Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ellipsis » 4 gru 2014, 22:08

Czy podswietlenie przycisków to wyposażenie zarezerwowane dla aut klasy premium? Nie sadze, a zauważyłem to po kilku dniach z prostej przyczyny – nie jeździłem autem po zmroku ;)
Dajac za auto prawie 100tys mam prawo czegoś wymagać w zamian, a po to jest ten wątek aby każdy mógł opisac swoje wrażenia prawda ? :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Motion » 4 gru 2014, 22:25

swisher napisał(a):Nie wiem czy zauważyliście, ale jest już grudniowa promocja w Mazda – http://www.mazda.pl/oferta/promocje/

Ktoś odbiera w grudniu?


No odbiera odbiera i miałem nadzieję na Nokiany ale d... i upomnijcie się o kalendarz biurkowy Mazdy hahaha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez SCADA » 4 gru 2014, 22:32

Pewnie, że masz prawo wymagać... Z drugiej jednak strony dysponując kwotą 100k PLN w tym segmencie miałeś spoooory wybór (i śmiem twierdzić, że wszyscy inni to podświetlenie mają :> ). :)
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez smile » 5 gru 2014, 00:11

Auto kosztuje 100 tyś bo jest obłożone akcyzą, podatkiem.... dobrze, że nie ma silnika 2,2 diesla bo dopiero by miało cenę jak 6 GJ...
Zobacz ile takie auto kosztuje w Japonii, przelicz to po kursie na PLN i daj znać ile Ci wyszło ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez creet » 5 gru 2014, 01:24

SkyPassion też tak ma (czyli podświetlenie tylko guzika od szyby kierowcy). Mam dziwne wrażenie, że we wszystkich Toyotach jakimi jeździłem było dokładnie tak samo (czyli Yarisy, Aurisy, Corolle, starsze Avensisy) – stawiam, że to wyznacznik japońskiej ergonomii przez duże e, coś podobnego jak dziwne pokrętło do sterowania światłami z niemieckich aut...

Jeśli chodzi o wybór alternatywnego kompaktu, to ja to widzę tak:
Paskudny Golf, wycięty od siekiery przejaw niemieckiego szczytu bezguścia?
Leon – mistrz paradoksów, który wszystkie wejścia USB ma w... schowku przed fotelem pasażera?
Paskudna Octavia, pseudonim trójkąt, z doczepioną na siłę d*** udającą klasę D?
Focus z Eco Boost?
Dziadkowy Auris/Corolla z bidnym silnikiem i pionową ścianą płaczu?
Ultraciężka Astra, z deską rozdzielczą typu "wrzód z tysiącem przycisków"?
Civic z podstażałym silnikiem 1.8?
Damska Giulietta?
V40 czyli podpimpowany Focus, w cenie dwóch?
Plastikowy i30?
Czy może A3, za jakieś chore pieniądze ze śmiesznymi okrągłymi wlotami powietrza w kabinie?
Na polu boju zostaje Ceed, którego "badziewiacka" Mazda i tak łyka na przystawkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez child » 5 gru 2014, 01:55

creet napisał(a):SkyPassion też tak ma (czyli podświetlenie tylko guzika od szyby kierowcy). Mam dziwne wrażenie, że we wszystkich Toyotach jakimi jeździłem było dokładnie tak samo (czyli Yarisy, Aurisy, Corolle, starsze Avensisy) – stawiam, że to wyznacznik japońskiej ergonomii przez duże e, coś podobnego jak dziwne pokrętło do sterowania światłami z niemieckich aut...


Chyba, że to nowy standard w dziedzinie japońskiej ergonomii, bo wcześniejsze generacje 3 miały eleganckie podświetlenie wszystkich przycisków (przynajmniej BK). Nie wiem, może to w imię zmniejszenia globalnego zużycia prądu <glupek2>

Jeśli chodzi o wybór alternatywnego kompaktu, to ja to widzę tak:


Jak rozumiem dostosowałeś swoją wypowiedź do ostatnich postów kolegi SCADA, który niestety od krytycznych i kontrowersyjnych, lecz merytorycznych wypowiedzi stoczył się w kierunku zarzutów typu: "Co, Mazda nie daje opon Run Flat nawet w najwyższej wersji? VAG to ma nawet w podstawowej konfiguracji taczki ogrodowej".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ggrzesiek » 5 gru 2014, 09:01

Motion, a kiedy odbierasz i w którym salonie? Ja czekam na odbiór w Odyssey i auto miało być do końca grudnia, a podobno może być nawet w styczniu. Z drugiej strony jeśli w innych salonach sa np. dostawy w połowie miesiąca to możliwe żeby druga dostawa była po dwóch tygodniach czyli na koniec miesiąca? Wiecie może jak często są dostawy nowych Mazd?
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2014, 11:39
Posty: 76 (0/2)
Auto: M3 BM 120KM 6AT, SkyPassion

Postprzez swisher » 5 gru 2014, 09:31

Nie wiem ggrzesiek kiedy zamawiałeś, ale ja na początku września 2014 i termin dostawy mam na 15 stycznia 2015.

Dodatkowo dowiadywałem się w Mazda Polska o numer VIN samochodu i na jakim statku płynie sobie – w tym momencie jest na Divine Ace (http://www.vesselfinder.com/?mmsi=371060000). Planowany czas dopłynięcia do Belgii na 14.12.2014, więc może się wyrobią w miesiąc z moim samochodem.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2014, 08:55
Posty: 20
Auto: Mazda 3 SkyPassion 120KM AT6 2014

Postprzez wizbek » 5 gru 2014, 09:40

No proszę, ja zamawiałem końcem października, a wczoraj dzwoniłem do dealera i moja Mazda jest już w salonie. Nie dotarły jedynie dokumenty. Co do opon, to tak jak było wcześniej z dealerem ustalone – podobno dostanę Nokiany :D. Tak więc jeśli dobrze wszystko pójdzie w przyszłym tygodniu będzie odbiór wozu.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez wojtix » 5 gru 2014, 10:41

Szukałem czegoś mniejszego i nierzucającego się w oczy

Trzeba było mniejszą Octavie kupić w białym kombi niż Mazdę w soul red.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez swisher » 5 gru 2014, 10:49

W mojej konfiguracji (bez skóry) SkyPassion, to jedynie meksykańskie rączki (albo ramiona robota) mogły zrobić i dlatego taki termin.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2014, 08:55
Posty: 20
Auto: Mazda 3 SkyPassion 120KM AT6 2014

Postprzez ellipsis » 5 gru 2014, 14:08

Widzę, że uderzyłem w stół a nożyce się odezwały.. :D

Kolega Creet ma rację, na chwile obecną M3 poza Alfa Gulietta i Golfem VII, ktorego mozna sobie skonfigurowac za ok 100tys tak aby byl porownywalny ze SkyPassion w segmencie kompaktów konkurencji nie widzę. Focusy, Meganki, Leony jednak troche odstaja od 3ki. Wg. mnie, choc moze sie nie znam wykonanie 3ki w srodku jest lepsze niz konkurencji. Moze tylko Skypassion tak wygalda ale ja mam boczki drzwi miekkie, podlokietniki w nich obszyte ECO Skóra, deska rozdzielcza tez w wiekszosci z miekkiego i przyjemnego materialu. Nie czuje sie jak w budzetowym kompakcie a jak w aucie segmentu D. Moj poprzedni Accord w srodku miale wiecej twardego plastiku niz obecna Mazda.

Cos lepszego od M3 w segmencie kompaktu to juz klasa premium czyli BMW 1 choc wg. mnie niczym sie nie wyroznia a w srodku jest nudna i moj faworyt Mercedes klasy A ale w wersji podobnej do Skypassion to wydatek 130tys zl.
Zostaje jeszcze Volvo V40 ktore jakby nie ciasnota w srodku (mam 190cm wzrostu) to napewno stalo by u mnie w garazu. Za 105tys, z salonu moglem wyprowadzic wersje Ocean Race w skórze, biksenonie, podgrzewana przednia szyba. Auto przepiekne w ktorym wszystko mi sie podobalo, wyglad, wykonanie, silnik ale niestety mega ciasne, miedzy glowa a podsufitka mialem tak mala przestrzen ze nie moglem wlożyc reki...
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez jaketherake » 5 gru 2014, 14:42

Tutaj niestety trochę kłania się polityka Mazdy, tzn. moim zdaniem jest odczuwalna różnica na korzyść wersji Skypassion w skórze, a każdej innej BM (miękkie boczki, solidniejsza kanapa, itp.).
Widziałem to już na jazdach próbnych rok temu, dlatego ostatecznie nie zdecydowałem się na zakup M3 BM 165KM w Skynergy (dochodził jeszcze dodatkowy koszt z felami 18"), a Skypassion w skórze to był dla mnie za duży wydatek, .
Po oględzinach wówczas kilku aut z segmentu, również wydaje mi się że BM nie ma zbyt dużej konkurencji w tym przedziale cenowym (podobała mi się jeszcze AR, ale silnik 1.4 mnie nie przekonywał, a słyszałem że zaczęły się tam pierwsze problemy).
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez SCADA » 5 gru 2014, 16:40

creet napisał(a):Leon – mistrz paradoksów, który wszystkie wejścia USB ma w... schowku przed fotelem pasażera?


@Creet
Jeżeli już w ten sposób coś krytykujesz, to przynajmniej zdobądź prawdziwe informacje. Uprzejmie informuję, że SEAT Leon 5F nie ma wejść USB. W schowku (o ile jest to wersja z odpowiednim radiem) są dwa gniazda SD, oraz jedno MEDIA IN. <spoko>

@child
Mam nadzieję, że póki co, nigdzie się nie stoczyłem... no, ale skoro tak się dopominasz "krytycznych i kontrowersyjnych, lecz merytorycznych" wypowiedzi na temat Mazdy, to będziesz je miał – nawet w nadmiarze. <ok>
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez creet » 5 gru 2014, 18:23

SCADA napisał(a):Jeżeli już w ten sposób coś krytykujesz, to przynajmniej zdobądź prawdziwe informacje. Uprzejmie informuję, że SEAT Leon 5F nie ma wejść USB. W schowku (o ile jest to wersja z odpowiednim radiem) są dwa gniazda SD, oraz jedno MEDIA IN. <spoko>


Faktycznie. Masz rację. Żeby mieć jakiekolwiek USB trzeba sobie dokupić kabelek-przejściówkę. Mój błąd wynikał z tego, że będąc w salonie i słysząc o braku USB w kompaktowym aucie z 2014 roku parsknąłem śmiechem i w odpowiedzi dostałem ofertę, że otrzymam do auta gratis przejściówkę. Zakodowałem sobie więc w głowie mem "Leon, USB tylko w schowku". Na pytanie: "to jak mam sobie podładować telefon, bez każdorazowego sięgania do schowka", otrzymałem informację, że można sobie przecież wystrugać szparkę na kabel. O takich paradoksach właśnie pisałem – jest ich więcej, Ty w swoim poście wymieniłeś jeden z nich.

Nie zmienia to faktu, że nadal czekam na obiecany przez Ciebie test porównawczy Leon vs BM, Twojego autorstwa, który obiecałeś podesłać. Z tego co pamiętam, deklarowałeś iż w teście tym Leon zmiótł BM.

PS. Sorry za offtop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SCADA » 5 gru 2014, 18:53

creet napisał(a):Żeby mieć jakiekolwiek USB trzeba sobie dokupić kabelek-przejściówkę.


Ajajaj.... Znowu nie tak... <rotfl> Kabelki-przejściówki (dwa – jeden do USB, a drugi nie wiem do czego...) dają gratis, więc nie trzeba o nie żebrać... :P

Jeżeli chodzi o moje wrażenia z porównania obu samochodów, to owszem, w miarę możliwości mogę je tutaj zamieścić, ale mają one taką objętość, że trzeba by to było tutaj wstawić w formie pliku, a nie standardowego postu... Poza tym jakoś mam nieodparte wrażenie, że Szanowna "Moderacja" nie pozwoli na umieszczenie tutaj takich "bluźnierstw"... ;P
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez ellipsis » 5 gru 2014, 19:08

Mam kolejna "wade" w kwestii podswietlenia. Mianowicie jesli mamy światła wylaczone i pala sie tylko LED'y nie dziala podswietelnie panelu klimy. Dzis przed garazem wylaczylem swiatla i chcialem zmienic ustawienie klimy i... nic nie widac! Trzeba wlaczyc ksenony aby cos zobaczyc. W ogole idiotycznym pomyslem jest kolejnosc załaczania swiatel. OFF > Auto > Postojówki> Ksenony. Aby wlaczyc postojówki wieczorem czy w nocy trzeba chcac nie chca zalaczyc ksenony(auto) bo nie da sie pierscieniem przejsc z pozycji OFF odrazu na postojowki ;)

To samo z przyciskiem start/stop. Mamy pozycje ACC, sluchamy radia i chcemy wylaczyc wszystko i np. wyjsc z auta. Musimy zalaczyc "zaplon" zaswiecic cala choinke na desce, lacznie z klima, nadmuchem itd i dopiero mozemy wylaczyc "stacyjke"
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez SebaK » 5 gru 2014, 19:23

Też mnie to trochę irytuje. A gdyby tak wyjść i go zamknąć? Nie wyłączy się przypadkiem? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez kuperman » 7 gru 2014, 11:47

Jeszcze jedno pytanie mam, czy ktoś jechał może trójką z fotelikiem dziecięcym i dwiema osobami z tyłu? Wiem, że tylna kanapa nie rozpieszcza jeśli chodzi o przestrzeń, ale mam prośbę o wypowiedź kogoś w temacie, kto to przetestował dokładnie.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2014, 10:09
Posty: 13 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM SkyENERGY 120KM + xenon

Postprzez grocek76 » 7 gru 2014, 20:22

kuperman napisał(a):Jeszcze jedno pytanie mam, czy ktoś jechał może trójką z fotelikiem dziecięcym i dwiema osobami z tyłu? Wiem, że tylna kanapa nie rozpieszcza jeśli chodzi o przestrzeń, ale mam prośbę o wypowiedź kogoś w temacie, kto to przetestował dokładnie.

Jechaliśmy w 4os +dziecko w foteliku do Włoch z tyłu dla osoby siedzącej szczególnie na środku (fotelik z isofixem więc mocowany na skrajnych miejscach z tylu) o wielkim komforcie jazdy mowy być nie może :) Raczej miejsce dla drobnej kobiety niż chłopa z siłowni :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron