Które auto wybrać – Mazda3 czy Mazda6 ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez sablazo » 19 paź 2015, 22:44

Dziękuje bardzo ;) Takiej odpowiedzi oczekiwałem ;))
Jeszcze jedna kwestia.. podczas czytania różnych for itp natknąłem się na informacje o silniku 2.0 że jest odradzany z powodu pobierania znacznych ilości oleju, jednak nie wiem czy to było odnośnie akurat tych 2.0 więc mogłem poprzekręcać :P

Jesteś w stanie mi może widełkowo powiedzieć ile kosztuje ta walka z rdzą? Na jakiej zasadzie ona polega? Papier/hammerite czy już dokładnie do lakiernika, rozcinanie jakiś blach czy coś, piaskowanie i inne duperele o których nie mam bladego pojęcia i dopiero kontrolowanie tego + jakieś zabezpieczenia we własnym zakresie oraz okresowe kontrole?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2013, 21:49
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2006r
1.6 105KM PB+LPG Stag4

Postprzez Dominator » 19 paź 2015, 22:54

Co do spalania oleju w 2.0.. wiecej przypadkow w M3 slyszalem niz M6, ale nie ma co demonizowac, sa to dosc trwale konstrukcje i prawdopodobienstwo ponadnormatywnego spalania oleju, jest naprawde nieduze. Jesli juz jednak bedziesz tym pecowcem, remont wielkich pieniedzy nie kosztuje w tym samochodzie, w stosunku do wartosci calego samochodu. To juz walka z ruda wiecej wyniesie na przestrzeni czasu ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sablazo » 19 paź 2015, 23:03

No skoro tak mówisz to uwierzę na słowo ;P

Własnie własnie tyle mówicie o tej rdzy ale jak dotąd nikt nie umie mi przedstawić kosztów i sposobów walki z nią <co?>

Dzwoniłem do blacharza (jakiś braci polecanych w Krakowie) i w sumie również nie umiał mi przedstawić nawet widełek pieniężnych i mniej więcej jak to by wyglądał cały okres opieki nad tą rdzą.

Ot dajmy na to z takiego stanu jak wybrnąć i mieć go z głowy na troszkę
Załączniki
0002JW6OYS6EJJ4X-C317-F3.jpg
Początkujący
 
Od: 18 gru 2013, 21:49
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2006r
1.6 105KM PB+LPG Stag4

Postprzez rafik89 » 19 paź 2015, 23:07

Kolego, wiem że nie tego oczekujesz, ale napiszę co myślę. Wydając 20k na auto temat usuwania rdzy byłby ostatnim o jakim pomyślę. Jest wiele innych ładnych aut dopracowanych pod tym względem i wolę raz na jakiś czas pojechać do mechanika wymienić jakąś eksploatacyjną pierdołę niż ciągle szukać nowych purchli. Przy okazji te inne auta wcale nie są bardziej awaryjne, nie ma problemów z braniem oleju itp. Może nie wyglądają tak szałowo (chociaż dziś już te roczniki w których szukasz wyglądają zupełnie pospolicie) jak mazda, ale pod wieloma względami dorównują maździe lub ją przeganiają. Miałem kiedyś 626 i serio to było fajne auto. I nawet myślałem o 6 jako o następcy 626, ale rdza jednak sprawiła, że odpuściłem. Ale Twoja decyzja. Szukałbym 6 2.0 w liftbacku. Jest o wiele praktyczniejszy od sedana i niemal tak samo elegancki.

Dopisano 19 paź 2015, 23:08:

sablazo napisał(a):Ot dajmy na to z takiego stanu jak wybrnąć i mieć go z głowy na troszkę


Jak ma być na dłużej to jedynie wyciąć i wstawić reparaturkę.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Maniekvip » 19 paź 2015, 23:10

Mój silnik na szczęście oleju nie bierze jak jeden tak i drugi. Oby tak pozostało jak najdłużej.

Z racji tego że konserwowałem nadkola, podłogę i zawieszenie obyło się bez wizyty u lakiernika itp.

Kuzyn za zakonserwowanie podłogi swojej Corsy "B" zapłacił 600 zł. ale nie ma pewności co do jakości wykonanej pracy.

Moja praca polegała na tym:
– rozbiórka/demontaż nadkoli przód i tył oraz ewentualnych osłon pod autem
– czyszczenie nalotów oraz ewentualnej rdzy go gołej, zdrowej blachy
– "pomalowanie" wszystkiego kwasem/odrdzewiaczem
– malowanie farbą "prosto na rdzę"
– nałożenie konserwacji pistoletem
– składanie w odwrotnej kolejności

Koszt zakupionej chemii i narzędzi nie powinien przekroczyć 300 zł.
Pistolet pożyczyłem, kompresor miałem.
Ruda widoczna na fotkach test do naprawy tak jak w przypadku mojego Nissana po dwóch latach powróci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez sablazo » 19 paź 2015, 23:37

Powiem Ci tak.. byłem w niedziele oglądnąć autko w Częstochowie.. audi b7 96r.. wypas.. 0 szpachli.. możliwe że kręcony itp itd bo było 110kkm (ks), ze wszystkimi kosztami do 30tys by doszło.. Gośc papiery wyjmował do podpisania już..
Nie..
Do mazdy zawsze się wraca co by nie było :P Serce TAK rozum NIE.. <glupek2>

To jest albo cieszyć się z braku rdzy,jeździć do mechanika i tylko się zaspokoić "mam auto"
Albo pie*****ić się ze rdzą i być dumny że mogę sobie pierdyknąć logo mazdaspeed na tylniej szybie gdzie pod spodem widnieje logo MAZDY!

Taki tok myślenia ^^ Pardon
Początkujący
 
Od: 18 gru 2013, 21:49
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2006r
1.6 105KM PB+LPG Stag4

Postprzez rafik89 » 19 paź 2015, 23:51

istnieją inne auta niż niemieckie i mazda :) Taka alfa romeo 159, wygląda zacnie, wnętrze super stylizowane. Trochę ciasne, ale jeśli rozważasz też 3 to by stykło. Jedne z najlepszych diesli i benzyny też fajne. Przedstawiłem zdroworozsądkowe podejście jednocześnie nie wykluczające przyjemności z jazdy.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez sablazo » 20 paź 2015, 20:03

Tak więc Mazda 3 ;–)

A silnik? Czy 1.6 do gazu jest wystarczającym? Myślałem nad 2.0 150KM .. dużo forumowiczów z tego co widzę posiada tenże motor i intrygują mnie wpisy na takich stronach jak np 'autokult', gdzie stanowczo odradzają tego właśnie silnika cytuje:
Jeżeli chodzi o motory benzynowe to spokojnie możemy polecić każdy z nich oprócz 2,0-litrowego 150-konnego silnika R4, choć warto jednak pamiętać, że w każdym egzemplarzu z większym przebiegiem może dojść do awarii cewki zapłonowej bądź jednego z czujników. Dlaczego odradzamy wersję 2,0-litrową? Ponieważ tu może pojawić się problem z systemem zmiennej długości w kolektorze dolotowym, gdzie zaczynają hałasować jego klapki. Taka usterka objawia się charakterystycznym hałasem dobiegającym spod maski, koszt wymiany kolektora na używany to wydatek około 1000 zł.

Gdzie sam taki tekst dla takiego laika jak ja, może wiele z głowy wybić.. jednak jak to jest w praktyce?
Czy spokojnie mogę pójść w zakup 2.0 czy może wystarczy 1.6 na spokojne jeżdżenie?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2013, 21:49
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2006r
1.6 105KM PB+LPG Stag4

Postprzez Maniekvip » 20 paź 2015, 22:01

1.6 wystarczy na spokojne jeżdżenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Yoki » 21 paź 2015, 07:32

Bierz 2.0 zawsze lepiej mieć zapas pod nogą niż żałować. 2-3 osoby to już dużo może być. A zawsze możesz jeździć spokojniej i mieć mniejsze spalanie. Co do klekotania to ostanio widziałem wpis, że w poliftach już tego nie ma. M3 sedan dla mnie osobiście jest śliczna. Ja mam M6 znalazłem model bez rdzy już zabezpieczony wiec nie szukam purchelków. Także można.

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez sablazo » 30 paź 2015, 23:46

Chcialem tylko poinformować o wyniku zakupu i proszę o zamknięcie :–)

Pojechałem do Katowic za Oplem Astrą 3..
Po drodze mały komis w Krakowie NH..
Fajna astra ciemny niebieski..
Obok niej..
Mazda 3 Hatch w tym samym kolorze <3

Wujek który pomagał w wyborze "Takim to byś się mógł wozić.. klasa wyżej to pewne.. a to.. (mina wujka spoglądającego na astre i w równie szybkim tempie co pojawiający się uśmiech,powrót wzroku na madzie – bezcenny.) a to.. no cóż.. takie se kup"

I tak oto Mazda 3 Hatch 1.6 została moją drugą "Madzią" ;)

Dziękuje za pomoc i wszelkie opinie! Jesteście super ;)
Początkujący
 
Od: 18 gru 2013, 21:49
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2006r
1.6 105KM PB+LPG Stag4

Postprzez Taro » 14 wrz 2016, 15:39

Też zastanawiam się nad kupnem Mazdą 3 albo 6.
Z tego co widzę to większość radzi wziąć z silnikiem 2.0. Gdzie jest lepsza blacha ?? 3 czy 6 ??
Mazda 3 to świetny wygląd zewnętrzny, a 6 komfort jazdy. Wydając około 20 tyś co polecacie ??
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2016, 18:16
Posty: 32

Postprzez kejol » 14 wrz 2016, 18:10

Kup golfa VII
Początkujący
 
Od: 14 sty 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 147 KM 2005 lift

Postprzez Taro » 14 wrz 2016, 20:53

W takiej cenie chyba nie dostanę
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2016, 18:16
Posty: 32

Postprzez Maniekvip » 14 wrz 2016, 20:58

Taro napisał(a):Też zastanawiam się nad kupnem Mazdą 3 albo 6.
Z tego co widzę to większość radzi wziąć z silnikiem 2.0. Gdzie jest lepsza blacha ?? 3 czy 6 ??
Mazda 3 to świetny wygląd zewnętrzny, a 6 komfort jazdy. Wydając około 20 tyś co polecacie ??


Jeśli chodzi o M6 to zdecydowanie 2.0
M3 możesz kupić z silnikiem 1.6 do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy.
Blacha wydaje się być lepsza w M3
Wygląd zewnętrzny to kwestia gustu. Oba są ładne :D
Jeśli chodzi o komfort to w M6 jest więcej miejsca i lepiej zachowuje się w zakrętach, aczkolwiek M3 też bardzo fajnie wybiera dziury, nieco bardziej się pochyla w zakręcie no i jest mniej miejsca.
W teorii za 20.000zł w lepszym stanie będzie M3 biorąc pod uwagę ten sam rocznik.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Taro » 15 wrz 2016, 15:33

Chodzi o samą wagę, że wystarczy silnik 1.6 w M3 ?? starczy 20.000 na rocznik od 2005 ?? oczywiście zależy mi na benzyniaku oraz 5 drzwiowym :)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2016, 18:16
Posty: 32

Postprzez bieski » 15 wrz 2016, 16:44

Taro napisał(a):silnik 1.6 w M3

1.6 w M3 łyka 2.0 z M6
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez madozi » 15 wrz 2016, 18:19

Taro napisał(a): 5 drzwiowym

3 drzwiowej M3 i M6 to nie widziałem :) a mogłoby to ciekawie wyglądać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez Taro » 15 wrz 2016, 19:22

Pisałem tylko dlatego, że przez długi czas jeździłem Toyotą 3 drzwiową i trochę uporczywe to było :P
A dlaczego M3 1.6 łyka 2.0 M6 ??
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2016, 18:16
Posty: 32

Postprzez Maniekvip » 15 wrz 2016, 19:24

bieski napisał(a):1.6 w M3 łyka 2.0 z M6


Łyka w czym ?? hahaha hahaha hahaha
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto