Bioester – Kto leje?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Lukano » 18 wrz 2008, 08:29

Hmmmm było to z 8 lat temu nie za bardzo pamiętam. Napisane było BIODIESEL i był duuużo tańszy od ON.
A że wtedy dla nas ceny paliw w Niemczech były kosmiczne to lałem to. Zrobiłem na tym jakieś 1500 km w Niemczech i się dobrze smigało. Tylko tak jak pisałem to był zwykły diesel z komorą wstępną, a nie nowe CR, które na pewno jest bardziej wrażliwe na jakość paliwa.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez siegu » 18 wrz 2008, 19:21

Kolega z pracy 2 tygodnie temu zalał cały zbiornik na Bliskiej do golfa III TDI wyjezdził ponad połowę i nie czuje róznicy przynajmniej tak twierdzi
Poczekam co będzie dalej <lol>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Bartg » 19 wrz 2008, 00:28

Hmm przegladalem niedawno u zaprzyjaznionego kioskarza jak co tydzien Motor Auto-Swiat itp i chyba w auto-smieciu byl artykul o biodizlu – wniosek byl taki, ze obecnie prawie zadna firma nie zaleca stosowania Biodiesela i nie bierze odpowiedzialnosci za skutki z uzywania dla silnika. Pisali, ze w starych dieselach na pompie jest ok.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Riki » 19 wrz 2008, 00:32

Bartg napisał(a):Pisali, ze w starych dieselach na pompie jest ok.


DiTD też jest "na pompie" a mimo tego Mazda nie zaleca stosowania takiego paliwa. W 98r nie było tego silnika w ofercie Mazdy w PL ze względu na zbyt słaba jakos paliwa w PL... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bartg » 19 wrz 2008, 02:46

Mowili o starych dizlach, jako przyklad byl chyba Golf II TD.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Grzyby » 19 wrz 2008, 10:28

Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 19 wrz 2008, 10:46

Riki napisał(a):W 98r nie było tego silnika w ofercie Mazdy w PL ze względu na zbyt słaba jakos paliwa w PL...

A w 1998r. Mazda oferowała jakikolwiek silnik na polskim rynku?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez siegu » 19 wrz 2008, 11:30

Riki napisał(a):DiTD też jest "na pompie" a mimo tego Mazda nie zaleca stosowania takiego paliwa.

Dla świętego spokoju to chyba żadna Marka nie zaleca. Zastanawiam sie tylko ile w tym obaw producentów a ile w tym pracy lobby firm naftowych i rafinerii. Stawiam bardziej na tych drugich.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez brii » 19 wrz 2008, 12:00

siegu napisał(a):żadna Marka nie zaleca.

Opel bezwzględnie zakazuje w jakichkolwiek proporcjach...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 19 wrz 2008, 13:47

brii napisał(a):A w 1998r. Mazda oferowała jakikolwiek silnik na polskim rynku??


choćby BJ i GF (1.5 i 1.8 w 323 i 2.0 115KM w GF/GW)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Fiveopac » 19 wrz 2008, 15:38

Na zyczenie Grzyby przenosze do Diesla.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 19 wrz 2008, 18:19

Riki napisał(a):choćby BJ i GF (1.5 i 1.8 w 323 i 2.0 115KM w GF/GW)

A mi się wydaje, że Mazda nie prowadziła wtedy sprzedaży w Polsce ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez siegu » 21 wrz 2008, 09:53

brii napisał(a):A mi się wydaje, że Mazda nie prowadziła wtedy sprzedaży w Polsce

mi też

Wracając do tematu to ten bioester to chyba nic dobrego :P skoro nikt na nim nie jeździ – przymajmniej nikt z naszego forum :]
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Riki » 21 wrz 2008, 12:38

brii napisał(a):A mi się wydaje, że Mazda nie prowadziła wtedy sprzedaży w Polsce


Prowadziła........ :) (poszczególne salony np. AZ sprowadzały je na zamówienie..)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 21 wrz 2008, 13:10

Riki napisał(a):Prowadziła........

Nop – to byli brokerzy – Mazda oficjalnie nie działała w PL (więc nie oferowała żadnego silnika ;)).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 21 wrz 2008, 13:16

brii napisał(a):Mazda oficjalnie nie działała w PL (więc nie oferowała żadnego silnika


niech Ci będzie :D <lol> ...........a te silniki w autach to sobie sami tutaj montowali ;)

Wracając do tematu.. wtedy właśnie nie było możliwości sprowadzenia silnika DiTD. Z Warszawskiego salonu jednak wyjechało kilka sztuk DiTD ale tylko w roku 2003 w modelu Premacy po lifcie (RF3F pod maską i wersja Active)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzechmazda 323fD » 23 wrz 2008, 07:26

Biodiesel to pseudo ekologia wyprodukowanie litra biodisla jest drogie i energochłonne gdyby nie dopłaty z unii na które my wszyscy się składamy biodiesel był by droższy od ropy. podczas spalania prócz miłego zapachu smażonych placków wydobywa się duużo CO2, który rośliny zasymilowały z atmosfery. To samo jest ze spalaniem drewna. To tylko bajka dla ciemnych ludzi mada na "ekologię"
NIE TANKOWAĆ
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez siegu » 24 wrz 2008, 18:28

Ale nadal tańszy na stacji od ON i część ludzi ze względów ekonomicznych go leją i będą lać
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez mbr » 10 lip 2009, 11:47

Ok, pobawimy się trochę w archeologię, bo nie znalazłem nowszego wątku o biodieslu.

Tankuję bio z przekonania, nie ze względów ekonomicznych.
Najpierw 30-letni Golf. Przejechałem na B100 jakieś 30 000 km efekt: rozpuściły się gumowe przewody paliwowe. Po zmianie na PCV też było tak sobie, bo twardniały szybko, zmieniłem na polietylenowe i problemy się skończyły.

Od roku Matsuda 626 GD, też stara bo `90. Zwykłego ON nalałem ze dwa razy albo trzy, poza tym 20 000 na bio.
Do tej pory nic. Kompletnie nic. Oprócz tego, że silnik jest żywszy niż na ON. Lepiej przyspiesza, jeśli w tym mułku w ogóle o przyspieszeniu możemy mówić.

Spotkałem gdzieś opinię, że bioester jest bardziej ściśliwy (ma mniejszy moduł sprężystości) od ON i może powodować jakieś tam wyższe ciśnienia w układzie wtryskowym. Ale co z tego wynika – pojęcia nie mam.

Jak się silniczek rozpadnie to dam znać. <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2008, 19:53
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: Były: 626 '90 GD RF, 626 '93 GE RF-CX
Jest: Premacy 2.0 FS '03

Postprzez topik » 12 lip 2009, 14:39

Witam! Mój brat ma VW Golf IV 1.9 TDI i jeździł trochę na biodieslu i powiedział, że moc jest taka sama jak na ON. Biodiesla tankował na Orlenie. W instrukcji obsługi od Passata z 2000 roku jest napisane, że można jeździć na oleju roślinnym. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto