Od 15.08.2015 roku można w Polsce rejestrować samochody w wersji angielskiej.
Ale nie swirujcie tak, kazdy normalny kto uzywa samochodu do jazdy na codzien i pokonuje nim dosc sporo km nie kupi "anglika" po to by uzytkowac w taki sam sposób. Chyba ze jezdzi jak emeryt i nic nie wyprzedza. Ja jestem zwolennikiem rejestracji pojazdów z UK, ale tylko wtedy kiedy samochód jest uzywany sporadycznie i " z głową" w ruchu ulicznym. No i mozna posiadac unikatowe wozidła na naszym rynku za nieduze pieniadze (pomijajac ubezpieczenia itp) 

Idac tym tropem(mysląc za ludzi)
trzeba by zabrac prawko
-Alkoholikom
-Niepelnosprawnym
-Ludziom starszym
-kierowcom tirów ;–)
-Fanom moto i wyscigow/rajdow
Itp,itd.czyli wszystkim grupom kierowcow stwarzajacych potencjalnie wieksze zagrozenie od przecietnego kierowcy.a takze zakazac tuningu.:–)
Nie dajmy sie zwariowac,ludzie maja swoj rozum i zdrowy rozsadek(a przynajmniej powinni) i kupujac rhd teoretycznie znaja tego minusy(wyprzedzanie) i zdaja sobie sprawe z koniecznosci wiekszej ostroznosci na drodze.co do przytoczonej sytuacji z kolejnymi szrotami z zachodu,to przypominam ze pewnie spora wiekszosc tematow w dziale nasze mazdy rozpoczyna sie od dumnych slow"mazde sprowadzilem/kupilem od pierwszego wl w niemczech/handlarza";–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
trzeba by zabrac prawko
-Alkoholikom
-Niepelnosprawnym
-Ludziom starszym
-kierowcom tirów ;–)
-Fanom moto i wyscigow/rajdow
Itp,itd.czyli wszystkim grupom kierowcow stwarzajacych potencjalnie wieksze zagrozenie od przecietnego kierowcy.a takze zakazac tuningu.:–)
Nie dajmy sie zwariowac,ludzie maja swoj rozum i zdrowy rozsadek(a przynajmniej powinni) i kupujac rhd teoretycznie znaja tego minusy(wyprzedzanie) i zdaja sobie sprawe z koniecznosci wiekszej ostroznosci na drodze.co do przytoczonej sytuacji z kolejnymi szrotami z zachodu,to przypominam ze pewnie spora wiekszosc tematow w dziale nasze mazdy rozpoczyna sie od dumnych slow"mazde sprowadzilem/kupilem od pierwszego wl w niemczech/handlarza";–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Nie mi ani nikomu z nas decydować o przepisach ale gdyby była taka możliwość to byłbym stanowczo na NIE. Dlaczego ? Dlatego że mamy ruch prawostronny i kierowca zobowiązany jest prowadzić samochód siedząc po jego lewej stronie.
Po pierwsze względy bezpieczeństwa. Mało mamy wypadków czołowych i innych gdy kierownica jest po lewej stronie ? Potrzeba jeszcze zwiększyć statystyki ? Prowadząc auto siedząc po prawej stronie bylibyście w stanie tak na 100% zaufać pasażerowi siedzącemu po lewej stronie i mówiącemu wyprzedzaj ?
Nawet jak pasażer mówi przy przejezdzie kolejowym moja wolna to przytomny kierowca i tak mimo wszystko zerknie. Nikt nigdy nie jest w stanie przewidzieć jak zachowa się kierowca i jego auto mimo że pasażer może na co dzień poruszać się identycznym samochodem. Tak samo kierowca nie jest wstanie przewidzieć jaką wyobraznią kieruje się pasażer
Po pierwsze względy bezpieczeństwa. Mało mamy wypadków czołowych i innych gdy kierownica jest po lewej stronie ? Potrzeba jeszcze zwiększyć statystyki ? Prowadząc auto siedząc po prawej stronie bylibyście w stanie tak na 100% zaufać pasażerowi siedzącemu po lewej stronie i mówiącemu wyprzedzaj ?
Nawet jak pasażer mówi przy przejezdzie kolejowym moja wolna to przytomny kierowca i tak mimo wszystko zerknie. Nikt nigdy nie jest w stanie przewidzieć jak zachowa się kierowca i jego auto mimo że pasażer może na co dzień poruszać się identycznym samochodem. Tak samo kierowca nie jest wstanie przewidzieć jaką wyobraznią kieruje się pasażer
-
Szalotka
Wprowadzic zakaz wyprzedzania dla rhd:–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Późno jest. Nie chce mi się cytować, ale chłopaki zwolennicy rejestracji anglików macie co najmniej dziwne argumenty
Więcej szkód zrobi pijany kierowca
a co ma piernik do wiatraka
Wojtek jeśli piszesz, że czujesz się komfortowo w angliku na polskich drogach, to chyba podróżujesz na tylnej kanapie.. Bez jaj. Miałem anglików sporo. Jeep i Mazda np. były sobie kiedyś anglikami, ale nie. Nie da się tym jeździć komfortowo po polskich drogach. Jedyne, które dają rade to Jeep'y i tym podobne, gdyż wtedy przeszkadzają Ci tylko TiRy.. Po mieście owszem jeździ się całkiem normalnie, ale nie w trasie. Najgorsze jest to, że na wsiach pojawią się Imprezy, Bmw, Calibry
i będą walić czołówki pod dyskotekami. Oni już są mega groźni w swoich bolidach ale na nasze szczęście na razie najczęściej kończą na drzewach i w rowach. Jak ich "kolega" będzie wracał TiRem na pusto to im przywiezie wymarzony bolid, a wtedy my zwykli kierowcy mamy problem..
Przypomniała mi się sytuacja z przed x lat. Kolega przywiózł jak wracał z UK Calibre Turbo na przekładkę, lub dla silnika i skrzyni – nie było do końca wiadomo.
Zadzwoniła w nocy jego dziewczyna, że 20 km od Lublina skończyło się jej i koleżance paliwo. Stoją na poboczu w zamkniętym samochodzie, a 2 auta z niezbyt przyjemnymi i trzeźwymi miejscowymi przyjechały z "pomocą". Nie muszę mówić, że musieliśmy tam się pojawić szybko. On akurat mi zaufał, a ja miałem zdarte gardło jak dojechaliśmy.. "Możesz, nie możesz, hamuj, ogień, czysto itd." – pierwszy raz czułem się jak pilot rajdowy
No to wyobraźcie sobie, ze niektórzy będą tak jeździć bez zaufanego pasażera..
Niestety do jazdy anglikiem trzeba mieć mózg.. Pomimo, że nie jestem zwolennikiem rejestracji tych samochodów to możliwe, że sam z tego prawa skorzystam. Przywiozę sobie Toyotkę Mr2 tą starszą. Postawie w garażu i 10 razy do roku w ciepły letni wieczór wyjadę się po prostu przejechać po mieście.
Jak się ten samochód pojawi w trasie, to na lawecie za Jeepem
Zawsze chciałem mieć ten samochód, dla samego faktu posiadania
, a kupienie LHD w dobrym stanie i cenie jest mało możliwe. Zresztą do moich celów nie będzie żadnej różnicy.

Wojtek jeśli piszesz, że czujesz się komfortowo w angliku na polskich drogach, to chyba podróżujesz na tylnej kanapie.. Bez jaj. Miałem anglików sporo. Jeep i Mazda np. były sobie kiedyś anglikami, ale nie. Nie da się tym jeździć komfortowo po polskich drogach. Jedyne, które dają rade to Jeep'y i tym podobne, gdyż wtedy przeszkadzają Ci tylko TiRy.. Po mieście owszem jeździ się całkiem normalnie, ale nie w trasie. Najgorsze jest to, że na wsiach pojawią się Imprezy, Bmw, Calibry
Przypomniała mi się sytuacja z przed x lat. Kolega przywiózł jak wracał z UK Calibre Turbo na przekładkę, lub dla silnika i skrzyni – nie było do końca wiadomo.
Zadzwoniła w nocy jego dziewczyna, że 20 km od Lublina skończyło się jej i koleżance paliwo. Stoją na poboczu w zamkniętym samochodzie, a 2 auta z niezbyt przyjemnymi i trzeźwymi miejscowymi przyjechały z "pomocą". Nie muszę mówić, że musieliśmy tam się pojawić szybko. On akurat mi zaufał, a ja miałem zdarte gardło jak dojechaliśmy.. "Możesz, nie możesz, hamuj, ogień, czysto itd." – pierwszy raz czułem się jak pilot rajdowy
Niestety do jazdy anglikiem trzeba mieć mózg.. Pomimo, że nie jestem zwolennikiem rejestracji tych samochodów to możliwe, że sam z tego prawa skorzystam. Przywiozę sobie Toyotkę Mr2 tą starszą. Postawie w garażu i 10 razy do roku w ciepły letni wieczór wyjadę się po prostu przejechać po mieście.
Jak się ten samochód pojawi w trasie, to na lawecie za Jeepem
Zawsze chciałem mieć ten samochód, dla samego faktu posiadania

Na dzien dzisiejszy i tak jezdzi jakas tam ilosc rhd po naszych drogach i do tej pory nie slyszalem o wypadku ,ktory bylby zwiazany wlasnie z tym ze to byl rhd i np wyprzedzal.nie wiem,wydaje mi sie ze problem jest troche wyolbrzymiany.tych pijanych itd przytoczylem w sensie dlatego ze nie podoba mi sie koncepcja jakoby panstwo mialo nam czegos zakazywac w celu niby chronie.ia nas przed wlasna glupota.wtedy tymbardziej trzeba by zakazac rejestracji takich rodzynow jak mr2,gtr,supry itp bo przeciez to typowo auta do z...dalania.
Tutaj nie ma rozwiazania idealnego,ale zakaz rejestracji wydaje mi sie na wyrost.duzo wiecej dobrego wyniklo by z zakazu prowadzenia pojazdow alkoholikom,narkomanom(zanim spowoduja wypadek po pijaku lub na haju,a nie po fakcie dopiero) i obowiazkowe badania (w tym psychotesty) np po 50tce.
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Tutaj nie ma rozwiazania idealnego,ale zakaz rejestracji wydaje mi sie na wyrost.duzo wiecej dobrego wyniklo by z zakazu prowadzenia pojazdow alkoholikom,narkomanom(zanim spowoduja wypadek po pijaku lub na haju,a nie po fakcie dopiero) i obowiazkowe badania (w tym psychotesty) np po 50tce.
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):nie podoba mi sie koncepcja jakoby panstwo mialo nam czegos zakazywac w celu niby chronie.ia nas przed wlasna glupota
Więc kwestionujesz również jakiekolwiek przepisy prawa drogowego, karnego, cywilnego itp.?

To ta sama bajka...
Nie do konca.chodzi mi o pewne granice w ingerowaniu panstwa w zycie i wole obywatela. A tu ktos tam stwierdzil ze rejestrowac mozna lhd,a rhd nie bo ludzie są za glupi i sie pozabijają.moim zdaniem sa duzo wieksze zagrozenia na naszych drogach z ktorymi sie nic nie robi
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):obowiazkowe badania (w tym psychotesty) np po 50tce.
No to mnie Możesz odhaczyć jako zaliczonego



-
miro62
Ja tak tylko nadmienię, że nie koniecznie pojazd z kierownicą po prawej stronie musi być z UK, nie tylko oni mają ruch lewostronny, więc też wnoszę o poprawne nazewnictwo:
RHD (right hand drive) – pojazd przystosowany do jazdy ruchem lewostronnym
LHD (left hand drive) – pojazd przystosowany do jazdy ruchem prawostronnym

RHD (right hand drive) – pojazd przystosowany do jazdy ruchem lewostronnym
LHD (left hand drive) – pojazd przystosowany do jazdy ruchem prawostronnym
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
miro62 napisał(a):i zrównoważenie kierowców jest większe niż "świeżo upieczonych, młodych", Którzy dorwali się do fajery i zanim nabiorą doświadczenia potrafią dawać tylko w palnik, ot taki "mistrz prostej"....................
Nie uogólniaj tak, w maju mi stukną dopiero dwa lata jak mam prawko a nikt mi nie może zarzucić tego co piszesz.
jarsoN napisał(a):wnoszę o poprawne nazewnictwo
Ale auta z kierownicą po niewłaściwej stronie przyjęło się nazywać "anglikami" więc jest to poprawny zwrot.
Głównie z powodu tego, że "najbliżej" mamy właśnie Anglię.
To tak jak z używanymi sprowadzanymi autami. Większość mówi, że "od Niemca", a tak naprawdę to auta z połowy Europy
Krzemol1994 napisał(a):Nie uogólniaj tak
Uogólnienie takie jest jak najbardziej na miejscu w tym przypadku
Krzemol1994 napisał(a):Nie uogólniaj tak,
Dla tego uogólnienie nie dotyczy wyjątków
A co mam powiedzieć jeżdżąc 33 lata bez wypadku i czytam coś takiego:
Bo_Lo napisał(a):obowiazkowe badania (w tym psychotesty) np po 50tce.
Jak to nazwać



Lekarskie owszem, w wieku emerytalnym, ale to obecnie 67
-
miro62
Miro spoko ;–)
W twoim przypadku przechodzisz je bez problemu i oby jak najdluzej,ale juz np moj ojciec,ktory 30 lat swojego zycia spedzil na chlaniu browarow,po czym w wieku 52 przeszedl udar,teoretycznie gdyby nie pewna historia w przeszlosci prawko mialby nadal.i mimo ze na pierwszy rzut oka wyglada jakby mogl jezdzic i przy zwyklej kontroli drogowej policjant nie zwroxilby na nic uwagi,to zapewniam Cie ze nie wsiadlbym do auta z nim za kółkiem.zreszta wiek 50 podalem tak z rękawa,mogloby to byc np 60lub 70,do ustalenia przez osoby kompetentne.mowoe tylko ze problem istnieje.nieraz widzialwm jak za kolko wsiadal pan czy pani ktora miala problem zeby wogole do niego wsiąść...moj wuja ma 78lat i jezdzi z ciotka jako pilotem bo sam juz prawie nie widzi a refleks jak u szachisty,a tez nigdy wypadku nie mial...ale skoro z gory zakladamy ze rhd to zlo i zagrozenie na drodze to tak samo nalezy spojrzec na tych kierowcow.
Chodzi mi tylko o to ,ze na naszych drogach mamy kilka powazniejszych problemow i grup ryzyka niz auta z rhd.
Zreszta pytanie czy faktycznie tak by nas te auta masowo zalaly.rynek juz sie troche nasycil niemcowymi furami,koszt transportu tez by pewnie troche odstraszal
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
W twoim przypadku przechodzisz je bez problemu i oby jak najdluzej,ale juz np moj ojciec,ktory 30 lat swojego zycia spedzil na chlaniu browarow,po czym w wieku 52 przeszedl udar,teoretycznie gdyby nie pewna historia w przeszlosci prawko mialby nadal.i mimo ze na pierwszy rzut oka wyglada jakby mogl jezdzic i przy zwyklej kontroli drogowej policjant nie zwroxilby na nic uwagi,to zapewniam Cie ze nie wsiadlbym do auta z nim za kółkiem.zreszta wiek 50 podalem tak z rękawa,mogloby to byc np 60lub 70,do ustalenia przez osoby kompetentne.mowoe tylko ze problem istnieje.nieraz widzialwm jak za kolko wsiadal pan czy pani ktora miala problem zeby wogole do niego wsiąść...moj wuja ma 78lat i jezdzi z ciotka jako pilotem bo sam juz prawie nie widzi a refleks jak u szachisty,a tez nigdy wypadku nie mial...ale skoro z gory zakladamy ze rhd to zlo i zagrozenie na drodze to tak samo nalezy spojrzec na tych kierowcow.
Chodzi mi tylko o to ,ze na naszych drogach mamy kilka powazniejszych problemow i grup ryzyka niz auta z rhd.
Zreszta pytanie czy faktycznie tak by nas te auta masowo zalaly.rynek juz sie troche nasycil niemcowymi furami,koszt transportu tez by pewnie troche odstraszal
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):zreszta wiek 50 podalem tak z rękawa,mogloby to byc np 60lub 70,do ustalenia przez osoby kompetentne
No dobra... Przekonałeś mnie

Bo_Lo napisał(a):Chodzi mi tylko o to ,ze na naszych drogach mamy kilka powazniejszych problemow i grup ryzyka
To po co jeszcze dokładać fajerkę nie przystosowaną do obowiązującego ruchu w PL
Bo_Lo napisał(a):.nieraz widzialwm jak za kolko wsiadal pan czy pani ktora miala problem zeby wogole do niego wsiąść...
To jest wina... nie, nie, nie Tuska



-
miro62
My sobie tu mozemy dyskutowac i polemizowac,ale fakt jest taki ze jestesmy w Unii i prawo musimy dostosowac.Zycie zweryfikuje,czas pokaze...;–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Niestety UE w tym przypadku nie przewidziała, że Polska jest krajem biednym porównując do zachodniej Europy. Oni tworząc to prawo myśleli o sobie a nie o nas.. Nie przewidzieli też, że nie mamy zbyt wielu dróg pozwalających na normalne podróżowanie samochodem z kierownicą po drugiej stronie..
Skończy się to na tym, że większość używanych aut z UK trafi na nasze drogi ze względu na cenę i zrobi się za przeproszeniem burdel..
Skończy się to na tym, że większość używanych aut z UK trafi na nasze drogi ze względu na cenę i zrobi się za przeproszeniem burdel..

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości