Pb 95 vs Pb 98 vs Pb 100 – czy jest sens tankowania mocnego paliwa w naszych Mazdach?
Nuno napisał(a):Auto średnio w mieście robiło około 30km wiecej niż na paliwie z mniejszą iloscią oktanów. .... przy średnich miejskich przebiegach rzędu 400km (Pb95)< 430km (Pb98) daje mniejsze spalanie o 0,84L/100km, a na pełnym baku 3,5L oszczędności.
spalanie na Pb95 wychodzi ci 12,5l/100km a na 98 –>11,6l zakładając że na pełnym baku (około 50l) robisz 400km
różnica która wyszła mogła być spowodowana zmianą techniki jazdy, mniejszą ilością korków, kawałkiem w trasy pozamiejskiej i miliona innych parametrów... a na końcu rodzajem paliwa
na zużycie paliwa najbardziej wpływa styl jazdy a zwłaszcza ciężar buta
Nuno napisał(a):Ponadto paliwo z wyższą wartością oktanową ma lepsze właściwości w niskich temperaturach
na zimę zakładasz lpg? bo liczba oktanowa to teoretycznie 110
Barthez napisał(a):Nuno napisał(a):Auto średnio w mieście robiło około 30km wiecej niż na paliwie z mniejszą iloscią oktanów. .... przy średnich miejskich przebiegach rzędu 400km (Pb95)< 430km (Pb98) daje mniejsze spalanie o 0,84L/100km, a na pełnym baku 3,5L oszczędności.
spalanie na Pb95 wychodzi ci 12,5l/100km a na 98 –>11,6l zakładając że na pełnym baku (około 50l) robisz 400km
różnica która wyszła mogła być spowodowana zmianą techniki jazdy, mniejszą ilością korków, kawałkiem w trasy pozamiejskiej i miliona innych parametrów... a na końcu rodzajem paliwa![]()
na zużycie paliwa najbardziej wpływa styl jazdy a zwłaszcza ciężar butaNuno napisał(a):Ponadto paliwo z wyższą wartością oktanową ma lepsze właściwości w niskich temperaturach
na zimę zakładasz lpg? bo liczba oktanowa to teoretycznie 110
Za pełen bak obierałem 47 litrów, ponieważ taką ilość dobijam przy tankowaniu pod korek, tankując zaraz po zaświeceniu rezerwy. Przedstawione w opisie spalanie miało miejsce w okresie zimowym przy temp. poniżej zera (średnio -10st C). Pisząć w tych samych warunkach drogowych miałem na myśli codzienną podróż do pracy i z powrotem o tych samych godzinach, w mniej wiecej tym samym nateżeniu ruchu.
Jeśli chodzi o sposób jazdy to raczej jestem typem kierowcy, który jeździ w miarę zachowawczo (ostro nie przyśpieszam ,ani nie hamuje jeżeli nie wymusza tego sytuacja na drodze), wysokie spalanie wynika raczej z krótkich dystansów które pokonuje do pracy (5km w jedną i 5km w drugą stronę)– w zimię można powiedzieć dojeżdrzam do pracy na ssaniu
Podany powyżej przykład dotyczył jedynie warunków zimowych, choć nie twierdzę, że minimalnych różnic w spalaniu pomiędzy Pb95 a PB98 w całorocznych warunkach nie będzie, bo według mnie są.
Kwestia tylko kalkulacji, czy przy różnicach cen paliw się to opłaca.
Nuno
Wedle znajomych zajmujących się poważnym tuningiem silników, a nie jakieś pierdu pierdu typu stożek z FeuVerta, nie powinno się lać paliwa 98 oktanowego do auta przystosowanego na 95 oktanów. Moc się zmniejszy i będzie gorsze spalanie. Co innego z autami przystosowanymi do 98 oktanów.
Jeśli ktoś się upiera to może lać paliwo 100+ oktanów z shella. Ono będzie lepsze nawet dla silnika przystosowanego do 95 oktanów ale jedynie przez bardzo, bardzo dużą ilość dodatków i uszlachetniaczy.
Reasumując 98 powinno się odpuścić.
Jeśli ktoś się upiera to może lać paliwo 100+ oktanów z shella. Ono będzie lepsze nawet dla silnika przystosowanego do 95 oktanów ale jedynie przez bardzo, bardzo dużą ilość dodatków i uszlachetniaczy.
Reasumując 98 powinno się odpuścić.
radzi89 napisał(a):Reasumując 98 powinno się odpuścić.
Zwykłe 98 tak -- Veva , ultimate maja uszlachetniacze oraz dodatki związanego tlenu , co poprawia efektywność spalania 98
Czyli jednak,tak jak się obawiałem,opinie będą kompletnie podzielone 
W książce serwisowej jest napisane :
''Należy stosować tylko benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON) spełniającą normę DIN 51 607.
Wybieram bp ultimate 98.
W książce serwisowej jest napisane :
''Należy stosować tylko benzynę bezołowiową o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON) spełniającą normę DIN 51 607.
Wybieram bp ultimate 98.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Reklama reklamą,ale jednak cena tego paliwa skądś musi wynikać,wszystkie informacje o tej benzynie nie mogą być bzdurą.Mimo to po jutrzejszym full zalaniu na 98 nastepne pójdzie na 95,dla ostatecznego porównania.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Barthez napisał(a):na zużycie paliwa najbardziej wpływa styl jazdy a zwłaszcza ciężar buta
Z tym zgodzę się w 100%. Moje najlepsze średnie spalanie w M3 to ok 5,5l/100km. Ostatnio siadła moja żona i pojechała na jakieś szkolenie. Zrobiła w sumie ok 200km. Jej wyszła średnia 5,0l/100km

A dziś od ojca usłyszałem jeszcze 1 news, z którym nie wiem co zrobić. On twierdzi, że jeżdżąc tylko na paliwach premium warto od czasu do czasu zalać zwykły, w moim przypadku, ON, gdyż te "lepsze" mają gorsze smarowanie, są jakby bardziej suche. Wyczytał to gdzieś, ale nie potrafił powiedzieć gdzie...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
mniej kaloryczne ale nie dotyczy to paliw premium tylko zwykłej 98Grzegorz K napisał(a):są jakby bardziej suche.
To, że bardziej suche w ON wynika z tego, że jest duża mniejsza ilość siarki w paliwie bądź jej całkowity brak. A właśnie siarka konserwuje i "nawilża" układ paliwowy.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Od kilku lat zawartość związków siarki w ON jest tak mała, że trudno mówić żeby były odpowiedzialne za smarowanie, ekologia itd,. Obecnie stosuje się dodatki smarnościowe, sam dodatek BIO dobrze wpływa na smarowanie, więc nie wiem dlaczego paliwa posiadające więcej dodatków mają być bardziej suche. Normy zaw siarki z rozporządzenia ministra są takie same.
więcej http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf
więcej http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf
Czytałem to.Niestety porównują zwykłe 98.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
nie tylko
" Wyjątek od reguły?
Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi?
Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. – To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 – wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost
osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc. "
" Wyjątek od reguły?
Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi?
Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. – To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 – wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost
osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc. "
Marcin i tak ich nie przekonasz 
Nie mam zamiaru . ja mam tak od.03.2010
Ilość przejechanych ogółem kilometrów 30116,00
Średnie zużycie paliwa za wybrany okres 8,454
Sumaryczna ilość zatankowanego paliwa
Pb95 – 1224,21 litrów
Pb98 – 25,30 litrów
Verva98 – 643,13 litrów
Ultimate98 – 731,83 litrów
Ilość przejechanych ogółem kilometrów 30116,00
Średnie zużycie paliwa za wybrany okres 8,454
Sumaryczna ilość zatankowanego paliwa
Pb95 – 1224,21 litrów
Pb98 – 25,30 litrów
Verva98 – 643,13 litrów
Ultimate98 – 731,83 litrów
Dziś zalałem "czystą " 95-BP- silnik , warczy jest głośny i na luzie wibruje , ostatni taki eksperyment 
chyba ,że musi się przestawić
bo zrobiłem tylko 4 km do pracy , nigdy dotąd na samej czystej 95 nie jechałem .
chyba ,że musi się przestawić
Ciekawa sprawa ... na normalnym ON spalanie spadło mi 0,3l/100km 
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości