diesel bezsiarkowy lać czy omijać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez xANDy » 21 kwi 2007, 11:22

Jaksa napisał(a):Wlałem juz "Forte"
Tego nikt chyba nie stosował na forum. Ciekaw jestem jak będzie jak się skończy dodatek w baku. Miałem kiedyś valvoline – silnik chodził ciszej póki go nie wypaliłem całego. A xeramic wyciszył (i zmniejszyło się też troszkę spalanie) na długi czas – przez rok nie wróciło do stanu sprzed "zalania".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 21 kwi 2007, 11:38

xANDy napisał(a):Tego nikt chyba nie stosował na forum.
Juz wyjezdziłem , myslę ze jest ok , klepie jak diesel <lol> ogolnie mecząca jest ta jednostka.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 21 kwi 2007, 17:37

Jaksa napisał(a):klepie jak diesel <lol> ogolnie mecząca jest ta jednostka.....
Diesle te nowsze (RF4F) są cichsze nieco i grają bardziej miękko (porównywałem). Dużo im jednak brakuje do pompowtrysków. Jednostka męcząca – i tak i nie. Hałas jest rewelacyjny – trudno nie zauważyć na ulicy madzi z DiTD :D ale w środku już nie jest tak różowo. Dynamika ogólna jest za to bardzo miła jak na diesla.
Męcząca w kwestii serwisowej – no bo nikt nie odkrył wszystkich tajemnic tego motorka. Moglibyśmy wraz z firmą MAZDA dojść do porozumienia i "sprzedać" im całkiem niezły zestaw wiadomości, których nawet oni nie posiadają.
Męczący – a z czego Ty żyjesz hahaha
z Mazdy!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez k.el » 21 kwi 2007, 21:51

Czy w naszym pieknym kraju nawet paliwo musi być pokręcone??

porównując paliwa $ to V-Power Diesl'a nie daje niepokojących objawów wspomnianych wcześniej.

Jaksa napisał(a):zalaniu "nowego" na BP


hmmm przeczytałem chyba już cały dział i z tego co pamiętam to paliwa BP nie cieszyły się uznaniem więc nigdy tam nie zalewałem w obawie o pompe.
Wiem, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ale gdzie najlepiej tankować????
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez xANDy » 21 kwi 2007, 22:06

k.el napisał(a):pamiętam to paliwa BP nie cieszyły się uznaniem
Bo to prawda – tak jest zazwyczaj – jest to często problem jednostkowej stacji. Ja też ostatnio znalazłem "trefnego" Shella...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 21 kwi 2007, 22:42

xANDy napisał(a):Hałas jest rewelacyjny – trudno nie zauważyć na ulicy madzi z DiTD


Masz racje ta jednostka napedowa ma dośc specyficzny dzwiek :) tak sie zlozylo ze jak ja zakupilem DiTD to sasiedzi mieszkajacy za mna, takze zaraz nabyli Premacy i 323F... obie DiTD :D wczesniej jezdzili Mercedesami... (piekne sztuki) C i E (diesel, benzyna) i jakos nie narzekaja :] teraz mamy mały klub DiTD <lol> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 22 kwi 2007, 00:23

Wiem, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ale gdzie najlepiej tankować
Europa zachodnia <lol> ja to chyba jednak sprzedam madzie , mam kupca – tylko co kupic ? patrzę na M6 benzynowe ale chyba jeszcze mnie nie stac na taki luksus :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 22 kwi 2007, 00:50

Jaksa napisał(a):ja to chyba jednak sprzedam madzie

:) Jarku, ze tak zapytam.... dlaczego chcesz sprzedac GFke ? :] ;) masz ładna igiełke :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tycjan » 22 kwi 2007, 01:05

Oj tak narzekacie i narzekacie na ten hałas... Dla mnie DiTD jest ciche. Zimny motorek daje sie zauwazyc, ale po rozgrzaniu fajnie sobie stuka i w kabinie jest dosyć cicho.

Mi się podoba :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez Jaksa » 22 kwi 2007, 01:10

Riki napisał(a):dlaczego chcesz sprzedac GFke
W sumie 3 znajomych zadeklarowało chęc zakupu mojego auta ( za dobre pieniądze ) i nie wiem co zrobic ..... z jednej strony szkoda mi tego auta ale patrzac z innej strony ( jezdziłem wieczorami BJ-tką – nie ma porownania do DiTD – 1,8 Dohc to 1,8 Dohc )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 22 kwi 2007, 09:25

tycjan masz racje........ w zime porazka <lol> ale teraz... moze byc :) zreszta to tylko R4... co by nie zrobili (nawet CR które duuuzo daje) to nadal kiepski ten dźwiek.... ale turbina troche ratuje :P

Jaksa napisał(a):nie ma porownania do DiTD


W sprincie do 100km/h pewnie tak... :) sam myślałem ze DiTD nie jest zbyt dynamiczne... (widzac po swoim, ale mam nadzieje ze niedlugo sie to zmieni :D ) ale ostatnio mialem okazje jezdzic innym, 626 GW kolegi bafanabafana, Jego kombi chodzi spooro lepiej niz moj hatchback... zeby moja tak jezdzila :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 23 kwi 2007, 09:49

Riki – nie narzekaj!! naprawdę sporo zależy od paliwa... no i nie tylko od tego...
Mało Ci mojego zdjęcia????
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 23 kwi 2007, 10:03

Riki napisał(a):W sprincie do 100km/h pewnie tak
Nie tylko , czuje sie te 116 KM przy lekkim nadwoziu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 23 kwi 2007, 10:21

Jaksa – i tutaj masz rację – ważniejsza jest MASA. Po wyjęciu paru gratów z mojej sam widziałeś zdjęcie licznika...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 23 kwi 2007, 11:47

xANDy napisał(a):sam widziałeś zdjęcie licznika...
Widziałem , nie masz serca dla silnika :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 23 kwi 2007, 13:57

xANDy napisał(a):Riki – nie narzekaj!! naprawdę sporo zależy od paliwa... no i nie tylko od tego...


xANDy nie narzekam, pisze fakty... przejedziesz sie moja to sam zobaczysz :P leje na Shell'u i Neste...


xANDy napisał(a):Mało Ci mojego zdjęcia


xANDy dobrze, ze jadac do Ciebie mam "kawałek" ładnej autostrady, moze zobacze ile pojdzie przed i po...... ;) ciekawe ile pojedzie.... na razie bylo jakieś 180km/h.. jednak dla mnie wazniejsza jest elastycznosc, moim autem nie da sie wyprzedzac na 5 biegu... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 23 kwi 2007, 15:17

Riki napisał(a):jednak dla mnie wazniejsza jest elastycznosc, moim autem nie da sie wyprzedzac na 5 biegu...
Przy zalaniu dwa razy kiepskim paliwem miałem to samo... No – przed wszystkimi remontami też......... <lol>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 23 kwi 2007, 17:43

xANDy napisał(a):No – przed wszystkimi remontami też


Dlatego zdecydowałem sie na te same "remonty" co Ty :P jestem ciekaw czy coś to da.. mam nadzieje :]


xANDy napisał(a):Przy zalaniu dwa razy kiepskim paliwem miałem to samo

Szczerze mówiac leje tylko na dwoch stacjach.. jak jade w trase to leje pod korek <lol> (no.. raz mi sie tylko zdazylo zalac na Shellu w Radomiu :P ) takze naszczescie nie mialem przygody z paliwem :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez k.el » 6 maja 2007, 23:13

xANDy napisał(a):naprawdę sporo zależy od paliwa


no tak problem paliwa przewija się w wieeeelu wątkach działu.
xANDy w jednym znich pisałeś, że pompki Denso lubią ON z Shella i Statoil, a raczej dodatki do ropki stosowane przez te koncerny. Powiedz co takiego mają paliwka tych stacji lub czego nie mają orły i lot(os)y iczy inni. I skąd ta wiedza?

Pytania zadaję bo taj pory rylko raz nie zalałem na polecanych stacjach i wiem jedno między Olsztynem, a Koszalinem $ ON na niebiesko-pomarańczowych stacjach to "siara" zawsze po zalaniu na tych stacjach ubywa kucyków, a przybywa dB. Spostrzeżenia dotyczą kilku jeśli nie klikunastu różnych stacji na wspomnianym odcinku.
jeśli faktycznie ma mnie to ustrzec przed przedwczesną wizytą w Mabi to jakoś to przeboleję – w końcu mogę lać tylko v-power, czy extra diesel, ale tu taż czytam o wpadkach Jaksy i xANDy'go
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Jaksa » 7 maja 2007, 00:07

k.el napisał(a):w końcu mogę lać tylko v-power, czy extra diesel, ale tu taż czytam o wpadkach Jaksy i xANDy'go
Zawsze jak zalewam zbiornik myslę ..... czy to juz teraz czy to jeszcze nie ten zbiornik :|
Ogolnie paliwa w naszym kraju mamy do <dupa> ( gdzie nie lejesz zawsze moze byc problem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto