Koniec jazdy samochodem na światłach mijania przez cały rok ??

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez qlesh » 4 lip 2008, 21:27

aphazel napisał(a):a rowerzysta nie jedzie tuż przy krawędzi jezdni, bo mu tyłek siodełko na dziurach obija

Niech jedzie środkiem albo się przesiądzie do samochodu.
Rzeczywiście potrzebne mi świecenie światłami w dzień gdy jadę o godzinie 13:00 z prędkością 50/h po mieście. Co za problem włączyć te światła w warunkach, gdzie rzeczywiście one komuś pomogą? Dlaczego nie uczy się kierowców myśleć? Dlaczego nie mogę sam decydować o tym kiedy światła mogą pomóc a kiedy są zupełnie zbędne? Co za problem przekręcić ten przełącznik o ok. 80 stopni kiedy jest to POTRZEBNE? Dlaczego ja mam jeździć na światłach przez to, że nie szkoli się kierowców tak jak Pan Bóg przykazał, że nie buduje się dróg, że nie myśli się o drugim kierowcy, pieszym, rowerzyście tylko o tym żeby mieć ich z głowy? Dlaczego nie buduje się ścieżek dla rowerzystów? Pewnie, że może tak samo jechać poboczem lub dziurawą krawędzią drogi obijając sobie tyłek o siodełko i ryzykując czołowe z samochodem w warunkach jakie kolega aphazel opisał.
Kto mi odpowie?
Za i przeciw używania świateł w ciągu dnia jest naprawdę wiele. Gdyby kierowcy myśleli, gdyby ich tego uczono, nie było by tego debilnego przepisu, ale lepiej jak zwykle półśrodkami leczyć sytuację na drogach.

Poza tym jest już jeden obszerny temat o używaniu świateł mijania w dzień, po co drugi temat tym razem o ich nieużywaniu w ciągu dnia? :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez gari » 5 lip 2008, 02:55

qlesh a dlaczego masz jezdzic w zapietch pasach??A dlaczego potrzebujesz miec prawo jazdy by prowadzic samochod??A dlaczego masz jezdzic prawa strona jezdni a nie lewa??
A dlatego ze takie sa przepisy...i nie tobie je interpretowac tylko przestrzegac...osobiscie za cholere nie kumam tego calego zamieszania wokol swiatel...wzasadzie nic kierowcow to nie kosztuje i nikomu procz kierowcow mx-5tek ;) na drodze to tez nie przeszkadza a w przypadku pieszych i rowerzystow to widac troche pomaga

XsiX napisał(a):to już dane dotyczące poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów są znacznie bardziej wymowne. Od kwietnia ubiegłego roku liczba potrąceń rowerzystów spadła o prawie 20 proc., a pieszych – o 10 proc


gdyz najwyrazniej

ntgale napisał(a):? To oni mnie lepiej widzą i uciekają do rowu jak jadę?


POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez qlesh » 5 lip 2008, 05:33

gari, bo uważam, że nie tędy droga jeżeli chodzi o chęć poprawy bezpieczeństwa na drogach. Co mają pasy czy jazda prawą stroną do świateł? Zmania myślenia niektórych młodych ale i starszych kierowców więcej by dała niż te włączone w każdym pojeździe światła, czy to poruszającym się 40km/h po mieście czy 70 km/h w trasie. Pewnie, że łatwiej wprowadzić przepis i mieć resztę w pupie. Jakoś to będzie.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez zeusik » 5 lip 2008, 10:09

Ja jestem za zmiana przepisu i dobrze ,ze ktos tez o tym mysli.

Po prostu nie patrze sie na samochody, tylko na debilne swiatla!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez arcziartur » 5 lip 2008, 10:23

tak ale nie wiem czy wzięli pod uwagę to że jest o wiele więcej aut i coraz więcej młodych kierowców i efekty są widoczne na drogach
ZOOM ZOOM
W ich sercach-motocykl rozpala ognisko miłości
i choć los czasem nie oszczędza, a życie nie zna litości,
oni pozostaną wierni swej miłości do samego końca
i będą wciąż gnać przed siebie drogą pełną słońca
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 19:52
Posty: 676
Skąd: Sieradz / Warszawa
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 1997r
Honda VFR V-Tec 800 2003r.

Postprzez Lukano » 5 lip 2008, 11:02

Ja jestem za światłami 24 na dobę, ale tylko poza obszarem zabudowanym.
W mieście w 70% stoję w korkach i oświetlam tylko pojazd przede mną.
Od lat jeździłem na światłach, ale na trasie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez aphazel » 5 lip 2008, 11:03

gari napisał(a):.osobiscie za cholere nie kumam tego calego zamieszania wokol swiatel...wzasadzie nic kierowcow to nie kosztuje

No jednak kosztuje. Większy pobór mocy – większe spalanie.

Ja jestem jak najbardziej za utrzymaniem obowiązku używania świateł mijania. Na trasach patrzę nie tylko na światła, ale i na samochody i muszę przyznać, że światła robią ogromną różnicę, jeśli chodzi o dostrzegalność z daleka.

No przyznam, że dostrzegam teraz jeden celny argument przeciw: przy krążeniu tylko po mieście 50km/h faktycznie sensowność używania spada... ale tylko w małych miasteczkach i ciasnych uliczkach. Są przecież większe miasta, z długimi i szerokimi ulicami po 3 pasy ruchu w jedną stronę i tam też te światła się przydają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez gari » 5 lip 2008, 16:13

qlesh napisał(a):Co mają pasy czy jazda prawą stroną do świateł?


taki sam przepis w kodeksie drogowym jednak ich nie kwestjonujesz ;)

qlesh napisał(a):Pewnie, że łatwiej wprowadzić przepis i mieć resztę w pupie

na reszte trzeba duzo wiecej czasu i pieniedzy ... a ze sytuacja na polskich drogach jest tragiczna mozna zaczac od glupich rozwiazan ktore chociaz troche wplyna na bezpieczenstwo

aphazel napisał(a):gari napisał:
.osobiscie za cholere nie kumam tego calego zamieszania wokol swiatel...wzasadzie nic kierowcow to nie kosztuje

No jednak kosztuje. Większy pobór mocy – większe spalanie.


prosze bez przesady ile 2zl wiecej wydasz miesiecznie na gaz?? a no i jeszcze zapomnialem o 4zl na nowe zarowki w Tesco raz do roku hahaha
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez qlesh » 5 lip 2008, 16:48

gari napisał(a):qlesh napisał:
Co mają pasy czy jazda prawą stroną do świateł?


taki sam przepis w kodeksie drogowym jednak ich nie kwestjonujesz

No, właśnie nie taki sam. Jeden dotyczy zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodzie a drugi jazdy na światłach mijania w dzień. Nie wiem co tu takiego samego <glupek2>


gari napisał(a):qlesh napisał:
Pewnie, że łatwiej wprowadzić przepis i mieć resztę w pupie

na reszte trzeba duzo wiecej czasu i pieniedzy ... a ze sytuacja na polskich drogach jest tragiczna mozna zaczac od glupich rozwiazan ktore chociaz troche wplyna na bezpieczenstwo


Po czym wnosisz, że światła poprawily bezpieczeństwo? Po zwiększonej liczbie wypadków?
No, w sumie racja. Myliłem się :) jeździjmy na światłach.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Yard » 5 lip 2008, 16:54

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. <jelen>
Te same koronne argumenty za jazdą na światłach (tylko w druga stronę) podnosił PiS gdy wprowadzał ten przepis.
Matołki nie biora pod uwagę, że zwiekszyła się liczba samochodów, a w konsekwencji zwiększyło się prawdopodobieństwo wypadków. W przeliczeniu na liczbę poruszających się pojazdów wypadków może być mniej. Ale do tego to już trzeba trochę pomyśleć.

"Potrzebny elektorat, to może kierowcy będą na nas głosować". <glupek2>
Ostatnio edytowano 5 lip 2008, 17:00 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez qlesh » 5 lip 2008, 17:00

Byle się dorwać do żłoba, o to przecież chodzi, nie? Kasa za recykling też już poszła się je****ć hehe.
Ale co tam, emigranci na pewno wrócą :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Lukano » 5 lip 2008, 17:00

qlesh napisał(a):Po zwiększonej liczbie wypadków?

To tak jak z ubezpieczeniami. Dlaczego PZU jest na 1 miejscu pod względem liczby skarg ??
Bo ma 80% rynku jeśli dobrze pamiętam.
Tak samo tu, ilość wypadków się zwiększyła. Ale ile samochodów przybyło na drogach. A widać to, jest coraz bardziej ciasno.
tak jak napisałem wcześniej jest za ale tylko poza terenem zabudowanym.Nawet jak gdzieś w warszawie są 3 pasmowe trasy ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez qlesh » 5 lip 2008, 17:05

Dokładnie, tak samo tu. Skoro przybywa samochodów to normalne państwo buduje nowe drogi, tym bardziej, że ich w sumie nie ma hahaha , ale nie u nas. U nas robi się co innego. Stawia się radary, kupuje się wideoradary do radiowozów i czeka się. Czeka się nie wiem na co :D chyba na euro ;)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Yard » 5 lip 2008, 17:07

Lukano napisał(a):To tak jak z ubezpieczeniami. Dlaczego PZU jest na 1 miejscu pod względem liczby skarg ??
Bo ma 80% rynku jeśli dobrze pamiętam.
Tak samo tu, ilość wypadków się zwiększyła. Ale ile samochodów przybyło na drogach. A widać to, jest coraz bardziej ciasno.

Genialna statystyka. Przy jej pomocy można wszystko udowodnić. Trzeba tylko odpowiednio dobrać liczby i uzasadnienie. <lol>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Lukano » 5 lip 2008, 17:34

Yard napisał(a):Trzeba tylko odpowiednio dobrać liczby i uzasadnienie.

No liczb to mi się nie chce szukać ;)
Procentowo przybyło więcej samochodów niż zwiększyła się liczna wypadków ;)
qlesh napisał(a):Stawia się radary, kupuje się wideoradary do radiowozów i czeka się. Czeka się nie wiem na co

Bo jak to w Polsce ;) Foto radar kosztuje ułamek ceny kilometra autostardy, a jeszcz się zwraca z mandatów :P A nowe autostrady trzeba będzie tylko kiedyś remontować ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez xcynix » 5 lip 2008, 19:01

Lukano napisał(a):
qlesh napisał(a):Po zwiększonej liczbie wypadków?

To tak jak z ubezpieczeniami. Dlaczego PZU jest na 1 miejscu pod względem liczby skarg ??
Bo ma 80% rynku jeśli dobrze pamiętam.
Tak samo tu, ilość wypadków się zwiększyła. Ale ile samochodów przybyło na drogach. A widać to, jest coraz bardziej ciasno.
tak jak napisałem wcześniej jest za ale tylko poza terenem zabudowanym.Nawet jak gdzieś w warszawie są 3 pasmowe trasy ;)


Rozumiem że liczba samochodów wzrosła dopiero w zeszłym roku? <lol>
Jakoś przez kilka lat liczba samochodów na drogach wzrastała a liczba wypadków liczona na tysiąc samochodów spadała.I to jest naprawdę pechowa okoliczność dla zwolenników przepisu bo teraz uzasadniając jego sensowność muszą się chwytać naprawdę karkołomnych argumentów.
Z drugiej strony jestem spokojny że za jakiś czas statystyka się zmieni. Postawimy rekordową liczbę fotoradarów, radiowozy z wideo rejestratorami tez coraz mocniej się rozpowszechniają. Spadną prędkości i liczba wypadków też spadnie. I będzie można ogłosić sukces i poprzeć swoje twierdzenia badaniami statystycznymi.

@Lukano.
Rozumiem że nie chce Ci się szukać liczb. Mi tez sie nie chce ale ja np z logiką nie mam problemów i wiem że jeśli wzrosła liczba wypadków liczona na tysiąc samochodów to jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.
Jest dobrze ale nie beznadziejnie
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 11:02
Posty: 10
Auto: M3 BK 1.6 Diesel 2007

Postprzez aphazel » 5 lip 2008, 19:12

xcynix napisał(a):Rozumiem że liczba samochodów wzrosła dopiero w zeszłym roku? <lol>

No w zeszłym roku był niezły boom, bo mieliśmy wzrost gospodarczy i umocnienie złotówki niezłe. Wiele osób kupiło auta sprowadzone zza granicy.
xcynix napisał(a):Jakoś przez kilka lat liczba samochodów na drogach wzrastała a liczba wypadków liczona na tysiąc samochodów spadała.

A masz jakiś link do tych danych? Chętnie na nie zerknę, bo ja nie widzę nigdzie takich statystyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez xcynix » 5 lip 2008, 20:52

aphazel napisał(a):
xcynix napisał(a):Rozumiem że liczba samochodów wzrosła dopiero w zeszłym roku? <lol>

No w zeszłym roku był niezły boom, bo mieliśmy wzrost gospodarczy i umocnienie złotówki niezłe. Wiele osób kupiło auta sprowadzone zza granicy.
xcynix napisał(a):Jakoś przez kilka lat liczba samochodów na drogach wzrastała a liczba wypadków liczona na tysiąc samochodów spadała.

A masz jakiś link do tych danych? Chętnie na nie zerknę, bo ja nie widzę nigdzie takich statystyk.

http://www.policja.pl/portal/pol/8/160/Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2007.html
i ciekawostki
http://www.kapitalizm.org/?action=show_article&art_id=4469
http://www.pressmedia.com.pl:8080/sn/index.php?option=com_content&task=view&id=1821&Itemid=40
tutaj polecam szczególnie
Nie ma wypadków przez brak świateł
– Analizowałem tysiące wypadków – mówi Zbigniew Jabłoński, biegły sądowy z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych. – Nigdy nie stwierdziłem, by przyczyną wypadku był brak świateł w dzień w normalnej przejrzystości powietrza. Żaden ze znanych mi biegłych w Polsce i zagrancą, nie przyznał się do wniosku, że brak świateł w dzień był przyczyną wypadku.

Okazuje się też, że nikt nie prosił żadnego ze stowarzyszeń rzeczoznawców ruchu drogowego o informacje o wpływie świateł w dzień na bezpieczeństwo ruchu. Skąd więc posłowie przygotowujący przepis o obowiązku włączania reflektorów wzięli dane do uzasadnienia ustawy? Można przypuszczać, że na zapotrzebowanie lobby motoryzacyjno-paliwowego, dane te zostały wyciągnięte z kapelusza. Policyjna statystyka potwierdza to przypuszczenie.

tutaj podsumowanie zysków i strat
http://www.rp.pl/artykul/123249.html
gdyby się komuś nie chciało czytać to też ciekawy cytat
– Ze statystyk wypadków drogowych, które wydarzyły się w ciągu dnia w miesiącach maj – sierpień 2007 i 2006 wynika, że nie ma zmian na lepsze. Wypadków i ich ofiar było w 2007 roku więcej niż rok wcześniej, a przecież miało ich być aż o 20 proc mniej! Wniosek jest prosty: jazda ze światłami mijania nie przyniosła oczekiwanego zmniejszenia liczby wypadków. Trzeba natomiast zastanowić się nad kosztami tego rozwiązania – twierdzi doktor Sławomir Gołębiowski, ekspert Stowarzyszenia Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego, wieloletni badacz zagadnień bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podkreśla, że z nietrafionego rozwiązania wycofuje się powoli Komisja Europejska, która pod koniec 2007 uznała, że nie będzie zachęcać do wprowadzania tego obowiązku. W Austrii zniesiono nakaz jazdy na światłach, gdyż liczba wypadków w I półroczu 2007 wzrosła o 12 proc, rannych o 11 zaś zabitych o 17 proc – dodaje doktor Gołębiowski.

Argument, że wzrost liczby sprowadzonych do Polski samochodów z Unii mógł zniwelować korzyści wywołane jazdą na światłach mijania zbija porównaniem danych z lat 2005 i 2006: w roku 2006 mieliśmy o ponad 279 tysięcy więcej samochodów, nie było obowiązku jazdy ze światłami mijania w ciągu dnia, a liczba wypadków spadła (z 51 do 48 tys.) Spadła też liczba ofiar tych wypadków (o 3738 osób).

i to też ciekawe
Koszty paliwa, zużytego w ciągu roku przez zarejestrowane w Polsce samochody, poruszające się z włączonymi światłami mijania w ciągu dnia, to 650 milionów złotych „wyrzuconych“ w powietrze z kieszeni właścicieli tych samochodów bez żadnego dodatniego efektu. Uwzględniając do tego, że 70 milionów samochodów jeżdżących tranzytem około tysiąca kilometrów i dodatkowo na paliwo wydaje ok. 20 złotych, uzyska się łącznie 1,44 miliarda. Razem jest to więc rocznie ponad 2,1 miliarda złotych z kieszeni właścicieli samochodów. Około 60 proc. trafia do budżetu jako podatek. Niewymierny koszt to zanieczyszczenie środowiska. Gdy rocznie jeden pojazd przejeżdża 10 tysięcy kilometrów, wydzielając średnio 160 gramów CO2, przez rok do atmosfery trafia 1,6 tony dwutlenku węgla. Zwiększenie emisji CO2 z powodu włączonych w dzień świateł mijania to po uwzględnieniu przejazdów tranzytowych dodatkowe ok. 450 tysięcy ton. Tyle w ciągu roku może emitować Elektrowni Blachownia w Kędzierzynie Koźlu.
Jest dobrze ale nie beznadziejnie
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 11:02
Posty: 10
Auto: M3 BK 1.6 Diesel 2007

Postprzez magicadm » 5 lip 2008, 22:25

xcynix
Bez urazy, ale to co cytujesz to pseudonaukowy bełkot.
Bardzo łatwo usiąść z kalkulatorkiem w łapce i sobie porobić "obliczenia", ile czego sie spaliło, wyemitowało itp

A ilu osobom właczone światła uratowały życie nie policzy nikt – bo jak policzyć wypadki, których uniknięto dzięki włączonym światłom ??????????


PS
Pojecia nie mam co to jest
Elektrownia Blachownia w Kędzierzynie Koźlu
:|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xcynix » 5 lip 2008, 22:46

magicadm napisał(a):xcynix
Bez urazy, ale to co cytujesz to pseudonaukowy bełkot.
Bardzo łatwo usiąść z kalkulatorkiem w łapce i sobie porobić "obliczenia", ile czego sie spaliło, wyemitowało itp

A ilu osobom właczone światła uratowały życie nie policzy nikt – bo jak policzyć wypadki, których uniknięto dzięki włączonym światłom ??????????


PS
Pojecia nie mam co to jest
Elektrownia Blachownia w Kędzierzynie Koźlu
:|

Producent energii elektrycznej. Z tego się bierze prąd w gniazdkach.
Mogłeś sobie sprawdzić w google.

Rozumiem że wszystko co nie zgadza się z Twoim światopoglądem jest pseudonaukowym bełkotem?
"Czucie i wiara więcej znaczy dla mnie niż mędrca szkiełko i oko" :)
Jest dobrze ale nie beznadziejnie
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 11:02
Posty: 10
Auto: M3 BK 1.6 Diesel 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto