Niskie spalanie i Mazda

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez glowasiek » 5 lip 2010, 14:38

ja mialem poprzednio toledo 1.9 tdi 110 KM i nie moglem narzekac, dosc dynamiczny silniczek i nie spelnial mi zadnych problemow przez okres uzytkowania tj 3 lata, co do tych nowych vw 2.0 tdi to nie sa juz takie super, czesto siadaja popmpowtryskiwacze [ u mnie w rodzinie z 2 tyg temu wujas wymienial 3 .... wczoraj wsiada do auta a tu nic , okazalo sie ze kolejne poszly ;/ nie byl zbytnio zadowolony] co do spalania w nich to moj znajomy ma takie auto firmowe , nie jest zle ale szalu nie ma, mowil ze o wiele mniej spalila mu renaul megane w dieselku, ktora mial przez tydzien jakos auto zastepcze. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez JohnnyB » 5 lip 2010, 15:46

No tak ale silnik 1,9 TDI 110 KM w Seacie(albo AFN albo ASV – miałem Ibizę z tym silnikiem z AFN :) ) to były auta na VP a nie na pompowtryskiwaczu, czyli jeszcze prostsze, ale już nikt nie produkuje takich.

Ale porównując CR do PW to koszty serwisowania PW są sporo niższe a zatem i koszta eksploatacji a i spalanie w porównaniu z CR jest mniejsze.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Globy » 5 lip 2010, 18:44

Wszystko zależy od doboru materiałów i dostawców. Niestety, 2.0 TDI z pierwszej serii (2005-2007) to była jakościowa porażka.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez JohnnyB » 5 lip 2010, 19:26

Globy napisał(a):Wszystko zależy od doboru materiałów i dostawców. Niestety, 2.0 TDI z pierwszej serii (2005-2007) to była jakościowa porażka.


Ale chyba chodzi o te montowane w VW i Audi ?? nie słyszałem aby te silniki w Skodach tam szybko padały.

Nie wiem czy dobrze słyszałem ale silniki 2,0 TDi w Skodach to były 1,9 po drobnych modyfikacjach, natomiast w VW wprowadzono jeszcze kilka dodatkowych modyfikacji które to sprawiły że auta się sypały.
Osobiście mój znajomy posiadający silnik BPW czy jakoś tak doczekał się sporo problemów z tym motorem i po 170 tys km kupił drugi motor.
Tak słyszałem, jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.
Pozdrawiam,
Marcin,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Barthez » 5 lip 2010, 20:19

przez tydzien mialem mozliwosc jezdzenia leonem 1,9 tdi 105KM – jak dla mnie padaka – ani cicho, ani dynamicznie, ani ekonomicznie...
dzwiek zostawiam w spokoju dla mnie diesel to diesel – klekocze (moja ditd byla znacznie cichsza- w srodku)
dynamika – w porownaniu do mojej starej bj ditd nie mial startu... wiem ze mialem lekkie mody ale i spory przebieg. V max jakie mi sie udalo uzyskac na autostradzie to 175 (na liczniku!!!!) to nie chcialo jechac.
leon mial okolo 7tys przebiegu... (sixt) a spalanie mi wychodzilo 7,5 gdzie bj przy podobnej jezdzie zadowalala sie 5,7l/100km
moze w skodzie sie lepiej sprawuje...
ps
leon 1,6 benzyna – troche lepiej niz 1,9tdi ale tez padaka, natomiast altea 1,6 – jak dla mnie rewelacja... bez porownania lepsze zestawienie

ps2
audi a4 rok 95 (lub 96) tdi 90KM – dynamika furmanki – z rolki objechalem hrv-ka... ktora szybka nie jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez YaRQ » 5 lip 2010, 22:40

odnośnie szkopskich wynalazków polecam strone: www.vwszrot.pl!
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez ZOOMik » 5 lip 2010, 22:56

Grzyby napisał(a):A z ciekawości – jaki był wynik Mazdy? Nie wiesz czasem?

W tym teście nie brała udziału żadna Mazda :)
Jedyny jak do tej pory start naszej „ulubionej marki” miał miejsce podczas V edycji w 2008 r i wówczas Mazda 2 z silnikiem 1.3 (86 KM) wygrała w kategorii samochodów benzynowych wynikiem 4,4 L/100 km oraz w kategorii spalanie w przeliczeniu na litr pojemności silnika.
Wyniki tych testów wprawdzie mogą robić wrażenie, ale moim zdaniem bardziej należy je traktować właśnie jako pewnego rodzaju ciekawostkę, pokaz możliwości aniżeli wzór do naśladowania. W założeniu nastawione na bicie rekordów spalania niewiele mają wspólnego z „rzeczywistością” a podróż ze średnią prędkością w granicach 50 km/h, trudno też zaliczyć do przyjemności <lol> Z tego też powodu próby porównywania tych „dwóch różnych światów” nie mają sensu i mogą prowadzić tylko do niepotrzebnych frustracji ;) Ale jeśli mimo to komuś jest żal lub zżera go zazdrość to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby drastycznie zmienić swój styl prowadzenia, zamienić benzynę na diesla albo założyć gaz i zamiast cieszyć się jazdą w myśl filozofii zoom-zoom, zacząć bacznie wpatrywać w komputer pokładowy :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez krzych » 5 lip 2010, 23:57

Mazda moze i wygrywa testy w kategorii benzyna, ale nie wygra w kategorii diesel, a o tym glownie chcialem napisac i napisalem. Cieszy mnie, ze nie wszyscy slepo Mazdziano to rozwazaja, a ja ze swojej strony dodam tylko, ze nie slysze roznicy w nowych VW jesli chodzi o glosnosc pracy silnika vs Mazda, a czy w Octavii wali jak mlotem czy szumi jak w kiblu to juz mnie nie interesuje, bo watek nie jest o halasie tylko o spalaniu. Mazdy silnik _na_zewnatrz_ jest tak samo glosny jak i VW tyle ze mniej metaliczne klepanie ma ze wzgledu na inne wtryski, ale to drobiazg przy warkocie diesla.
Spalanie natomiast zarowno sam wiem jakie moge miec jak i wiem jakie moze miec VAG. I zupelnie mi sie to nie podoba – to nie jest kwestia "trabienia na samego siebie" czy innych durnych argumentow w tym watku – to jest kwestia ekstremalnych osiagow silnika w tych samych warunkach dwoch roznych marek – tak samo jak niektorzy maniacy przescigaja sie w udowadnianiu sobie jaki to jego samochod zrywny, tak samo mozna konkurowac jaki to jego samochod mulowaty, ale malo pali – jesli nei uznajemy konkurencji pt "najnizsze spalanie" to i nie mozemy uznawac konkurencji "power w tylku" – jesli jednak to robimy to jestesmy zwyklymi h.i.p.o.k.r.y.t.a.m.i. Ot co.

Ja nie jestem maniakiem ani tego, ani tamtego, bo sam _nie_umiem_ jechac 100km/h czesciej niz raz na rok na odcinku dluzszym niz kilometr, ale interesuje mnie to z prostej przyczyny – przeklada sie to bardzo prosto na predkosci wyzsze czy jazde miejska. To jest zwyczajnie precyzja spalania i tyle, bo cudu raczej bym tutaj nie szukal, a paliwo to samo, powietrze to samo, zasady fizyki rowniez raczej niezmienne (no chyba ze ktorys z Was oglosi sie kolejnym Einsteinem i jakos to udowodni...).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pankuba » 5 lip 2010, 23:58

ZOOMik napisał(a): a podróż ze średnią prędkością w granicach 50 km/h, trudno też zaliczyć do przyjemności <lol>


Średnia prędkość Skody wyniosła 73 km/h. Choć niewykluczone, że kierownik odczuwałby taką samą przyjemność przy średniej 20 km/h, gdyby tylko taka właśnie prędkość była najbardziej eko.
Ostatnio edytowano 6 lip 2010, 00:00 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez krzych » 5 lip 2010, 23:59

Prosze o nie czynienie offtopu ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pankuba » 6 lip 2010, 00:03

krzych napisał(a):Prosze o nie czynienie offtopu ;)



krzych napisał(a):, a ja ze swojej strony dodam tylko, ze nie slysze roznicy w nowych VW jesli chodzi o glosnosc pracy silnika vs Mazda, a czy w Octavii wali jak mlotem czy szumi jak w kiblu to juz mnie nie interesuje, bo watek nie jest o halasie tylko o spalaniu. Mazdy silnik _na_zewnatrz_ jest tak samo glosny jak i VW tyle ze mniej metaliczne klepanie ma ze wzgledu na inne wtryski, ale to drobiazg przy warkocie diesla.

;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Grzyby » 6 lip 2010, 00:05

krzych napisał(a):Spalanie natomiast zarowno sam wiem jakie moge miec jak i wiem jakie moze miec VAG. I zupelnie mi sie to nie podoba

Napisz do "Przyjaciółki" :P

Nawet nie mam siły żeby z Tobą dyskutować. Mam wrażenie, że jakiego auta byś nie posiadał to każde inne byłoby o niebo lepsze. I zmiana marki w Twoim konkretnym przypadku nic nie da.
Tak już jest w przypadku wiecznych malkontentów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 6 lip 2010, 00:08

Dodac, a pisac wylacznie o czyms to leka roznica :P. Poza tym to byl wlasnie komentarz do bezsensownych argumentow "pali malo ale jest glosny" :P. Glosny jest bo ma taka karoserie i tyle :P

Grzyby napisał(a):
krzych napisał(a):Spalanie natomiast zarowno sam wiem jakie moge miec jak i wiem jakie moze miec VAG. I zupelnie mi sie to nie podoba

Napisz do "Przyjaciółki" :P

Nawet nie mam siły żeby z Tobą dyskutować. Mam wrażenie, że jakiego auta byś nie posiadał to każde inne byłoby o niebo lepsze. I zmiana marki w Twoim konkretnym przypadku nic nie da.
Tak już jest w przypadku wiecznych malkontentów.


To po co dyskutujesz? Nikt Cie nie zmusza. Swoja droga, piszesz do przyjaciolki? :) Daj poczytac? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 6 lip 2010, 00:10

krzych napisał(a):To po co dyskutujesz?

W zasadzie nie powinienem – bo temat powinien trafić do kosza, a Ty dostać bana za wieczne śmiecenie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 6 lip 2010, 00:20

Grzyby napisał(a):
krzych napisał(a):To po co dyskutujesz?

W zasadzie nie powinienem – bo temat powinien trafić do kosza, a Ty dostać bana za wieczne śmiecenie.


Po pierwsze, sam dskutujesz offtopowo zupelnie o Twoich opiniach o mnie w watku ktory niespecjalnie to porusza,
Po drugie, istnieja setki podobnych tematow w dziale moto, wiec nie czuje sie specjalnie inny, a jesli chcesz powiedziec, ze cale forum to smieciarze, to tak, pasowaloby to do tego co zauwazylem
Po trzecie, ban... tak, nie ma argumentow, znajdzie sie bacik, znane i lubiane wsrod pewnych kategorii zachowan.

Ogolnie, proponuje nie smiecic w watku ktory jak widac, jest jednak polem do dyskusji kilku conajmniej osob z roznymi conajmniej nastawieniami do sprawy. Z mojej strony EOT ws. porzadkowych.

PS. Dodam dla kontrastu, ze moich wypowiedzi jest tu praktycznie ZERO – tylko na poczatku i tylko na koncu dzis – ale jak zawsze wina byc musi moja, BO TAK.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez YaRQ » 6 lip 2010, 02:04

krzych napisał(a):Prosze o nie czynienie offtopu ;)

i kto to pisze... aż się dziwie że nie masz czerwonego paska pod awatarem, pewnie tylko dla tego że nie mu tu takiego systemu ostrzeżeń...:|
bo nie ma, co nie? :D
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Globy » 6 lip 2010, 11:17

Są i nawet zapadła jakiś czas temu decyzja, żeby krzychowi podarować bilet w jedną stronę z forum MS, ale mamy z niego tyle radości i adrenaliny, że jednak go tolerujemy <lol>

A propos tematu, to zupełnie nie podajesz argumentów, jakoby diesle VAG mniej Ci paliły niż diesle Mazdy (o ile tu w ogóle jest zasadna liczba mnoga). Najlepiej byłoby zmienić samochód, ale przecież można ponarzekać...

Ja Ci podałem taki argument – dwa auta w tych samych miejskich warunkach, 105-konny kompaktowe kombi kontra 180-konne kombi klasy średniej, nawet pora roku była jednakowa.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Badyl » 6 lip 2010, 18:45

Jeździłem w trasie dwoma Ibizami z TDi – jedna po czipie (na 165 koni), obie 6-biegowe. W obu udało mi się uzyskać spalanie 3,9l. Obecnie dosiadam premacy z DiTD. Ekstremalnie niskiego spalania jeszcze nie udało mi się osiągnąć, ale wynik 5,9l przy włączonej klimie, 5 osobach na pokładzie i dynamicznej jeździe (nawet 180km/h) nastraja mnie optymistycznie co do potencjalnych wartości spalania (ale z braku 6. biegu na pewno nie do aż tak niskich). Przyznaję też, że wygłuszenie w Seatach jest lepsze.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez krzych » 6 lip 2010, 19:10

YaRQ napisał(a):
krzych napisał(a):Prosze o nie czynienie offtopu ;)

i kto to pisze... aż się dziwie że nie masz czerwonego paska pod awatarem, pewnie tylko dla tego że nie mu tu takiego systemu ostrzeżeń...:|
bo nie ma, co nie? :D

Mowi (a raczej pisze) to ten, kto dostaje ostrzezenia (a raczej dostawal), a nie widzi azeby byl traktowany na rowni z innyi nie-klubowiczami.

Globy napisał(a):Są i nawet zapadła jakiś czas temu decyzja, żeby krzychowi podarować bilet w jedną stronę z forum MS, ale mamy z niego tyle radości i adrenaliny, że jednak go tolerujemy <lol>

Cieszy mnie, ze moge nie uczestniczyc w powyzszym :). (a nawet ze o tym nie wiem, to tez w sumie cos mowi ;) ).

Globy napisał(a):A propos tematu, to zupełnie nie podajesz argumentów, jakoby diesle VAG mniej Ci paliły niż diesle Mazdy (o ile tu w ogóle jest zasadna liczba mnoga). Najlepiej byłoby zmienić samochód, ale przecież można ponarzekać...

Ja Ci podałem taki argument – dwa auta w tych samych miejskich warunkach, 105-konny kompaktowe kombi kontra 180-konne kombi klasy średniej, nawet pora roku była jednakowa.

Owszem, podales argument, owszem, wypowiedz nie zostala niezauwazona. A ze wole czytac niz pisac w tym watku to i czytam sobie grzecznie, czy to powod do niepokoju? Skoro juz pytasz – tak, diesel 1.9TDI wg moich porownan pali mniej przy jezdzie w trasie 90km/h. Nie dwukrotnie, bo to stary diesel, nowsze z tego co slysze o VW pala coraz mniej. Korki to troche skomplikowane okolicznosci porownawcze, wiec nie bardzo moge sie ustosunkowac.

I ostatecznie – ja osobiscie twierdze, ze MZR-CD 2.0 z DPF pali niestety wiecej niz konkurenci, 2.2 byc moze juz nie odstaje tak bardzo, ale z pierwszej reki wiem, ze pali o litr mniej, wiec tez zadnej rewelacji nie ma. Poniewaz moje wiadomosci sa glownie odnosnie konkretnych modeli – staram sie poszerzyc horyzonty i stad ten watek. I stad moje nastawienie jako czytajacego.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez glowasiek » 7 lip 2010, 09:10

ja jak narazie nie mam zbyt duzego rozeznania w spalaniu bo dzisiaj mija zaledwie tydzien jak posiadam mazde, toledo na trasie do poslki przy sredniej predkosci 130km/h czasami 160 – wiem ze niektorzy powiedza ze zamulalem na niemieckich autostradach itd spalilal srednio 5 l / 100 pod koniec sierpnia jade mazda do Polski to zobaczymy jaki bedzie wynik i sie z wami nim podziele :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto