tco_tm napisał(a):W Stanach każda honda kojarzyłaby się z importowanym Civic'kiem, pozycjonowanym pół szczebelka nad Yugo.
oj tu sie bardzo mylisz albo bazujesz na informacjach z poczatku lat 80-tych

akurat tak sie sklada ze Honda (oraz Toyota) w Usa jest wzorem niezawodnoscie, jakosci oraz wyznacznikem wrtosci wsrod aut uzywanch ... niesmailo prubuja sie do nich porownywac nieliczne auta amerykanskie i z ktorymi unikaja konfrontacji w swoich strategiach marketingowych producenci z europy...koreanczycy za to polecieli po bandzie i w swoich reklamch wykazuja wyzszosc swoich produktow nad wszystkimi autami

tco_tm napisał(a):To jest w Stanach typowe "położenie" dla każdej marki z dalekiego wschodu
oj niezupelnie z moich osobistych spopstrzezen to hierarchia marek japonskich w usa wyglada mnaiejwiecej tak:
Honda=Toyota------>Nissan-->Mazda=Subaru------>Mitsubishi------------>Suzuk
Lexus------>Acura=Infiniti
(dlugos strzralek reprezentuje przepasc jakie je dzieli

a gdzies miedzy Mitsubishi i Suzuki plasuje sie konkurencja z Korei ktora pnie sie do gory)
tco_tm napisał(a):Właśnie z tego powodu powstała Acura, która przecież od Hondy różniła i różni się w zasadzie tylko znaczkiem. Pozostałe rozbieżności są czysto detaliczne i wynikające ze specyfiki rynku. Dla przeciętnego amerykanina wystarczyło zmienić metkę, żeby myślał, że kupuje "domestic" produkt.
Nie nie Acura i Infinity powstala dlatego bo powstal Lexus ktory powstal dlatego zeby moc sprzedawac na nowym kontynencie luksusowe produkty ktore w japoni sa sprzedawane pod rodzima bandera...coz taniej wyszlo w wyliczneiu wypromowanie i stworzenie nowej marki niz promocja juz istniejacej...
tco_tm napisał(a):Mówić o Acurze, że jest marką luksusową, to jak twierdzić że Cronos jest limuzyną. Na takie określenie nieśmiało pokusiłbym się w przypadku Infiniti, ale tylko z tego względu że przez długi czas pod tą marką były oferowane samochody znacznie różniące się od swoich technicznych pierwowzorów i optycznie sprawiające wrażenie nobliwych.
W zasadzie tylko Toyota z Lexusem poszła uczciwą drogą oferując samochody faktycznie odmienne i wykraczające poza ofertę dla plebsu – zamiast przyczepiać na maskach inne emblematy i dopisywać w folderach przed każdym zdaniem słowo "Luxury".
wszystkie trzy marki ida ta sama drogi i pod swoimi luxusowymi markami oferuja produkty ktore na swoim rodzimym rynku sprzedaja pod swoimi markami...
Globy napisał(a):dla mnie totalna porazka bylo umieszczenie starej Primery P12 w wersji ze skora jako serii 20 w 1994 roku.
Infiniti G20 ktore notabene pojawilo sie w spzedarzy w 1991 jest wzasadzie tym samym co obecnie Acura TSX lower-premium ladnie ubranym samochodem klasy sredniej – jedyna roznica polega na tym iz z biegiem lat te auta urosly

zreszta wystarczy spojrzec na np Corolle e9 z 1991 a corolle e12 2003
Globy napisał(a):TSX – faktycznie sprzedaje sie swietnie jako alternatywa dla konserwatywnych serii 3 i C-Klasse, ale jest raczej dzielem przypadku
raczej ceny oraz renomy marki
POZDR