Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez michald » 29 cze 2012, 07:04

Pozostaje jeszcze pytanie czy i jaki wpływ mają uszlachetniacze i inne cuda które dolewają do paliw premium. Czy to faktycznie ma dobroczynny wpływ i przedłuża trwałość niektórych elementów silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:51
Posty: 50
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014

Postprzez Barthez » 29 cze 2012, 08:12

Nuno napisał(a):Auto średnio w mieście robiło około 30km wiecej niż na paliwie z mniejszą iloscią oktanów. .... przy średnich miejskich przebiegach rzędu 400km (Pb95)< 430km (Pb98) daje mniejsze spalanie o 0,84L/100km, a na pełnym baku 3,5L oszczędności.

spalanie na Pb95 wychodzi ci 12,5l/100km a na 98 –>11,6l zakładając że na pełnym baku (około 50l) robisz 400km
różnica która wyszła mogła być spowodowana zmianą techniki jazdy, mniejszą ilością korków, kawałkiem w trasy pozamiejskiej i miliona innych parametrów... a na końcu rodzajem paliwa ;)
na zużycie paliwa najbardziej wpływa styl jazdy a zwłaszcza ciężar buta

Nuno napisał(a):Ponadto paliwo z wyższą wartością oktanową ma lepsze właściwości w niskich temperaturach

na zimę zakładasz lpg? bo liczba oktanowa to teoretycznie 110 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Nuno » 29 cze 2012, 22:46

Barthez napisał(a):
Nuno napisał(a):Auto średnio w mieście robiło około 30km wiecej niż na paliwie z mniejszą iloscią oktanów. .... przy średnich miejskich przebiegach rzędu 400km (Pb95)< 430km (Pb98) daje mniejsze spalanie o 0,84L/100km, a na pełnym baku 3,5L oszczędności.

spalanie na Pb95 wychodzi ci 12,5l/100km a na 98 –>11,6l zakładając że na pełnym baku (około 50l) robisz 400km
różnica która wyszła mogła być spowodowana zmianą techniki jazdy, mniejszą ilością korków, kawałkiem w trasy pozamiejskiej i miliona innych parametrów... a na końcu rodzajem paliwa ;)
na zużycie paliwa najbardziej wpływa styl jazdy a zwłaszcza ciężar buta

Nuno napisał(a):Ponadto paliwo z wyższą wartością oktanową ma lepsze właściwości w niskich temperaturach

na zimę zakładasz lpg? bo liczba oktanowa to teoretycznie 110 :P


Za pełen bak obierałem 47 litrów, ponieważ taką ilość dobijam przy tankowaniu pod korek, tankując zaraz po zaświeceniu rezerwy. Przedstawione w opisie spalanie miało miejsce w okresie zimowym przy temp. poniżej zera (średnio -10st C). Pisząć w tych samych warunkach drogowych miałem na myśli codzienną podróż do pracy i z powrotem o tych samych godzinach, w mniej wiecej tym samym nateżeniu ruchu.
Jeśli chodzi o sposób jazdy to raczej jestem typem kierowcy, który jeździ w miarę zachowawczo (ostro nie przyśpieszam ,ani nie hamuje jeżeli nie wymusza tego sytuacja na drodze), wysokie spalanie wynika raczej z krótkich dystansów które pokonuje do pracy (5km w jedną i 5km w drugą stronę)– w zimię można powiedzieć dojeżdrzam do pracy na ssaniu :) W lecie auto na tym samym miejskim odcinku spala 9,5-10,5L
Podany powyżej przykład dotyczył jedynie warunków zimowych, choć nie twierdzę, że minimalnych różnic w spalaniu pomiędzy Pb95 a PB98 w całorocznych warunkach nie będzie, bo według mnie są.
Kwestia tylko kalkulacji, czy przy różnicach cen paliw się to opłaca.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez radzi89 » 30 cze 2012, 01:05

Wedle znajomych zajmujących się poważnym tuningiem silników, a nie jakieś pierdu pierdu typu stożek z FeuVerta, nie powinno się lać paliwa 98 oktanowego do auta przystosowanego na 95 oktanów. Moc się zmniejszy i będzie gorsze spalanie. Co innego z autami przystosowanymi do 98 oktanów.

Jeśli ktoś się upiera to może lać paliwo 100+ oktanów z shella. Ono będzie lepsze nawet dla silnika przystosowanego do 95 oktanów ale jedynie przez bardzo, bardzo dużą ilość dodatków i uszlachetniaczy.

Reasumując 98 powinno się odpuścić.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez marcin255 » 30 cze 2012, 06:01

radzi89 napisał(a):Reasumując 98 powinno się odpuścić.

Zwykłe 98 tak -- Veva , ultimate maja uszlachetniacze oraz dodatki związanego tlenu , co poprawia efektywność spalania 98
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez -Walu$- » 30 cze 2012, 10:24

Czyli jednak,tak jak się obawiałem,opinie będą kompletnie podzielone :)
W książce serwisowej jest napisane :
''Należy stosować tylko benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON) spełniającą normę DIN 51 607.
Wybieram bp ultimate 98.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Barthez » 30 cze 2012, 10:35

bogatemu nie zabronisz ;)
każdy leje to co chce według własnego uznania. Są ludzie bardziej i mniej podatni na reklamę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez -Walu$- » 30 cze 2012, 13:18

Reklama reklamą,ale jednak cena tego paliwa skądś musi wynikać,wszystkie informacje o tej benzynie nie mogą być bzdurą.Mimo to po jutrzejszym full zalaniu na 98 nastepne pójdzie na 95,dla ostatecznego porównania.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Grzegorz K » 30 cze 2012, 15:38

Barthez napisał(a):na zużycie paliwa najbardziej wpływa styl jazdy a zwłaszcza ciężar buta


Z tym zgodzę się w 100%. Moje najlepsze średnie spalanie w M3 to ok 5,5l/100km. Ostatnio siadła moja żona i pojechała na jakieś szkolenie. Zrobiła w sumie ok 200km. Jej wyszła średnia 5,0l/100km <glupek2>

A dziś od ojca usłyszałem jeszcze 1 news, z którym nie wiem co zrobić. On twierdzi, że jeżdżąc tylko na paliwach premium warto od czasu do czasu zalać zwykły, w moim przypadku, ON, gdyż te "lepsze" mają gorsze smarowanie, są jakby bardziej suche. Wyczytał to gdzieś, ale nie potrafił powiedzieć gdzie...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez marcin255 » 30 cze 2012, 16:11

Grzegorz K napisał(a):są jakby bardziej suche.
mniej kaloryczne ale nie dotyczy to paliw premium tylko zwykłej 98
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez cbr » 30 cze 2012, 17:40

To, że bardziej suche w ON wynika z tego, że jest duża mniejsza ilość siarki w paliwie bądź jej całkowity brak. A właśnie siarka konserwuje i "nawilża" układ paliwowy.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez akostarek » 30 cze 2012, 18:07

Od kilku lat zawartość związków siarki w ON jest tak mała, że trudno mówić żeby były odpowiedzialne za smarowanie, ekologia itd,. Obecnie stosuje się dodatki smarnościowe, sam dodatek BIO dobrze wpływa na smarowanie, więc nie wiem dlaczego paliwa posiadające więcej dodatków mają być bardziej suche. Normy zaw siarki z rozporządzenia ministra są takie same.
więcej http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 1 lip 2012, 08:17

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez -Walu$- » 1 lip 2012, 08:59

Czytałem to.Niestety porównują zwykłe 98.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez marcin255 » 1 lip 2012, 10:16

nie tylko
" Wyjątek od reguły?
Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi?
Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. – To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 – wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost
osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc. "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 1 lip 2012, 16:42

Marcin i tak ich nie przekonasz :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez marcin255 » 1 lip 2012, 17:18

Nie mam zamiaru . ja mam tak od.03.2010
Ilość przejechanych ogółem kilometrów 30116,00
Średnie zużycie paliwa za wybrany okres 8,454
Sumaryczna ilość zatankowanego paliwa
Pb95 – 1224,21 litrów
Pb98 – 25,30 litrów
Verva98 – 643,13 litrów
Ultimate98 – 731,83 litrów
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Barthez » 1 lip 2012, 19:22

tylko czy ten jeden kuń z teoretycznych 150 M3 2.0 coś zmieni w codziennym użytkowaniu? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez marcin255 » 1 lip 2012, 20:48

Dziś zalałem "czystą " 95-BP- silnik , warczy jest głośny i na luzie wibruje , ostatni taki eksperyment :(
chyba ,że musi się przestawić :| bo zrobiłem tylko 4 km do pracy , nigdy dotąd na samej czystej 95 nie jechałem .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Grzegorz K » 14 lip 2012, 16:15

Ciekawa sprawa ... na normalnym ON spalanie spadło mi 0,3l/100km :|
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto