Zakup używanego auta – Mazda3 BL (2008-2013)
Z opinii wiem, że 6 podobno przy 150km/h pali poniżej 9l, a w raportach spalania czytam, że 3, która jest mniejsza pali ludziom przy podobnych prędkościach 12l... Ogólnie przy 3 w przeciwieństwie do 6 widze sporo narzekań na duże spalanie, dlatego dziwi mnie to tym bardziej, że ktoś wcześniej pisał, że to te same silniki w obu modelach. Orientuje się ktoś jak faktycznie jest silnikami 2.0 w 3 i 6? Może ktoś miał do czynienia z jednym i drugim autem i jest w stanie realnie napisać, czy 3 pali więcej niż 6?
-
redon
3-ka 1.6 BL przy 140 km/h pali ok. 9l/100km ... ale jest to km/h gps-owe, czyli na liczniku ok. 147km/h.
Mam też do dyspozycji Civica z 2009 1.8 140 koni 6 biegów, testowałem spalanie na trasie do pracy (spokojny styl jazdy, 10% teren zabudowany, 50% autostrada 110km/h, 40% teren niezabudowany 80km/h), tam gdzie komp Mazdy 3 pokazał 7,6l/100km ... Civica pokazał 7,1 (ale nie wiem jak z dokładnością kompa Civica, ten od Mazdy się nie myli).
Mam też do dyspozycji Civica z 2009 1.8 140 koni 6 biegów, testowałem spalanie na trasie do pracy (spokojny styl jazdy, 10% teren zabudowany, 50% autostrada 110km/h, 40% teren niezabudowany 80km/h), tam gdzie komp Mazdy 3 pokazał 7,6l/100km ... Civica pokazał 7,1 (ale nie wiem jak z dokładnością kompa Civica, ten od Mazdy się nie myli).
Mam nowy team do rozmowy o zakupie auta oglądając dzisiejsze wiadomości stwierdzam że to jakaś patologia..
A mianowicie czy orientuje się ktoś ile wynosi akcyza na dzisiaj za przykładową mazdę 2.0 2009 rok za około 35 tyś zł a ile może wynosić za dokładnie taki sam model po zmianie akcyzy od nowego roku
oczywiście sprowadzana z Niemiec
A mianowicie czy orientuje się ktoś ile wynosi akcyza na dzisiaj za przykładową mazdę 2.0 2009 rok za około 35 tyś zł a ile może wynosić za dokładnie taki sam model po zmianie akcyzy od nowego roku
oczywiście sprowadzana z Niemiec
2.0 151 KM PB
Mam Mazdę 323f BJ 1.6 98 km. Waży mniej niż 3 BL, do miasta spoko silnik, natomiast na trasę duuużo przyjemniej jeździ się moją 3. Przede wszystkim 6-ty bieg, którego w 1.6 nie będziesz miał. Wiadomo – dużo droższe są niż 1.6, ale to wynika z tego, że nowe też były dużo droższe. Mój model np. 2.0 w wersji SPORT kosztował ponad 90 patyków jako nowy.
Jeśli chodzi o spalanie – jak robię 6 km do pracy stojąc w korkach to ponad 11. Na trasie natomiast udawało mi się zejść poniżej 7 l przy jeździe 90-110km/h. Na autostradzie 140 km/h 8,2l.
Oczywiście wszystko sobie zapisuję w Excelu. Poniżej masz spalanie mojej 3 w zależności od średniej prędkości. To są dane z komputera. Z dystrybutora wychodzi średnio 0,1 l mniej niż na kompie. Jakbyś miał jakieś pytania odnośnie tego modelu – pisz!
Jeśli chodzi o spalanie – jak robię 6 km do pracy stojąc w korkach to ponad 11. Na trasie natomiast udawało mi się zejść poniżej 7 l przy jeździe 90-110km/h. Na autostradzie 140 km/h 8,2l.
Oczywiście wszystko sobie zapisuję w Excelu. Poniżej masz spalanie mojej 3 w zależności od średniej prędkości. To są dane z komputera. Z dystrybutora wychodzi średnio 0,1 l mniej niż na kompie. Jakbyś miał jakieś pytania odnośnie tego modelu – pisz!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
twardy103 a jak z komfortem jazdy w takiej 2.0 3BL i co najważniejsze jak wygląda awaryjność tego silnika czy jest taka sama jak w przypadku 1.6 ? i z przyspieszeniem na małych obrotach jak to wygląda ?
A tu takie pytanie do wszystkich jak widzicie mazdę 1.6 w Dieslu
Nie ukrywam że w moim młodym wieku gdzie życie przede mną jeszcze w sumie wolał bym coś tańszego np tak do 30tyś max zamiast 40 a tu już jest problem bo za tą cenę nie kupię 2.0 i dobrego 1.6 benzyny pozostaję jedynie Diesel 1.6 Mazdy
Chociaż jadąc benzyną 1.6 105km mazdy miałem wrażenie że to jakiś muł jest mam 1,9 diesla 80km i wydaję mi się bardziej dynamiczny może dla tego że z reguły nie przekraczam 2.5 tyś obrotów
Z drugiej strony OK mniej spali i lepiej ciągnie na niższych obrotach ale jak to wygląda z awaryjnością i trwałością tego silnika odpalaniem w zimę a przede wszystkim cenami takich egzemplarzy np podam jeden przykład ostatnio jadąc oglądając u jednego sprzedawcy mazdę 1,6 stały trzy obok siebie z tego dwa diesle po około 28 tyś jeden wyglądał w miarę ok ale miał strasznie dużo przejechane a drugi cały po obdzierany
i tak z ciekawości oglądając trafiłem na przyzwoity model w przyzwoitej cenie tu dam linka daje go dla przykładu powiedzcie mi co sądzicie o takim modelu w takiej cenie wydaje się bardzo zadbany jeśli bym szukał diesla mógł bym powiedzieć że pojechał bym właśnie po ten samochód
Z góry przepraszam trochę wam jeszcze głowę pozawracam mam nadzieje że nie macie mnie już dość
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-1-6-di ... yDCsX.html
A tu takie pytanie do wszystkich jak widzicie mazdę 1.6 w Dieslu
Nie ukrywam że w moim młodym wieku gdzie życie przede mną jeszcze w sumie wolał bym coś tańszego np tak do 30tyś max zamiast 40 a tu już jest problem bo za tą cenę nie kupię 2.0 i dobrego 1.6 benzyny pozostaję jedynie Diesel 1.6 Mazdy
Chociaż jadąc benzyną 1.6 105km mazdy miałem wrażenie że to jakiś muł jest mam 1,9 diesla 80km i wydaję mi się bardziej dynamiczny może dla tego że z reguły nie przekraczam 2.5 tyś obrotów
Z drugiej strony OK mniej spali i lepiej ciągnie na niższych obrotach ale jak to wygląda z awaryjnością i trwałością tego silnika odpalaniem w zimę a przede wszystkim cenami takich egzemplarzy np podam jeden przykład ostatnio jadąc oglądając u jednego sprzedawcy mazdę 1,6 stały trzy obok siebie z tego dwa diesle po około 28 tyś jeden wyglądał w miarę ok ale miał strasznie dużo przejechane a drugi cały po obdzierany
i tak z ciekawości oglądając trafiłem na przyzwoity model w przyzwoitej cenie tu dam linka daje go dla przykładu powiedzcie mi co sądzicie o takim modelu w takiej cenie wydaje się bardzo zadbany jeśli bym szukał diesla mógł bym powiedzieć że pojechał bym właśnie po ten samochód
Z góry przepraszam trochę wam jeszcze głowę pozawracam mam nadzieje że nie macie mnie już dość

Luui napisał(a):twardy103 a jak z komfortem jazdy w takiej 2.0 3BL i co najważniejsze jak wygląda awaryjność tego silnika czy jest taka sama jak w przypadku 1.6 ? i z przyspieszeniem na małych obrotach jak to wygląda ?
Komfort jazdy, jeśli pytasz o zawieszenie jest wg mnie taki jak przystało na dobrze trzymającego się drogi kompakta. W zakrętach jest frajda i banan na twarzy – przynajmniej u mnie. Jeśli chodzi o awaryjność to ja Ci dużo nie powiem, bo przy zakupie miał 45 tys. km a teraz mam 58 tys km
Z przyspieszeniem na małych obrotach – to jest benzyna, więc charakterystyka silnika inna. Wiadomo, że dużo lepiej będzie zbierał się z niskich obrotów niż 1.6 (nie jeździłem w 3 BK, tylko mam w 323 BJ). Natomiast jak masz benzynę to nie mulisz go na niskich obrotach.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Luui napisał(a):A tu takie pytanie do wszystkich jak widzicie mazdę 1.6 w Dieslu
Nie ukrywam że w moim młodym wieku gdzie życie przede mną jeszcze w sumie wolał bym coś tańszego np tak do 30tyś max zamiast 40 a tu już jest problem bo za tą cenę nie kupię 2.0 i dobrego 1.6 benzyny pozostaję jedynie Diesel 1.6 Mazdy
Silnik Diesla 1.6 to konstrukcja PSA. Po prostu 1.6 HDI,z opinią o tym silniku nie powinieneś mieć jakiegokolwiek problemu,wystarczy że użyjesz google.
Ceny Mazdy z HDI-kiem są zazwyczaj niższe bo ciężko trafić egzemplarz z pewnym,niskim przebiegiem (z resztą taki będzie kosztował tyle co benzyna albo i więcej).
-
rav 75
Luui napisał(a):Nie powiem w google jest trochę opinii ale jak dla mnie to za mało wiedzy aby decydować się na diesla wolał bym opinie kogoś kto aktualnie jeździ taką mazdą już kilka tyś niby padają tam turbiny itp.
decyzja czy ktos chce miec diesla nie podejmuje sie na bazie awaryjnosci silnika ale na bazie TWOJEGO zastosowania auta... troszke od D. strony podchodzisz do kupna auta.
Zdefiniuj na co potrzebne Ci auto i gdzie bedziesz sie nim poruszac w 80%.
Potem ustal sobie wlasne prefernecje co do wyposarzenia marki etc.
Nastepnie porownaj oferty z rynku z budzetem jaki dysponujesz... zobaczszy odrazu na co Cie stac i co musisz wyeliminowac aby mozna bylo kupic to co chcesz.
co do Silnikow... Diesel musi miec minimum 50% (tak ja sobie zakladam) swojej trasy na autostradach lub drogach szybkiego ruchu aby silnik pozadnie chodzil... same miasto nie ma kompletnie sensu

ja mam Diesla ale ja robie duze przebiegi mam juz przejechane okolo 80tys km w 2 lata i kompletnie nic sie nie dzieje z autem... tylko dolewa bak do pelna nigdy na rezerwie, wymianiem eksploatacyjne czesci i modernizuje sobie auto jak mi sie podoba... zdarzenia losowe jakie mi sie trafily, takie jak rozszczelniony klosz nie maja zadnego znaczenia w awaryjnosci auta.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Dokładnie 
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
W tym sęk że na chwilę obecną jak najbardziej benzyna a zaś jak przeprowadzę się do Wrocławia to sam nie wiem ile KM będę dojeżdżał do pracy i jakimi to będzie drogami do tego pewnie od czasu do czasu będę chciał zjechać na weekend do starego miejsca zamieszkania liczę np. 1-2 razy w MS a taka trasa to jest już 100km w jedną stronę
Spróbuje się dowiedzieć jaki przebieg miałem przy kupnie starego auta i obliczę sobie ile rocznie robiłem KM tak na oko coś pamiętam ale nie jestem pewien wiem że benzyna = małe przebiegi
Zawszę dużo jeździłem teraz już mniej ogólnie +/– ile trzeba robić rocznie KM żeby opłacało się użytkowanie diesla
Spróbuje się dowiedzieć jaki przebieg miałem przy kupnie starego auta i obliczę sobie ile rocznie robiłem KM tak na oko coś pamiętam ale nie jestem pewien wiem że benzyna = małe przebiegi
Zawszę dużo jeździłem teraz już mniej ogólnie +/– ile trzeba robić rocznie KM żeby opłacało się użytkowanie diesla
Luui napisał(a):Zawszę dużo jeździłem teraz już mniej ogólnie +/– ile trzeba robić rocznie KM żeby opłacało się użytkowanie diesla
nie o km chodzi ale jaki rodzaj dróg będziesz pokonywał.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości