Czy Vectra C z fiatowskim 1.9 to dobry wybór? Mięliście styczność? Jak czytam fora oplowskie to tam, aż roi się od usterek, ale jak to na każdym forum
Mazda6 czy Vectra C – prośba o pomoc przy wyborze samochodu.
1, 2
Podepnę się pod temat. Potrzebne jest kombi w dieslu do ok 25 tys. zł. Rocznikowo ok 6-7 lat by swobodnie dało się ubezpieczyć AC i za 2-3 lata jeszcze sprzedać. Japończyki cenowo odpadają niestety 
Czy Vectra C z fiatowskim 1.9 to dobry wybór? Mięliście styczność? Jak czytam fora oplowskie to tam, aż roi się od usterek, ale jak to na każdym forum
Czy Vectra C z fiatowskim 1.9 to dobry wybór? Mięliście styczność? Jak czytam fora oplowskie to tam, aż roi się od usterek, ale jak to na każdym forum
Borys napisał(a):Czy Vectra C z fiatowskim 1.9 to dobry wybór? Mięliście styczność?
Mieliśmy

- Od: 6 paź 2010, 20:59
- Posty: 73
- Skąd: okolice Raciborza
- Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi
Wydaje mi się, że części eksploatacyjne będą o wiele tańsze w oplu niż w przypadku mazdy.
25 tyś. to mało na mazdę 6.
25 tyś. to mało na mazdę 6.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Na Vectrę zresztą też
Jeździłem dość sporo Vectrą C z dieslem 2.0 DTI. Silnik zdecydowanie za słaby do tego auta w dodatku paskudnie klekoczący. Ogólnie samochód niezły i gdyby nie paskudne (dla mnie) wnętrze sam bym pewnie w taką Viki celował. Egzemplarz którym jeździłem przez ok 2 lata był dość ostro eksploatowany przez kilka osób (auto służbowe) a mimo to nic ponad sprawy eksploatacyjne się z nim nie działo a nalatane miał ponad 250 tyś km.
- Od: 16 sty 2011, 14:12
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback
silnik vectry 1.9 cdti (150km) super, malo pali, kopa ma ale z jakoscia podzespolow to troche blado wypada. moja ma 133000mil i nadal na orginalnym 2m, glownie tasy,
ostatnio chcialem ja zamienic na m6 to gosciu pokazal mi ze auto z 2004r 1.9cdti powinno miec 66000mil, a ze moj ma dwarazy tyle to chcial urwac mocno z ceny, kulturalnie zasmialem sie mu w twarz i dalem se siana.
:
Mialem 6 2.0d (121km) slabszy silnik, palila podobnie no i najwazniejsze "0" zero problemow.

tylko niech ktos nie pisze potem ze kupil 6-7 letniego diesla z 150000km i ciagle sie psuje, po te 150kkm to ma napewno conajmniej na kazda os!
ostatnio chcialem ja zamienic na m6 to gosciu pokazal mi ze auto z 2004r 1.9cdti powinno miec 66000mil, a ze moj ma dwarazy tyle to chcial urwac mocno z ceny, kulturalnie zasmialem sie mu w twarz i dalem se siana.
Mialem 6 2.0d (121km) slabszy silnik, palila podobnie no i najwazniejsze "0" zero problemow.
tylko niech ktos nie pisze potem ze kupil 6-7 letniego diesla z 150000km i ciagle sie psuje, po te 150kkm to ma napewno conajmniej na kazda os!
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Hubix napisał(a):Tak CDTI to najlepszy Diesel w Vectrze C.
Hubix napisał(a):Jak widać Diesel i Opel nie idzie ze sobą w parze.
Czyli jak to w końcu jest
Bo moim zdaniem CDTI to nie tylko nalepszy silnik w Vektrze C ale jeden z najlepszych silników diesla obecnych na rynku montowany również w Fiatach i Alfach.
Czyli jednak Opel i Diesel mogą, a nawet powinny iść w parze pod warunkiem, że tworzyć ją będą z pominięciem własnych konstrukcji
- Od: 6 paź 2010, 20:59
- Posty: 73
- Skąd: okolice Raciborza
- Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi
grabu122 napisał(a):Dla potencjalnego użytkownika to chyba nie powód do zmartwień Zresztą w dzisiejszym świecie motoryzacji to normalka.



Jak najbardziej, zresztą mazda rownież stosuje silniki PSA, a czemu
Czyli wracając do tematu jeżeli ma to być Diesel to zdecydowanie Opel Vectra z silnikiem CDTI
- Od: 6 paź 2010, 20:59
- Posty: 73
- Skąd: okolice Raciborza
- Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi
teti napisał(a):Czyli wracając do tematu jeżeli ma to być Diesel to zdecydowanie Opel Vectra z silnikiem CDTIpoprostu brak w tej jednostce "patentów" utrudniających życie stosowanych w dieslu Mazdy 6.
chyba nie miales watpliwej przyjemnosci uzywania takiego Hopla?
egr, klapy wirowe, cim-y nie dzialajace lub gubiace komunikacje i nawet jak za glosno piardniesz w vc to ci jakis komunikat wywali i zapisze blad, ktory bedzie notorycznie i wk....... przypominany przez komputer

- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
1,9 CDTI świetny silnik
3,0 CDTI kupa – silini z ciężarówki , przekonstruowany tak aby zmieścił się w aucie osobowym, ze złym bilansem cieplnym, jego żywot to 180- 250 tyś km, potem tuleje tłokowe obniżają się na tyle, że powstają przecieki płynu do wnętrza silnika , lub uszkadza się uszczelka głowicy
3,0 CDTI kupa – silini z ciężarówki , przekonstruowany tak aby zmieścił się w aucie osobowym, ze złym bilansem cieplnym, jego żywot to 180- 250 tyś km, potem tuleje tłokowe obniżają się na tyle, że powstają przecieki płynu do wnętrza silnika , lub uszkadza się uszczelka głowicy
Hubix napisał(a):3,0 CDTI kupa – silini z ciężarówki , przekonstruowany tak aby zmieścił się w aucie osobowym, ze złym bilansem cieplnym, jego żywot to 180- 250 tyś km, potem tuleje tłokowe obniżają się na tyle, że powstają przecieki płynu do wnętrza silnika , lub uszkadza się uszczelka głowicy
chcieli blysnac dieslem v6 no i sie nie zmiescil wiec "opcieli" miske olejowa
podobno ten co ma 180km koniec 2006 roku jest poprawiony

- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Pewnie dostanę złotą łopatę, ale napiszę coś dla potomnych, bo trochę przejechałem tymi autami, a teraz nawet stoją koło siebie...
Porównanie 2 kombi z mocą około 170 KM:
Vectra C 2.0T 175 KM vs. Mazda 6 GH 2.5l 170 KM
Auta z podobnego rocznika, ale zupełnie inne:
– wygląd bryły i środka auta pozostawiam każdemu do oceny – jak dla mnie mazda wygrywa obie kategorie,
– układ napędowy
Dzięki turbo Vectra wydaję się przyspieszać lepiej, ma dłuższe przełożenia skrzyni biegów i mniej pali. Przy prędkości przelotowej 120 kmh jest też ciszej, ale tu dużo zależy od opon. Mazda ciągnie do końca obrotów, czyli na torze mogłaby być szybsza, ale w codziennej jeździe turbo jest wygodniejsze.
– hamulce
Mazdą miałem awaryjne hamowanie i było OK, vectra nie miała takiego testu, ale hamulce słabe nie są.
– prowadzenie
W Vectrze czuć wymiary auta, mazda lepiej reaguje na ruchy kierownicą i jest bardziej zwinna.
– ilość miejsca
Vectra wygrywa o 2 długości, 4 19'' koła zapełniają całkowicie bagażnik mazdy, a do vectry jeszcze weszły 3 małe walizki.
Wyposażenie
– dość podobne, w Vectrze nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera co dla osób z małymi dziecmi może być poważną wadą.
Światła:
ciężko porównać bo 6 jest mocno doposażona w AFL z ksenonem co ciężko porównać do H7.
Jak dla mnie to są zupełnie 2 różne auta, dla zupełnie innych osób.
W kategorii cena/auto Vectra wygrywa, ale nie powala designem i nie ma tego czegoś.
Porównanie 2 kombi z mocą około 170 KM:
Vectra C 2.0T 175 KM vs. Mazda 6 GH 2.5l 170 KM
Auta z podobnego rocznika, ale zupełnie inne:
– wygląd bryły i środka auta pozostawiam każdemu do oceny – jak dla mnie mazda wygrywa obie kategorie,
– układ napędowy
Dzięki turbo Vectra wydaję się przyspieszać lepiej, ma dłuższe przełożenia skrzyni biegów i mniej pali. Przy prędkości przelotowej 120 kmh jest też ciszej, ale tu dużo zależy od opon. Mazda ciągnie do końca obrotów, czyli na torze mogłaby być szybsza, ale w codziennej jeździe turbo jest wygodniejsze.
– hamulce
Mazdą miałem awaryjne hamowanie i było OK, vectra nie miała takiego testu, ale hamulce słabe nie są.
– prowadzenie
W Vectrze czuć wymiary auta, mazda lepiej reaguje na ruchy kierownicą i jest bardziej zwinna.
– ilość miejsca
Vectra wygrywa o 2 długości, 4 19'' koła zapełniają całkowicie bagażnik mazdy, a do vectry jeszcze weszły 3 małe walizki.
Wyposażenie
– dość podobne, w Vectrze nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera co dla osób z małymi dziecmi może być poważną wadą.
Światła:
ciężko porównać bo 6 jest mocno doposażona w AFL z ksenonem co ciężko porównać do H7.
Jak dla mnie to są zupełnie 2 różne auta, dla zupełnie innych osób.
W kategorii cena/auto Vectra wygrywa, ale nie powala designem i nie ma tego czegoś.
Masz trochę racji.
Po opiniach Insigni z początku produkcji pewnie nie będę miał możliwości pojeździć takim autem, ale GY z 2.3 jak najbardziej.
Po opiniach Insigni z początku produkcji pewnie nie będę miał możliwości pojeździć takim autem, ale GY z 2.3 jak najbardziej.
yasko napisał(a):Po opiniach Insigni z początku produkcji
a co to za opinie ?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości