Mazda 323F BA – 1,5 kontra 1,8 – czy warto?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez GofNet » 21 paź 2006, 20:27

Jakoś nie widziałem ZL-VE. Może mało tego jeździ, bo to taka bardziej ekskluzywna werjsa. Faktycznie osiągami przypomina fałteka Hondy :). Ciekawe, jak z żywotnością tych jednostek.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pioteq25 » 21 paź 2006, 20:40

Mam Z5 i jakbym miał znowu kupić mazdę to bez wahania brałbym z takim silnikiem. Jest dużo frajdy z jazdy tym autkiem i nie zaglądam pod maskę, aby dolewać olej. Całe plucie na Z5 jest spowodowane z jednej strony kupowaniem zajeżdżonych = zaniedbanych aut i oczywiście przeważającą ilością BA z tym silnikiem, kropka
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GofNet » 21 paź 2006, 22:13

No ale w 323 BG większością są B6 a nie spotyka się na FORUM masy skarg na temat brania oleju przez nie, czy innych perypetii. Raz na kiedy pojawi się ktoś, co mu olej w silniku 1,6 znika. Czasami ktoś z niestabilnymi obrotami, ale to tak, jak wszędzie. Tematów z Z5 jest natomiast cała masa – wszystkie (niemal) z tym samym problemem – spalanie oleju w nadmiernych ilościach

Do niektórych silników można się doczepić.
– Starsze (czytaj: mocniejsze, tj. 140KM) BP – rozsypujące się skrzynie biegów – raczej mit wynikający z nieumiejętnej zmiany biegów.
– BP DOHC Turbo (GT-R) – asfalt + szaleństwa = skrzynia do wymiany.
– Z5 – branie oleju.
– KF – korbowód wychodzący bokiem.
– PN – pękające głowice.
I jeszcze kilka by się znalazło (np. zaworek w pompie FS).
Są jednak silniki, które raczej nie sprawiają problemów:
– B6/B6e
– BP
– KL i jego odmiany
– ZL

Nie można powiedzieć, że każda Zet Piątka bierze olej, ponieważ zapewne taki silnik zostałby szybko wycofany z produkcji. Nie ulega jednak wątpliwości, iż nie należy on do najbardziej udanych jednostek napędowych firmy Mazda.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez BratCukierka » 21 paź 2006, 22:20

to zależy 1,5 jesli jest dobrze utrzymany i był dobrze użytkowany można polecic ale z drugiej strony przerażać moze branie oleju w dużych ilościach w tym modelu silnika chociaz nie jest to reguła o czym może swiadczyć wiele aut z forum
natomiast co do silnika 1,8 114KM to daje wiecej przyjemnosci z jazdy co jest nie wątpliwe, nie ma problemu z braniem oleju w takich ilosciach jak w 1,5 Z5 chociaż i to może sie zdażyć jesli silnik był nieprawidłowo użytkowany, w trasie przy wyprzedzaniu napewno 1,8 bedzie bezpieczniejszy z racji wiekszej mocy
sumując jesli chcesz mieć autko z wiekszym zapasem mocy którym w trasie mozna bezpiecznie wyprzedzać to wybierz 1,8 ale musisz liczyć sie tez z wiekszym spalaniem,ale jesli wybierzesz 1,5 to szukaj modelu dobrze utrzymanego i najlepiej jedź z tym autem do aso na oględziny aby sie nie wpakować w "skarbonke" co dotyczy tez modelu 1,8 a nie tylko 1,5
kazda wersja silnikowa ma swoje wady i zalety
najlepiej wybierz V6 i ciesz sie wspaniałym dzwiekiem tego silniczka :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez BratCukierka » 21 paź 2006, 22:20

przemysl zakup
postaraj sie nie zakupic auta z "zajechanym silnikiem" (czytaj z silnikiem do remontu lub do wymiany)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Mumin » 21 paź 2006, 22:36

BratCukierka napisał(a):przemysl zakup
postaraj sie nie zakupic auta z "zajechanym silnikiem" (czytaj z silnikiem do remontu lub do wymiany)


Słuszna rada, tylko jak tego dokonać? Niewiele się przy zakupie da zauważyć, dopiero po jakimś czasie widać czy silnik z rana kopci, czy bierze olej itp. Nikt nie chce przecież kupić auta z silnikiem do remontu.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez sly1234 » 23 paź 2006, 09:21

a ja chce kupic 323f z 1,5 v16 z 98 roku(chyba bo w pis b riefie jest styczen 99r)
wiec jaki tam silnik bedzie mam na mysli czy Z5? czy ZL?? sam juz nie wiem musz tam pogrzebac i sam to chyba sprawdze pozdraiwma was
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez dplus » 26 paź 2006, 12:08

no i kupiłem. mx-3 :)według mojego specjalisty to była 323...ale nic to.

1993 rok, silnik150kkm, przebiegu 235kkm, full elektryka. w sumie to mnie wyszło jakieś 1700eur ( z takimi rzeczami jak obiad, opłata dla "specjalisty", tablice, a nawet noclegiem u babci i paliwem:)). teraz tylko zarejestrować i jeździć!

moja madzia ma wydech ostatni remus, zawieszenie usztywnione i obniżone i siedzi na alusach z oponami 205.

cena może nie okazyjna, ale wiem, że jest niezła. nigdy nie miałem takiej średniej prędkości jak na trasie bremen – olsztyn :))) trzyma się cholerstwo że aż bebechy wychodzą :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez GofNet » 26 paź 2006, 18:11

dplus napisał(a):no i kupiłem. mx-3 :) według mojego specjalisty to była 323
Jakieś zdjęcia?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 26 paź 2006, 21:52

A proszę:

tutaj stoi jeszcze w komisie:

[img=http://img288.imageshack.us/img288/3072/pic00673yl7.th.jpg]

tu już kupiona czeka na tablice:

[img=http://img262.imageshack.us/img262/619/pic00729pp3.th.jpg]

generalnie śmieszna sprawa- musiałem czekać jeden dzień (nocowałem) żeby ją kupić, bo akurat pierwszego dnia główny właściciel który jest arabem obchodził ramadan i nie pracował :)
inna ciekawostka – poprzedni właściciel auta miał na nazwisko jihad :)) dziwnie/niespokojnie się czułem z tymi arabami ...:)

a tutaj bonus – corvette 92' 550KM niska jak diabli a opony z tyłu 305 (i przy okazji moja skromna osoba)

[img=http://img516.imageshack.us/img516/1759/pic00732am2.th.jpg]
[img=http://img48.imageshack.us/img48/7856/pic00734og6.th.jpg]
samochód używant jako show-car warsztatu samochodowego. właściciel mówił, że nadaje się tylko na autobahn, bo i po mieście takim niskim można zahaczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez GofNet » 26 paź 2006, 22:18

Nawet fajna Madzia. Była bita z przodu z lewej strony?

Co tam siedzi? K8 1,8i V6 DOHC 133KM?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 26 paź 2006, 22:44

zapomniałem napisać.. 1.6 16V B6 ok 150kkm przejechane (był wsadzany jako drugi – pierwszy zajechany podobno).

nie zwróciłem uwagi czy była bita, ale raczej nie. oglądałem ją wzdłuż i wszerz. z tych rzeczy to ma jedynie lekko przytarty lakier z lewej strony, ale to dosłownie szczegół – jakby delikatnie zetknęła się z innym samochodem. widać to w słońcu od razu – niemcy nie są dobrymi lakiernikami, ale polerka wystarczy aby to poprawić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez GofNet » 26 paź 2006, 22:53

Gratuluję zakupu. Wszystkie MX'y są fajne...

Powodzenia w eksploatacji.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez BART30 » 27 paź 2006, 13:19

dplus napisał(a):no i kupiłem. mx-3 :)według mojego specjalisty to była 323...ale nic to.

1993 rok, silnik150kkm, przebiegu 235kkm, full elektryka. w sumie to mnie wyszło jakieś 1700eur ( z takimi rzeczami jak obiad, opłata dla "specjalisty", tablice, a nawet noclegiem u babci i paliwem:)). teraz tylko zarejestrować i jeździć!

moja madzia ma wydech ostatni remus, zawieszenie usztywnione i obniżone i siedzi na alusach z oponami 205.

cena może nie okazyjna, ale wiem, że jest niezła. nigdy nie miałem takiej średniej prędkości jak na trasie bremen – olsztyn :))) trzyma się cholerstwo że aż bebechy wychodzą :]


Kupiłeś fajne auto :D, z dylematu 323F 1.5 czy 1.8 wyszła MX-3 1.6 <lol> Gratulacje :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2006, 15:54
Posty: 26
Skąd: Kraków/Proszowice
Auto: M6 GG "06 2,0 147KM

Postprzez dplus » 28 paź 2006, 12:19

dzięki :)

teraz tylko się wypompować z kasy na podstawowe zmiany po kupnie ... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez GofNet » 28 paź 2006, 15:13

teraz tylko się wypompować z kasy na podstawowe zmiany po kupnie
Gdyby można było zaufać sprzedawcy, to większość ponoszonych po zakupie auta kosztów byłaby zbędna. Niestety żyjemy w Polsce...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez stecko » 14 sie 2007, 19:26

witam

jedno pytanko: jaka to jest mazda tzn z jakim silnikiem??


http://cgi.ebay.co.uk/1998-MAZDA-323-ZX ... dZViewItem


w opisie jest ZXI a z tego co wyczytalem to v6 mialy KF,Kl no chyba ze cos mi sie pochrzanilo:) z gory dzieki za info

ps przymierzams ie do kupna mazdy 323 tylko mam dylemat 1.8 czy 2.0 ...:/
audio w trakcie szukania:)
Początkujący
 
Od: 1 sie 2007, 20:54
Posty: 13
Skąd: Slough
Auto: szukam ladnej 323F BA

Postprzez yama » 15 sie 2007, 10:10

ja jestem z Z5 zadowolony mam niski przebieg 112k ale po 11kkm nie wzial ani grama oleju , napewno duzo zalezy od serwisu choc podobno po 300 k zdarzaja sie ze lyka olej w sumie jak zalezy ci na ekonomi to max 1.8 choc np silnik kX 2xDOHC tez fajnie wyglada w takim lekkim aucie :D
jezdzac po miescie nie spalil mi wiecej niz 8.2 l
pamietaj tylko ze silniki V6 sa drozsze w eksploatacji i naprawach
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez banan11 » 15 sie 2007, 12:53

Ja tam o silniku Z5 złego słowa powiedzieć nie mogę, w przeciwieństwie do 70% osób tutaj na forum mam niskie spalanie, max. 7L, nic się z silnikiem złego nie dzieje, żadnych wycieków, oleju nie bierze, a jego przebieg (orginalny, nie kręcony) jest w granicach 180kkm (nie pamiętam dokładnie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez Mirek » 15 sie 2007, 19:24

dplus napisał(a):jestem skłonny kupić starszą mazdę < 1994 (stara buda)
który w tej z kolei silnik jest niezawodny? a może coś innego im dolega?


jak już wcześniej napisał GofNet w tej budzie były montowane silniki B6 i BP które to swoją historię ciągnęły jeszcze dość długo, bądź w 323 bądź w innych modelach (MX-3, MX-5, Xedos 6..) i oba te silniki są bardzo udane.
Jeśli decydowałbyś się na starszą budę to radziłbym się zastanowić do czego potrzebujesz ten samochód i ile masz zamiar kasy na niego przeznaczać. Jeśli chcesz sobie poszaleć to BP ale jeśli bardziej zależy Ci na ekonomicznej jeździe, to radziłbym się przyjrzeć bliżej B6.. Zawalidrogą i tak nie jest a całkiem ekonomiczny silniczek.. Powiem więcej, da się nim całkiem dynamicznie pojeździć (jak na tą pojemność oczywiście) przy znacznie mniejszym spalaniu niż BP
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z B6.
Tylko z racji na wiek samochodu, jeśli byś się decydował na ten model, radziłbym poprosić znajomego lakiernika, blacharza o obejrzenie samochodu gdyż niestety zdarza się dużo egzemplarzy zaniedbanych, zajechanych, krótko mówiąc w stanie "do roboty" conajmniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto