Wybór samochodu przy 3 dzieci ?
Zapatrzałem się na Szymona i Zamiast napisać Dąbrowa Górnicza wyszły Tarnowskie Góry:)
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Bo, ponieważ?
Pawle, ja po prostu widzę ile aut z silnikami 1.5 dCi trafia mechanika (mam niedaleko serwis specjalizujący się w Renault). Często są to auta z przebiegami grubo poniżej 100kkm niestety.
Znam dobrze mechaników bo zaopatruję ich w chemię. Opinie o 1.5dCi mają najgorszą z możliwych.
Pawle, ja po prostu widzę ile aut z silnikami 1.5 dCi trafia mechanika (mam niedaleko serwis specjalizujący się w Renault). Często są to auta z przebiegami grubo poniżej 100kkm niestety.
Znam dobrze mechaników bo zaopatruję ich w chemię. Opinie o 1.5dCi mają najgorszą z możliwych.
No widzisz – powielasz warsztatowe legendy, nawet ich nie sprawdzając. Organoleptyczne eksperymenty nauczyły mnie, żeby tego nie robić :).
Ten motor występuje w podejrzewam połowie samochodów tej marki, nic dziwnego, że często można go spotkać w serwisie. Bazując na takiej obserwacji, co powiesz o RF-5C/7J?
P.S. Ja przynajmniej miałem Hyundaia ;) :P.
Grzyby napisał(a):widzę ile aut z silnikami 1.5 dCi trafia mechanika [...] specjalizujący się w Renault
Ten motor występuje w podejrzewam połowie samochodów tej marki, nic dziwnego, że często można go spotkać w serwisie. Bazując na takiej obserwacji, co powiesz o RF-5C/7J?
P.S. Ja przynajmniej miałem Hyundaia ;) :P.
the right man in the wrong place...
znajomy mial od nowosci megana 1.5 dci. Przy 100tys km musial wlozyc w naprawy silnika i osprzętu 5 tys zl. Zrobił, sprzedał kupił za moja namowa Lancera w benzynie i bardzo sobie chwiali. Renault serwisowane w ASO i tankowane tylko na shellu na dodatek tym lepszym dieslem.
Zeby nie bylo OT to przy 3 dzieci tylko cos z vanow
Zeby nie bylo OT to przy 3 dzieci tylko cos z vanow
-
Pyton162
Znajomy wymieniał rozrząd z pompa wody w GH RF przy 100 kkm (chodzą słuchy, ze dotyczy to każdego egzemplarza). Musiał zostawić niecałe 3 tys. zł... Drugiemu zaczął chrobotac łańcuch w L3-VDT i coraz bardziej kopcil na postoju. Na szczęście sporo tego kradną, wiec używany silnik dostał za 6 tys... Itd, itp, etc.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Musiał zostawić niecałe 3 tys. zł...
Pawle takie ceny to w ASO. Wymiana rozrządu na dzień dzisiejszy kosztuje połowę mniej. Poza tym pompę wody wymienia się przy 240 tys a nie przy 100
Dopisano Pt, 7 mar 2014, 18:20:
Zapomniał bym....
RF5/RF7 jest słabym przykładem bo nie był sprzedawany w Polsce przez wiele lat.
Opinia na temat tego silnika wyrobiła się w internecie głównie na podstawie wszelakich wraków ściąganych z zachodu
Sporo mówi się złego o 1.5dCI, ale Paweł ma rację. Ten silnik jest dostępny w chyba całej gamie renault, daci i kilku nissanach, a nawet mercedesach! Tak więc liczba potencjalnych narzekających jest spora. K9K, bo o nim mowa był produkowany w 10 odmianach... Z tego co słyszałem/czytałem, problematyczne silniki 1.5dCI pochodzą z początkowych odmian.
Lista modeli w których był montowany i odmian tego silnika
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K- ... ne#K9K_dCi
Lista modeli w których był montowany i odmian tego silnika
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K- ... ne#K9K_dCi
Jak widać silniki montowane w nowej A, B czy CLA-Class.
Dzisiaj miałem możliwość przetestowania Toyoty Verso w wersji Skyview z 2.0 dieslem 124KM.
Silnik pracuje głośno i brakuje mu trochę mocy.
Na pewno jest lepiej niż w KIA ale trzeba go kręcić by w miarę płynnie poruszać się. Wyciszenie podobne jak w Renault czy C4 ale wyraźnie słychać silnik przy większej prędkości. Lewarek zmiany biegów umiejscowiony w środkowej konsoli plus długi skok co szczególnie przeszkadza przy wrzucaniu dwójki ponieważ siedzi się blisko deski rozdzielczej ze względu na to ze sprzęgło trzeba najpierw wcisnąć w dol a potem odepchnąć od siebie ( strasznie długi skok ) nie pozwala by odsunąć fotel za daleko gdyż siedzi się wysoko wiec potem ciężko sięgnąć do pedałów ( bynajmniej swobodnie nimi operować). Układ kierowniczy tez jak by posiadał lekki luz i reagował z opóźnieniem. Podsumowując spodziewałem się ze Verso będzie w miarę dynamiczne z tym silnikiem oraz będzie posiadać lepszej jakości materiały wykonczenia szczególnie deski rozdzielczej a tu za dużo się nie zmieniło od czasów Yarisa z 2000r którym jeździła zona. Do tego dodając czujniki parkowania, nawigacje, po upustach wychodzi prawie 26K za samochód który mnie za specjalnie nie urzekł
Jutro test 5008
Dzisiaj miałem możliwość przetestowania Toyoty Verso w wersji Skyview z 2.0 dieslem 124KM.
Silnik pracuje głośno i brakuje mu trochę mocy.
Na pewno jest lepiej niż w KIA ale trzeba go kręcić by w miarę płynnie poruszać się. Wyciszenie podobne jak w Renault czy C4 ale wyraźnie słychać silnik przy większej prędkości. Lewarek zmiany biegów umiejscowiony w środkowej konsoli plus długi skok co szczególnie przeszkadza przy wrzucaniu dwójki ponieważ siedzi się blisko deski rozdzielczej ze względu na to ze sprzęgło trzeba najpierw wcisnąć w dol a potem odepchnąć od siebie ( strasznie długi skok ) nie pozwala by odsunąć fotel za daleko gdyż siedzi się wysoko wiec potem ciężko sięgnąć do pedałów ( bynajmniej swobodnie nimi operować). Układ kierowniczy tez jak by posiadał lekki luz i reagował z opóźnieniem. Podsumowując spodziewałem się ze Verso będzie w miarę dynamiczne z tym silnikiem oraz będzie posiadać lepszej jakości materiały wykonczenia szczególnie deski rozdzielczej a tu za dużo się nie zmieniło od czasów Yarisa z 2000r którym jeździła zona. Do tego dodając czujniki parkowania, nawigacje, po upustach wychodzi prawie 26K za samochód który mnie za specjalnie nie urzekł

Jutro test 5008
Ostatnio edytowano 8 mar 2014, 08:59 przez motomike6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Toyota to juz nie to samo co kiedyś niestety
.
Co do gwarancji o której mówicie jest to gwarancja realizowana przez ubezpieczyciela. Obejmuje praktycznie wszystkie podzespoły oprócz części eksploatacyjnych. W krajach Beneluksu gdzie są te auta
przepisy są tak skonstruowane ze ubezpieczyciel praktycznie nie zrobi w konia użytkownika jak w Polsce
zapisami w warunkach ogólnych i w druga stronę również. Jest inna mentalność, i ludzie serwisują przeważnie swoje auta w ASO, cena przeglądów jak podawał Motomike jest nie duza. Ja za swoja ostatnio zapłaciłem niecałe 200euro- mały przegląd.
Dodatkowo jest zapis w warunkach ubezpieczenia ze auto musi być serwisowane w ASO producenta
, co zmniejsza ryzyko awarii.
Z Peugeota możesz być zadowolony i zaskoczony, mi osobiście bardzo się podoba wnętrze i tył, zwłaszcza lampy, przód już gorzej :/ Podejrzewam ze uda sie tam włożyć 3 foteliki i miejsca będzie sporo na bagaż. Kumpel w pracy ma takiego ale golasa póki co ma dwa lata i 50000km przebiegu za sobą i nie narzeka.
ewentualnie sprowadź sobie;
http://autoinsidermalaysia.blogspot.be/ ... ylish.html
http://www.mazda.com.my/mazda8.aspx
co prawda wspólnie z Nissanem robiona.
Co do gwarancji o której mówicie jest to gwarancja realizowana przez ubezpieczyciela. Obejmuje praktycznie wszystkie podzespoły oprócz części eksploatacyjnych. W krajach Beneluksu gdzie są te auta
przepisy są tak skonstruowane ze ubezpieczyciel praktycznie nie zrobi w konia użytkownika jak w Polsce
zapisami w warunkach ogólnych i w druga stronę również. Jest inna mentalność, i ludzie serwisują przeważnie swoje auta w ASO, cena przeglądów jak podawał Motomike jest nie duza. Ja za swoja ostatnio zapłaciłem niecałe 200euro- mały przegląd.
Dodatkowo jest zapis w warunkach ubezpieczenia ze auto musi być serwisowane w ASO producenta

Z Peugeota możesz być zadowolony i zaskoczony, mi osobiście bardzo się podoba wnętrze i tył, zwłaszcza lampy, przód już gorzej :/ Podejrzewam ze uda sie tam włożyć 3 foteliki i miejsca będzie sporo na bagaż. Kumpel w pracy ma takiego ale golasa póki co ma dwa lata i 50000km przebiegu za sobą i nie narzeka.
ewentualnie sprowadź sobie;
http://autoinsidermalaysia.blogspot.be/ ... ylish.html
http://www.mazda.com.my/mazda8.aspx
co prawda wspólnie z Nissanem robiona.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Fajna opcja ale po za ciekawym i bogatym wyposażeniem mamy tylko dwa fotele w drugim rzędzie a po rozłożeniu 3 rzędu bagażnika brak. To samo jest w M5, co prawda pomiędzy zewnętrznymi fotelami w drugim rzędzie mamy jakieś 20cm siedzisko ale na pewno nie jest to rozwiązanie z opcja bezproblemowej instalacji 3 fotelików dziecięcych obok siebie i to właśnie skreśliło M5 z listy.
Gdyby do CX-9 wsadzili silnik 2.2D z M6 czy M3 na ilość miejsca w drugim rzędzie nie moglibyśmy narzekać plus po rozłożeniu 3 rzędu myślę ze można by spokojnie wrzucić wózek do bagażnika:)
Gdyby do CX-9 wsadzili silnik 2.2D z M6 czy M3 na ilość miejsca w drugim rzędzie nie moglibyśmy narzekać plus po rozłożeniu 3 rzędu myślę ze można by spokojnie wrzucić wózek do bagażnika:)
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
mariolo napisał(a):Napisałeś,że może być autko 1-2 letnie.Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem mógłby być Ford S-max,tam bez problemu zmieścisz 3 foteliki,a bagażnik ogromny
Tylko znalesc coś ciekawego z niedużym przebiegiem i w miarę wyposażonego to min 18-19K EUR wiec dokładając te 2-3K można wyjechać nowym.
Jeżeli chodzi o S-Max to jest naprawdę duży w środku nie wspominając o bagażniku no i na pewno dużym plusem jest jego zawieszenie. Na co dzień nie potrzebuje aż tak dużej przestrzeni ładunkowej a na dłuższe wyjazdy zawsze mogę wrzucić boxa na dach.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Paweł napisał(a):Bazując na takiej obserwacji, co powiesz o RF-5C/7J?
Że jest bezproblemowy. Mimo że ściągany z Włoch i teoretycznie kupiony od handlarza.
Miałem, mam.
A Ty ?
Paweł napisał(a):powielasz warsztatowe legendy, nawet ich nie sprawdzając
Widzę i słyszę. Jak inaczej miałbym weryfikować – jak to nazywasz – "warsztatowe legendy"?
Znajomy na bodajże czteroletniego Kangura z 1.5dCi – kupiony jako nówka w salonie więc niewiadome przebiegi i nieznana przeszłość odpadają.
Super okazja jak ktoś chce kupić.
Trzy razy wymienione wtryski (2 x na gwarancji) + jedna wymiana silnika (niestety już po gwarancji).
Jeden spokojny kierowca, zawsze dobre paliwo, olej co 10kkm.
loockas napisał(a):Z tego co słyszałem/czytałem, problematyczne silniki 1.5dCI pochodzą z początkowych odmian.
Może, nie wiem. Po prostu na podstawie tego co widzę, rozmów z chłopakami "za płotem" doświadczeń kumpla – ja tego silnika po prostu bym się obawiał. Jak zresztą każdego małego diesla o sporej mocy.
A w temacie – myślałeś nad Alhambrą? Ale pewnie za duża

1.5 dci jest nałogowo psującym się motorem a Meganka III z tym motorem dwa razy próbowała zabić moją znajomą rwąc pasek rozrządu bodajże podczas jazdy i rozwalając pompę wody.
A co do wożenia 3 fotlików: – z fordów to raczej S-max niż C-max. C-maxa mam w rodzinie i doświadczalnie wiem że montaż 2 roemerów kidfix i jednego fotelika z przedziału wagowego 0-16 bodajże na tylnej kanapie jest niemożliwy. Fakt, to c-max z pierwszych lat produkcji, ale myślę że w najnowszej generacji jest podobnie.
Toyota Verso będzie podobna w tej kwestii do c-maxa i ma jeszcze tragiczniejszy bagażnik plus kiepską w mojej opinii pozycję za kierownicą i mało precyzyjny układ kierowniczy.
Rozważ jeszcze Opla Zafirę i osobową wersję Hyundaia H-1
A co do wożenia 3 fotlików: – z fordów to raczej S-max niż C-max. C-maxa mam w rodzinie i doświadczalnie wiem że montaż 2 roemerów kidfix i jednego fotelika z przedziału wagowego 0-16 bodajże na tylnej kanapie jest niemożliwy. Fakt, to c-max z pierwszych lat produkcji, ale myślę że w najnowszej generacji jest podobnie.
Toyota Verso będzie podobna w tej kwestii do c-maxa i ma jeszcze tragiczniejszy bagażnik plus kiepską w mojej opinii pozycję za kierownicą i mało precyzyjny układ kierowniczy.
Rozważ jeszcze Opla Zafirę i osobową wersję Hyundaia H-1
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Grzyby napisał(a):ja tego silnika po prostu bym się obawiał. Jak zresztą każdego małego diesla o sporej mocy.
Rozumiem, że diesel 2.0 150KM to już nie jest mały diesel ze sporą mocą? 1.5dCi 110KM to 73,3KM/l a 2.0 150KM to 75KM/l
mysiak napisał(a):1.5 dci jest nałogowo psującym się motorem a Meganka III z tym motorem dwa razy próbowała zabić moją znajomą rwąc pasek rozrządu bodajże podczas jazdy i rozwalając pompę wody.
Przez to, że mam codzienną styczność z silnikiem odpowiedzialnym za całe zło tego świata już dawno wyleczyłem się z prób wierzenia w zasłyszane bajki i powielania zasłyszanych opinii, polecam Ci to samo.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dzisiaj odbyła się jazda próbna 5008 oraz ponownie C4 Grand Picasso jako ze zona nie miała okazji przetestować jej ostatnim razem.
Zdecydowanie oba samochody oferują dużo więcej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń w porównaniu do reszty stawki.
Peugeot wykończony klasycznie, standardowe zegary analogowe, wszystko w miarę czytelne i na swoim miejscu, testowany model z silnikiem 1.6 HDI 115KM w zupełności wystarczający by rozpędzić to auto sprawnie na autostradzie, wygodna pozycja za kierownica, bardzo dobra widoczność na boki, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie, samochód dobrze zachowuje się na zakrętach i dobrze tłumi nierówności.
C4 Picasso dostaliśmy w pełnej wersji z 2.0 silnikiem diesla. Po odsunięciu dachu panoramicznego oraz przesunięciu przedniej podsufitki po obu stronach ilości wpadającego światła do środka samochodu jest naprawdę imponująca. Dzieciaka podobają się oba modele bo jednak w M6 siedzą nisko i za dożo nie widza plus panoramiczny dach robi swoje. C4 prowadzi się równie dobrze jak 5008 z czego ten drugi ma bardziej precyzyjna skrzynie biegów. Zona jest za 5008 ponieważ C4 nie podoba jej się w ogolę z zewnątrz i preferuje bardziej tradycyjna deskę rozdzielcza
W obu przypadkach po wstępnych upustach cena wąchają się w okolicach 24K EUR.
5008 w wersji Allure z nawigacja, asystentem parkowania oraz kamera cofania.
C4 Grand Picasso w wersji Intensive z podobnym pakietem jak 5008.
Co do Alhambry to raczej za duza plus z podobnym wyposażeniem poniżej 30K raczej wątpię by można było zejść.
Zdecydowanie oba samochody oferują dużo więcej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń w porównaniu do reszty stawki.
Peugeot wykończony klasycznie, standardowe zegary analogowe, wszystko w miarę czytelne i na swoim miejscu, testowany model z silnikiem 1.6 HDI 115KM w zupełności wystarczający by rozpędzić to auto sprawnie na autostradzie, wygodna pozycja za kierownica, bardzo dobra widoczność na boki, układ kierowniczy pracuje precyzyjnie, samochód dobrze zachowuje się na zakrętach i dobrze tłumi nierówności.
C4 Picasso dostaliśmy w pełnej wersji z 2.0 silnikiem diesla. Po odsunięciu dachu panoramicznego oraz przesunięciu przedniej podsufitki po obu stronach ilości wpadającego światła do środka samochodu jest naprawdę imponująca. Dzieciaka podobają się oba modele bo jednak w M6 siedzą nisko i za dożo nie widza plus panoramiczny dach robi swoje. C4 prowadzi się równie dobrze jak 5008 z czego ten drugi ma bardziej precyzyjna skrzynie biegów. Zona jest za 5008 ponieważ C4 nie podoba jej się w ogolę z zewnątrz i preferuje bardziej tradycyjna deskę rozdzielcza
W obu przypadkach po wstępnych upustach cena wąchają się w okolicach 24K EUR.
5008 w wersji Allure z nawigacja, asystentem parkowania oraz kamera cofania.
C4 Grand Picasso w wersji Intensive z podobnym pakietem jak 5008.
Co do Alhambry to raczej za duza plus z podobnym wyposażeniem poniżej 30K raczej wątpię by można było zejść.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości