Akcyza w górę od 2017 roku – koniec z importem samochodów?
No sama tabelka z WP przeraża, ale jak się podstawi do wzoru który podany jest na http://dailydriver.pl/nowosci/zmiany-w-prawie-nowosci/nowa-akcyza-2017-od-samochodow-mamy-wzor-do-jej-liczenia/ to już tak tragicznie nie wygląda.
Flock napisał(a):Ich chyba zdrowo poj*bało
A czytałeś tego linka co wkleiłeś?
Bo wg. tego co tam jest to az takiej tragedii nie ma
Przykład:
Mazda 6 GH 2012 rok 2.5l
Akcyza dziś – 55.000*0,186 = 10,230
Akcyza 2017 = 5000*(1-0,56) = 2800
Wychodzi na to, że mniej opłacalne będzie sprowadzanie samochodów z silnikami w okolicach 1.6 – 2.0 czyli tych na które jest największe zapotrzebowanie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na razie pracują nad akcyzą a ludzie sieją panikę i zamęt . Dobra zmiana to dobra zmiana tamto , 500 plus i inne takie pierdoły. Poczekajcie na finał bo wypowiedzi a'la Wyborcza nic nie wnoszą
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Mówiąc o samochodach które sa przyzwoite w dobrym stanie z niższym prebiegiem:
Mazda GG 2007 Active albo GH 08' dobrym wyposazeniu silnik 2.0 to koszt akcyzy kolejno 1260, 1440, 1680zł
Obecnie jest to dla GG: 25000zł * 3,6% = 900zł
Dla GH: 35000zł * 3,6% = 1260zł
I teraz zależnie czy auto jest ze stycznia czy z grudnia, mozna wpasc w inny przedział i nawet wyrównac obecną akcyzę, także nie ma tragedii takiej jak w pierwszej proponowanej tabelce.
Chcąc silnik 2.3 w GG akcyza wyniesie 2100
Dzisiaj za GG 2007 z silnikiem 2,3 w cenie 25000 zapłacilibyśmy 4650zł akcyzy, także mamy spadek o 2500.
Dlatego ta obecna tabelka razem ze wzorem do wyliczenia akcyzy wcale tragicznie nie wygląda a na pewno rozwiązuje chory podział na akcyze 3 i 18 procentową.
Dopisano 16 lis 2016, 17:00:
Niestety alepisowskie zamieszanie w tym temacie i co rusz inne propozycje, świadczą o pisaniu wszystkiego na kolanie i dopiero jak podnosi sie larum to wyrywa się kartke i pisze kolejny projekt na drugim kolanie. Itd itd. Żadnych konsultacji, żadnej logiki, chlapanie bez sensu, że ludzie poleca do salonów itd.
Tak sie nie tworzy dobrych przepisów. To jest recepta na gównoprzePISy.
Mazda GG 2007 Active albo GH 08' dobrym wyposazeniu silnik 2.0 to koszt akcyzy kolejno 1260, 1440, 1680zł
Obecnie jest to dla GG: 25000zł * 3,6% = 900zł
Dla GH: 35000zł * 3,6% = 1260zł
I teraz zależnie czy auto jest ze stycznia czy z grudnia, mozna wpasc w inny przedział i nawet wyrównac obecną akcyzę, także nie ma tragedii takiej jak w pierwszej proponowanej tabelce.
Chcąc silnik 2.3 w GG akcyza wyniesie 2100
Dzisiaj za GG 2007 z silnikiem 2,3 w cenie 25000 zapłacilibyśmy 4650zł akcyzy, także mamy spadek o 2500.
Dlatego ta obecna tabelka razem ze wzorem do wyliczenia akcyzy wcale tragicznie nie wygląda a na pewno rozwiązuje chory podział na akcyze 3 i 18 procentową.
Dopisano 16 lis 2016, 17:00:
Damian68 napisał(a):Na razie pracują nad akcyzą a ludzie sieją panikę i zamęt . Dobra zmiana to dobra zmiana tamto , 500 plus i inne takie pierdoły. Poczekajcie na finał bo wypowiedzi a'la Wyborcza nic nie wnoszą
Niestety alepisowskie zamieszanie w tym temacie i co rusz inne propozycje, świadczą o pisaniu wszystkiego na kolanie i dopiero jak podnosi sie larum to wyrywa się kartke i pisze kolejny projekt na drugim kolanie. Itd itd. Żadnych konsultacji, żadnej logiki, chlapanie bez sensu, że ludzie poleca do salonów itd.
Tak sie nie tworzy dobrych przepisów. To jest recepta na gównoprzePISy.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Nie wiem juz do czego ta Polska zmierza ale to co sie wyprawia to jakis obled. Jakby ten cyrk z akcyza stal sie prawda to beda zlote czasy dla blacharzy i lakiernikow samochodowych. Oby auto bylo jak najmlodsze oby je zlozyc z 2-3 i opchnac szczesliwcowi ktory bedzie spelnial marzenie o prawie nowce sztuce. Teraz przynajmniej jak skrecaja przebiegi to auto przy wypadku nadal trzyma poziom bezpieczenstwa a tak wszystko wskazuje ze wypadki beda jeszcze bardziej tragiczne.
Czyli dokładnie tak jak pisałem wyżej. Napisac na kolanie, zobaczyć jaki bedzie odzew. Jak krzyczą to napisac na drugim kolanie. Znowu krzyczą to znowu się wycofamy i i napiszemy jeszcze raz, ale teraz już może czasu nie starczyc do końca roku.
Sondowanie cerpliwości i rozgoryczenia obywateli jest na porządku dziennym pisowców. Żadnych konsultacji, żadnych opinii specjalistów, żadnego odpytania "branży". Co chwila się wycofują albo dementują, że w ogóle był jakikolwiek projekt.
Żeby sie nie zabić w wypadku to nie mozna mieć małego samochodu a takie są preferowane.
Ja chce mieć samochód klasy D z minimum 6 poduszkami i odpowiednimi strefami zgniotu bo chce wozic bezpiecznie rodzinę.
Panda w gazie mi tego nie zapewni nawet jak bede jezdzić 50km/h po zawsze moze ktoś z naprzeciwka zasnąć i we mnie wjechać. Wtedy z Pandy zostaną tylko koła.
Ale jak zwykle pOSŁY wiedzą lepiej co dla mnie dobre i będą utrudniać życie rodzinie. najpierw 500+ na dzieci a potem każą wozić je małymi gównami.
Sondowanie cerpliwości i rozgoryczenia obywateli jest na porządku dziennym pisowców. Żadnych konsultacji, żadnych opinii specjalistów, żadnego odpytania "branży". Co chwila się wycofują albo dementują, że w ogóle był jakikolwiek projekt.
Żeby sie nie zabić w wypadku to nie mozna mieć małego samochodu a takie są preferowane.
Ja chce mieć samochód klasy D z minimum 6 poduszkami i odpowiednimi strefami zgniotu bo chce wozic bezpiecznie rodzinę.
Panda w gazie mi tego nie zapewni nawet jak bede jezdzić 50km/h po zawsze moze ktoś z naprzeciwka zasnąć i we mnie wjechać. Wtedy z Pandy zostaną tylko koła.
Ale jak zwykle pOSŁY wiedzą lepiej co dla mnie dobre i będą utrudniać życie rodzinie. najpierw 500+ na dzieci a potem każą wozić je małymi gównami.
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Bigbluee napisał(a):Żeby sie nie zabić w wypadku to nie mozna mieć małego samochodu a takie są preferowane.
Sugeruję zobaczyć jak wyglądają crashtesty współczesnych małych samochodów, to nie to co było 20 lat temu.
Patrząc na to jakie mieli parcie na elektryki to zaskoczenie pytaniem o nie jest rozwalające

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
gdyby nie odzew i krzyki to by to wprowadzili 
male auta sa bezpieczne tak w miescie i przy malych predkosciach nie na autostradzie, ale tam i wieksze furory nie robia.
male auta sa bezpieczne tak w miescie i przy malych predkosciach nie na autostradzie, ale tam i wieksze furory nie robia.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Pracowałem przed wejściem PL do UE. Niemiec chciał nam oddać za darmo Golfa który wówczas w Polsce wart był ok 10.000 nie wzięliśmy bo była wysoka akcyza na auta powyżej 10 lat. Co się stało z tymi starymi gratami po wejściu PL do UE i zniesieniu cła? Zamiast za darmo Niemcy zaczęli je nam sprzedawać za tyś EUR+ . Co będzie teraz?
Zapłacicie za auto z Niemiec 2-3 tys więcej? NIE. Niemiec zejdzie z ceny i/lub handlarz zejdzie z ceny.
Zapłacicie za auto z Niemiec 2-3 tys więcej? NIE. Niemiec zejdzie z ceny i/lub handlarz zejdzie z ceny.
Handlarz nie zejdzie z ceny.
1. Handlarz akcyzę doliczy do ceny i będziemy płacić więcej.
2. Będą sprowadzać gorsze auta a sprzedawać po obecnej cenie.
3. Jeśli Niemiec zejdzie z ceny to Polak i tak cenę podniesie i zarobi więcej.
5. Jeśli Niemiec zejdzie z ceny to będzie warto jechać samemu po auto.
6. Nikt nie schodzi z cen, mniejsze komisy upadają, ludzie kupują auta krajowe.
7. Auta krajowe są na topie wiec ich cena idzie do góry.
1. Handlarz akcyzę doliczy do ceny i będziemy płacić więcej.
2. Będą sprowadzać gorsze auta a sprzedawać po obecnej cenie.
3. Jeśli Niemiec zejdzie z ceny to Polak i tak cenę podniesie i zarobi więcej.
5. Jeśli Niemiec zejdzie z ceny to będzie warto jechać samemu po auto.
6. Nikt nie schodzi z cen, mniejsze komisy upadają, ludzie kupują auta krajowe.
7. Auta krajowe są na topie wiec ich cena idzie do góry.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Na rynku decyduje siła popytu i podaży. Jeśli społeczeństwo uzna że stać je wydać 12 tys zamiast 9 tys za auto to ani Niemiec ani handlarz nie zejdą z ceny. Jeśli będzie zastój w kupnie kolejnych aut z zachodu to albo Niemiec albo handlarz zejdzie z ceny. Handlarz ma jeszcze stare auto do sprzedaży bez akcyzy. Na polskim rynku są setki tys jak nie miliony starych aut, którymi handlarz i zwykli Kowalscy mogą obracać. Będzie zastój w sprowadzaniu złomów z zachodu więc siłą rzeczy ceny starych aut spadną – tak jak było przed wejściem PL do UE i akcyzą.
Przez zastój w sprowadzaniu złomów ceny spadną?
Nie sądzę
Jest sobie po rodzinę np. taki oto złom:
Stare 20-letnie Audi A4 (1996r.) z silnikiem 2.6 Benzyna + LPG
Za ile obecnie można kupić na popularnym portalu takiego strucla?
To chyba dobra lokata kapitału
Skoro od 1stycznia przy pierwszej rejestracji w Polsce trzeba będzie zapłacić za taki samochód 6500zł akcyzy
Jeśli "suweren" jest biedny, a musi jeździć własnym samochodem, to niech kupuje "Czikłeczento"
Ogólnie PiS...da pincet+
Nie sądzę
Jest sobie po rodzinę np. taki oto złom:
Stare 20-letnie Audi A4 (1996r.) z silnikiem 2.6 Benzyna + LPG
Za ile obecnie można kupić na popularnym portalu takiego strucla?
To chyba dobra lokata kapitału

Skoro od 1stycznia przy pierwszej rejestracji w Polsce trzeba będzie zapłacić za taki samochód 6500zł akcyzy

Jeśli "suweren" jest biedny, a musi jeździć własnym samochodem, to niech kupuje "Czikłeczento"
Ogólnie PiS...da pincet+

Damian68 napisał(a):Na razie pracują nad akcyzą a ludzie sieją panikę i zamęt . Dobra zmiana to dobra zmiana tamto , 500 plus i inne takie pierdoły. Poczekajcie na finał bo wypowiedzi a'la Wyborcza nic nie wnoszą
Bigbluee napisał(a):Czyli dokładnie tak jak pisałem wyżej. Napisac na kolanie, zobaczyć jaki bedzie odzew. Jak krzyczą to napisac na drugim kolanie. Znowu krzyczą to znowu się wycofamy i i napiszemy jeszcze raz, ale teraz już może czasu nie starczyc do końca roku.
Chyba przyznasz że tak było? Nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz. Skorzystają najbogatsi, w 4 litery dostaną biedniejsi, co z tego że powyżej 2 spadnie jak i tak podniesie się za mniejsze :/ i starsze. Nie tedy droga w odmładzaniu samochodów na Polskich drogach. O braku pomyślunku w takiej dziedzinie jak Oldtimery czy youngtimer w ogóle nie ma co mówić.
Większości krajów za sprowadzenie auta z terenu UE nie ma praktycznie żadnych opłat dodatkowych.
W Belgii to koszt około 180eur w tym jest przegląd techniczny, nowy dowód rejestracyjny jeśli ktoś ma już swoje tablice, opłata celna. Nie ma żadnych akcyz, dodatkowych podatków z tego tytułu.
AndrzejMX6 napisał(a):Zapłacicie za auto z Niemiec 2-3 tys więcej? NIE. Niemiec zejdzie z ceny i/lub handlarz zejdzie z ceny.
Nie wiem kiedy byłeś w DE ale Niemiec nie odda za free auta, odda do salonu, tam dostanie zniżkę na nowy/nowy używany, sprzedawca oddaje do recyklingu/złom uzyskuje profit podatkowy. Ze złomu co najwyżej trafi do Turasa czy innego handlarza który współpracuje z handlarzami ze wschodu i tam to auto poleci. Ewentualnie je przerobią z założeniem na złom.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Może coś zdziałają

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
AndrzejMX6 napisał(a):Niemiec zejdzie z ceny i/lub handlarz zejdzie z ceny.
W tym planie jest taka drobniutka dziurka – samochody z Niemiec kupują nie tylko Polacy, Polak nie będzie chciał zapłacić tyle ile Niemiec chce to samochód kupi Słowak/Litwin/Czech/Hiszpan albo jeszcze ktoś inny
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości