Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)
Jeśli lakier był nie naruszony to ruda się nie pojawia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam,
jestem w okresie poszukiwania pierwszego samochodu. Wpadła mi w oko Mazda 3, bezawaryjność i wygląd. Ale jak to Mazda, to rdza. No właśnie I gen, rdzewieje na potęgę, a jak z drugą?. Podobno od 2007 Mazda ma już ocynk. Trafiłem tylko na jeden artykuł porównujący BL z Civic VIII. I tam było napisane, że w II gen. z rdzą nie ma problemu. Auto będę użytkował w Niemczech, tu podobno nie solą dróg. A jak jest z zabezpieczaniem antykorozyjnym? Pomaga czy to tylko naciąganie klienta? Mowa o profesjonalnym zabezpieczeniu robionym w ASO Mazdy. Właśnie ta korozja odstrasza mnie narazie od zakupu.
Pozdrawiam.
jestem w okresie poszukiwania pierwszego samochodu. Wpadła mi w oko Mazda 3, bezawaryjność i wygląd. Ale jak to Mazda, to rdza. No właśnie I gen, rdzewieje na potęgę, a jak z drugą?. Podobno od 2007 Mazda ma już ocynk. Trafiłem tylko na jeden artykuł porównujący BL z Civic VIII. I tam było napisane, że w II gen. z rdzą nie ma problemu. Auto będę użytkował w Niemczech, tu podobno nie solą dróg. A jak jest z zabezpieczaniem antykorozyjnym? Pomaga czy to tylko naciąganie klienta? Mowa o profesjonalnym zabezpieczeniu robionym w ASO Mazdy. Właśnie ta korozja odstrasza mnie narazie od zakupu.
Pozdrawiam.
-
Propan
Auto jest od 2009-2010 roku. Rdzewieją jednostkowe przypadki – raczej po przygodach. Reszta na razie się trzyma – ale może to za krótki okres czasu?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Nie nie solą, sypią i leją.Propan napisał(a):Niemczech, tu podobno nie solą dróg.
Co do rdzy, auto bezwypadkowe nie powinno mieć rudej, na podwoziu normalne naloty, i to nie tylko Mazda.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Sory za OT, ale wyjaśni ktoś oznaczenie auta:
nick: dimitri efremidis
opis:
Mazda 3
BL
– 546
– 61WX
silnik 1998,00 cm3, 88,00kW
rok produkcji 2015
?

nick: dimitri efremidis
opis:
Mazda 3
BL
– 546
– 61WX
silnik 1998,00 cm3, 88,00kW
rok produkcji 2015
?

Witam.
Zamierzam zakupić samochód dla żony. W grę wchodzą (póki co) focus 3 ,Megane 3 oraz Mazda 3.
Mnie najbardziej odpowiada Mazda i do niej próbuje małżonkę przekonać. Ponieważ nigdy nie miałem
do czynienia z autami japońskimi stąd moja wizyta na forum. Czy rzeczywiście legendarna niezawodność auta jest faktem ,jak wygląda sytuacja z dostępnością części i ich ceną ? Co najczęściej ulega awarii?
Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Jak znosi ewentualne LPG. Mowa o Mazda 3 1.6 z 2010r.
Jazda głównie po mieście , sporadyczne wypady gdzieś dalej.
Pozdrawiam.
Zamierzam zakupić samochód dla żony. W grę wchodzą (póki co) focus 3 ,Megane 3 oraz Mazda 3.
Mnie najbardziej odpowiada Mazda i do niej próbuje małżonkę przekonać. Ponieważ nigdy nie miałem
do czynienia z autami japońskimi stąd moja wizyta na forum. Czy rzeczywiście legendarna niezawodność auta jest faktem ,jak wygląda sytuacja z dostępnością części i ich ceną ? Co najczęściej ulega awarii?
Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Jak znosi ewentualne LPG. Mowa o Mazda 3 1.6 z 2010r.
Jazda głównie po mieście , sporadyczne wypady gdzieś dalej.
Pozdrawiam.
-
slawekgonio
niezawodność trójki jest niezła. LPG moim zdaniem nie ma sensu, ale pewnie znajdą się tacy, co powiedzą że da radę.
Typowych usterek w zasadzie nie ma. Należy zwrócić uwagę ewentualnie na nierównomierny ręczny.
Dostępność podstawowych materiałów eksploatacyjnych dobra.
o takiej jazdy jak piszesz 1.6 da radę
Typowych usterek w zasadzie nie ma. Należy zwrócić uwagę ewentualnie na nierównomierny ręczny.
Dostępność podstawowych materiałów eksploatacyjnych dobra.
o takiej jazdy jak piszesz 1.6 da radę
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
mysiak napisał(a):LPG moim zdaniem nie ma sensu, ale pewnie znajdą się tacy, co powiedzą że da radę.
Oczywiście, że się znajdą
slawekgonio napisał(a):Czy rzeczywiście legendarna niezawodność auta jest faktem ,jak wygląda sytuacja z dostępnością części i ich ceną ? Co najczęściej ulega awarii?
Problemów z dostępnością części nie spotkałem, ale rzadko miałem okazję coś wymieniać. Przez 3 lata użytkowania auta, zmieniłem amortyzatory z przodu, 2 razy klocki hamulcowe przednie oraz akumulator.
A jak chcesz koniecznie przekonać małżonkę do Mazdy, to pokaż jej na mieście 3 w kolorze Celestial Blue Mica
Marek82 napisał(a):A jak chcesz koniecznie przekonać małżonkę do Mazdy, to pokaż jej na mieście 3 w kolorze Celestial Blue Mica
Albo mój wątek. :–)
35 tys. przejechane i wymieniony tylko łącznik stabilizatora tył (ponoć wadliwe w produkcji były).
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Odświeżę temat, ponieważ też mnie zastanawia ten silnik w trójce. W Polsce z tego co się dowiedziałem nie było w sprzedaży wersji z tym silnikiem, więc nawet ciężko o raport spalania. Na ogłoszeniach pojawiają się modele dość bogatym wydarzeniem w cenie ~35k. Auta wizualnie prezentują się dobrze. Akurat nie z Niemiec ale 2 przykłady:
[url]allegro.pl/show_item.php?item=6100487759[/url]
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-2-2-mzr-cd-185km-sport-navi-60tys-km-ID4pal8U.html
Jednak intrygujący jest fakt, że akcyza od sprowadzenia auta powyżej 2l wynosi 18.6%, a auta w Niemczech nie są tańsze... Dlatego się zastanawiam czy ma w ogóle sens oglądanie wersji z tym silnikiem, bo parametry wydają sie kuszące. Wiecie czy wersja 2.2 150KM tez nie była dostępna w Polsce? – bo takie też pojawiają się:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-2-2-diesel-150km-bose-navi-po-serwisie-ID6yfFUx.html
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-slicznaserwisnavimzr-cd150kmgwarancjazamiana-ID6yhBid.html
Ktoś może z doświadczenia powiedzieć co o tym myśleć?
[url]allegro.pl/show_item.php?item=6100487759[/url]

Jednak intrygujący jest fakt, że akcyza od sprowadzenia auta powyżej 2l wynosi 18.6%, a auta w Niemczech nie są tańsze... Dlatego się zastanawiam czy ma w ogóle sens oglądanie wersji z tym silnikiem, bo parametry wydają sie kuszące. Wiecie czy wersja 2.2 150KM tez nie była dostępna w Polsce? – bo takie też pojawiają się:


Ktoś może z doświadczenia powiedzieć co o tym myśleć?
-
redon
ten silnik w opcji 185KM z przebiegiem do 60tys i rocznikiem od 2010 – 2013
kosztuje od 45tys do 70tys.
wszystko co poniżej 200% walone i naprawiane i nie ma innej opcji
kosztuje od 45tys do 70tys.
wszystko co poniżej 200% walone i naprawiane i nie ma innej opcji

- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Norreca, dzięki za odpowiedź! Na przebiegi nie patrze w ogóle, bo wiadomo, że one zależą tylko od fantazji sprzedającego. W każdym razie też mi sie wydawało, że to zbyt wyżyłowane okazje, a tak przynajmniej już wiem żeby nawet nie zwracać na nie uwagi
No trudno wygląda na to że szybko auta nie znajdę..
-
redon
Witam Mazdozakochańców 
Trafiłem na to forum dla tego że planuje kupić w przyszłym roku Mazde 3 2009-2013 roku
i zastanawiam się nad silnikiem 2.0 150 koni w benzynie mógł by być też 1,6 105konny tylko obawiam się że ten silnik będzie trochę mułowaty stąd moje pytanie do was czy może mi ktoś powiedzieć coś o silniku 1,6 105KM jaki jest nie chcę żadnego lamusa
a z tego co widzę nigdzie nie mogę znaleźć oczekiwanej mazdy 3 2.0 150 w benzynie w cenie 32-37 tyś białej 
Myślę też nad 2.0 150 dieslem ale nic nie wiem o tym silniku w ogóle mało wiem o japońskich silnikach czy lepiej szukać 2.0 benzyny czy diesla 2.0
czekam na wasze odpowiedzi i z góry dziękuje za pomoc
Trafiłem na to forum dla tego że planuje kupić w przyszłym roku Mazde 3 2009-2013 roku
i zastanawiam się nad silnikiem 2.0 150 koni w benzynie mógł by być też 1,6 105konny tylko obawiam się że ten silnik będzie trochę mułowaty stąd moje pytanie do was czy może mi ktoś powiedzieć coś o silniku 1,6 105KM jaki jest nie chcę żadnego lamusa
Myślę też nad 2.0 150 dieslem ale nic nie wiem o tym silniku w ogóle mało wiem o japońskich silnikach czy lepiej szukać 2.0 benzyny czy diesla 2.0
czekam na wasze odpowiedzi i z góry dziękuje za pomoc
Ja jeżdżę sam, czasami we 2, i 1.6 105 koni daje radę.
Rakieta to nie jest, ale też nie jakiś muł. Autostradowo mam 140-150 km/h zapięte na tempomacie i leci, czasami trzeba do 170 przyspieszyć, i daje radę.
Jeśli jeździsz spokojnie i nie załadowany to da radę. Jeśli masz "sportowy styl jazdy" i lubisz czuć pedał gazu pod nogą – to szukaj czegoś innego, mnie 105 koni wystarcza, ale jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami, nie wyprzedzam kogoś, kto jedzie 90 km/h poza zabudowanym, żeby móc jechać 95
Możesz też zerknąć na Hondę Civic, silnik 1.8 140 koni też jest bardzo dobry.
Rakieta to nie jest, ale też nie jakiś muł. Autostradowo mam 140-150 km/h zapięte na tempomacie i leci, czasami trzeba do 170 przyspieszyć, i daje radę.
Jeśli jeździsz spokojnie i nie załadowany to da radę. Jeśli masz "sportowy styl jazdy" i lubisz czuć pedał gazu pod nogą – to szukaj czegoś innego, mnie 105 koni wystarcza, ale jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami, nie wyprzedzam kogoś, kto jedzie 90 km/h poza zabudowanym, żeby móc jechać 95
Możesz też zerknąć na Hondę Civic, silnik 1.8 140 koni też jest bardzo dobry.
1.6 da radę jeśli nie szalejesz zbytnio, albo nie jeździsz z kompletem pasażerów. do 160 idzie jak trzeba potem trochę ciężko, ale 200 idzie wydusić.
Poza tym, to co pisze e-tomek wyżej to też fajna opcja i daje rade nawet obciążony i do tego kręci wyżej
Poza tym, to co pisze e-tomek wyżej to też fajna opcja i daje rade nawet obciążony i do tego kręci wyżej
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Obecnie mam Megane 1,9 98KM chociaż na dowodzie piszę 59KW ;o o ile dobrze pamiętam
jak tam w przeliczniku to chyba wychodzi troszkę mniej koni auto w dieslu też szału nie robi ale obecnie mi to starcza głównie chodzi o to żeby np jak jedzie jakiś konfident który jedzie średnio 90km/h przy zakręcie zwalnia potem przyspiesza zwalnia przyspiesza zwalnia i aby wkurza
zamiast jechać równo to żeby takiego wyprzedzić w miarę dynamicznie a nie zbierać się pare KM żeby wyprzedzić takiego lub gdybym czasem wyjechał komuś nie chcący to żeby też była moc aby móc przyspieszyć tak żeby ta osoba nie musiała gwałtownie hamować 
Ogólnie jak jakiś wariat nie jeżdżę jak ślimak też nie raczej dynamicznie ale spokojnie z głową więc nie ukrywam że czasem przyda się trochę mocy nie lubię stać i korkować dróg i właśnie obawiam się że ten silnik 1,6 105km będzie bardziej mułowaty jak ten co mam teraz
jeśli taki sam to ok jeśli troszkę lepszy to nie widzę w ogóle problemu Pozdrawiam 
Honda też fajna ale Mazda to Mazda i tyle
<3
Ogólnie jak jakiś wariat nie jeżdżę jak ślimak też nie raczej dynamicznie ale spokojnie z głową więc nie ukrywam że czasem przyda się trochę mocy nie lubię stać i korkować dróg i właśnie obawiam się że ten silnik 1,6 105km będzie bardziej mułowaty jak ten co mam teraz
Honda też fajna ale Mazda to Mazda i tyle
A ja miałem ten silnik we wcześniejszej Mazdzie 3 (BK) i dawał radę. Nie jeździłem powoli, czasami ładowałem do niego całą rodzinę i nie było źle. Wbrew temu, co pisali poprzednicy moje obserwacje są takie, że do 190km/h idzie całkiem żwawo, chociaż spalanie jest adekwatne 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości