LPG drożeje

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2008, 22:53

trewor napisał(a):skad taka teoria? bzdury.

<ok2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bartek1986 » 29 kwi 2008, 23:44

A ja jeżdżę na gazie bo jest zdrowy dla środowiska :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Lukano » 30 kwi 2008, 07:36

Teorie o ogromnym wzroście ceny gazu już krążą chyba od czasu kiedy zakładałem pierwszy gaz w samochodzie czyli w jakimś 2002 roku. Dobrze wtedy trafiłem, wszyscy mówili, że nie będzie się opłacało i dużo taniej przez to założyłem gaz.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mażdzica » 30 kwi 2008, 16:54

trewor napisał(a):skad taka teoria? bzdury.


Nie wiem skad ponoc tak jest wynika to z tego pewnie ,że przecietnie spala sie o 40-60% więcej gazu niz benzyny.
Np ja Pb 6l/100 LPG 9-10l/100.

Mowił mi to inzynier własciciel warsztatu i stacji LPG.
Moim zdaniem to chyba nie bzdura.
Jeżeli gaz by kosztowal 70% ceny PB( załóżmy że = 5pln) to na 100km mam:
6 x 5 =30pln dla Pb
i : 10 x 3.5 (70% ceny Pb) =35pln

I kto wtedy kupi gaz?Po co?To tyle.Chodzi o średnią. ;)
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2008, 17:47

mażdzica napisał(a):przecietnie spala sie o 40-60% więcej gazu niz benzyny

Jak masz kiepsko zrobioną i wyregulowaną instalację to owszem, tyle więcej spali.
W 626 z silnikiem 2.0 spalanie na LPG mam na poziomie 10,5l dla porównania PB spala ok. 8l.
więc gdzie to 40-60%?? Mnie wychodzi ok. 30% (instalka na śrubę).

Co do oszczędności – wszystko zależy od tego ile kto robi km rocznie i jak długo użytkuje auto z LPG :)
Dla niektórych nawet zysk 5zł na 100km będzie argumentem do jazdy na LPG. Nie mówię tu o takich którzy robią 10kkm rocznie.
Przykład?
Proszę bardzo. Robisz 25kkm rocznie czyli twoje roczne oszczędności to (z grubsza licząc 1250zł). Użytkujesz auto przez 5 lat. Razem masz 6250zł.
I to tylko przy tych 5zł z Twojego przykładu w którym auto spala kosmiczną ilość LPG.
Nieopłacalne?
A co to jest dla niektórych 25kkm rocznie ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mażdzica » 30 kwi 2008, 18:10

Zgadzam sie z tobą.
Ale wiekszośc przecietnych samochodów ma spalanie na poziomie 6-7 l i wtedy gaz nie powinien skoczyć ponad 60-65%.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Hazu » 30 kwi 2008, 18:12

Najczęściej Ci co nie mają instalacji lpg lub nie moga jej założyc twierdzą że jazda na lpg się nie opłaca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2008, 18:20

mażdzica napisał(a):Ale wiekszośc przecietnych samochodów ma spalanie na poziomie 6-7 l i wtedy gaz nie powinien skoczyć ponad 60-65%

powyższe wyliczenie (jak już napisałem) dotyczy sytuacji kiedy cena LPG wynosi 70% Pb.
To te 5 zł z Twojego przykładu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez STEffAN » 30 kwi 2008, 21:12

nie no bez przesady, 50%?

Mi pali benzyny na trasie 8 litrów, gazu 10, jak oszczedzam to mozna zejsc do 9,5 litra i mniej LPG, ale to już nie jest jazda.
No banalnie łatwo policzyć ile oszczedzam na kazde 1000KM.

Dla mnie jest to super rozwiązanie, bo mam auto o świetnych osiągach, nie przekraczając 25zł za 100KM.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2008, 22:19 przez STEffAN, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez mażdzica » 30 kwi 2008, 22:13

Grzyby napisał(a):
mażdzica napisał(a):Ale wiekszośc przecietnych samochodów ma spalanie na poziomie 6-7 l i wtedy gaz nie powinien skoczyć ponad 60-65%

powyższe wyliczenie (jak już napisałem) dotyczy sytuacji kiedy cena LPG wynosi 70% Pb.
To te 5 zł z Twojego przykładu :)


Znaczy sie 3,5 pln (o.7x5)
Ok kumam. <jupi> ,ale u mnie to jazda na gazie wyszła drozsza o te 5pln.
Nieważne.
Ja na każde 100km mam 10pln w kieszeni i to mnie cieszy.
A rocznie jeżdże 25-30 tys.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Lukano » 30 kwi 2008, 23:22

mażdzica napisał(a):Ja na każde 100km mam 10pln w kieszeni i to mnie cieszy.

Teraz ja nie kumam :P
jeździsz na benzynie i masz taniej 10 zlotych ?? Od czego ??
U mnie różnica w spalaniu to 0,5, no niech będzie litra na 100 więcej LPG. Rocznie robię 25-20kkm. Nawet nie chce mi się liczyć ile zostaje po roku w kieszeni ;)
nawet przy Twoim silniku po założeni sekwencji, nie może spalić więcej gazu niż litr.
Miałem wszystkie generacje gazu, ale spalanie większe o 50-60% to już nie wiem jak trzeba mieć zrypaną instalkę.
Toyota starlet którą nadal mam paliła 7 benzyny, pali 8 gazu na mieście. I to jest zwykły LPG na śrubę.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mażdzica » 1 maja 2008, 10:34

Może ciut przesadziłem z tym 10 pln.
Kiedys tak obliczyłem jak dorwałem tani gaz po 1.80 czy coś.
Nie mam sekwencji.
Moja LPG to jakieś Bingo cos.Zwykła prosta.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Lukano » 1 maja 2008, 10:40

Aha rozumiem już teraz. Może ja źle doczytałem. Bo Ty masz gaz, myślałem że chcesz założyć jakiś i liczysz.
Ale zwykłą prostą też można wyregulować tak, że będzie paliła 1 więcej gazu jak moja stara toyotka 1990 rok też z 1,3 silnikiem. A dodam, że przejechałem ponad 200 tysięcy na tym gazie i nad wszystko jest super.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez artisan » 1 maja 2008, 20:02

u mnie na gazie jest ok 1 litra więcej niż na benzynie, a co do zmiany cen to juz dawno przestałem przeżywać te alarmujące wiadomości, w Polsce w ogóle dużo się mówi i pisze a potem zostaje po staremu. Na dzień dzisiejszy to gaz kosztuje niewiele więcej niż 3 lata temu.
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez MARRUD » 4 maja 2008, 18:01

Dla porównania przykład spalania samochodu z lpg i nowego diesla. W ostatnim tygodniu byłem na wycieczce w zachodniej Europie, przejechałem prawie 5000 km i spalanie wyszło mi 10,3 litra lpg. Przeciątnie za zbiornik lpg płaciłem 35 euro i robiłem około 400 km. Jechaliśmy na 2 samochody – ja mazdą silnik KL na sgi i kolega renault scenic 2007 r 1,5 diesel (czyli jeden z nowszych diesli). Oczywiście samochody były załadowane na max (u mnie cały bagażnik i cały tył). Kolega w scenicu robił jakieś 800-900 km na zbioniku i tankował za jakieś 70 -80 euro. Jak widać różnica w kosztach paliwa praktycznie żadna, prędkość na autostradach 130-140 km/h, poza nimi około 100-110 km/h. Różnica w jeździe masakryczna – ja kiedy chciałem przyśpieszałem i wyprzedzałem, on zbierał się kilka minut do wyprzedzania i z mocnym stresem udawało mu się co jakiś czas kogoś wyprzedzić.

Podsumowując obecnie koszt jazdy na lpg jest bardzo zbliżony do jazdy dieslem. Jeżeli nowe PB będą miały spalanie podobne jak obecne diesle wtedy jazda na lpg może stać się mniej opłacalna. Jak na razie tak nie jest.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez brii » 4 maja 2008, 18:13

MARRUD 1.5dCi w Scenicu to jak B3 w GE ;)
Scenic 1.9dCi jechałby znaaaacznie sprawniej a spalałby prawdopobnie tyle samo co 1.5dCi (biorąc pod uwagę stopień załadowania samochodu i wynikające stąd nadmierne gnębienie silnika 1.5).
Jestem zwolennikiem benzyn, ale niestety nowoczesne diesle są mocne i ekonomiczne. Nie da się temu zaprzeczyć.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MARRUD » 4 maja 2008, 18:22

brii napisał(a):MARRUD 1.5dCi w Scenicu to jak B3 w GE ;)
Scenic 1.9dCi jechałby znaaaacznie sprawniej a spalałby prawdopobnie tyle samo co 1.5dCi (biorąc pod uwagę stopień załadowania samochodu i wynikające stąd nadmierne gnębienie silnika 1.5).
Jestem zwolennikiem benzyn, ale niestety nowoczesne diesle są mocne i ekonomiczne. Nie da się temu zaprzeczyć.


Po mieście sobie radził :D . Scenic jest firmowy, wsześniej kolega używał poprzedią generacje z silnikiem 1,9, ale po 3 latach auto zaczęło sią psuć na tyle często, że wymienili na nowszy model ;)
Wrcając do tematu niewątpliwie większy silnik spalił by tyle samo albo i mniej przy takich prękościach, ale fakt jest faktem kosz jazdy na lpg = kosztowi jazdy diselem, Grzyby chyba też może to potwierdzić
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez brii » 4 maja 2008, 18:49

Ja przy dieslu obawiałbym się kosztów dodatkowych ;)
Chociaż przy benzynie + LPG też pewne koszty dodatkowe są.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 5 maja 2008, 19:19

MARRUD napisał(a):fakt jest faktem kosz jazdy na lpg = kosztowi jazdy diselem, Grzyby chyba też może to potwierdzić

Potwierdzam :)
Koszt 100km w 626 FS na LPG i M6 MZR-CD są w zasadzie identyczne.
Tyle że 6 jeździ o niebo lepiej :P (ale to akurat nie dziwi biorąc pod uwagę moc)
No i to co najbardziej polubiłem – przebiegi na jednym zbiorniku :)

Co do mordowania się kolegi w 1.5dCI – za mała pojemność na takie ekscesy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubi2410 » 6 maja 2008, 10:02

Samochód po założeniu LPG zawsze będzie więcej spalał LPG niż Pb MAX 30% a te bajki na sekwencji pali tyle co na Pb wsadzić sobie można pod poduszkę instalatorzy tak mówią przed założeniem potem jak przyjeżdżasz na regulację że pali więcej śpiewka sie zmienia. Trzeba pamiętać też że na LPG większe koszty są użytkowania co 10000km jeśli masz nową instalacje na gwarancji to przegląd i wymiana filtru 80zł i coroczny przegląd do dowodu jest też droższy ale póki LPG będzie kosztowało połowę ceny Pb zawsze taniej będzie na GAZIE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto