Tempomat

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 9 lis 2007, 16:24

Cancel, set :)??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Italiano » 10 lis 2007, 13:46

trewor napisał(a):ogolnie brakuje "spowalniacza" tzn. moze cos takiego, ze na czas trzymania jakiegos guziczka (w tym czasie tempomat nie dodaje gazu.)


brii napisał(a):set usmiech

Dokładnie...trzymając przycisk "SET" auto ci nie przyspiesza/dodaje gazu i powoli zwalnia. Tylko o ile pamiętam to działa jako "obniżenie" ustawionej prędkości....także jak potem puścisz to on zostanie przy tej prędkości. I teraz nie pamiętam już czy można potem wrócić do poprzedniej prędkości bodajże przyciskiem RESUME?

trewor napisał(a):noge na hamulec

Ewentualnie to zostaje....delikatnie na hamulec....a potem powrót do poprzedniej prędkości (RESUME ?)
Ja mam w bumie przycisk "0" zamiast wciskać hamulec, odłącza w tym momencie tempomat...tego właśnie brakuje w Mazdzie.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 10 lis 2007, 13:52

Italiano napisał(a): I teraz nie pamiętam już czy można potem wrócić do poprzedniej prędkości bodajże przyciskiem RESUME?


Nie. Możesz znwou przyspieszyć przyciskiem accel ;)

Italiano napisał(a):Ja mam w bumie przycisk "0" zamiast wciskać hamulec, odłącza w tym momencie tempomat...tego właśnie brakuje w Mazdzie


W TA A-Specu było "0" (cancel) ... tego brakuje w volvo. :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez vit » 12 wrz 2008, 20:09

Witam papa :P , podepne sie pod temacik (nie znalazłem nic podobnego), a mianowicie chodzi mi o to czy mam tempomat? Zakupiłem niedawno Mazde 323F i zaraz obok regulacji wysokości świateł mam pokretło od tempomatu podejrzewam. I tu moje pytanie, czy ten tempomat jest (jak go sie uruchamia) czy to tylko atrapa? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez Grzyby » 13 wrz 2008, 01:21

vit napisał(a):pokretło od tempomatu podejrzewam

źle podejrzewasz :P
tempomat to nie pokrętło a przyciski
Nie chodzi Ci przypadkiem o pokrętło od regulacji jasności oświetlenia zegarów?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzesiu » 13 wrz 2008, 09:17

wypociłem co tam masz na desce a jak dodałem post to pusty sie okazał. 2 raz pisać nie bede <glupek2> w kazdym badz razie zrob fotke co to tam widzisz na desce, Grzyby dobrze prawi, z tym regulacja w kazdym aucie tak samo wyglada? > podobnie z "ikonki" wiec raczej nie powinno być kontrowersji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez andrzej 08 » 13 wrz 2008, 17:54

a czy jest mozliwe doposazenie madzi w taki sprzet i jakie moga byc przyblizone koszty?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 22:45
Posty: 77 (6/0)
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD diesel

Postprzez Pit » 13 wrz 2008, 18:05

andrzej 08 napisał(a):a czy jest mozliwe doposazenie madzi w taki sprzet i jakie moga byc przyblizone koszty?

Na 200% nikt na tym forum nie dokładał tempomatu do Mazdy 3, więc raczej odpowiedzi nie uzyskasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez vit » 13 wrz 2008, 18:30

Grzyby napisał(a):
vit napisał(a):pokretło od tempomatu podejrzewam

źle podejrzewasz :P
tempomat to nie pokrętło a przyciski
Nie chodzi Ci przypadkiem o pokrętło od regulacji jasności oświetlenia zegarów?



Faktycznie to pokrętło to regulacja jasności zegarów <lol> a byłem przekonany ze mam tempomat :P , no nic dzięki za uświadomienie co to takiego jest naprawde :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez KiMCIO » 13 wrz 2008, 18:51

wciskasz hamulec...a jak łykniesz to "tico" to wciskasz guziczek i tempomat powraca do poprzedniego ustawienia i sam przyspiesza :) tak bynajmniej jest u mnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez Blase » 13 wrz 2008, 23:58

jak łykniesz to "tico" to wciskasz guziczek i tempomat powraca do poprzedniego ustawienia i sam przyspiesza

A kiery to guzik? :)
We wtorek robię trasę Bristol -Tychy 1800km, będzie okazja na testowanie tempomatu <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Grzyby » 14 wrz 2008, 00:06

Blase napisał(a):A kiery to guzik?

górny (+)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Blase » 14 wrz 2008, 15:30

Nie tyle plus co Resume, ale faktycznie działa :) Człowiek uczy się całe życie, a tego właśnie brakowało mi w tempomacie. Grzyby – dzięki <piwo>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Orson » 3 lip 2009, 23:12

Pisałem w temacie "trójki" ale tam nikt nie odpisał. Może więcej osób tu zagląda i ktoś pomoże.

Orson napisał(a):Mam pytanie w sprawie tempomatu. Mianowicie po wciśnięciu przycisku ON/OFF świeci się kontrolka "CRUISE MAIN" czyli ok, tempomat jest włączony. Natomiast po wciśnięciu przycisku "SET COAST" przy danej prędkości powinna się zaświecić kontrolka zielona "CRUISE". I w tym właśnie problem, że się nie zaświeca. W teście na trip computerze kontrolka ta się świeci. Co może być nie tak? W którym miejscu znajdują się przewody od tempomatu, żebym je mógł sprawdzić?


Z góry dzięki.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez ania&krzys » 5 lip 2009, 18:33

Scandal napisał(a):masz rację, przed chwilą testowałem :)

a wszystko jest opisane w instrukcji obslugi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2007, 10:59
Posty: 33
Skąd: warszawa

Postprzez strOOs » 27 lip 2009, 16:15

A ja sie podpne – ktos probowal dorobic tempomat z 626 do 323F?

Jest kilka sztuk na allegro (silnik + przyciski) – moze jakies polaczenie? Bo nawet glupie Z5 korci czasem zeby szybciej jechac a noca po Lodzi jade czasem po prostej bez hamowania 10km wiec duzo daloby uspokojenie sie tempomatem.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez krzych » 27 lip 2009, 17:01

Poniewaz nikt nie odpowiedzial dokladnie (albo jestem slepy):

Scandal napisał(a):Mam wrażenie, że jazda na tempomacie zwiększa zużycie paliwa. Prawda czy fałsz ?

I prawda i falsz. Zalezy w jakich okolicznosciach. Algorytm ktory jest jaki jest – usiluje utrzymac stala predkosc. Mi osobiscie bardziej odpowiadaloby gdyby urzymywal stala przepustnice a tylko w skrajnych przypadkach spadku obrotow do "niezdrowych" zwiekszal na tyle, zeby nie byly niezdrowe. Ale sam tempomat to tylko "informacja" dla ECU ktore podczas normalnej jazdy informowane jest pedalem gazu. Efektem stalej predkosci pod gore jest wciskanie w fotel, a z gory wpadanie na kierownice choc to tylko wrazenie, bo samochod nadal jedzie tak samo. W tych wlasnie przypadkach to prawda.

Szczegolny przypadek: plaskosc (najczestszy w polsce srodkowej i polnocnej). Spalanie identyczne lub lepsze niz za pomoca nogi. Czyli definitywnie falsz.

Scandal napisał(a):oczywiście, że tak ale spróbuj dadać gazu do wyprzedzania przyciskiem język

Bez probemu, trzymasz gore i czekasz. Robi to z okolo 50-60% przepustnicy, na dwupasmowce spokojnie wystarcza (albo przy w miare pustej krajowce). Ale i tak przydalby sie przycisk pamieci predkosci osobno.

Italiano napisał(a):Ewentualnie to zostaje....delikatnie na hamulec....

Mozna tez delikatnie sprzeglem, bedzie bez przyhamowania.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 28 lip 2009, 11:09

krzych napisał(a):gdyby urzymywal stala przepustnice

To pod górkę by zwalniał, z górki przyśpieszał, przy wjeżdżaniu za TIRa też by przyśpieszał, jeśli podczas wyprzedzania na trasie z tempomatem zrobiłoby się delikatnie pod górkę to by nie dało rady dokończyć manewru – raczej słaby pomysł – to musi być układ ze sprzeżeniem zwrotnym :)
Idełem jest tempomat z radarem + automat :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 28 lip 2009, 11:18

Wszystko zależy od kalibracji. W tańszych i starszych autach tempomaty zachowują się w sposób odrobinę nieokrzesany, w niektórych zaś przyspieszają subtelnie i płynnie. Co do radaru, to też różnie – nie można im ufać bezgranicznie ;)

Tutaj testy systemu w BMW 7 => http://moto.pl/MotoPL/10,90142,6322558, ... kolny.html
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 28 lip 2009, 11:20

brii napisał(a):To pod górkę by zwalniał, z górki przyśpieszał

I to by mi akurat pasowalo.

brii napisał(a):przy wjeżdżaniu za TIRa też by przyśpieszał

Zbyt nieznacznie zeby sie przejmowac, bo skoro juz znalazles sie za TIRem a nie byles jeszcze przed chwila to znaczy ze i tak go doganiales i i tak musisz przyhamowac lub wyprzedzac.

brii napisał(a):jeśli podczas wyprzedzania na trasie z tempomatem zrobiłoby się delikatnie pod górkę to by nie dało rady dokończyć manewru – raczej słaby pomysł

Wyprzedzanie tempomatem bez "accel" (a zakladam ze o takim piszesz) jest slabym pomyslem. Jesli na dwupasmowce to spoko, sie nie przejmujesz zwalnianiem, ale jak masz jeden pas to albo accel albo gaz, inaczej to i z takim tempomatem mozesz miec klopot jak z zza zakretu cos wyskoczy :P. Zreszta, ilu z nas wyprzedza na tempomacie? Ja chyba z raz to zrobilem przy pomocy accel wlasnie, ale i tak bylo za malo kopyta wiec olalem sprawe i normalnie wyprzedzam.

brii napisał(a):to musi być układ ze sprzeżeniem zwrotnym usmiech

Toz masz teraz dokladnie taki – sprzezenie zwrotne = aktualna predkosc

brii napisał(a):Idełem jest tempomat z radarem + automat usmiech

A jak by to mialo funkcjonowac? Dostosowywac predkosc do innych samochodow czy jak?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto