Mazda 6: Superbryka czy przeciętniak? Porównanie aut klasy średniej.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez gadula » 9 sty 2008, 12:35

Ja jeszcze krótko o niby krótszych siedzeniach, których się tak uczepili w Maździe. Tak są krótsze o całe..... 15mm względem Mondeo, a 5mm względem wychwalanego Passata. Co jak co, ale wątpię aby te 15mm taką różnicę aż robiło. Zwykła ściema :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez domin1979 » 9 sty 2008, 12:40

gadula88 napisał(a):Ja jeszcze krótko o niby krótszych siedzeniach, których się tak uczepili w Maździe. Tak są krótsze o całe..... 15mm względem Mondeo, a 5mm względem wychwalanego Passata. Co jak co, ale wątpię aby te 15mm taką różnicę aż robiło. Zwykła ściema :]

Też mi się to rzuciło w oczy. Z tyłu identyko jak w Passacie, a z przodu 5mm krótsze. W VW jest OK, a w Maździe krótko...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Riki » 9 sty 2008, 13:14

domin1979 napisał(a):W VW jest OK, a w Maździe krótko...


Zawsze tak jest <lol> ehh.. ja już nawet nie czytam tych testów :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MadziaForever » 9 sty 2008, 13:49

domin1979 napisał(a):
gadula88 napisał(a):Ja jeszcze krótko o niby krótszych siedzeniach, których się tak uczepili w Maździe. Tak są krótsze o całe..... 15mm względem Mondeo, a 5mm względem wychwalanego Passata. Co jak co, ale wątpię aby te 15mm taką różnicę aż robiło. Zwykła ściema :]

Też mi się to rzuciło w oczy. Z tyłu identyko jak w Passacie, a z przodu 5mm krótsze. W VW jest OK, a w Maździe krótko...


hahaha
kupuję passata :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez brii » 9 sty 2008, 14:35

domin1979 napisał(a):Też mi się to rzuciło w oczy. Z tyłu identyko jak w Passacie, a z przodu 5mm krótsze. W VW jest OK, a w Maździe krótko...

Tak samo jak ze spalaniem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mali » 9 sty 2008, 16:20

Witam

Auto Świat jest chyba jedną z najgorszych gazet w Polsce, napewno zaraz po Motorze. Test Mazdy kontra reszta świata jest żywcem przedrukowany z AutoBilda. Czytając testy AŚ, rozwalają mnie wypowiedzi redaktorów na końcu testu. Oceniają auta, którymi nie jeździli...

Co do testu:
Nie jestem zaskoczony tym, że,Mazda przegrała z Passatem, gdyż jest on naprawdę najlepszy w klasie. Jeździłem więc wiem, że VW stworzył b.dobry samochód.
Jakość wykonania Mazdy zawsze była niższa od niemieckiej konkurencji. Komfortem również nigdy nie dorównywała Passatowi, Mondeo, a fotele jej są troche niedopracowane. Mam lekkie odczucia, że nowa 6 to taki "odgrzany kotlet", naprawdę mało w niej zmienili. Co prawda, stara bardzo dobrze sie trzymała, ale napewno nie dorównywała czołówce segmentu D. Głównym atutem Mazdy jest jej stosunkowo niska cena, wygląd i niezawodność (Made in Japan). VW ma znakomity silnik (TSI), dobre resorowanie, pewne prowadzenie, znakomite fotele (sportowe Highline) i świetne wykonanie, chodź trzeszczy jak stara szafa.

Maciej Loret: Podane przez ciebie testy są bardzo stare, Mazda porównywana jest z Passatem B5, a nie B6 :]
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2008, 21:29
Posty: 53

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2008, 16:33

Mali napisał(a): Auto Świat jest chyba jedną z najgorszych gazet w Polsce, napewno zaraz po Motorze. Test Mazdy kontra reszta świata jest żywcem przedrukowany z AutoBilda.


A z czego ma być przedrukowany? Z Playboya??
Przecież AŚ, to klon AutoBilda...

Mali napisał(a):Głównym atutem Mazdy jest jej stosunkowo niska cena


Popatrz jednak w cennik aut z tego segmentu...

Mali napisał(a):Maciej Loret: Podane przez ciebie testy są bardzo stare, Mazda porównywana jest z Passatem B5, a nie B6 :]


Czytaj ze zrozumieniem.
Podałem przykłady, że faworyzowanie Passata czy innych aut produkowanych w Niemczech przez niemieckie gazety nie jest normą.
Co jest z czym porównywne nie ma znaczenia, jeśli auta, które są porównywane, są równocześnie dostępne w salonach...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Mali » 9 sty 2008, 16:39

Maciej Loret napisał(a):
Mali napisał(a): Auto Świat jest chyba jedną z najgorszych gazet w Polsce, napewno zaraz po Motorze. Test Mazdy kontra reszta świata jest żywcem przedrukowany z AutoBilda.


A z czego ma być przedrukowany? Z Playboya??
Przecież AŚ, to klon AutoBilda...

Mali napisał(a):Głównym atutem Mazdy jest jej stosunkowo niska cena


Popatrz jednak w cennik aut z tego segmentu...

Mali napisał(a):Maciej Loret: Podane przez ciebie testy są bardzo stare, Mazda porównywana jest z Passatem B5, a nie B6 :]


Czytaj ze zrozumieniem.
Podałem przykłady, że faworyzowanie Passata czy innych aut produkowanych w Niemczech przez niemieckie gazety nie jest normą.
Co jest z czym porównywne nie ma znaczenia, jeśli auta, które są porównywane, są równocześnie dostępne w salonach...


Cena Mazdy jest najlepsza, oczywiście biorąc pod uwagę wyposażenie.

Testy, które podaleś dotyczą Passata w wersji modelowej 1996-2005r. wiec nie ma co mówić o faworyzacji. Mazda wtedy była świeżym autem. Nowa Mazda 6 jest jednak zmodernizowanym modelem starszej 6.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2008, 21:29
Posty: 53

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2008, 19:42

Mali napisał(a):Cena Mazdy jest najlepsza, oczywiście biorąc pod uwagę wyposażenie.


Z tą najlepszą to bez przesady. Jest po prostu OK. Problem w tym, że wyposażenia dodatkowego praktycznie brak, a jeśli już coś tam jest, to w pakietach. Wiele marek pozwala na wybieranie pakietów opcji, ale również pojedyńcze dodatki.

Mali napisał(a):Testy, które podaleś dotyczą Passata w wersji modelowej 1996-2005r. wiec nie ma co mówić o faworyzacji. Mazda wtedy była świeżym autem. Nowa Mazda 6 jest jednak zmodernizowanym modelem starszej 6.


Prosiłem o czytanie ze zrozumieniem... :|
Co za różnica których roczników dotyczą testy?
Moja wypowiedź nie dotyczyła żadnych roczników, bo nie to jest ważne.
Zwróciłem uwagę na brak obiektywizmu w kilku początkowych wypowiedziach, sugerujących, iż niemieckie gazety faworyzują niemieckie auta...
Przeczytaj to dwa, nie trzy razy, zanim odpowiesz...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Kogi » 9 sty 2008, 20:50

Ja czytam takie gazetki, choć trzeba sobie zdawać sprawę, że są to artykuły sponsorowane, a co za tym dalekie od obiektywizmu, a może i nawet dalekie od upodobań redaktorów... czytam takie rzeczy głównie z ciekawości, tak żeby zobaczyć co się dzieje na rynku. Ocenami się nie ma co za bardzo przejmować, bo i tak jak się chce kupić auto, to trzeba się przekonać na własnej skórze (jazda próbna), które nam najbardziej odpowiada. W końcu czym jest kilka litrów bagażnika czy 5mm siedziska wobec emocji i radości z jazdy? Dodatkowo wygląd auta jest kwestią gustu (mi się nowa mazda 6 bardzo podoba), a każdy chyba woli mieć auto ładne, a nie brzydkie, więc i tak wybierze to z np. o 5mm krótszym siedziskiem, bo mu się będzie bardziej podobać.

Jednak popieram wszystkich twierdzących o faworyzowaniu niemieckiej motoryzacji w takich czasopismach, a w szczególności VW. Niemcy faworyzują, bo ich własny, a Polacy uwielbiają niemieckie auta, bo w czasach kiedy zaczął się import samochodów, a u nas jeździły praktycznie same wynalazki w stylu kanciaka, poloneza czy malucha, import używek był głównie z Niemiec,a ze względu na słabą jeszcze wtedy dostępność części do Japończyków przywożono głownie auta niemieckie. Jak ktoś się przesiadł z poloneza na golfa, to rzecz jasna mógł sie zakochać w marce, bo samochód jest dobry, a więc różnica po przesiadce z poldka była piorunująca.

Ja osobiście nie kupiłbym passata, bo pomimo, że uważam, że jest niebrzydki, to daleko mu do finezji, a poza tym bezawaryjność VW już dawno odbiegła od standardów golfa II. Na pewno to dobry samochód, ale nie tak rewelacyjny jak sie o nim pisze. Ostatnio brat mi pokazywał opis na forum gościa, który rozwalił swojego nowiutkiego passata 2,0TDi z powodu awarii hamulców. VW nie chciał mu naprawić samochodu (poza hamulcami, które naprawili na gwarancji), podobno sprawa była później w TVN turbo.

Mondeo na żywo wygląda zdecydowanie gorzej niż na zdjęciach, choć podobno jeździ bardzo dobrze (mazda ma z resztą jego płytę podłogową). Niestety kontakty moich znajomych z poprzednim mondeo nie nastrajają mnie pozytywnie do marki Ford (choć sam pare dobrych lat jeździłem starym escortem) – mianowicie: korozja i niesamowicie awaryjne turbodiesle.

O francuskich nawet nie piszę, jestem zagorzałym przeciwnikiem francuskiej motoryzacji (sam miałem renault 19... błędy młodości i pustka w portfelu ;) ), nie dla mnie komfort za wszelka cenę (przechyły i bujanie jak na łodzi, fotele jak stara kanapa) i zatrważające problemy z bezawaryjnością, w szczególności elektryki.

Włoskie też się sypią jak choinka na trzech króli... :)

Reasumując: Niemieckie auta są bardzo dobre, ale ja skusiłbym się jedynie na klasę premium (jakbym miał gruby portfel), czyli Audi lub BMW. Za premium się ładnie przepłaca, a w klasie samochodów o normalnych cenach (właśnie fordy, vw, renówki, mazdy itd.) mi zdecydowanie najbardziej odpowiadają auta japońskie – dopracowane, bezawaryjne, precyzyjne w prowadzeniu i z lekko sportowym duchem (taka właśnie mazda 6 czy honda accord). I niech sobie pismaki chwalą VW, ja to mam gdzieś... :D

Mali napisał(a): Mam lekkie odczucia, że nowa 6 to taki "odgrzany kotlet", naprawdę mało w niej zmienili.

z całym szacunkiem, ale to właśnie VW jest mistrzem w "odgrzewaniu kotletów"...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez domin1979 » 9 sty 2008, 21:07

Kogi napisał(a):Mondeo na żywo wygląda zdecydowanie gorzej niż na zdjęciach, choć podobno jeździ bardzo dobrze (mazda ma z resztą jego płytę podłogową).

Nowa M6 ma chyba zmodernizowaną poprzednią płytę więc chyba dalej Mazda :P
EDIT: Szukam i... chyba jednak Mondeo III :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Kogi » 9 sty 2008, 21:34

domin1979 napisał(a):Nowa M6 ma chyba zmodernizowaną poprzednią płytę więc chyba dalej Mazda :P


hmmm... kurcze sam już nie wiem jak to z tą płytą jest...

http://autofoto.pl/blogs/autobit_autobiznes/archive/2007/10/09/nowa-mazda6-tu-po-mondeo.aspx
tu jest z mondeo

http://www.automoc.pl/aktualnosci/aktualnosci/nowa-mazda-6-kombi.html
tu z mazdy...

ach te pismaki... może to jednak z mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez domin1979 » 9 sty 2008, 21:40

Kogi napisał(a):ach te pismaki... może to jednak z mazdy...

No właśnie, różne wersje widziałem... Czekam na jakieś szczegółowe dane techniczne i przede wszystkim EuroNCAP :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dry » 9 sty 2008, 21:48

domin1979 napisał(a):Czekam na jakieś szczegółowe dane techniczne i przede wszystkim EuroNCAP

Otoz to, ja rowniez czekam niecierpliwie na NCAP – wierze, ze bedzie 5.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez domin1979 » 9 sty 2008, 22:18

Dry napisał(a):Otoz to, ja rowniez czekam niecierpliwie na NCAP – wierze, ze bedzie 5.

W dzisiejszych czasach to MUSI być :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dry » 9 sty 2008, 22:33

wcale nie musi:P Np. nowy Voyager dostal 2 gwiazdki... a w 'dzisiejszych' czasach dla mnie to jest pomylka a nie bezpieczny samochod... a taki fajny i duzy :)

Niemniej jednak dla new M6 bedzie 5 '*' :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez domin1979 » 9 sty 2008, 22:44

Dry napisał(a):wcale nie musi:P Np. nowy Voyager dostal 2 gwiazdki... a w 'dzisiejszych' czasach dla mnie to jest pomylka a nie bezpieczny samochod... a taki fajny i duzy :)

Ale noblesse oblige (szlachectwo zobowiązuje) :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez bziko98 » 9 sty 2008, 23:38

Kogi napisał(a):Mondeo na żywo wygląda zdecydowanie gorzej niż na zdjęciach, choć podobno jeździ bardzo dobrze (mazda ma z resztą jego płytę podłogową)


nowa mazda6 nie jest oparta na płycie podłogowej mondeo tylko na poprzedniej zmodernizowanej CD3



my tu sie martwimy o porównania z passatem a japonczyki śmiało porównują auto do nowej 3 i merola klasy C

http://www.carview.co.jp/magazine/recom ... tenza2008/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez brii » 10 sty 2008, 10:26

Kogi napisał(a):Mondeo na żywo wygląda zdecydowanie gorzej niż na zdjęciach, choć podobno jeździ bardzo dobrze (mazda ma z resztą jego płytę podłogową)

Błąd

Kogi napisał(a):O francuskich nawet nie piszę, jestem zagorzałym przeciwnikiem francuskiej motoryzacji (sam miałem renault 19... błędy młodości i pustka w portfelu ), nie dla mnie komfort za wszelka cenę (przechyły i bujanie jak na łodzi, fotele jak stara kanapa) i zatrważające problemy z bezawaryjnością, w szczególności elektryki.

Tak samo jak z VW – to stereotyp – duuuużo się zmieniło szczególnie w przypadku Renaulta
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mali » 10 sty 2008, 12:32

Mazda 6 w porównaniu z BMW 320i e90 i nową C... Dużo aut segmentu D porównywanych jest z klasą premium, zazwyczaj wygrywają one cały test, gdyż ich cena jest dużo niższa. Mogę dzisiaj śmiało powiedzieć, że Mazda6 jest dobra, ale 320i nie dorasta do pięt i nie ma co się sprzeczać.

P.S.
Co do francuzów: Diesle robią b.dobre, ale nie jestem przekonanych do ich aut, chodź miałem 19-stke 92r. i do dzisiaj jeździ bez większych problemów.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2008, 21:29
Posty: 53

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto