Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?
Nie nie chory nie jestem leję zwykła 95 ze względu na brak róznicy....niech bogaci placą taką cenę za niby lepsze paliwo.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
witam, u mnie jest tak, że od początku kiedy mam furkę (2 lata) to tankuję tylko i wyłącznie na BP, a wcześniej i Aral (95) i jeszcze nigdy nie zdarzyły mi się jakieś problemy po zatankowaniu. wyjeżdżam średnio cały bak raz na 1,5 tygodnia.
ex-właściciel 323F GT (BG)
- Od: 7 lip 2004, 16:49
- Posty: 64
- Skąd: Konin/Poznań
- Auto: Audi A3 TDI
Jako że jeżdże na gazie, to PB służy mi głównie do odpalenia autka. Czując się nie w porządku do Madzi po zainstalowaniu gazu, w ramach rekompensaty leje jej 98 (ale i tak małe ilości raz na kilka miechów). Tankuję na ESSO – jestem zadowolony z jakości ich paliwka.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
95 orlen – stacja pod moim blokiem
. przerabiałem różne stacje (pisałem kiedys na forum o JET'cie) i na paliwie z tej właśnie auto ma najlepszego buta i ladnie pali w trasie. a że orlen całkiem z sensem dorzuca punkty to od czasu do czasu coś swojemu pokemonowi wezmę fajnego, poduszke jakąś czy cóś. 98 przeraża mnie cenowo (chociaż na neste jest tańsza niż 95 na orlen,shell,bp??).
b2 napisał(a):98 przeraża mnie cenowo (chociaż na neste jest tańsza niż 95 na orlen,shell,bp??).
To się nazywa "koszty własne"
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
Kiedyś w Austrii zatankowałem full 91, przejechałem alpy i dolomity z pelnym obciążeniem i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika. Szkoda tylko, że coraz trudniej zagranicą dostać to paliwo (jest wyraźnie tańsze).
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Zauważyłem że jak tankuje tańsze paliwo samochód chodzi mi troszke ospale chodzi mi dokładnie o zwykle PB95 tzn. gorzej przyspiesza i wogole znowu zas jak zatankuje v – power 98 mam wrażenie ze samochod idzie lepiej i to czuć. Niedawno w jakims numwerze pisma samochodowego przeczytałem ze roznica miedzy tanim a droższym paliwem jest praktycznie zadna – badania zostaly wykonane ponoć dokladnie i poparte wykresami . Moze znam zbyt dokladnie swoj samochod i jestem wyczulony na wszelkie zmiany jazdy po tankowaniu albo to autosugestia . Mo szwagier znowu ma disla vectre 1,7 TD i tez twierdsz ze jak zaleje zwyklego disla to chodzi gorzej niz po zatankowaniu super disel na shell . Jak jest w waszych autkach czy widac różnice po tankowaniu tańszego i droższego paliwa ?
- Od: 22 cze 2004, 15:59
- Posty: 219
- Skąd: średniej wielkości
- Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
autosugestia
Myśle że własnie o to chodzi
Musisz wyregulować lepiej swoją "dupohamownie"
Ja zauważyłem jedynie że jak zatankuję 98 to minimalnie spada zużycie paliwa, ale w stopniu nie pokrywającym różnicy w cenie...
A radzę poprostu tankować 95 z dobrych stacji, a nie na wsiach gdzie stacja "no name" potrafi sprzedawać taniej o 20 gr...
Kiedyś jak jeszcze poldkiem jeździłem zatankowałem na takiej taniej stacji na trasie Koszalin-Szczecin i skończyło się to spalaniem stukowym, i dużym spadkeim osiągów, więc od tego czasu tankuje tylko na dobrych stacjach
marek napisał(a):Ja zauważyłem jedynie że jak zatankuję 98 to minimalnie spada zużycie paliwa
Ja też to zauważyłęm, ale wg moich prostych wyliczeń wynika że marku mylisz się co do:
marek napisał(a):ale w stopniu nie pokrywającym różnicy w cenie...
bo:
różnica między PB95 a PB98 wynosi 10gr/litr, więc tankując full bak – dopłacam 4,50PLN (45L x 0,10zł)
Licząc średnie spalanie 10L/100km przejedziemy na baku 450km tak więc aby na jednym baku "wyeliminować" przepłacenie 4,5zł przy tankowaniu nasza Madzia musiałaby spalić 9,75L/100km czyli przejechalibyśmy nie 450km a 461km – a ja na "baku" PB98 robie więcej o 30 km
Jak widać różnice są "śmieszne" ale wg mnie PB98 bardziej się opłaca
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
temat juz kiedys był wałkowany
do większości naszych mazd dedykowane jest paliwo o liczbie oktanowej 95, aczkolwiek producent nie zabrania wlewania 98..... bo róznicy nie będzie żadnej.
Nastawy silnika są dla paliwa 95 zaś zwiększenie l.o. nic nie zmieni.
zakładam tu że 95 ma swoej 95 a 98 – 98 oktanów, nie wierzę, że można to wyczuć, tak samo jak zysk mocy rzędu 5% – 5KM (np. dla silnika 100KM).
co do tych odczuć i moim zdaniem autosugestii, ciekaw jestem czy byłaby ona taka sama jesli kierowca nie tankowałby osobiscie auta.
sam kiedys przez ponad rok lałem do GE paliwo 98, bo po drodze maiłem stację JETa, gdzie cena 95=98, taka była kiedyś promocja.
do większości naszych mazd dedykowane jest paliwo o liczbie oktanowej 95, aczkolwiek producent nie zabrania wlewania 98..... bo róznicy nie będzie żadnej.
Nastawy silnika są dla paliwa 95 zaś zwiększenie l.o. nic nie zmieni.
zakładam tu że 95 ma swoej 95 a 98 – 98 oktanów, nie wierzę, że można to wyczuć, tak samo jak zysk mocy rzędu 5% – 5KM (np. dla silnika 100KM).
co do tych odczuć i moim zdaniem autosugestii, ciekaw jestem czy byłaby ona taka sama jesli kierowca nie tankowałby osobiscie auta.
sam kiedys przez ponad rok lałem do GE paliwo 98, bo po drodze maiłem stację JETa, gdzie cena 95=98, taka była kiedyś promocja.
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
W tygodniku"motor"nr.36z30-08-2004 jest artykuł"TEST PALIW"
4 rodzaje paliwa Orlen eurosuper98,Statoil suprema95,Shell v-power95,Shell racing99+
zachęcam do przeczytania , było by niemoralne(moje odczucie) gdybym bez zgody autora zamieścil
jego opracowanie . A wyniki testu brzmią , że różnica między tymi paliwami i odczuciami wzrostu mocy
jest niewielka . Ale zachęcam do przeczytania artykułu bo karzdy z was będzie miałswoje zdanie
na temat tego testu
4 rodzaje paliwa Orlen eurosuper98,Statoil suprema95,Shell v-power95,Shell racing99+
zachęcam do przeczytania , było by niemoralne(moje odczucie) gdybym bez zgody autora zamieścil
jego opracowanie . A wyniki testu brzmią , że różnica między tymi paliwami i odczuciami wzrostu mocy
jest niewielka . Ale zachęcam do przeczytania artykułu bo karzdy z was będzie miałswoje zdanie
na temat tego testu
- Od: 11 lip 2004, 11:15
- Posty: 95
- Skąd: lublin
- Auto: MAZDA626GE 96r1.8 & GF 00r.SRI
Ja zakładam, że na 98 lepiej idzie, bo 98 ma pewnie coś koło 95 oktanów. Ciekawe ile ma 95 (90?). Swoją drogą zastanawiałem się dziś nad tą kwestią i zrodziło mi się pytanie: jak się ma liczba oktanów do kaloryczności. Przecież w zamierzeniu liczba oktanów okreslała zawartość bodaj właśnie związków ośmiowęglowych, których zadaniem jest zmiejszenie stukowego spalania paliwa. Natomiast jak jest z kalorycznością (tzn. o ile kcal różni się na litrze 98 od 95)?
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Producent samochodu Mazda
zaleca rodzaj paliwa
silnik B3 i B6 gaźnikowy bez katalizator benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 95
silnik B3 i B6 gaźnikowy z katalizatorem oraz z wtryskiem benzyny benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 91
silnik BP benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 95
silnik B3 i B6 gaźnikowy bez katalizator benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 95
silnik B3 i B6 gaźnikowy z katalizatorem oraz z wtryskiem benzyny benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 91
silnik BP benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej CO NAJMNIEJ 95
marek napisał(a):Ja zauważyłem jedynie że jak zatankuję 98 to minimalnie spada zużycie paliwa, ale w stopniu nie pokrywającym różnicy w cenie...
a moze ta roznica w spalaniu wynika z tego ze majac swiadomosc zalania drozszego paliwa lzej naciska sie na gaz??
- Od: 21 lut 2004, 19:52
- Posty: 37
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Tribute 3.0 V6
Mi chodzi lepiej na 95 niz na 98, a najlepiej na 95 super V pałer ++ -- extra , ale pewnie dlatego ze tylko 95 niby spałerowane trzyma w polsce parametry zwykłej 95.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Masz rację Carrrlos ....to tylko sugestja Ja tam roznicy nie widzę czy leję 95 czy 98 zawsze spala 10/100.Carrrlos napisał(a): nie wierzę, że można to wyczuć, tak samo jak zysk mocy rzędu 5% – 5KM
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości