Mozna to zrobic we własnym zakresie , wtyk do kompa jest przykrecony srubką ( fachowcy wiedza czym to odkrecic – sa przygotowani ) wystarczy zmasakrowac lub zakrecic "coś swojego" co napewno spowolni proces kradzieży auta ....... nie wspominam tu o dodatkowych zabezpieczeniach ( alarmy, blokady jak to napisał kolega z ASO )scichy napisał(a):Wystarczyła by dobrze skonstruowana osłona z blachy + zmyślny zamek
Skradziono czarną Mazdę 6 Sedan w Ząbkach
1, 2
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Mozna to zrobic we własnym zakresie , wtyk do kompa jest przykrecony srubką
A gdzie w szóstce jest schowany główny komputer
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
- Od: 31 gru 2006, 20:36
- Posty: 83
- Skąd: Piaseczno
- Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07
momores napisał(a):A gdzie w szóstce jest schowany główny komputer
nad pedałami, bliżej słupka 'A'
scichy napisał(a):Jedyne pocieszające, że jak już się ma samochód zabezpieczony trochę lepiej i bardziej niestandardowo, to ryzyko kradzieży znacząco spada.... Po co złodziej się będzie męczył i kombinował, jak obok stoją inne samochody 'łatwe' do odpalenia....
Właśnie o to chodzi...wszystkie skradzione 6-ki najpewniej nie miały żadnych zabezpieczeń (poza immo). Jeśli "amator cudzej własności" zobaczy przez szybkę np. czujniki ultradźwiękowe najprawdopodobniej zostawi auto w spokoju, bo znajdzie inne, które będzie "gołe" i weźmie to właśnie.
scichy napisał(a):Nie sądzisz, że dużo w tym winy salonów sprzedaży? Dodatkowy autoalarm jest niezbędny do ubezpieczenia samochodu... Zazwyczaj jest montowany juz w cenie samochodu – jako wynegocjowane dodatkowe wyposażenie. Niestety te 'salonowe' alarmy są do pupy – montowane w beznadziejny sposób (bo tak taniej i szybciej) nie stanową żadnego dodatkowego zabezpieczenia.
Trudno mi odpowiadać za pracę innych warsztatów i jakość montowanych przez nie alarmów, ale po części się z Tobą zgadzam.
scichy napisał(a):Chyba wszystkie obecnie produkowane/sprzedawane samochody mają takie rozwiązanie.
Nie do końca, w nowszych konstrukcjach immo składa się z większej liczby podzespołów porozmieszczanych różnie w aucie – podmienić się da, ale wymaga to zdecydowanie więcej czasu.
Np. w MAZDZIE3 Diesel żeby podmienić ECU trzeba rozebrać "pół zderzaka", więc nikt raczej nie będzie robił tego na ulicy.
scichy napisał(a):Do niedawna mazdy było jeszcze trochę 'egzotyczne' i złodzieje nie byli przygotowani 'sprzętowo'. Ale ostatnie coraz częstsze kradzieże oznaczają, że M6 jest już rozpracowana.
Nie potrzeba żadnych technik/rozpracowywania wystarczy, że choćby Ty wyjmiesz ECU ze swojego (legalnego) auta i wykorzystasz w innym.
scichy napisał(a):Wystarczyłaby dobrze skonstruowana osłona z blachy + zmyślny zamek.
Niezły pomysł, chociaż taka niespodzianka może wywołać u złodzieja chęć "wdzięczności" i np. w formie odwetu zniszczy coś wewnątrz.
Wg mnie najlepiej jest zniechęcić do interesowania się autem w ogóle, dlatego pisałem o widocznych zabezpieczeniach.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości