Tempomat
trewor napisał(a):ogolnie brakuje "spowalniacza" tzn. moze cos takiego, ze na czas trzymania jakiegos guziczka (w tym czasie tempomat nie dodaje gazu.)
brii napisał(a):set usmiech
Dokładnie...trzymając przycisk "SET" auto ci nie przyspiesza/dodaje gazu i powoli zwalnia. Tylko o ile pamiętam to działa jako "obniżenie" ustawionej prędkości....także jak potem puścisz to on zostanie przy tej prędkości. I teraz nie pamiętam już czy można potem wrócić do poprzedniej prędkości bodajże przyciskiem RESUME?
trewor napisał(a):noge na hamulec
Ewentualnie to zostaje....delikatnie na hamulec....a potem powrót do poprzedniej prędkości (RESUME ?)
Ja mam w bumie przycisk "0" zamiast wciskać hamulec, odłącza w tym momencie tempomat...tego właśnie brakuje w Mazdzie.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a): I teraz nie pamiętam już czy można potem wrócić do poprzedniej prędkości bodajże przyciskiem RESUME?
Nie. Możesz znwou przyspieszyć przyciskiem accel
Italiano napisał(a):Ja mam w bumie przycisk "0" zamiast wciskać hamulec, odłącza w tym momencie tempomat...tego właśnie brakuje w Mazdzie
W TA A-Specu było "0" (cancel) ... tego brakuje w volvo.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Witam
, podepne sie pod temacik (nie znalazłem nic podobnego), a mianowicie chodzi mi o to czy mam tempomat? Zakupiłem niedawno Mazde 323F i zaraz obok regulacji wysokości świateł mam pokretło od tempomatu podejrzewam. I tu moje pytanie, czy ten tempomat jest (jak go sie uruchamia) czy to tylko atrapa? 
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
vit napisał(a):pokretło od tempomatu podejrzewam
źle podejrzewasz
tempomat to nie pokrętło a przyciski
Nie chodzi Ci przypadkiem o pokrętło od regulacji jasności oświetlenia zegarów?
wypociłem co tam masz na desce a jak dodałem post to pusty sie okazał. 2 raz pisać nie bede
w kazdym badz razie zrob fotke co to tam widzisz na desce, Grzyby dobrze prawi, z tym regulacja w kazdym aucie tak samo wyglada? > podobnie z "ikonki" wiec raczej nie powinno być kontrowersji?

a czy jest mozliwe doposazenie madzi w taki sprzet i jakie moga byc przyblizone koszty?
andrzej 08 napisał(a):a czy jest mozliwe doposazenie madzi w taki sprzet i jakie moga byc przyblizone koszty?
Na 200% nikt na tym forum nie dokładał tempomatu do Mazdy 3, więc raczej odpowiedzi nie uzyskasz.
Grzyby napisał(a):vit napisał(a):pokretło od tempomatu podejrzewam
źle podejrzewasz
tempomat to nie pokrętło a przyciski
Nie chodzi Ci przypadkiem o pokrętło od regulacji jasności oświetlenia zegarów?
Faktycznie to pokrętło to regulacja jasności zegarów

- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
wciskasz hamulec...a jak łykniesz to "tico" to wciskasz guziczek i tempomat powraca do poprzedniego ustawienia i sam przyspiesza
tak bynajmniej jest u mnie...
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
jak łykniesz to "tico" to wciskasz guziczek i tempomat powraca do poprzedniego ustawienia i sam przyspiesza
A kiery to guzik?
We wtorek robię trasę Bristol -Tychy 1800km, będzie okazja na testowanie tempomatu

Pisałem w temacie "trójki" ale tam nikt nie odpisał. Może więcej osób tu zagląda i ktoś pomoże.
Z góry dzięki.
Orson napisał(a):Mam pytanie w sprawie tempomatu. Mianowicie po wciśnięciu przycisku ON/OFF świeci się kontrolka "CRUISE MAIN" czyli ok, tempomat jest włączony. Natomiast po wciśnięciu przycisku "SET COAST" przy danej prędkości powinna się zaświecić kontrolka zielona "CRUISE". I w tym właśnie problem, że się nie zaświeca. W teście na trip computerze kontrolka ta się świeci. Co może być nie tak? W którym miejscu znajdują się przewody od tempomatu, żebym je mógł sprawdzić?
Z góry dzięki.
- Od: 28 maja 2009, 09:26
- Posty: 100
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA
Scandal napisał(a):masz rację, przed chwilą testowałem
a wszystko jest opisane w instrukcji obslugi
- Od: 16 lip 2007, 10:59
- Posty: 33
- Skąd: warszawa
A ja sie podpne – ktos probowal dorobic tempomat z 626 do 323F?
Jest kilka sztuk na allegro (silnik + przyciski) – moze jakies polaczenie? Bo nawet glupie Z5 korci czasem zeby szybciej jechac a noca po Lodzi jade czasem po prostej bez hamowania 10km wiec duzo daloby uspokojenie sie tempomatem.
Jest kilka sztuk na allegro (silnik + przyciski) – moze jakies polaczenie? Bo nawet glupie Z5 korci czasem zeby szybciej jechac a noca po Lodzi jade czasem po prostej bez hamowania 10km wiec duzo daloby uspokojenie sie tempomatem.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Poniewaz nikt nie odpowiedzial dokladnie (albo jestem slepy):
I prawda i falsz. Zalezy w jakich okolicznosciach. Algorytm ktory jest jaki jest – usiluje utrzymac stala predkosc. Mi osobiscie bardziej odpowiadaloby gdyby urzymywal stala przepustnice a tylko w skrajnych przypadkach spadku obrotow do "niezdrowych" zwiekszal na tyle, zeby nie byly niezdrowe. Ale sam tempomat to tylko "informacja" dla ECU ktore podczas normalnej jazdy informowane jest pedalem gazu. Efektem stalej predkosci pod gore jest wciskanie w fotel, a z gory wpadanie na kierownice choc to tylko wrazenie, bo samochod nadal jedzie tak samo. W tych wlasnie przypadkach to prawda.
Szczegolny przypadek: plaskosc (najczestszy w polsce srodkowej i polnocnej). Spalanie identyczne lub lepsze niz za pomoca nogi. Czyli definitywnie falsz.
Bez probemu, trzymasz gore i czekasz. Robi to z okolo 50-60% przepustnicy, na dwupasmowce spokojnie wystarcza (albo przy w miare pustej krajowce). Ale i tak przydalby sie przycisk pamieci predkosci osobno.
Mozna tez delikatnie sprzeglem, bedzie bez przyhamowania.
Scandal napisał(a):Mam wrażenie, że jazda na tempomacie zwiększa zużycie paliwa. Prawda czy fałsz ?
I prawda i falsz. Zalezy w jakich okolicznosciach. Algorytm ktory jest jaki jest – usiluje utrzymac stala predkosc. Mi osobiscie bardziej odpowiadaloby gdyby urzymywal stala przepustnice a tylko w skrajnych przypadkach spadku obrotow do "niezdrowych" zwiekszal na tyle, zeby nie byly niezdrowe. Ale sam tempomat to tylko "informacja" dla ECU ktore podczas normalnej jazdy informowane jest pedalem gazu. Efektem stalej predkosci pod gore jest wciskanie w fotel, a z gory wpadanie na kierownice choc to tylko wrazenie, bo samochod nadal jedzie tak samo. W tych wlasnie przypadkach to prawda.
Szczegolny przypadek: plaskosc (najczestszy w polsce srodkowej i polnocnej). Spalanie identyczne lub lepsze niz za pomoca nogi. Czyli definitywnie falsz.
Scandal napisał(a):oczywiście, że tak ale spróbuj dadać gazu do wyprzedzania przyciskiem język
Bez probemu, trzymasz gore i czekasz. Robi to z okolo 50-60% przepustnicy, na dwupasmowce spokojnie wystarcza (albo przy w miare pustej krajowce). Ale i tak przydalby sie przycisk pamieci predkosci osobno.
Italiano napisał(a):Ewentualnie to zostaje....delikatnie na hamulec....
Mozna tez delikatnie sprzeglem, bedzie bez przyhamowania.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):gdyby urzymywal stala przepustnice
To pod górkę by zwalniał, z górki przyśpieszał, przy wjeżdżaniu za TIRa też by przyśpieszał, jeśli podczas wyprzedzania na trasie z tempomatem zrobiłoby się delikatnie pod górkę to by nie dało rady dokończyć manewru – raczej słaby pomysł – to musi być układ ze sprzeżeniem zwrotnym
Idełem jest tempomat z radarem + automat
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wszystko zależy od kalibracji. W tańszych i starszych autach tempomaty zachowują się w sposób odrobinę nieokrzesany, w niektórych zaś przyspieszają subtelnie i płynnie. Co do radaru, to też różnie – nie można im ufać bezgranicznie
Tutaj testy systemu w BMW 7 => http://moto.pl/MotoPL/10,90142,6322558, ... kolny.html
Tutaj testy systemu w BMW 7 => http://moto.pl/MotoPL/10,90142,6322558, ... kolny.html
brii napisał(a):To pod górkę by zwalniał, z górki przyśpieszał
I to by mi akurat pasowalo.
brii napisał(a):przy wjeżdżaniu za TIRa też by przyśpieszał
Zbyt nieznacznie zeby sie przejmowac, bo skoro juz znalazles sie za TIRem a nie byles jeszcze przed chwila to znaczy ze i tak go doganiales i i tak musisz przyhamowac lub wyprzedzac.
brii napisał(a):jeśli podczas wyprzedzania na trasie z tempomatem zrobiłoby się delikatnie pod górkę to by nie dało rady dokończyć manewru – raczej słaby pomysł
Wyprzedzanie tempomatem bez "accel" (a zakladam ze o takim piszesz) jest slabym pomyslem. Jesli na dwupasmowce to spoko, sie nie przejmujesz zwalnianiem, ale jak masz jeden pas to albo accel albo gaz, inaczej to i z takim tempomatem mozesz miec klopot jak z zza zakretu cos wyskoczy
brii napisał(a):to musi być układ ze sprzeżeniem zwrotnym usmiech
Toz masz teraz dokladnie taki – sprzezenie zwrotne = aktualna predkosc
brii napisał(a):Idełem jest tempomat z radarem + automat usmiech
A jak by to mialo funkcjonowac? Dostosowywac predkosc do innych samochodow czy jak?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości