Trekuś napisał(a):– skrzynia biegów silnika 120 KM ma następujące przełożenia: 3,7; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68, bieg wsteczny 3,72, przekładnia główna 3,62;
– skrzynia biegów dla silnika 165 KM ma następujące przełożenia: 3,36; 1,95; 1,3; 1,03; 0,84; 0,68; bieg wsteczny 3,39, przekładnia główna 4,39.
A masz może dane dla automatu?
Doncarlo napisał(a):Tylko z tymi różnie zestopniowanymi skrzyniami biegów nie do końca chwytam. Dlaczego niby auto które ma większą moc i niby ma to być odczuwalne powyżej 4000obr/min ciagnie na 2 tylko do 90 km/h a to ze 120 KM silnikiem az do 120km/ h, a na trójce az do 160km/h? Czy to ma byc tak że ten mocniejszy silnik żeby pokazać swoją przewage nad 120KM musi wejść na wysokie obroty czyli przy tej samej prędkości przy krótrzych zakresach biegów będzie właśnie więcej obrotów na obrotomierzu i wykorzystana moc i miment obrotowy 165KM????
Bardzo podobna dyskusja o skrzyniach biegów była w dziale o GJ, któryś z forumowiczów wyliczył, że jeżeli silnik 145 KM (w GJ) byłby w stanie rozpędzić się do odcinki na 6-tym biegu to prędkość wynosiłaby ponad 300 km/h, w wersji 165 KM już tylko 260 km/h. Oczywiście to tylko teoria, rzeczywiste wyniki są sporo gorsze. BTW: niektóre bardzo mocne samochody osiągają prędkość maksymalną nie na ostatnim, a przedostatnim biegu.
Widać, że w BM zastosowany jest ten sam trick co w GJ ze skrzyniami biegów. Silniki mają identyczny przebieg momentu obrotowego w zakresie 1000 – 4000 rpm i gdyby nie inne zestopniowanie skrzyni to zwykły Kowalski nie zauważyłby różnicy. Dodatkowo dłuższe przełożenia w wersji 120 KM pozwalają na uzyskanie lepszego mpg na hwy i ładniej to wygląda w katalogu.
Tak przy okazji: pojawiały się tutaj porównania do V40 i tak się akurat składa, że dostałem coś takiego jako auto zastępcze w tym tygodniu, T3 manual w wersji Kinetic. Jako że BM nie jeździłem (jeszcze) to porównywał będę do GJ:
– silnik ma większy moment obrotowy niż 2,0 SkyActive ale jak szybko ten moment narasta, tak szybko się kończy,
– auto jest mniejsze od GJ, a nawet od BM a przy tym cięższe, do tego silnik ma mniejszą pojemność i poniżej 1,5 k rpm praktycznie nie jedzie, na początku miałem problemy z ruszaniem nawet,
– system start-stop nie działa poniżej 0°C i działa spoooooro wolniej niż w GJ,
– system kontroli trakcji jest tak nachalny jak w moim starym Passacie 3BG z 2001r, tylko że tam dało się go wyłączyć jednym przyciskiem koło dźwigni zmiany biegów, a tutaj w 55-tym podmenu na wyświetlaczu,
– strasznie nieustawny bagażnik, podwójna podłoga i jeszcze koło dojazdowe, a użytecznej pojemności tyle co nic,
+ silnik ma fajne brzmienie, podobno w BMW jeszcze ciekawsze niż tutaj,
+ naprawdę wygodne fotele,
+ równie ciekawy wygląd co BM,
+ ciekawe wskaźniki z możliwością personalizacji oparte na wyświetlaczu TFT.
Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę ;–)