale pojawiła się ciężarówka i trzeba była hamować. Mam wrażenie, że było jeszcze trochę zapasu po pedałem gazu.
Ale pamiętajmy: Śmierć jeździ szybko...
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2007, 11:04
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Deniorek » 18 mar 2009, 11:15

No tak, to klasa Mazdy 5, ale z całym szacunkiem do CX-7, który chciałbym kupić, ale:
– diesel CX`a to parodia (no i brać będzie papierowo 9 litrów, czyt. co najmniej 11)
– cena jaką przyjdzie dać to różnica wyniesie ostre kilkadziesiąt tysięcy zł
– obecnie mam Verso z 2004 roku – nigdy żadnych problemów, świetnie się nią jeździ, jednostka benzyna 1,8 jest tak dynamiczna, że każdy van w tej klasie może tylko pomarzyć. Taniej kupicie tylko francuskie badziewie Renault (jeśli są to właściciele Francuzów to sorry, ale już mam opinię o tych autach)
– no i KWESTIA PALIWA, TEN SAMOCHÓD ZROBIŁ U MNIE ponad 180 tysięcy km w ciągu 4 lat. :D Jeśli mi różnica w spalaniu względem diesela CX-7 wyniesie nawet 3 litry (a tak będzie) to zakładając 4 zł za litr> 21600 zł różnicy
– kwestia rozliczenia z salonem Toyoty (auto stare oddaję, dostaję nowe w promocji) no i nie muszę widzieć smętnych twarzy sprzedawców Mazdy, którzy chyba z choinki się urwali :D Jak na razie wysunął się faworyt przed Land Cruiserem i CX-7. Co do jakości wykonania i niezawodności, Toyota to samo co Mazda. :) Mam obydwa samochody i mogę porównywać. A na lans już mam auto > RX-8. :) Ten co poszukuję ma zarabiać na siebie i być autem na miarę, a po ostudzeniu emocji CX-7 zdecydowanie przychylam się ku tradycyjnemu i niebrzydkiemu, bogato wyposażonemu Verso od Toyoty. No chyba, że ktoś mnie w konia będzie próbował zrobić to powrócę do myślenia o CX-7, ponieważ jest to auto niewątpliwie super, ale nie w moim przypadku. Tutaj chodzi o rozsądek w eksploatacji. :) Być może CX-7 niedługo jako trzecie auto? :P Czas pokaże... Z resztą na zdjęciach z Rexem możecie zobaczyć co obok stoi (temat w dziale "Nasze Mazdy" po kliknięciu na żółtego Rexa na dole).
1. RX-8 na lans
2. Verso na dłuższe wyjazdy, dojazdy itp. Auto na co dzień
2. SX-4 od Suzuki (tak to ten 4x4 kompakt z terenowym zacięciem)
Mając dwa auta spalające po ok. 14 litrów na 100km (bo CX`a wziąłbym tylko w benzynie) zbankrutowałbym. Niech żyje rozsądek. :] No i fakt, Verso może nie rzuca się w oczy tak jak CX-7, ale nie o szpan chodzi w aucie, które ma służyć tylko do jazdy (miłość do RX-8 to ta prawdziwa, a do Verso z rozsądku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Deniorek » 18 mar 2009, 11:26

tery napisał(a):To tylko potwierdza,że Mazda traci klientów i to nie z ich winy bynajmniej.


Oj traci, ale co zrobić. Teraz bardziej opłaca się kupić rocznego CX-7 za 80-90 tysia niż nowego z salony za 150 (zawsze co najmniej 60 tysięcy tylko dlatego, że auto nie jest nowe i ma kilkanaście tysięcy przebiegu). :D Co to się porobiło....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez BEN » 18 mar 2009, 11:30

Deniorek napisał(a):Taniej kupicie tylko francuskie badziewie Renault (jeśli są to właściciele Francuzów to sorry, ale już mam opinię o tych autach)


Oj kolego oburzyłem się strasznie Twoja wypowiedzią. <killer> <killer> <killer>
Od lat jeździłem francuzami (Cx-7 pierwszy nie francuz w mojej rodzinie) i dalej jeżdżę Xsara 1,6 16V i powiem Ci że niektóre opinie są mocno przesadzone np. kiedyś fan szmelcvagena powiedział mi ze w C5 (tez miałem do niedawna i zmieniłem właśnie na cx) najczęściej psuje się elektronika a w pasacie nic się nie dzieje bo tam jest bosch uwierz mi jakie było jego zdziwienie jak dowiedział się ze cala elektronika w citroenie jest z bosch. co do obiegowych opinii to uważam że w każdej marce trafi się egzemplarz który może mieć wady i nie ważne czy to mercedes szmelcvagen czy mazda.

Deniorek napisał(a):2. SX-4 od Suzuki (tak to ten 4x4 kompakt z terenowym zacięciem)

a Tym mnie strasznie rozbawiłeś hahaha hahaha hahaha
terenowe zacięcie? chyba takie samo jak cx. terenowe zacięcie z małych aut od suzuki to ma może jimmy vitara i kiedyś samuraj ale na pewno nie sx-4 który jest podpicowanym kompaktem
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 18 mar 2009, 12:22

Jak kupowałem Cx-a to priorytetem dla mnie był napęd AWD i wyższy samochód+prześwit. Wcześniej jeździłem Toyotą Corollą a drogi dojazdowe mam takie, że się nie sprawdzała. Dlatego odrzucałem z punktu Cx-y FWD. I Cx w moim przypadku spełnia moje oczekiwania. Do tego strasznie mi się podobał no i ta moc-added value!
Dlatego jestem bardzo zadowolony i gdybym się musiał przesiąść teraz do innego to byłaby dla mnie ogromna kara. Dlatego złego słowa nie dam powiedzieć o Cx-ie.
Nie ma sensu porównywać do Verso bo to zupełnie inny samochód. Jeżeli ktoś taki potrzebuje to brzmi interesująco. Jego odpowiednik to Mazda5.
Ja jechałem katowicką 220 km/h ale licznik zawyża więc było 210. Nie odczułem jednak odcięcia ale wierzę, że jest na 210. Na tych naszych drogach rzeczywiście więcej nie potrzeba. Dużo ważniejsze jest to, że jest jeszcze depnięcie przy wysokich prędkościach. Wiele osobówek ma podobną lub wyższą V-max ale jak je coś spowolni to już po nich. <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez jancio68 » 18 mar 2009, 12:39

No i co miłe i ułatwia życie to to, że inni kierowcy raczej zjeżdżają i ustępują pasa. Widok mordki Cx-a w lusterku wstecznym zmiękcza innych użytkowników lewego pasa <lol> . Naprawdę.
Nielicznych opornych, jeżdżących "przepisowo" i z rozregulowanym lusterkiem wstecznym trzeba objeżdżać z prawej zanim się zorientują. <faja>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez zahariash » 18 mar 2009, 13:16

jancio68 napisał(a):No i co miłe i ułatwia życie to to, że inni kierowcy raczej zjeżdżają i ustępują pasa. Widok mordki Cx-a w lusterku wstecznym zmiękcza innych użytkowników lewego pasa <lol> . Naprawdę.


To jest jakis syndrom mazdy chyba. Przesiadlem na 323f z toledo II i tez mi 2x wiecej aut zjezdza, mimo, ze technika jady ani szybkosc mi sie nie zmienila :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Deniorek » 18 mar 2009, 16:39

BEN napisał(a):
Deniorek napisał(a):Taniej kupicie tylko francuskie badziewie Renault (jeśli są to właściciele Francuzów to sorry, ale już mam opinię o tych autach)


Oj kolego oburzyłem się strasznie Twoja wypowiedzią. <killer> <killer> <killer>
Od lat jeździłem francuzami (Cx-7 pierwszy nie francuz w mojej rodzinie) i dalej jeżdżę Xsara 1,6 16V i powiem Ci że niektóre opinie są mocno przesadzone np. kiedyś fan szmelcvagena powiedział mi ze w C5 (tez miałem do niedawna i zmieniłem właśnie na cx) najczęściej psuje się elektronika a w pasacie nic się nie dzieje bo tam jest bosch uwierz mi jakie było jego zdziwienie jak dowiedział się ze cala elektronika w citroenie jest z bosch. co do obiegowych opinii to uważam że w każdej marce trafi się egzemplarz który może mieć wady i nie ważne czy to mercedes szmelcvagen czy mazda.

Deniorek napisał(a):2. SX-4 od Suzuki (tak to ten 4x4 kompakt z terenowym zacięciem)

a Tym mnie strasznie rozbawiłeś hahaha hahaha hahaha
terenowe zacięcie? chyba takie samo jak cx. terenowe zacięcie z małych aut od suzuki to ma może jimmy vitara i kiedyś samuraj ale na pewno nie sx-4 który jest podpicowanym kompaktem


Jeździłeś? :) Fakt, że nie jest to rasowa terenówka, ale uwierz mi, że sprawuje się w każdych warunkach. :) Fakt, że po skałach nie pojeździsz, ale uwierz mi, że mało jest samochodów, które jednocześnie dobrze sprawują się na co dzień i na błotnistym, zaśnieżonym polu. Co do Renaulta to po tym jak szyba w jednorocznym Megane spadła sama z siebie podczas jazdy to już mnie nic nie zaskoczy. Nie mówiąc o comiesięcznych wizytach, aby naprawić elektrykę. Jedyne co dobre we Francuzach to jedynie, że fajnie czasami wyglądają. No i proszę mi tu się nie obrażać. To moje zdanie, a to wolny kraj. :)

BTW: Byłem dzisiaj w salonie Toyoty i już pierwszy etap zaklepany. Zdecydowanie na plus. Tak jak już wcześniej pisałem Verso to klasa Mazdy 5. Ale Mazda 5 już tak nie zachwyca. Z CX-9, CX-7, RX-8, MX-5, 3, 2 to właśnie 5 dla mnie nigdy nie miała tej indywidualnej duszy > zdecydowanie bez filozofii zoom-zoom. ;P To już faktycznie auto pokroju: żona zacznie cię zdradzać, a dzieci wyśmieją. :) Takie mam odczucia. No i mam dziwne wrażenie, że te nadkola to Toyota ukradła Maździe. Takie same robią się te wszystkie auta.....

Obrazek
Obrazek

Nie zmienia to faktu, że potencjał usportowiana aut rozpoczęła Mazda, a inni bezczelnie zaczęli ściągać dobre pomysły. :) Ale to chyba plus dla klientów. :]

Ale widzę, że podjudziłem Was trochę. <lol> Tak posypały się posty, że heja. Nie zmienia to faktu, że CX-7 traci ogromne rzesze klientów, a posunięciem z dieselem po prostu zepsuła wszystko. Do poprawki. Jak kupować to tylko benzynkę, diesela dla emerytów zza zachodniej granicy. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 18 mar 2009, 18:03

Deniorek napisał(a):Tak posypały się posty, że heja. Nie zmienia to faktu, że CX-7 traci ogromne rzesze klientów, a posunięciem z dieselem po prostu zepsuła wszystko. Do poprawki. Jak kupować to tylko benzynkę, diesela dla emerytów zza zachodniej granicy.


Hmmm... Deniorek ,ty to potrafisz wkładać kij w mrowisko :P Może poprawią te przełożenia...Powiedz..."i co z nami będzie...kiedy spotkamy się na zakręcie" :D ?? Być może CX-7 ;) ...zobaczymy...a może coś innego.A rzesze odpływają...
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto