diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez xANDy » 6 paź 2008, 21:29

Riki napisał(a):Heh... i GFka i GG są głośne.. pomijam tu już kwestię silnika ale samych odgłosów oporu toczenia czy opływów wiatru.... nie od dziś to wiemy
Gibsong napisał(a):opór toczenia to chyba kwestia doboru opon a nie modelu samochodu
Riki ma rację – a Ty Gibsong masz cronosa, który jest inaczej wygłuszony – przejedź się GFką albo jeszcze lepiej kombicą (GW) a zrozumiesz określenie hałaśliwa mazda.
Oczywiście hałas opon i ich rodzaj mocno wpływa na szumy jazdy, ale nie zmienia to faktu, że mazda jest głośna. Następny model (najnowsza szóstka) jest już zupełnie inna.

Co do ścigania się – ostatnio rozłożyłem w proch i pył hondę Civic typeR (coś koło 200 KM), kręci się dość wysoko ten silnik ale dostał takie fory, że facet był BAAAARDZo zdziwiony (on był sam a ja miałem komplet pasażerów). Procedura killowania hondziaka była prosta – ja wystartowałem z dwójki a on z jedynki (obaj turlalismy się opuszczając rondo a ja spieszyłem się bardzo by zdążyć na Mszę św.). Odległość 300m, startując był jedną długość przede mną, na końcu był 3 długości za mną i te oczy...... <boje się>

Rzeczywista różnica w silnikach polega na długości obrotów max. a nie na mocy – u mnie użyteczny zakres awaryjnego wduszania gazu kończy się na 4500 – w benzynie spoooro dalej. Ale jeśli dobrze przekładamy biegi – benzyna nie ma szans (o ile nie stracimy właśnie zyskanego czasu na przekładanie biegów).
Jeśli szukamy silnika do ścigania się po mieście – proponuję jakąś benzynę. Jak ktoś ma zamiar jeździć w trasie i sporadycznie korzystać z opcji killowania – benzyna nie ma szans. Dawno temu (jeszcze przed odzyskaniem pełnej mocy w GW DiTD) zrobiłem test z mx3 KF (2,0V6 144KM) na piątym biegu od 80-145 – mimo sporej różnicy masy własnej (GW 1460kg) różnica wyniosła ok 5m (tyle mnie wyprzedził na tym "dystansie prędkości").
Porównajmy na koniec spalanie ;P
Gibsong napisał(a):zgadza się, ja mieszając biegami mogę wyprzedzać tak samo skutecznie jak posiadacz diesla
I w tym myśleniu jest JEDEN podstawowy błąd. Oczywiście można osiągnąć ten sam zryw przekładając w bezynie na trójkę i na wyższych obrotach – w praktyce wygląda to tak, że ten zryw jest od 5000-7500 (czyli 1/3 obrotów) zaś w dieslu 2300-4500 czyli prosto licząc połowa obrotów. Przy prędkościach większych jak 80km/h benzyna będzie dostawać miarowo i sukcesywnie...... bo to co zyskuje na małych prędkościach "na biegach" to nagle traci na dużych prędkościach również "na biegach". Role się odwracają.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Gib » 6 paź 2008, 21:44

w tego CTR nie wierzę.
Reszta jest do przyjęcia. takie pytanko jeśli masz 170 Nm z 1.3 JTD i 170 Nm z 2.0 PB to ta różnica obrotów 1/3 do 1/2 też ma jakieś znaczenie czy tylko liczy się jeśli porównujemy 170 Nm FSa do 340 Nm M6?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez xANDy » 6 paź 2008, 22:08

Jak pojeżdżę 1.3 JTD to Ci odpowiem. Gdybać nie będę.
Poza tym przeliczasz teraz 1.3 na 2.0 a to już spora różnica. Nie zapominaj przy okazji, że jedno to jest max. moment a drugie to jego rozkład. W benzynie dostępny jest w jednym punkcie (zazwyczaj na końcu obrotów) a w dieslu od dołu i jest dłuuuższy. Wytrawne operowanie Nm w dieslu może zdziałać cuda.
W końcu ostatnie LeMans wygrały dwa diesle....

PS. mam 4 świadków na tę hondę TypeR (pasażerowie). Nawet nie wiedziałem, co to jest, ale niedawno sprawdziłem i byłem BARDZO zdziwiony. 201 koni przy 7800, 193Nm, oficjalne przyspieszenie 0-100km/h 6,6 s; ja startowałem z dwójki a on z jedynki (widziałem na co przekładał w lusterku, oglądali go wszyscy pasażerowie).

I jeśli ktoś mi nie wierzy albo poddaje to w wątpliwość to jest mi z tego powodu niezmiernie wszystko jedno – ale skillowałem taką hondę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Gib » 7 paź 2008, 08:19

Nie w Dieslu jest dłuższy, tylko w silniku doładowanym (czasem i 1500-5000 vide 2.0 TFSI), a pytanie było takie, czy handicap długich biegów (przy dużych prędkościach) pomaga także przy wyrównanym momencie, oczywiście teoretyzujemy więc doświadczenia nie są potrzebne.
Co do Le Mans to nie bardzo rozumiem....myślę że przy odpowiednim budżecie da radę skonstruować pojazd szybszy od R12 TDI (czy jak on się tam nazywa) a to że jeździ na ropę to kwestia trochę marketingu, aczkolwiek nie siedzę w tym.
Co do moich wątpliwości, miałem przyjemność zostać przewiezionym M6 po modach na 177 KM i 380 Nm, a także CTR w poprzedniej budzie i nie wydaje mi się żeby nawet z delikatnej rolki seryjna mazda dawała radę (co do kompletu pasażerów to właśnie dieslowi specjalnie wielkiej różnicy nie robi).
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 7 paź 2008, 08:41

Gibsong napisał(a):swoją drogą czytałem spec najnowszej Avensis 2.2 D-4D 150 KM / 340 Nm – do setki 8,9 sek ciekawe czy trochę nie zbyt optymistycznie.

Zbyt, bo nawet wersja 180KM nie ma takiego czasu do 100km/h ;)

xANDy napisał(a):W benzynie dostępny jest w jednym punkcie (zazwyczaj na końcu obrotów) a w dieslu od dołu i jest dłuuuższy.

Zdecydowanie nie zgodzę się z tym twierdzeniem – często w benzynie moment jest płaski i dłuuuuugi (co wpływa na równomierny przyrost mocy) a w dieslu szybko osiąga górkę a potem spada (co nie sprzyja wysokiej mocy). Sugeruję zerknąć na wykresy przebiegu momentu w silnikach benzynowych i diesla :)

Pytanie do zwolenników momentu – czemu silnik benzynowy o pojemności 2l, mocy 115KM i momencie ~170Nm nie ma szans z benzyną o tej samej pomności, momencie 180Nm i mocy 165KM? Dlaczego diesl z pojmnością 2.0, momentem 360Nm dostanie w pupę z kretesem z benzyną o 2.0 z momentem 180Nm i mocy 165KM? (zakładając takie same umiejętności u obo kierowników) ;)

Warto jeszcze się zastanowić czemu kalkulatory 400m biorą pod uwagę moc a nie moment ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 7 paź 2008, 09:02

brii napisał(a):Warto jeszcze się zastanowić czemu kalkulatory 400m biorą pod uwagę moc a nie moment

i w zasadzie podają czasu identyczne do tych wykręconych na torze.

Panowie – to dyskusja o zaletach diesla w stosunku do benzyny. A Wy od razu zbaczacie na takie ekstrema jak ściganie się. I tylko o tym w zasadzie wałkujecie.
Świat nie kończy się na 400m .....

I żeby było jasne – M6 ze 150KM pod maską (w klekocie) dostanie wycisk od 130KM benzyny (o ile kierownik nie jest dupa). I nic jej nie pomoże nawet 6 x większy moment. Wręcz przeciwnie – mnie on przy 400m trochę przeszkadzał – bardzo łatwo zostać w miejscu z kręcącymi się kołami :P
Za to w NORMALNEJ eksploatacji jest to olbrzymia przewaga klekota nad benzyną.

Potrzeby są różne. Jedni wolą siedzieć w małym pierdzikółku z ryczącym benzyniakiem i gonić od świateł do świateł jak wariaci – inni wolą komfort zwykłej wygodnej jazdy dużym autem na jaką pozwala klekot ze swoim wysokim momentem oraz zapasem mocy odpowiednim do sprawnej jazdy.

Te 2 osoby nigdy się nie dogadają .....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 7 paź 2008, 09:15

Grzyby napisał(a):Panowie – to dyskusja o zaletach diesla w stosunku do benzyny. A Wy od razu zbaczacie na takie ekstrema jak ściganie się. I tylko o tym w zasadzie wałkujecie.
Świat nie kończy się na 400m .....

Nic z tych rzeczy – to są różne silniki i tyle, chodzi mi o to, żeby posiadacze diesli też to zrozumieli i odpuścili trochę jeśli idzie o wyższość diesla we wszystkich kategoriach ;)

Grzyby napisał(a):Te 2 osoby nigdy się nie dogadają .....

Zgadza się :)

Jakby coś to nie odbierajcie mnie jako maniaka benzyny – na codzień jeżdżę teraz dieslem – wiem co diesle potrafią na drodze i nie mam złudzeń co do możliwości diesla jeśli idzie o wyścigi i tor. Ogólnie – na codzienną jazdę lubie diesla do zabawy benzynę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 7 paź 2008, 09:22

brii napisał(a):chodzi mi o to, żeby posiadacze diesli też to zrozumieli i odpuścili trochę jeśli idzie o wyższość diesla we wszystkich kategoriach

toć o tym przeca piszę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 7 paź 2008, 09:42

Tak sobie jeszcze pomyślałem – ciekawe czy kiedyś zrobią motocykl z dieslem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 7 paź 2008, 09:52

brii napisał(a):ciekawe czy kiedyś zrobią motocykl z dieslem

przeca już zrobili .....
Obecnie opracowano model M1030 M1 Diesel Kawasaki będący właściwie modelem Kawasaki KLS650 wyposażonym w silnik diesla i przystosowanym do trudnych warunków terenowych. Motocykl ten określa się jako pierwszy motocykl ze specjalnie skonstruowanym silnikiem diesla chociaż wcześniej wytwarzano już motocykle z przystosowanymi silnikami diesla, najbardziej znane były brytyjskie motocykle Royal Enfield. Pod względem logistycznym – możliwość zaopatrywania się w takie samo paliwo jak reszta pojazdów armii – jest to postęp, dla Korpusu Marines zresztą wymuszony, gdyż od bieżącego roku na pokładach amerykańskich okrętów nie może znajdować się benzyna. Również pod względem bezpieczeństwa – dużo bezpieczniej jest trzymać między nogami zbiornik z niezbyt palną ropą niż z łatwopalną benzyną. Wydajny silnik dieslowski o poj. 584 cm3 i mocy 24 KM pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości ok. 130 km/h oraz zapewnia stosunkowo dobre poruszanie się z niskimi prędkościami w trudnym terenie dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu. Jedyne zastrzeżenia można by mieć co do poziomu hałasu wyższego w silnikach diesla ale podobno w tym przypadku silnik chłodzony wodą jest stosunkowo cichy jak na diesla.


http://www.scigacz.pl/Neander,turbo,Die ... u,4026.htm
http://www.motocykldiesel.prv.pl/polisch.htm
http://www.se.pl/auto-moto/motocykle/mo ... 54632.html
:D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 7 paź 2008, 09:58

Łosz w mordę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 7 paź 2008, 11:08

Jeszcze był taki zabytek Enfield Indyjski z dieslem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzyby » 7 paź 2008, 11:10

Gibsong napisał(a):Enfield z dieslem.

masz go w drugim linku – i wcale nie był indyjski (w Indiach tylko kontynuowali produkcję)
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4191
Obrazek
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorento » 7 paź 2008, 13:50

xANDy napisał(a):Co do ścigania się – ostatnio rozłożyłem w proch i pył hondę Civic typeR (coś koło 200 KM), kręci się dość wysoko ten silnik ale dostał takie fory, że facet był BAAAARDZo zdziwiony (on był sam a ja miałem komplet pasażerów). Procedura killowania hondziaka była prosta – ja wystartowałem z dwójki a on z jedynki (obaj turlalismy się opuszczając rondo a ja spieszyłem się bardzo by zdążyć na Mszę św.). Odległość 300m, startując był jedną długość przede mną, na końcu był 3 długości za mną i te oczy......


xANDy napisał(a):ale skillowałem taką hondę.

Czy się nie mylę, ale wydaje mi się, że wg stanowiska Episkopatu Polski naruszanie przepisów ruchu drogowego uznane zostało za grzech podlegający spowiedzi? :|
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez habzimierz » 7 paź 2008, 13:59

xANDy napisał(a):Co do ścigania się – ostatnio rozłożyłem w proch i pył hondę Civic typeR (coś koło 200 KM), kręci się dość wysoko ten silnik ale dostał takie fory, że facet był BAAAARDZo zdziwiony (on był sam a ja miałem komplet pasażerów). Procedura killowania hondziaka była prosta – ja wystartowałem z dwójki a on z jedynki (obaj turlalismy się opuszczając rondo a ja spieszyłem się bardzo by zdążyć na Mszę św.). Odległość 300m, startując był jedną długość przede mną, na końcu był 3 długości za mną i te oczy...... <boje się>
(...)
Jak ktoś ma zamiar jeździć w trasie i sporadycznie korzystać z opcji killowania – benzyna nie ma szans.


hahaha
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Maciej Loret » 7 paź 2008, 14:02

Grzyby napisał(a):Świat nie kończy się na 400m .....


Nie pasujesz do tego Forum... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Blondas » 7 paź 2008, 15:04

Lorento napisał(a):
xANDy napisał(a):Co do ścigania się – ostatnio rozłożyłem w proch i pył hondę Civic typeR (coś koło 200 KM), kręci się dość wysoko ten silnik ale dostał takie fory, że facet był BAAAARDZo zdziwiony (on był sam a ja miałem komplet pasażerów). Procedura killowania hondziaka była prosta – ja wystartowałem z dwójki a on z jedynki (obaj turlalismy się opuszczając rondo a ja spieszyłem się bardzo by zdążyć na Mszę św.). Odległość 300m, startując był jedną długość przede mną, na końcu był 3 długości za mną i te oczy......


xANDy napisał(a):ale skillowałem taką hondę.

Czy się nie mylę, ale wydaje mi się, że wg stanowiska Episkopatu Polski naruszanie przepisów ruchu drogowego uznane zostało za grzech podlegający spowiedzi? :|


Zasadniczo, to każdy podlega spowiedzi :–) xANDY nic nie pisze, że jakąś prędkość przekroczył, może gość w Hondzie jakoś wolno jechał.

A tak w ogóle, to jeżeli xANDY ma kazania takie jak wpisy, to chyba parafię zmienię. Gdzie można ich posłuchać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez Gib » 7 paź 2008, 16:20

nie chcę żeby się to zamieniło w wątek filozoficzno-teologiczny ale z tym WSZYSCY to się chłopie nie rozpędzaj. Ja niezrzeszony jestem :D Pozatym już tak zupełnie na luzie to spowiedź-odpuszczenie to jeden z lepszych trików marketingowych w ostatnim tysiącleciu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukano » 7 paź 2008, 16:31

U mnie w domu od wczoraj jest wojna na podobny temat co w temacie.
Moja mama chce kupić Citroena C2 – 1,4 PB lub 1,4 ON. Oczywiście ojciec jako fanatyk ON nie chce słyszeć nawet o PB. Tylko pytam po co ????
ten samochód będzie robił 10-12 kkm rocznie w 95% na mieście na krótkich trasach. Mamie jest obojętne czy samochód ma 60- 160 koni, jak przyspiesza. Jedyne co się liczy to oszczędność. Tylko czy warto dopłacić jednak te parę tysięcy za Diesla, który spali 1-2 litry mniej???
Do tego dochodzi serwis. Po tym jak naprawa sprzęgła w volvo kosztowała 4.500PLN to ja podziękuję wszelkim dieslom. A rozpadło się przy 65kkm przebiegu, przez czujnik położenia wału korbowego.
Chyba lepiej kupić benzynę a różnicę w cenie władować w opcjonalne wyposażenie ??
Jeździł ktoś C2, ON lub PB ??
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 7 paź 2008, 16:39

Gibsong napisał(a): Pozatym już tak zupełnie na luzie to spowiedź-odpuszczenie to jeden z lepszych trików marketingowych w ostatnim tysiącleciu.

<lol> <spoko>

Lukano – co do problemu Twoich rodziców – obiektywnie zdecydowanie PB w takim przypadku, ale jak ojciec jest dieslo-zboczony to może być problem jeśli idzie o obiektywną ocenę.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto