Auto z salonu – Ford Focus ST vs Mazda3
I o tym mowa. W małych benzynach z turbo jak ktoś się przesiada z N/A to nawet nie zauważa, że korzysta z osiągów silnika bardziej niż w N/A.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mam takie porównanie Auris 1.33 101KM i Pulsar 1.2T 115 bo akurat ojciec kupił takie samochody i on sam przyznaje że autem z tubo nie dość że jeździ się wygodniej bo moment jest większy i dostępny szybciej to jeszcze mniej pali bo nie trzeba ciągać po obrotach żeby przyśpieszać śmiało można nie przekraczać 2 tyś obr nawet w trasie. Jeśli trzeba przykręcasz do 3 -4 i wyprzedzasz na spokojnie.
tej kasie chyba zerknąłbym na nową Hondę Civic. W tej kasię można już się mocno zastanowić.....ewentualnie VW Golf 1.4 TSi 150KM w Highline z DSG 
Dopisano 04 sie 2017 15:42:
ST jest nieosiągalny w tym budżecie. Zapewne chodziło o ST line. W tej kasię można kupić spokojnie wersję RED, z czarnym dachem
Dopisano 04 sie 2017 15:42:
loockas napisał(a):cihens napisał(a):Ford Focus ST 1.5 150km
ST jest nieosiągalny w tym budżecie. Zapewne chodziło o ST line. W tej kasię można kupić spokojnie wersję RED, z czarnym dachem
..::Born To Rise Hell::..
zewnętrznie wygląda całkiem całkiem.
Silnik 1.5 150 można prawie bezinwazyjnie zmienić na 180KM.
Gdzieś czytałem że to dokładnie to samo, z tym że 150 ma włączoną inną mapę. Mapa na 180 jest już wgrana trzeba po prostu ją włączyć. Całość do zrobienia tak że serwis się nie ma prawa połapać
.
Stąd podobno nie kupuje się wersji 182KM tylko 150 i za ułamek różnicy przprogramowuje się na drugą mapę.
Silnik 1.5 150 można prawie bezinwazyjnie zmienić na 180KM.
Gdzieś czytałem że to dokładnie to samo, z tym że 150 ma włączoną inną mapę. Mapa na 180 jest już wgrana trzeba po prostu ją włączyć. Całość do zrobienia tak że serwis się nie ma prawa połapać
Stąd podobno nie kupuje się wersji 182KM tylko 150 i za ułamek różnicy przprogramowuje się na drugą mapę.
..::Born To Rise Hell::..
Fajna opcja żeby można było przełączać między tymi mapami w czasie jazdy 
Różnice, są jeszcze w zestopniowaniu obu skrzyń i w samym układzie kierowniczym. Pomijam zawieszenie i zasadnicze elementy wnętrza... Może dla typowego Janusza kreski są tylko ważne, ale to zgoła inne auta
I wiadomo, które będzie jechać lepiej pomimo podobnych wykresów.
Nie pisze o ST i ST line, piszę o silniku 1.5 Ecoboost który występuje w dwóch wersjach 150 i 182KM i przejscie ze 150 do 182 odbywa się przez zmianę mapy.
To ze ST różni się od ST line jest oczywiste.....
P.S. w przypadku ST Line, tylko wersja wyposażenia i pakiet stylizacyjny do wyboru masz 1.5 Eco 150 i 1.5 Eco 182 i tylko ze skrzynią AT......a więc nie sadze aby zestopniowanie było inne.......
To ze ST różni się od ST line jest oczywiste.....
P.S. w przypadku ST Line, tylko wersja wyposażenia i pakiet stylizacyjny do wyboru masz 1.5 Eco 150 i 1.5 Eco 182 i tylko ze skrzynią AT......a więc nie sadze aby zestopniowanie było inne.......
Ostatnio edytowano 4 sie 2017, 17:37 przez JohnnyB, łącznie edytowano 1 raz
..::Born To Rise Hell::..
Po pierwsze jak kupujesz prywatnie nie na firmę, to nie opłaca się kupować nowego z salonu bo już tracisz jak z niego wyjedziesz.
Po drugie jak na osiem lat to nie myśl że nic nie dołożysz, nie dość że musisz przeglądy robić czyli jeszcze do nich dokładać dwa razy drożej niż gdziekolwiek. To nie wiadomo co się może zepsuć. O rdzy zapomnij.
U nas w firmie Ford Ranger z przebiegiem 40 tyś maił silnik do wymiany, przyczyna przedziurawione tłoki.
Nie chcieli uznać gwarancji twierdząc że złe paliwo, ale mamy karty z BP więc firma się wybroniła ale uznali tylko wymianę silnika a słono policzyli za wymianę, weź to pod uwagę w warunkach gwarancji. Więc do forda się zraziłem. Ogólnie wśród przedstawicieli H. krążą złe opinie o tej marce.
Ja bym brał jak już coś ze wschodu, 1. KIa/Hunday 2. Mazda 3. potem Skoda (1,4 TSI DSG wciska w fotel), Opel z rewelacyjnym silnikiem 1,4 turbo Łańcuch i LPG fabryczne jako jedyne na świecie.
Ale zastanów się nad dwulatkiem czy rocznym np lekko bitym z małym przebiegiem mniej zapłacisz a resztę można na oprocentowanie do banku dać
http://allegro.pl/show_item.php?item=69 ... 9df904ad70
Po drugie jak na osiem lat to nie myśl że nic nie dołożysz, nie dość że musisz przeglądy robić czyli jeszcze do nich dokładać dwa razy drożej niż gdziekolwiek. To nie wiadomo co się może zepsuć. O rdzy zapomnij.
U nas w firmie Ford Ranger z przebiegiem 40 tyś maił silnik do wymiany, przyczyna przedziurawione tłoki.
Nie chcieli uznać gwarancji twierdząc że złe paliwo, ale mamy karty z BP więc firma się wybroniła ale uznali tylko wymianę silnika a słono policzyli za wymianę, weź to pod uwagę w warunkach gwarancji. Więc do forda się zraziłem. Ogólnie wśród przedstawicieli H. krążą złe opinie o tej marce.
Ja bym brał jak już coś ze wschodu, 1. KIa/Hunday 2. Mazda 3. potem Skoda (1,4 TSI DSG wciska w fotel), Opel z rewelacyjnym silnikiem 1,4 turbo Łańcuch i LPG fabryczne jako jedyne na świecie.
Ale zastanów się nad dwulatkiem czy rocznym np lekko bitym z małym przebiegiem mniej zapłacisz a resztę można na oprocentowanie do banku dać

Ostatnio edytowano 4 sie 2017, 18:14 przez Adko, łącznie edytowano 2 razy
Adko napisał(a): LPG fabryczne jako jedyne na świecie
przecież nie tylko opel oferuje fabryczne LPG
A które jeszcze ?
tylko ople w fabryce w Gliwicach, reszta to są już montaże tz fabryczne.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1398435
oki sorki już nie jedyne , fiat tipo podąża tym tropem za oplem
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1398435
oki sorki już nie jedyne , fiat tipo podąża tym tropem za oplem
Skoda chyba też ma taką opcję , no ale nie róbmy Off topu o lpg
(Do skody LPG tylko w połączeniu z dotryskami Pb, albo bez w silniku 1.0
ale to dalej dokładka, Opel ma np ten sam wskaźnik paliwa dla PB i LPG oryginalny przełącznik LPG, wspólny sterownik do silnika, specjalnie utwardzane gniazda zaworów itp itd

Bo_Lo napisał(a):BTW pamiętam podobny temat na SIP i Edwin ewidentnie twierdził że nowe dałnsizingowe silniki dit palą więcej od starszych N/A o większej pojemności przy dynamicznej jeździe.
No powiem Ci, że dopiero teraz zrozumiałem o czym mowa – tak się składa, że mieliśmy przez Forestera 2.0 i Legacy 2.0 N/A. Teraz mamy Forestera XT 2.0T i jak najbardziej stanowczo mogę się z Edwinem nie zgodzić. Te silniki dzieli przepaść, tamte 2.0 mają rozwiązania typowo z lat 90-tych i efektywność z tamtych czasów a DIT to kompletnie współczesna jednostka. 20 lat rozwoju w tej branży to jednak sporo. Tak jak Legacy czy Foresterem MY05 na pusto trudno było zejść z 10l/100km tak Foresterem XT ciągnąc przyczepkę z motocyklami mieścimy się w 9l/100km. Oczywiście to nie tylko zasługa dałnsjajzingu ale też dużo lepszej skrzyni biegów i jednak innego przeniesienia napędu.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
On pisał o 1.6dit z levorga
Nie pamiętam dokładnie ale chodziło o porównanie z Legacy 2.0 lub 2.5 n/a w jeździe autostradowej.
Ogólnie pisał że 1.6dit dużo pali przy takiej jeździe.
Nie pamiętam dokładnie ale chodziło o porównanie z Legacy 2.0 lub 2.5 n/a w jeździe autostradowej.
Ogólnie pisał że 1.6dit dużo pali przy takiej jeździe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
JohnnyB napisał(a):Nie pisze o ST i ST line, piszę o silniku 1.5 Ecoboost który występuje w dwóch wersjach 150 i 182KM i przejscie ze 150 do 182 odbywa się przez zmianę mapy.
To ze ST różni się od ST line jest oczywiste.....
P.S. w przypadku ST Line, tylko wersja wyposażenia i pakiet stylizacyjny do wyboru masz 1.5 Eco 150 i 1.5 Eco 182 i tylko ze skrzynią AT......a więc nie sadze aby zestopniowanie było inne.......
Małe sprostowanie, nie ma silnika 1,5 w Fieście ST tylko 1,6 a występuje w sumie w 3 wariantach mocy: 182 i 200

Reasumując i pomijając co lepsze silnikowo i gdzie co siedzi. Fiesta jak i Focus w środku są zdecydowanie bardziej tandetne materiałowo porównując do Mazdy 3. Jakość materiałów użyta w Fordzie gorsza.
Jeżeli dla kogoś nie ma to znaczenia, to o jeden punkt w kwestii wyboru ma mniej. Co do prowadzenia i precyzji zmiany biegów nie można nic zarzucić ani Maździe ani Fordowi.
onyx napisał(a):Małe sprostowanie, nie ma silnika 1,5 w Fieście ST tylko 1,6 a występuje w sumie w 3 wariantach mocy: 182 i 200Zafiksowałem się na fiestę a tu mowa o Focusie – mój błąd
![]()
Reasumując i pomijając co lepsze silnikowo i gdzie co siedzi. Fiesta jak i Focus w środku są zdecydowanie bardziej tandetne materiałowo porównując do Mazdy 3.
Ano temat dotyczył Focusa ST vs Mazda 3. W budżecie założonym nie ma szans kupić ST, więc prawdopodobnie pytający miał na myśli wersję tradycyjną Focusa ale w pakiecie ST Line, a tam największym PB jest 1.5 Eco – stąd mój wywód.
Nowa Fiesta jest zrobiona lepiej, ale nie ma jeszcze wersji ST, najmocniejszą jednostką jest 1.0 Ecoboost 140KM. Można jeszcze kupić ST – chyba, w wersji przedliftowej. Czy polift w wersji ST będzie....pewnie będzie, ale silnika 1.6 już raczej nie dostanie. Obstawiam 1.5 Ecoboost 150/182KM.
Jakość tej Fiesty jest już nieco lepsza.
W temacie Fiesty jestem nieco na bierząco, kolega chce zamienic Ceed'a na Fiestę właśnie i przymierzał się juz do nowej, jeszcze nie jeździł, ale pewnie okazją karnąć się 1.0 Eco będzie. Podobno nowa Fiesta w tej chwili ma wymiary Focusa pierwszej generacji.
Ale według mnie jakość miedzy Mazdą a Fordem nie jest aż taka wielka, nadal uważam że oba nie są najlepiej wykonane wewnętrznie. Miałem okazję przemacać (Focus, Mazda3) jak szukałem fury do firmy.
..::Born To Rise Hell::..
Daj spokój w fordzie twarda deska i te milion skrzypiących guziczków to tandeta pierwszej wody...
W sumie z nowych aut, to mimo wszystko golf, megane, corolla wiodą prym w tym segmencie – jeśli chodzi o użyte materiały.
W sumie z nowych aut, to mimo wszystko golf, megane, corolla wiodą prym w tym segmencie – jeśli chodzi o użyte materiały.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości