Spiskowa teoria dziejów...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Xenocyd » 7 sie 2008, 22:08

ntgale napisał(a):Ogólnie pozytywna opinia o tym aucie za przystępną cenę.

Jak na niemiecki program to opinia byla znacznie bardziej niz pozytywna! Slowa, ze "jesli juz kupowac SUVa to koniecznie tego" wypowiedziane przez niemca, w niemieckiej telewizji o japonskim aucie to juz niemal hymn pochwalny! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez tomekrvf » 7 sie 2008, 23:13

Pierwszy kontakt z mazdą miałem w 1990 roku. Kolega miał 626 GC z silnikiem 1.6, ja ujeżdzałem passata. W tamtym czasie mazda wydawała się przy passacie statkiem kosmicznym. Nie widziałem bardziej zaawansowanego technologicznie samochodu, a passat przy GC wydawał się śmieszny. Jako że GC było w wersji GLX, to totalnym szokiem dla mnie była pełna elektryka szyb, lusterek, centralny zamek, fotele...
Poza tym samochód fantastycznie chodził po winklach, a silnik tak przyjemnie pracował że chciało się go non stop kręcić do czerwonego pola.

Wracając do teraźniejszości, a konkretnie do poprzedniej M6, wydaje mi się że jednak mazda trochę została w tyle w porównaniu z europejską konkurencją VW, Audi, BMW itp. Coby nie mówić o np Passacie że nudny jak flaki z olejem, to w kilku miejscach przebija mazdę. Przede wszystkim hamulce, rzecz zaniedbywana przez Japończyków, które w Passacie są lepsze od mazdy. Komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie, w czym doskonale pomagają wygodne, wielkie fotele. Niby przednie zawieszenie w VW się psuło, ale za komplet wahaczy do Passata mamy 1.5 wahacza do M6. Kolejny temat to zabezpieczenie antykorozyjne. Wystarczy obejrzeć kilkuletnią M6 od spodu żeby stwierdzić, że można byłoby to zrobić lepiej. Pod tym względem niemieckie auta to mistrzostwo świata.
Teraz życzę powodzenia najnowszej "szóstce" żeby zdobyła jak najwięcej klientów, bo auto prezentuje się niesamowicie. Gdybym miał kasę, to przytuliłbym nową M6 w kombi, najchętniej z 2.3 turbo. Diesel jest przestarzały. No a po zakupie możnaby zastanawiać się kiedy rudy zaatakuje tylne nadkola <lol>
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez domin1979 » 8 sie 2008, 08:09

tomekrvf napisał(a):Gdybym miał kasę, to przytuliłbym nową M6 w kombi, najchętniej z 2.3 turbo. Diesel jest przestarzały. No a po zakupie możnaby zastanawiać się kiedy rudy zaatakuje tylne nadkola łoł
Myślę podobnie, dlatego czekam na nowego 2.2l, zobaczymy co stworzą. Podobno wstrzymali pracę nad MPS żeby skupić się na nim więc na benzynę turbo jeszcze pewnie poczekamy. Jedyne czego się obawiam w nowej 6 to komfort jazdy, wszędzie straszą sztywnym zawieszeniem. Ale to już muszę sam ocenić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Mako » 8 sie 2008, 08:17

ntgale napisał(a):Ogladałem ten program. Był to "test" – to za dużo powiedziane – raczej recenzja CX-7 ale z silnikiem benzynowym. Na koniec tylko powiedzieli, że będzie dostępna wersja również z dieslem 2,2 pod koniec roku. Ogólnie pozytywna opinia o tym aucie za przystępną cenę.

<czytaj>
Mako napisał(a):wlaczylem na sama koncowke


wiec nie podkreslaj ("test") tak jak kogos wprowadzalbym w blad umyslnie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez ntgale » 8 sie 2008, 09:32

domin1979 napisał(a):...Jedyne czego się obawiam w nowej 6 to komfort jazdy, wszędzie straszą sztywnym zawieszeniem...

Nie jest tak strasznie sztywne, aby nie zapewniać wystarczająco dużo komfortu, ale co bardziej upierdliwe jest ono głośne.

Mako napisał(a):...tak jak kogos wprowadzalbym w blad umyslnie

Nie to było moim celem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez Mateusz L » 8 sie 2008, 10:40

tomekrvf napisał(a):Przede wszystkim hamulce, rzecz zaniedbywana przez Japończyków, które w Passacie są lepsze od mazdy.

Zgadza się, ale ponoć hatchback ma lepsze od BMW 3 i C klasy, a Mazda 2 pod tym względem miażdży konkurencję. Fakt-to tylko częściowe usprawiedliwienie i Mazda powinna popracować nad hamulcami, a także ich niezawodnością (blokowanie się ręcznego :| )


tomekrvf napisał(a):Pod tym względem niemieckie auta to mistrzostwo świata.

Nie wszystkie-Opel, Ford, nawet Mercedes...nie wiem jak najnowsze,ale niedawno rdza jeszcze je lubiła.
A Mazda-chyba dostała nauczkę i pewnie akcje serwisowe wyszły drożej niż zabezpieczenie fabryczne. :P
Zastanawia mnie jedno-cena Mazdy z dobrym wyposażeniem, sprowadzanej w końcu z Japonii itd. jest dużo niższa niż np. gołego Passata. Gdzie jest więc haczyk?


domin1979 napisał(a):edyne czego się obawiam w nowej 6 to komfort jazdy, wszędzie straszą sztywnym zawieszeniem.


A tam gdzie ja czytałem piszą, że jest sztywne, ale komfortowe (poza AŚ :D ) A jeśli głośne-no cóż wiem, że to nowe auto,ale może wystarczy wygłuszyć nadkola.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez People_Hate_Me » 8 sie 2008, 10:56

nie zapomnijmy że pierwsze modele z seri zawsze są "wadliwe" i po roku zawsze wprowadzaja ulepszenia do tych modeli. Wiec wydaje mi sie że najlepiej z osądami poczekac do przyszłego Roku.
Choc nie powiem Mazda wyglądem powala konkurencje (rzecz gustu. moja Girl Twierdzi że to passat nowy gniecie konkurencje)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Martinez81 » 8 sie 2008, 12:01

Wygląd aut kwestia gustu. :) Nawiązując do poprzedniego postu. :D

Auto ma dawać przyjemność z jazdy(z mojego punktu widzenia),ale wiem doskonale,że ludzie kupując auta kierują się różnymi pobudkami i dla niektórych wcale elastyczność czy dlugość siedziska nie są najważniejsze. Tak jak ktoś tu przede mną pisal autem trzeba się przejechać,wtedy się stwierdzi czy się dobrze w nim czuję. :)

A co do nowego Accorda i M6 to powiem szczerze z mojej strony wygląda to tak. Wygląd z zewnątrz M6,ale wnętrze Accorda.:D Paskudne są te nowe plastiki wykończenia w M6,jakoś w Hondzie zrobily an mnie lepsze wrażenie. :D
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Mirek » 9 sie 2008, 02:47

Nie będę się tutaj zbytnio rozpisywał ale kikoma rzeczami chciałbym się z wami podzielić.
Pierwsza sprawa to nie tylko moja opinia o AutoŚwiecie – porównać można do Faktu – ich testy są raczej mało miarodajne, i ja je traktuję z przymrużeniem oka. Czasem czytam, ale bardziej dla poradników czy nowniek, niż dla testów. Testy wolę przeczytać chociażby na Car & Driver.
Co do Passata – ludzie przyzwyczaili sie do tego typu samochdów właśnie, i dla wielu jest to ideał. Co nie zmienia faktu, że jak wsiadam do VW czuję się nieswojo. To nie dla mnie. Ale to bardziej już w tym momencie chyba kwestia indywidualnych preferencji.
Nie stać mnei nia nowy samochód, więc ja osobiście bardziej patrzę pod kątem niezależnych statystych prowadzowych chociażby przez ADAC czy TUV i tutaj japońskie marki, w tym Mazda przodują niezależnie od tego czy to model z roku 90' czy 05'
Co do stylistyki nadwozia, Mazda miała swoje lepsze i gorsze lata. W mojej opinii 6-ka była pierwszym ładnym modelem po 626 GE w tej klasie samochodów. Inna sprawa że nie każdy kupuje auto które ma ładnie wyglądać. Tak czy inaczej, cieszę się niezmiernie, że doczekałem czasu w którym nowe Mazdy nie dość że zgodnie z tradycją są bezawaryne, ładnie zaplanowane zarówno pod względem stylistycznym jak i funkcjonalne to jeszcze wcale nie odstają od innych marek w tej samej klasie w kwestiach jakości wykończenia, spalania, właściwości jezdnych itd. itp. jak dla mnie to już wystarczy żeby wybrać Mazdę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez abcd » 9 sie 2008, 08:58

W angli mazda kombi diesel wygrała z passatem kombi diesel

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... ssat.html#

Kliknijcie na Open Table – wg nich mazda miała mniejsze spalanie i o cztery metry mniejszą drogę zatrzymania ale tam jeszcze passat z pompowtryskiem (test z kwietnia) , a więc jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja tam bym się nie opierał tylko na liczbach z auto świata , u nich sporo artykułów to zwykłe przetłumaczenia z auto bilda.

Poza tym proponuje przyczytać do połowy artykuł jeremy clarksona w którym co nieco rozjaśnia dlaczego niektórzy dziennikarze motoryzacyjni lubią dany samochód – sam nawet stwierdza , że tak kiedyś robił ale zaprzestał

http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 124046.ece

dlatego mam skłonność wierzyć że clarkson jest raczej uczciwy w swoich testach .
abcd
 

Postprzez Mateusz L » 19 sie 2008, 10:27

Test Auto Moto- wrzesień 2008.
M6, Passat,Mondeo, C5...wszystkie, jak w AŚ kombi z dieslami.
Mazda przegrywa ze wszystkimi różnicą ok. 15-20 pkt.
Wersja testowa jest o 39kzł tańsza od Passata,a dostaje niemal identyczną ocenę w kat. cena.
Zarzuty:" najgorsze osiągi,słaby komfort, mały bagażnik, słabe hamulce,brak w opcji np. nawigacji"
Niezła ocena wnętrza Passata: "Prostota i ponadczasowa elegancja"– piękne, lśniące srebrzystymi plastikami wnętrze-cóż za elegancja...aha i Mazda ma do <dupa> ergonomię i prosty komputer o skomplikowanej obsłudze...

Jest też test M3 i Focusa, obydwa 1.6d- Focus zwycięża, choć nieznacznie.

PS. Tym razem Mazda 6 zatrzymała się po 37,6 i 37,4m. Niewiele dalej od Mondeo, a Passat -35,7/ 35,2...
PS.2. Mazda jest krytykowana za mała ilość miejsca w bagażniku (o całe 24l mniej niż C4, a po rozłożeniu foteli o 161 l. WIĘCEJ niż C4 i najwięcej w teście).Mazda dostała najmniej punktów.Za funkcjonalność po równo, choć wspomniane jest o genialnym KARAKURI,a punktów brak.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto