trewor napisał(a):skad taka teoria? bzdury.
LPG drożeje
A ja jeżdżę na gazie bo jest zdrowy dla środowiska 

Teorie o ogromnym wzroście ceny gazu już krążą chyba od czasu kiedy zakładałem pierwszy gaz w samochodzie czyli w jakimś 2002 roku. Dobrze wtedy trafiłem, wszyscy mówili, że nie będzie się opłacało i dużo taniej przez to założyłem gaz.
trewor napisał(a):skad taka teoria? bzdury.
Nie wiem skad ponoc tak jest wynika to z tego pewnie ,że przecietnie spala sie o 40-60% więcej gazu niz benzyny.
Np ja Pb 6l/100 LPG 9-10l/100.
Mowił mi to inzynier własciciel warsztatu i stacji LPG.
Moim zdaniem to chyba nie bzdura.
Jeżeli gaz by kosztowal 70% ceny PB( załóżmy że = 5pln) to na 100km mam:
6 x 5 =30pln dla Pb
i : 10 x 3.5 (70% ceny Pb) =35pln
I kto wtedy kupi gaz?Po co?To tyle.Chodzi o średnią.
mażdzica napisał(a):przecietnie spala sie o 40-60% więcej gazu niz benzyny
Jak masz kiepsko zrobioną i wyregulowaną instalację to owszem, tyle więcej spali.
W 626 z silnikiem 2.0 spalanie na LPG mam na poziomie 10,5l dla porównania PB spala ok. 8l.
więc gdzie to 40-60%?? Mnie wychodzi ok. 30% (instalka na śrubę).
Co do oszczędności – wszystko zależy od tego ile kto robi km rocznie i jak długo użytkuje auto z LPG
Dla niektórych nawet zysk 5zł na 100km będzie argumentem do jazdy na LPG. Nie mówię tu o takich którzy robią 10kkm rocznie.
Przykład?
Proszę bardzo. Robisz 25kkm rocznie czyli twoje roczne oszczędności to (z grubsza licząc 1250zł). Użytkujesz auto przez 5 lat. Razem masz 6250zł.
I to tylko przy tych 5zł z Twojego przykładu w którym auto spala kosmiczną ilość LPG.
Nieopłacalne?
A co to jest dla niektórych 25kkm rocznie ....
mażdzica napisał(a):Ale wiekszośc przecietnych samochodów ma spalanie na poziomie 6-7 l i wtedy gaz nie powinien skoczyć ponad 60-65%
powyższe wyliczenie (jak już napisałem) dotyczy sytuacji kiedy cena LPG wynosi 70% Pb.
To te 5 zł z Twojego przykładu
nie no bez przesady, 50%?
Mi pali benzyny na trasie 8 litrów, gazu 10, jak oszczedzam to mozna zejsc do 9,5 litra i mniej LPG, ale to już nie jest jazda.
No banalnie łatwo policzyć ile oszczedzam na kazde 1000KM.
Dla mnie jest to super rozwiązanie, bo mam auto o świetnych osiągach, nie przekraczając 25zł za 100KM.
Mi pali benzyny na trasie 8 litrów, gazu 10, jak oszczedzam to mozna zejsc do 9,5 litra i mniej LPG, ale to już nie jest jazda.
No banalnie łatwo policzyć ile oszczedzam na kazde 1000KM.
Dla mnie jest to super rozwiązanie, bo mam auto o świetnych osiągach, nie przekraczając 25zł za 100KM.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2008, 22:19 przez STEffAN, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 paź 2005, 12:02
- Posty: 217
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)
Grzyby napisał(a):mażdzica napisał(a):Ale wiekszośc przecietnych samochodów ma spalanie na poziomie 6-7 l i wtedy gaz nie powinien skoczyć ponad 60-65%
powyższe wyliczenie (jak już napisałem) dotyczy sytuacji kiedy cena LPG wynosi 70% Pb.
To te 5 zł z Twojego przykładu
Znaczy sie 3,5 pln (o.7x5)
Ok kumam.

Nieważne.
Ja na każde 100km mam 10pln w kieszeni i to mnie cieszy.
A rocznie jeżdże 25-30 tys.
mażdzica napisał(a):Ja na każde 100km mam 10pln w kieszeni i to mnie cieszy.
Teraz ja nie kumam
jeździsz na benzynie i masz taniej 10 zlotych
U mnie różnica w spalaniu to 0,5, no niech będzie litra na 100 więcej LPG. Rocznie robię 25-20kkm. Nawet nie chce mi się liczyć ile zostaje po roku w kieszeni
nawet przy Twoim silniku po założeni sekwencji, nie może spalić więcej gazu niż litr.
Miałem wszystkie generacje gazu, ale spalanie większe o 50-60% to już nie wiem jak trzeba mieć zrypaną instalkę.
Toyota starlet którą nadal mam paliła 7 benzyny, pali 8 gazu na mieście. I to jest zwykły LPG na śrubę.
Aha rozumiem już teraz. Może ja źle doczytałem. Bo Ty masz gaz, myślałem że chcesz założyć jakiś i liczysz.
Ale zwykłą prostą też można wyregulować tak, że będzie paliła 1 więcej gazu jak moja stara toyotka 1990 rok też z 1,3 silnikiem. A dodam, że przejechałem ponad 200 tysięcy na tym gazie i nad wszystko jest super.
Ale zwykłą prostą też można wyregulować tak, że będzie paliła 1 więcej gazu jak moja stara toyotka 1990 rok też z 1,3 silnikiem. A dodam, że przejechałem ponad 200 tysięcy na tym gazie i nad wszystko jest super.
u mnie na gazie jest ok 1 litra więcej niż na benzynie, a co do zmiany cen to juz dawno przestałem przeżywać te alarmujące wiadomości, w Polsce w ogóle dużo się mówi i pisze a potem zostaje po staremu. Na dzień dzisiejszy to gaz kosztuje niewiele więcej niż 3 lata temu.
pozdrówka z Madziolką w tle
- Od: 1 kwi 2004, 11:38
- Posty: 293
- Skąd: Białystok
- Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4
Dla porównania przykład spalania samochodu z lpg i nowego diesla. W ostatnim tygodniu byłem na wycieczce w zachodniej Europie, przejechałem prawie 5000 km i spalanie wyszło mi 10,3 litra lpg. Przeciątnie za zbiornik lpg płaciłem 35 euro i robiłem około 400 km. Jechaliśmy na 2 samochody – ja mazdą silnik KL na sgi i kolega renault scenic 2007 r 1,5 diesel (czyli jeden z nowszych diesli). Oczywiście samochody były załadowane na max (u mnie cały bagażnik i cały tył). Kolega w scenicu robił jakieś 800-900 km na zbioniku i tankował za jakieś 70 -80 euro. Jak widać różnica w kosztach paliwa praktycznie żadna, prędkość na autostradach 130-140 km/h, poza nimi około 100-110 km/h. Różnica w jeździe masakryczna – ja kiedy chciałem przyśpieszałem i wyprzedzałem, on zbierał się kilka minut do wyprzedzania i z mocnym stresem udawało mu się co jakiś czas kogoś wyprzedzić.
Podsumowując obecnie koszt jazdy na lpg jest bardzo zbliżony do jazdy dieslem. Jeżeli nowe PB będą miały spalanie podobne jak obecne diesle wtedy jazda na lpg może stać się mniej opłacalna. Jak na razie tak nie jest.
Podsumowując obecnie koszt jazdy na lpg jest bardzo zbliżony do jazdy dieslem. Jeżeli nowe PB będą miały spalanie podobne jak obecne diesle wtedy jazda na lpg może stać się mniej opłacalna. Jak na razie tak nie jest.
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
MARRUD 1.5dCi w Scenicu to jak B3 w GE
Scenic 1.9dCi jechałby znaaaacznie sprawniej a spalałby prawdopobnie tyle samo co 1.5dCi (biorąc pod uwagę stopień załadowania samochodu i wynikające stąd nadmierne gnębienie silnika 1.5).
Jestem zwolennikiem benzyn, ale niestety nowoczesne diesle są mocne i ekonomiczne. Nie da się temu zaprzeczyć.
Scenic 1.9dCi jechałby znaaaacznie sprawniej a spalałby prawdopobnie tyle samo co 1.5dCi (biorąc pod uwagę stopień załadowania samochodu i wynikające stąd nadmierne gnębienie silnika 1.5).
Jestem zwolennikiem benzyn, ale niestety nowoczesne diesle są mocne i ekonomiczne. Nie da się temu zaprzeczyć.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):MARRUD 1.5dCi w Scenicu to jak B3 w GE
Scenic 1.9dCi jechałby znaaaacznie sprawniej a spalałby prawdopobnie tyle samo co 1.5dCi (biorąc pod uwagę stopień załadowania samochodu i wynikające stąd nadmierne gnębienie silnika 1.5).
Jestem zwolennikiem benzyn, ale niestety nowoczesne diesle są mocne i ekonomiczne. Nie da się temu zaprzeczyć.
Po mieście sobie radził
Wrcając do tematu niewątpliwie większy silnik spalił by tyle samo albo i mniej przy takich prękościach, ale fakt jest faktem kosz jazdy na lpg = kosztowi jazdy diselem, Grzyby chyba też może to potwierdzić
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
Ja przy dieslu obawiałbym się kosztów dodatkowych
Chociaż przy benzynie + LPG też pewne koszty dodatkowe są.
Chociaż przy benzynie + LPG też pewne koszty dodatkowe są.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
MARRUD napisał(a):fakt jest faktem kosz jazdy na lpg = kosztowi jazdy diselem, Grzyby chyba też może to potwierdzić
Potwierdzam
Koszt 100km w 626 FS na LPG i M6 MZR-CD są w zasadzie identyczne.
Tyle że 6 jeździ o niebo lepiej
No i to co najbardziej polubiłem – przebiegi na jednym zbiorniku
Co do mordowania się kolegi w 1.5dCI – za mała pojemność na takie ekscesy
Samochód po założeniu LPG zawsze będzie więcej spalał LPG niż Pb MAX 30% a te bajki na sekwencji pali tyle co na Pb wsadzić sobie można pod poduszkę instalatorzy tak mówią przed założeniem potem jak przyjeżdżasz na regulację że pali więcej śpiewka sie zmienia. Trzeba pamiętać też że na LPG większe koszty są użytkowania co 10000km jeśli masz nową instalacje na gwarancji to przegląd i wymiana filtru 80zł i coroczny przegląd do dowodu jest też droższy ale póki LPG będzie kosztowało połowę ceny Pb zawsze taniej będzie na GAZIE
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości