Mazda 323F BA – 1,5 kontra 1,8 – czy warto?
Jakoś nie widziałem ZL-VE. Może mało tego jeździ, bo to taka bardziej ekskluzywna werjsa. Faktycznie osiągami przypomina fałteka Hondy
. Ciekawe, jak z żywotnością tych jednostek.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Mam Z5 i jakbym miał znowu kupić mazdę to bez wahania brałbym z takim silnikiem. Jest dużo frajdy z jazdy tym autkiem i nie zaglądam pod maskę, aby dolewać olej. Całe plucie na Z5 jest spowodowane z jednej strony kupowaniem zajeżdżonych = zaniedbanych aut i oczywiście przeważającą ilością BA z tym silnikiem, kropka
No ale w 323 BG większością są B6 a nie spotyka się na FORUM masy skarg na temat brania oleju przez nie, czy innych perypetii. Raz na kiedy pojawi się ktoś, co mu olej w silniku 1,6 znika. Czasami ktoś z niestabilnymi obrotami, ale to tak, jak wszędzie. Tematów z Z5 jest natomiast cała masa – wszystkie (niemal) z tym samym problemem – spalanie oleju w nadmiernych ilościach
Do niektórych silników można się doczepić.
– Starsze (czytaj: mocniejsze, tj. 140KM) BP – rozsypujące się skrzynie biegów – raczej mit wynikający z nieumiejętnej zmiany biegów.
– BP DOHC Turbo (GT-R) – asfalt + szaleństwa = skrzynia do wymiany.
– Z5 – branie oleju.
– KF – korbowód wychodzący bokiem.
– PN – pękające głowice.
I jeszcze kilka by się znalazło (np. zaworek w pompie FS).
Są jednak silniki, które raczej nie sprawiają problemów:
– B6/B6e
– BP
– KL i jego odmiany
– ZL
Nie można powiedzieć, że każda Zet Piątka bierze olej, ponieważ zapewne taki silnik zostałby szybko wycofany z produkcji. Nie ulega jednak wątpliwości, iż nie należy on do najbardziej udanych jednostek napędowych firmy Mazda.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Do niektórych silników można się doczepić.
– Starsze (czytaj: mocniejsze, tj. 140KM) BP – rozsypujące się skrzynie biegów – raczej mit wynikający z nieumiejętnej zmiany biegów.
– BP DOHC Turbo (GT-R) – asfalt + szaleństwa = skrzynia do wymiany.
– Z5 – branie oleju.
– KF – korbowód wychodzący bokiem.
– PN – pękające głowice.
I jeszcze kilka by się znalazło (np. zaworek w pompie FS).
Są jednak silniki, które raczej nie sprawiają problemów:
– B6/B6e
– BP
– KL i jego odmiany
– ZL
Nie można powiedzieć, że każda Zet Piątka bierze olej, ponieważ zapewne taki silnik zostałby szybko wycofany z produkcji. Nie ulega jednak wątpliwości, iż nie należy on do najbardziej udanych jednostek napędowych firmy Mazda.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
to zależy 1,5 jesli jest dobrze utrzymany i był dobrze użytkowany można polecic ale z drugiej strony przerażać moze branie oleju w dużych ilościach w tym modelu silnika chociaz nie jest to reguła o czym może swiadczyć wiele aut z forum
natomiast co do silnika 1,8 114KM to daje wiecej przyjemnosci z jazdy co jest nie wątpliwe, nie ma problemu z braniem oleju w takich ilosciach jak w 1,5 Z5 chociaż i to może sie zdażyć jesli silnik był nieprawidłowo użytkowany, w trasie przy wyprzedzaniu napewno 1,8 bedzie bezpieczniejszy z racji wiekszej mocy
sumując jesli chcesz mieć autko z wiekszym zapasem mocy którym w trasie mozna bezpiecznie wyprzedzać to wybierz 1,8 ale musisz liczyć sie tez z wiekszym spalaniem,ale jesli wybierzesz 1,5 to szukaj modelu dobrze utrzymanego i najlepiej jedź z tym autem do aso na oględziny aby sie nie wpakować w "skarbonke" co dotyczy tez modelu 1,8 a nie tylko 1,5
kazda wersja silnikowa ma swoje wady i zalety
najlepiej wybierz V6 i ciesz sie wspaniałym dzwiekiem tego silniczka
natomiast co do silnika 1,8 114KM to daje wiecej przyjemnosci z jazdy co jest nie wątpliwe, nie ma problemu z braniem oleju w takich ilosciach jak w 1,5 Z5 chociaż i to może sie zdażyć jesli silnik był nieprawidłowo użytkowany, w trasie przy wyprzedzaniu napewno 1,8 bedzie bezpieczniejszy z racji wiekszej mocy
sumując jesli chcesz mieć autko z wiekszym zapasem mocy którym w trasie mozna bezpiecznie wyprzedzać to wybierz 1,8 ale musisz liczyć sie tez z wiekszym spalaniem,ale jesli wybierzesz 1,5 to szukaj modelu dobrze utrzymanego i najlepiej jedź z tym autem do aso na oględziny aby sie nie wpakować w "skarbonke" co dotyczy tez modelu 1,8 a nie tylko 1,5
kazda wersja silnikowa ma swoje wady i zalety
najlepiej wybierz V6 i ciesz sie wspaniałym dzwiekiem tego silniczka
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
przemysl zakup
postaraj sie nie zakupic auta z "zajechanym silnikiem" (czytaj z silnikiem do remontu lub do wymiany)
postaraj sie nie zakupic auta z "zajechanym silnikiem" (czytaj z silnikiem do remontu lub do wymiany)
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):przemysl zakup
postaraj sie nie zakupic auta z "zajechanym silnikiem" (czytaj z silnikiem do remontu lub do wymiany)
Słuszna rada, tylko jak tego dokonać? Niewiele się przy zakupie da zauważyć, dopiero po jakimś czasie widać czy silnik z rana kopci, czy bierze olej itp. Nikt nie chce przecież kupić auta z silnikiem do remontu.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
a ja chce kupic 323f z 1,5 v16 z 98 roku(chyba bo w pis b riefie jest styczen 99r)
wiec jaki tam silnik bedzie mam na mysli czy Z5? czy ZL?? sam juz nie wiem musz tam pogrzebac i sam to chyba sprawdze pozdraiwma was
wiec jaki tam silnik bedzie mam na mysli czy Z5? czy ZL?? sam juz nie wiem musz tam pogrzebac i sam to chyba sprawdze pozdraiwma was
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
no i kupiłem. mx-3
według mojego specjalisty to była 323...ale nic to.
1993 rok, silnik150kkm, przebiegu 235kkm, full elektryka. w sumie to mnie wyszło jakieś 1700eur ( z takimi rzeczami jak obiad, opłata dla "specjalisty", tablice, a nawet noclegiem u babci i paliwem:)). teraz tylko zarejestrować i jeździć!
moja madzia ma wydech ostatni remus, zawieszenie usztywnione i obniżone i siedzi na alusach z oponami 205.
cena może nie okazyjna, ale wiem, że jest niezła. nigdy nie miałem takiej średniej prędkości jak na trasie bremen – olsztyn
)) trzyma się cholerstwo że aż bebechy wychodzą ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
1993 rok, silnik150kkm, przebiegu 235kkm, full elektryka. w sumie to mnie wyszło jakieś 1700eur ( z takimi rzeczami jak obiad, opłata dla "specjalisty", tablice, a nawet noclegiem u babci i paliwem:)). teraz tylko zarejestrować i jeździć!
moja madzia ma wydech ostatni remus, zawieszenie usztywnione i obniżone i siedzi na alusach z oponami 205.
cena może nie okazyjna, ale wiem, że jest niezła. nigdy nie miałem takiej średniej prędkości jak na trasie bremen – olsztyn
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Jakieś zdjęcia?dplus napisał(a):no i kupiłem. mx-3według mojego specjalisty to była 323
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
A proszę:
tutaj stoi jeszcze w komisie:
[img=http://img288.imageshack.us/img288/3072/pic00673yl7.th.jpg]
tu już kupiona czeka na tablice:
[img=http://img262.imageshack.us/img262/619/pic00729pp3.th.jpg]
generalnie śmieszna sprawa- musiałem czekać jeden dzień (nocowałem) żeby ją kupić, bo akurat pierwszego dnia główny właściciel który jest arabem obchodził ramadan i nie pracował
inna ciekawostka – poprzedni właściciel auta miał na nazwisko jihad
) dziwnie/niespokojnie się czułem z tymi arabami ...
a tutaj bonus – corvette 92' 550KM niska jak diabli a opony z tyłu 305 (i przy okazji moja skromna osoba)
[img=http://img516.imageshack.us/img516/1759/pic00732am2.th.jpg]
[img=http://img48.imageshack.us/img48/7856/pic00734og6.th.jpg]
samochód używant jako show-car warsztatu samochodowego. właściciel mówił, że nadaje się tylko na autobahn, bo i po mieście takim niskim można zahaczyć.
tutaj stoi jeszcze w komisie:
[img=http://img288.imageshack.us/img288/3072/pic00673yl7.th.jpg]
tu już kupiona czeka na tablice:
[img=http://img262.imageshack.us/img262/619/pic00729pp3.th.jpg]
generalnie śmieszna sprawa- musiałem czekać jeden dzień (nocowałem) żeby ją kupić, bo akurat pierwszego dnia główny właściciel który jest arabem obchodził ramadan i nie pracował
inna ciekawostka – poprzedni właściciel auta miał na nazwisko jihad
a tutaj bonus – corvette 92' 550KM niska jak diabli a opony z tyłu 305 (i przy okazji moja skromna osoba)
[img=http://img516.imageshack.us/img516/1759/pic00732am2.th.jpg]
[img=http://img48.imageshack.us/img48/7856/pic00734og6.th.jpg]
samochód używant jako show-car warsztatu samochodowego. właściciel mówił, że nadaje się tylko na autobahn, bo i po mieście takim niskim można zahaczyć.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Nawet fajna Madzia. Była bita z przodu z lewej strony?
Co tam siedzi? K8 1,8i V6 DOHC 133KM?
Co tam siedzi? K8 1,8i V6 DOHC 133KM?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
zapomniałem napisać.. 1.6 16V B6 ok 150kkm przejechane (był wsadzany jako drugi – pierwszy zajechany podobno).
nie zwróciłem uwagi czy była bita, ale raczej nie. oglądałem ją wzdłuż i wszerz. z tych rzeczy to ma jedynie lekko przytarty lakier z lewej strony, ale to dosłownie szczegół – jakby delikatnie zetknęła się z innym samochodem. widać to w słońcu od razu – niemcy nie są dobrymi lakiernikami, ale polerka wystarczy aby to poprawić
nie zwróciłem uwagi czy była bita, ale raczej nie. oglądałem ją wzdłuż i wszerz. z tych rzeczy to ma jedynie lekko przytarty lakier z lewej strony, ale to dosłownie szczegół – jakby delikatnie zetknęła się z innym samochodem. widać to w słońcu od razu – niemcy nie są dobrymi lakiernikami, ale polerka wystarczy aby to poprawić
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Gratuluję zakupu. Wszystkie MX'y są fajne...
Powodzenia w eksploatacji.
Powodzenia w eksploatacji.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
dplus napisał(a):no i kupiłem. mx-3według mojego specjalisty to była 323...ale nic to.
1993 rok, silnik150kkm, przebiegu 235kkm, full elektryka. w sumie to mnie wyszło jakieś 1700eur ( z takimi rzeczami jak obiad, opłata dla "specjalisty", tablice, a nawet noclegiem u babci i paliwem:)). teraz tylko zarejestrować i jeździć!
moja madzia ma wydech ostatni remus, zawieszenie usztywnione i obniżone i siedzi na alusach z oponami 205.
cena może nie okazyjna, ale wiem, że jest niezła. nigdy nie miałem takiej średniej prędkości jak na trasie bremen – olsztyn)) trzyma się cholerstwo że aż bebechy wychodzą
Kupiłeś fajne auto

- Od: 14 lip 2006, 15:54
- Posty: 26
- Skąd: Kraków/Proszowice
- Auto: M6 GG "06 2,0 147KM
dzięki
teraz tylko się wypompować z kasy na podstawowe zmiany po kupnie ...
teraz tylko się wypompować z kasy na podstawowe zmiany po kupnie ...
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Gdyby można było zaufać sprzedawcy, to większość ponoszonych po zakupie auta kosztów byłaby zbędna. Niestety żyjemy w Polsce...teraz tylko się wypompować z kasy na podstawowe zmiany po kupnie
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
witam
jedno pytanko: jaka to jest mazda tzn z jakim silnikiem??
http://cgi.ebay.co.uk/1998-MAZDA-323-ZX ... dZViewItem
w opisie jest ZXI a z tego co wyczytalem to v6 mialy KF,Kl no chyba ze cos mi sie pochrzanilo:) z gory dzieki za info
ps przymierzams ie do kupna mazdy 323 tylko mam dylemat 1.8 czy 2.0 ...:/
jedno pytanko: jaka to jest mazda tzn z jakim silnikiem??
http://cgi.ebay.co.uk/1998-MAZDA-323-ZX ... dZViewItem
w opisie jest ZXI a z tego co wyczytalem to v6 mialy KF,Kl no chyba ze cos mi sie pochrzanilo:) z gory dzieki za info
ps przymierzams ie do kupna mazdy 323 tylko mam dylemat 1.8 czy 2.0 ...:/
audio w trakcie szukania:)
- Od: 1 sie 2007, 20:54
- Posty: 13
- Skąd: Slough
- Auto: szukam ladnej 323F BA
ja jestem z Z5 zadowolony mam niski przebieg 112k ale po 11kkm nie wzial ani grama oleju , napewno duzo zalezy od serwisu choc podobno po 300 k zdarzaja sie ze lyka olej w sumie jak zalezy ci na ekonomi to max 1.8 choc np silnik kX 2xDOHC tez fajnie wyglada w takim lekkim aucie
jezdzac po miescie nie spalil mi wiecej niz 8.2 l
pamietaj tylko ze silniki V6 sa drozsze w eksploatacji i naprawach
jezdzac po miescie nie spalil mi wiecej niz 8.2 l
pamietaj tylko ze silniki V6 sa drozsze w eksploatacji i naprawach
MAZDA &M....ITSUBISHI
Ja tam o silniku Z5 złego słowa powiedzieć nie mogę, w przeciwieństwie do 70% osób tutaj na forum mam niskie spalanie, max. 7L, nic się z silnikiem złego nie dzieje, żadnych wycieków, oleju nie bierze, a jego przebieg (orginalny, nie kręcony) jest w granicach 180kkm (nie pamiętam dokładnie).

- Od: 11 lip 2006, 19:39
- Posty: 116
- Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
- Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)
dplus napisał(a):jestem skłonny kupić starszą mazdę < 1994 (stara buda)
który w tej z kolei silnik jest niezawodny? a może coś innego im dolega?
jak już wcześniej napisał GofNet w tej budzie były montowane silniki B6 i BP które to swoją historię ciągnęły jeszcze dość długo, bądź w 323 bądź w innych modelach (MX-3, MX-5, Xedos 6..) i oba te silniki są bardzo udane.
Jeśli decydowałbyś się na starszą budę to radziłbym się zastanowić do czego potrzebujesz ten samochód i ile masz zamiar kasy na niego przeznaczać. Jeśli chcesz sobie poszaleć to BP ale jeśli bardziej zależy Ci na ekonomicznej jeździe, to radziłbym się przyjrzeć bliżej B6.. Zawalidrogą i tak nie jest a całkiem ekonomiczny silniczek.. Powiem więcej, da się nim całkiem dynamicznie pojeździć (jak na tą pojemność oczywiście) przy znacznie mniejszym spalaniu niż BP
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z B6.
Tylko z racji na wiek samochodu, jeśli byś się decydował na ten model, radziłbym poprosić znajomego lakiernika, blacharza o obejrzenie samochodu gdyż niestety zdarza się dużo egzemplarzy zaniedbanych, zajechanych, krótko mówiąc w stanie "do roboty" conajmniej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości